Οι ευρωπαϊκοί φορείς αερομεταφορών A4E και ACI Europe αντιδρούν σε προτεινόμενες αυξήσεις φόρων στη Γαλλία, προειδοποιώντας για ζημιές στην οικονομία και τον αεροπορικό τομέα γενικότερα.
Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια, που εκπροσωπούνται από τους φορείς των ευρωπαϊκών αερομεταφορών A4E (Airlines for Europe) και ACI Europe (Airports Council International), αντέδρασαν με απογοήτευση σε αναφορές ότι η γαλλική κυβέρνηση εξετάζει περαιτέρω αυξήσεις στους αεροπορικούς φόρους ως γρήγορη λύση για την αντιμετώπιση του αυξανόμενου εθνικού χρέους.
Η A4E και η ACI Europe προέτρεψαν τη γαλλική κυβέρνηση να επανεξετάσει αυτά τα σχέδια, τα οποία “δε φαίνεται να βασίζονται σε εις βάθος ανάλυση των οικονομικών επιπτώσεων”. Πιο συγκεκριμένα, οι φορείς προειδοποίησαν για:
- σημαντικές ζημιές που θα προκαλούσαν αυτές οι αυξήσεις φόρων όχι μόνο στον αεροπορικό τομέα της χώρας, αλλά και στην εθνική οικονομία, την ανταγωνιστική θέση και την ελκυστικότητά του – σημειώνοντας ότι τέτοιες ζημιές θα κατέληγαν κατακλυσμικά στους πολίτες της χώρας.
- τα εμπόδια που θα δημιουργήσουν αυτές οι αυξήσεις φόρων στην αποτελεσματική απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα των αερομεταφορών, μειώνοντας την ικανότητα του κλάδου να χρηματοδοτεί σχετικές επενδύσεις.
Η A4E και η ACI Europe επεσήμαναν επίσης τα προηγούμενα χωρών, όπως η Αυστρία, η Ιρλανδία, η Ολλανδία -και μόλις πρόσφατα η Σουηδία- που υπαναχώρησαν και κατήργησαν ή μείωσαν τους αεροπορικούς φόρους τους, λόγω της αρνητικής δευτερογενούς επίδρασης στις οικονομίες τους.
Ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής του ACI Europe δήλωσε: “Η αύξηση των αεροπορικών φόρων είναι ‘γέννημα’ της βραχυπρόθεσμης σκέψης στην πολιτική. Εάν επιβεβαιωθεί, αυτό το νέο σχέδιο θα αποδυναμώσει ακούσια την ανταγωνιστικότητα της γαλλικής αεροπορίας, θα ‘τιμωρήσει’ τους πολίτες και, τελικά, θα μειώσει την οικονομική συνεισφορά του κλάδου. Όπως έχουμε επανειλημμένα επισημάνει, κάθε αύξηση 10% στην άμεση συνδεσιμότητα οδηγεί σε αύξηση του κατά κεφαλήν ΑΕΠ κατά 0,5%. Η γαλλική κυβέρνηση θα επέλεγε εκ των πραγμάτων τα άμεσα μετρητά αντί της βιώσιμης οικονομικής ανταγωνιστικότητας. Αυτό το σχέδιο είναι ακόμη πιο ανησυχητικό δεδομένου του συνεχούς μετασχηματισμού του τομέα των αερομεταφορών για την επίτευξη φιλόδοξων net zero στόχων – με την πρόσφατη έκθεση Draghi να αναγνωρίζει ότι η ευρωπαϊκή αεροπορία θα χρειάζεται 61 δισ. ευρώ κάθε χρόνο για να φτάσει εκεί. Αν μη τι άλλο, απαιτείται περισσότερη οικονομική στήριξη από τις κυβερνήσεις, όχι πρόσθετη φορολογία”.
Η κα Ουρανία Γεωργουτσάκου, διευθύνουσα σύμβουλος της A4E σημείωσε: “Αυτή η πρόταση για αύξηση των γαλλικών αεροπορικών φόρων θα ήταν αντιπαραγωγική, θα κατακερματίσει την ενιαία αεροπορική αγορά και θα υπονόμευε την ανταγωνιστικότητα των γαλλικών αερομεταφορών. Οποιαδήποτε βραχυπρόθεσμα έσοδα που αναμένει η κυβέρνηση θα αντισταθμιζόντουσαν κατά πολύ από τη μειωμένη συνδεσιμότητα, τη μικρότερη ευημερία των καταναλωτών και θα καθυστερούσε τις προσπάθειες απαλλαγής από τις εκπομπές CO2 της αεροπορίας. Η εκτροπή κεφαλαίων από τον κλάδο μέσω αυξημένων φόρων σημαίνει τελικά λιγότερες επενδύσεις σε κρίσιμα μέτρα απαλλαγής από τον άνθρακα”.
Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.