Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ατυχήματα: Άσχημα μπήκε το 2023
Αεροπορικά ατυχήματα

Αεροπορικά ατυχήματα: Άσχημα μπήκε το 2023

Μια ανάλυση των αεροπορικών ατυχημάτων δείχνει ότι σε όλα τα επίπεδα γυρίζουμε στο 2019, ενώ δυστυχώς το 2023 ξεκίνησε με δυο ατυχήματα μέσα στον Ιανουάριο. Το ευτυχές είναι ότι οι νεκροί είναι πολύ λίγοι σε αντίθεση με το πρώτο ατύχημα του 2022 που έγινε τον Μάρτιο αλλά αφαίρεσε τη ζωή από 132 άτομα.

Παρά το γεγονός ότι το 2022 είχαμε 12 αεροπορικά ατυχήματα, εκ των οποίων τα έξι θανατηφόρα που στοίχισαν τη ζωή σε 174 επιβάτες και πλήρωμα, μαζί και με τέσσερα άτομα στο έδαφος, η χρονιά θεωρείται ότι ήταν μια από τις ασφαλέστερες για τα εμπορικά αεροπορικά ταξίδια στην ιστορία. Τα στοιχεία αποκαλύπτονται στην τελευταία επιθεώρηση ασφάλειας πολιτικής αεροπορίας από κορυφαίο ειδικό.

Άρθρο της “Indepentent” καταλήγει στο συμπέρασμα ότι παρά το γεγονός ότι οι αριθμοί πτήσεων επέστρεψαν στα επίπεδα του 2019, δεν υπήρξε αντίστοιχη αύξηση στα θανατηφόρα ατυχήματα. Η ανάκαμψη μετά την πανδημία που όλοι περίμεναν ήρθε το 2022. Ενώ ήταν ένα δύσκολο καλοκαίρι με προβλήματα χωρητικότητας στα αεροδρόμια, που οδήγησαν σε μεγάλες ουρές στα τερματικά, η ανάκαμψη δεν είχε ως αποτέλεσμα υψηλότερο ποσοστό ατυχημάτων.

Το τρέχον ποσοστό ενός θανατηφόρου ατυχήματος κάθε τέσσερα και ένα τέταρτο εκατομμυρίων πτήσεων και το ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων φέτος είναι καλύτερο από το μέσο όρο των τελευταίων 10 ετών. Ο αριθμός των 174 νεκρών από την αεροπορία αντιστοιχεί στον μέσο αριθμό θανάτων στους δρόμους σε μία ώρα και ένα τέταρτο παγκοσμίως, σύμφωνα με τα στοιχεία των Ηνωμένων Εθνών που λένε ότι 1,3 εκατ. άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο στους δρόμους σε όλο τον κόσμο, με τα τροχαία ατυχήματα να είναι η κύρια αιτία θανάτου για άτομα ηλικίας πέντε έως 29 ετών.

Το 2023 δυστυχώς δεν ξεκίνησε καλά, αφού είχε ο Ιανουάριος ήδη δυο ατυχήματα, με μικρό αριθμό όμως θυμάτων. Στις 2 Ιανουαρίου συγκρούστηκαν στον αέρα δύο ελικόπτερα Eurocopter EC130 της Sea World Helicopters που πραγματοποιούσαν τουριστικά ταξίδια πάνω από την πόλη Gold Coast, Queensland, Αυστραλία, με 4 νεκρούς και 9 επιζώντες.

Στις 15 Ιανουαρίου, η πτήση 691 της Yeti Airlines, με ένα ATR 72-500 που εκτελούσε πτήση εσωτερικού από το Διεθνές Αεροδρόμιο Tribhuvan προς το Διεθνές Αεροδρόμιο Pokhara, συντρίβεται στο φαράγγι του ποταμού Seti Gandaki στην Ποκάρα του Νεπάλ με νεκρούς και τους 72 επιβαίνοντες. Η συντριβή ήταν η πιο θανατηφόρα με το ATR 72.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι το πρώτο θανατηφόρο αεροπορικό δυστύχημα του 2022 αντιπροσώπευε τα τρία τέταρτα του αριθμού των νεκρών του έτους. Στις 21 Μαρτίου, η πτήση 5735 της China Eastern Airlines, με ένα Boeing 737-89P που εκτελούσε πτήση εσωτερικού από το Kunming στο Guangzhou της Κίνας, συντρίβεται σε μια ορεινή περιοχή στο Guangxi αφού εισήλθε σε σχεδόν κάθετο καταιγισμό, σκοτώνοντας και τους 132 επιβαίνοντες.

Ο Αύγουστος του 1985 παραμένει ο χειρότερος μήνας για θανατηφόρα αεροπορικά ατυχήματα στην ιστορία. Στις 12 Αυγούστου, η πτήση 123 της Ιαπωνίας Airlines 123, με Boeing 747 συντρίβεται στο όρος Takamagahara αφού μια ταχεία αποσυμπίεση καταστρέφει όλες τις υδραυλικές γραμμές και καθιστά το αεροσκάφος ανεξέλεγκτο. Με την απώλεια 520 από τα 524 άτομα επί του αεροσκάφους, αυτό είναι το πιο θανατηφόρο ατύχημα ενός αεροσκάφους στην ιστορία μέχρι σήμερα. Συνολικά 2.010 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε εμπορικά αεροπορικά δυστυχήματα το 1985, ενώ το δεύτερο ατύχημα υψηλότερο στην ιστορία της εμπορικής αεροπορίας έτος ήταν το 1942. Όμως το 1972 ως έτος είχε τα περισσότερα θύματα με σύνολο 2.373 άτομα σε μια χρονιά.

Στις 27 Μαρτίου 1977, στο αεροδρόμιο της Τενερίφης, δύο Boeing 747, η πτήση KLM Flight 4805 και η Pan Am Flight 1736, συγκρούονται στον διάδρομο προσγείωσης στο αεροδρόμιο Los Rodeos μέσα σε πυκνή ομίχλη. 583 από τους 644 επιβαίνοντες στα δύο αεροσκάφη σκοτώνονται στο πιο θανατηφόρο δυστύχημα στην ιστορία της εμπορικής αεροπορίας.

Εντύπωση κάνουν τον Σεπτέμβριο του 2007, δύο ξεχωριστά ατυχήματα λόγω παρόμοιων βλαβών στο σύστημα προσγείωσης που σημειώθηκαν εντός μόλις τεσσάρων ημερών το ένα από το άλλο, σε αεροσκάφος Bombardier Dash 8 Q400 της Scandinavian Airlines System (SAS). Ένα τρίτο περιστατικό, πάλι με αεροσκάφος της SAS, σημειώθηκε τον Οκτώβριο του 2007, με αποτέλεσμα την απόσυρση του τύπου από τον στόλο της αεροπορικής εταιρείας. Συγκεκριμένα, στις 9 Σεπτεμβρίου, η πτήση 1209 της Scandinavian Airlines, με αεροπλάνο τύπου de Havilland Canada Dash 8, αντιμετωπίζει βλάβη στο σύστημα προσγείωσης στο Άαλμποργκ της Δανίας. Κανένας από τους 73 επιβαίνοντες δεν τραυματίστηκε σοβαρά, όμως στις 12 Σεπτεμβρίου η πτήση 2748 πάλι της Scandinavian Airlines, με ίδιο τύπο αεροπλάνου, αντιμετωπίζει την ίδια βλάβη στο σύστημα προσγείωσης στο Βίλνιους της Λιθουανίας, και ευτυχώς πάλι κανένας από τους 52 επιβαίνοντες δεν τραυματίστηκε, αλλά η αεροπορική εταιρία προσγειώνει όλα τα αεροπλάνα της τύπου Dash 8. Μόλις ένα μιση μήνα μετά στις 27 Οκτωβρίου, η πτήση 2867 της Scandinavian Airlines, πάλι με ένα de Havilland Canada Dash 8, αντιμετωπίζει την ίδια βλάβη στο σύστημα προσγείωσης στην Κοπεγχάγη της Δανίας. Κανένας από τους 44 επιβαίνοντες δεν τραυματίστηκε, αλλά η αεροπορική εταιρεία αφαιρεί «μόνιμα» τα Dash 8 της από τον στόλο της και ανακοινώνει ότι η αιτία αποδίδεται τελικά σε σφάλμα συντήρησης.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024