Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΠτώση 26,8% στην πληρότητα των αθηναϊκών ξενοδοχείων το α' 5μηνο του 2022 έναντι του αντίστοιχου του 2019
Ξενοδοχία

Πτώση 26,8% στην πληρότητα των αθηναϊκών ξενοδοχείων το α' 5μηνο του 2022 έναντι του αντίστοιχου του 2019

Προβληματίζει το γεγονός ότι πόλεις-ανταγωνιστές της Αθήνας, όπως η Βαρκελώνη, η Μαδρίτη, η Κωνσταντινούπολη, η Ρώμη, το Παρίσι, το Λονδίνο, η Βιέννη, το Μόναχο, την ίδια περίοδο κατέγραψαν σαφώς υψηλότερα επίπεδα πληρότητας και απέκτησαν παράλληλα μια εντυπωσιακή ώθηση στις τιμές τους, την οποία η Αθήνα παρακολουθεί εξ αποστάσεως.

Πολλές ελπίδες για ουσιαστική ανάκαμψη εναπόθεσαν τα ξενοδοχεία της Αθήνας – Αττικής στον φετινό Μάιο, ο οποίος παραδοσιακά αποτελεί “μήνα αιχμής” για την πρωτεύουσα. Παρά τις αισιόδοξες προβλέψεις και εκτιμήσεις και την ορατή σε όλους αύξηση της ροής ξένων επισκεπτών προς την Αθήνα, το α’ 5μηνο του 2022 “έκλεισε” για τα ξενοδοχεία με πτώση της τάξης του 26,8% στην Πληρότητα, του -25,8% στο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) και μόνο η Μέση Τιμή Δωματίου παρουσίασε μικρή θετική μεταβολή (κατά 1,4%) έναντι του αντίστοιχου πενταμήνου του 2019.

Συγκεκριμένα η ανακοίνωση της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού αναφέρει ότι ειδικά για τον Μάιο, μπορούμε να πούμε πως ναι, ήταν καλύτερος μήνας από τους προηγούμενους, κατάφερε να “κλείσει” σημαντικά την “ψαλίδα” μεταξύ των αποτελεσμάτων του 2019 και του 2022 στους δείκτες που εξετάζονται, βελτίωσε ελαφρά τη Μέση Τιμή Δωματίου και έδωσε 82,1% μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία της Αθήνας (που όμως υπολείπεται κατά -6.9% έναντι του 2019). Η συνολική, ωστόσο, απόδοση 5μηνου, όπως διαπιστώνουμε και στον επισυναπτόμενο πίνακα, παρέμεινε πολύ χαμηλότερη από την αντίστοιχη του 2019.

Overall performance of the Attica Hotel Industry” –YTD May 2022, έναντι May 2019

Επιπρόσθετα, και αυτό αξίζει να μας προβληματίσει, από τα στοιχεία των πόλεων -ανταγωνιστών της Αθήνας, σε επίπεδο 5μήνου προκύπτει πως την ίδια περίοδο, Ιανουαρίου – Μαΐου 2022, πόλεις όπως η Βαρκελώνη, η Μαδρίτη, η Κωνσταντινούπολη, η Ρώμη, το Παρίσι, το Λονδίνο, η Βιέννη, το Μόναχο, κατέγραψαν σαφώς υψηλότερα επίπεδα πληρότητας και απέκτησαν παράλληλα μια εντυπωσιακή ώθηση στις τιμές τους, την οποία η Αθήνα παρακολουθεί εξ αποστάσεως. Για παράδειγμα το Παρίσι έφτασε πληρότητα 61.9% και ADR 249,47 ευρώ, η Ρώμη πέτυχε πληρότητα 54% και ADR 165,97 ευρώ αντίστοιχα, η Βαρκελώνη 61,4% και ADR 136,32 ευρώ, η Μαδρίτη 60,2% και ADR 122,58 ευρώ, η Κωνσταντινούπολη πληρότητα 66,8% και ADR 104,98 ευρώ, σε σύγκριση με την Αθήνα που είχε πληρότητα 52,6% και ADR 98,07 ευρώ.

European Benchmark: Year to date May 2022

Αυτό που αξίζει την ιδιαίτερη προσοχή μας στον συγκεκριμένο πίνακα είναι σαφώς οι εντυπωσιακές διαφορές που παρατηρούνται στην ποσοστιαία αύξηση της μέσης τιμής δωματίου (ADR) των πόλεων ανταγωνιστών της Αθήνας το 2022 – σε σύγκριση με το 2021: Η αύξηση ADR που πέτυχαν οι ανταγωνίστριες πόλεις φέτος στο πρώτο 5μηνο, κυμάνθηκε το λιγότερο από 36,6% (Βιέννη) και 39,2% (Κωνσταντινούπολη) έως και 119% (Λονδίνο) – σε αντίθεση με την Αθήνα, όπου η αύξηση της μέσης τιμής δωματίου παρουσίασε οριακή μεταβολή της τάξης του 12,6%.

Από πλευράς μας έχουμε κατ’ επανάληψη σταθεί επίμονα στις αιτίες που διαμορφώνουν τα συγκεκριμένα αποτελέσματα στους τουριστικούς δείκτες της Αθήνας. Ελπίζουμε σε καλύτερες επιδόσεις κατά τους επόμενους μήνες, διότι αναμένεται δύσκολος και πολύ ‘ακριβός’ για όλους χειμώνας, για τον οποίο θα χρειαστεί να ‘θωρακιστούμε’ εγκαίρως, ιδιαίτερα τα ξενοδοχεία 12μηνης/ συνεχούς λειτουργίας, τα οποία δεν έχουν την δυνατότητα να ‘αδρανοποιηθούν’ για ένα ικανό χρονικό διάστημα – κάτι το οποίο σαφώς περιορίζει τρέχοντα λειτουργικά έξοδα και υποχρεώσεις.

Καθώς επίσης δεν είναι εφικτό να προβλεφθεί ποιες ισορροπίες θα διατηρηθούν, ποιες θα διαταραχθούν εκ νέου, αλλά και ποιες νέες ανάγκες θα προκύψουν, η μόνη οδός που μπορούμε να προτείνουμε, είναι αυτή της διαφύλαξης της ποιότητας της προσφοράς του προορισμού – με ό,τι αυτό συνεπάγεται ή απαιτεί- και της ενίσχυσης της ζήτησης.

Σημειώνεται ότι το 2019 είναι η τουριστική χρονιά με την οποία έχει νόημα να συγκρίνουμε τα όποια αποτελέσματα απόδοσης, καθώς τα δύο χρόνια της πανδημίας (2020-2021) αφ’ενός δεν ήταν σε λειτουργία όλα τα ξενοδοχεία της Περιφέρειας Αττικής και αφ’ετέρου τα δεδομένα της πανδημίας και της διακίνησης επισκεπτών διεθνώς ήταν απολύτως διαφορετικά.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024