Τελευταία νέα
HomeΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαAirbus: Αύξηση εσόδων και μείωση κερδών το α’ εξάμηνο 2024
Αεροπορικές Εταρείες

Airbus: Αύξηση εσόδων και μείωση κερδών το α’ εξάμηνο 2024

Airbus

Η Airbus ανέφερε αυξημένα έσοδα αλλά μειωμένα κέρδη λόγω επιβαρύνσεων στον τομέα διαστήματος.

Η Airbus ανακοίνωσε τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα για το α’ εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024.

“Η οικονομική επίδοση του α’ εξαμήνου αντικατοπτρίζει κυρίως σημαντικές επιβαρύνσεις στον τομέα του διαστήματος. Αντιμετωπίζουμε τα αίτια αυτών των προβλημάτων“, δήλωσε ο Guillaume Faury, διευθύνων σύμβουλος της Airbus. “Στα εμπορικά αεροσκάφη, επικεντρωνόμαστε στις παραδόσεις και προετοιμάζουμε τα επόμενα βήματα της κλιμάκωσης, αντιμετωπίζοντας συγκεκριμένες προκλήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού και προστατεύοντας την προμήθεια βασικών εργασιών”.

Οι ακαθάριστες παραγγελίες εμπορικών αεροσκαφών ανήλθαν σε 327 (H1 2023: 1.080 αεροσκάφη) με καθαρές παραγγελίες 310 αεροσκαφών μετά από ακυρώσεις (H1 2023: 1.044 αεροσκάφη). Το υπόλοιπο παραγγελιών ανήλθε σε 8.585 εμπορικά αεροσκάφη στο τέλος Ιουνίου 2024. Οι παραγγελίες καθαρών ελικοπτέρων της Airbus ανήλθαν σε 233 (H1 2023: 131 μονάδες), συμπεριλαμβανομένων 38 H225s για την Ομοσπονδιακή Αστυνομία της Γερμανίας το β’ τρίμηνο. Η αξία των παραγγελιών της Airbus Defence and Space ανήλθε σε 6,1 δισ. ευρώ (H1 2023: 6,0 δισ. ευρώ).

Τα ενοποιημένα έσοδα αυξήθηκαν κατά 4% σε ετήσια βάση σε 28,8 δισ. ευρώ (H1 2023: 27,7 δισ. ευρώ), κυρίως λόγω του αριθμού των παραδόσεων εμπορικών αεροσκαφών και του μεγαλύτερου όγκου στον τομέα της Air Power της Airbus Defence and Space. Συνολικά 323 εμπορικά αεροσκάφη παραδόθηκαν (H1 2023: 316 αεροσκάφη), περιλαμβάνοντας 28 A220s, 261 A320 Family, 13 A330s και 21 A350s. Τα έσοδα που παράγονται από τις εμπορικές δραστηριότητες αεροσκαφών της Airbus αυξήθηκαν κατά 4%, κυρίως λόγω του μεγαλύτερου αριθμού παραδόσεων. Οι παραδόσεις της Airbus Helicopters ανήλθαν σε 124 μονάδες (H1 2023: 145 μονάδες) με τα έσοδα να παραμένουν σταθερά σε ετήσια βάση, αντικατοπτρίζοντας την ισχυρή απόδοση, κυρίως στις υπηρεσίες. Τα έσοδα της Airbus Defence and Space αυξήθηκαν κατά 7%, κυρίως λόγω του τομέα της Air Power, μερικώς αντισταθμισμένη από την πρόσφατη ενημέρωση των εκτιμήσεων ολοκλήρωσης στο Space Systems. Τέσσερα στρατιωτικά αεροσκάφη A400M παραδόθηκαν στο α’ εξάμηνο του 2024 (H1 2023: 3 αεροσκάφη).

Το ενοποιημένο EBIT Adjusted – ένα εναλλακτικό μέτρο απόδοσης και βασικός δείκτης που αποτυπώνει το υποκείμενο περιθώριο κέρδους αποκλείοντας υλικές επιβαρύνσεις ή κέρδη λόγω μετακινήσεων σε προβλέψεις που σχετίζονται με προγράμματα, αναδιάρθρωση ή επιπτώσεις από συναλλαγματικές διαφορές, καθώς και κεφαλαιακά κέρδη/ζημίες από την πώληση και την απόκτηση επιχειρήσεων – ήταν 1.391 εκατ. ευρώ (H1 2023: 2.618 εκατ. ευρώ). Αυτή η μείωση αντανακλά κυρίως τις επιβαρύνσεις που καταγράφηκαν στον τομέα των Space Systems των 989 εκατ. ευρώ.

Το EBIT Adjusted που σχετίζεται με τις εμπορικές δραστηριότητες αεροσκαφών της Airbus μειώθηκε στα 1.954 εκατ. ευρώ (H1 2023: 2.256 εκατ. ευρώ), με την αύξηση των παραδόσεων να μειώνεται από τις επενδύσεις για την προετοιμασία του μέλλοντος.

Η κλιμάκωση του A220 συνεχίζεται προς ένα μηνιαίο ρυθμό παραγωγής 14 αεροσκαφών το 2026, με έμφαση στην βιομηχανική ωριμότητα και την οικονομική απόδοση του προγράμματος. Επιπλέον, στις 24 Ιουνίου 2024, σύμφωνα με τις υπάρχουσες συμφωνίες και όπως είχε προγραμματιστεί, η Εταιρεία και το Investissement Québec συμφώνησαν να παράσχουν χρηματοδότηση μετόχων για την Airbus Canada Limited Partnership. Όπως ανακοινώθηκε τον Ιούνιο του 2024, η πορεία κλιμάκωσης της οικογένειας A320 έχει προσαρμοστεί για να αντικατοπτρίζει συγκεκριμένες προκλήσεις της αλυσίδας εφοδιασμού. Ο ρυθμός παραγωγής των 75 αεροσκαφών της οικογένειας A320 ανά μήνα αναμένεται τώρα το 2027. Το A321XLR με κινητήρες CFM έλαβε την πιστοποίηση τύπου από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) νωρίτερα τον Ιούλιο. Η είσοδος σε υπηρεσία αναμένεται στα τέλη του καλοκαιριού του 2024. Στα αεροσκάφη ευρείας ατράκτου, η Εταιρεία συνεχίζει να στοχεύει σε μηνιαίο ρυθμό παραγωγής 4 A330s το 2024 και ρυθμό 12 για το A350 το 2028.

Το EBIT Adjusted της Airbus Helicopters μειώθηκε στα 230 εκατ. ευρώ (H1 2023: 274 εκατ. ευρώ), αντικατοπτρίζοντας τις χαμηλότερες παραδόσεις και το μείγμα προγραμμάτων.

Στο πρόγραμμα A400M, οι δραστηριότητες ανάπτυξης συνεχίζονται προς την επίτευξη του αναθεωρημένου χρονοδιαγράμματος ικανοτήτων. Οι δραστηριότητες αναδρομής προχωρούν σε στενή συνεργασία με τον πελάτη. Καμία καθαρή υλική επίπτωση δεν αναγνωρίστηκε στο πρώτο εξάμηνο του 2024. Υπάρχουν κίνδυνοι στην πιστοποίηση τεχνικών δυνατοτήτων και των σχετικών εξόδων, στην επιχειρησιακή αξιοπιστία των αεροσκαφών, στις μειώσεις κόστους και στην εξασφάλιση του συνολικού όγκου σύμφωνα με την αναθεωρημένη βάση.

Τα ενοποιημένα έξοδα Ε&Α που χρηματοδοτούνται αυτόνομα ανήλθαν σε 1.593 εκατ. ευρώ (H1 2023: 1.431 εκατ. ευρώ).

Το ενοποιημένο EBIT (αναφερόμενο) ανήλθε σε 1.456 εκατ. ευρώ (H1 2023: 1.887 εκατ. ευρώ), περιλαμβάνοντας καθαρές Προσαρμογές +65 εκατ. ευρώ.

Αυτές οι Προσαρμογές περιελάμβαναν:
  • +19 εκατ. ευρώ που σχετίζονται με την αναντιστοιχία κεφαλαίου κίνησης σε δολάρια και την αναπροσαρμογή του ισολογισμού, εκ των οποίων +32 εκατ. ευρώ ήταν στο Q2. Αυτό αντικατοπτρίζει κυρίως την επίδραση της φάσης που προκύπτει από τη διαφορά μεταξύ της ημερομηνίας συναλλαγής και της ημερομηνίας παράδοσης.
  • +51 εκατ. ευρώ που σχετίζονται με το κέρδος από την Airbus OneWeb Satellites, συνδεδεμένο με την απόκτηση του υπόλοιπου 50% της κοινοπραξίας στο Q1.
  • -5 εκατ. ευρώ από άλλα κόστη, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων συμμόρφωσης, εκ των οποίων +1 εκατ. ευρώ ήταν στο Q2.

Το οικονομικό αποτέλεσμα ήταν -108 εκατ. ευρώ (H1 2023: 102 εκατ. ευρώ), κυρίως λόγω της αρνητικής επίπτωσης από την αναπροσαρμογή ορισμένων μετοχικών επενδύσεων. Τα ενοποιημένα καθαρά έσοδα ήταν 825 εκατ. ευρώ (H1 2023: 1.526 εκατ. ευρώ) με τα αναφερόμενα ενοποιημένα κέρδη ανά μετοχή να ανέρχονται σε 1,04 ευρώ (H1 2023: 1,94 ευρώ).

Οι ενοποιημένες ελεύθερες ταμειακές ροές πριν από τη χρηματοδότηση πελατών ήταν -529 εκατ. ευρώ (H1 2023: 1.635 εκατ. ευρώ), κυρίως λόγω της αλλαγής στο κεφάλαιο κίνησης που περιλαμβάνει την προγραμματισμένη αύξηση αποθεμάτων για την υποστήριξη του σχεδίου κλιμάκωσης. Οι ενοποιημένες ελεύθερες ταμειακές ροές ήταν -559 εκατ. ευρώ (H1 2023: 1.593 εκατ. ευρώ). Η ακαθάριστη ταμειακή θέση ήταν 21,9 δισ. ευρώ στο τέλος Ιουνίου 2024 (τέλος έτους 2023: 25,3 δισ. ευρώ), με καθαρή ενοποιημένη ταμειακή θέση 7,9 δισ. ευρώ (τέλος έτους 2023: 10,7 δισ. ευρώ) μετά την πληρωμή του μερίσματος του 2023 και του ειδικού μερίσματος.

Προοπτικές

Ως βάση για την καθοδήγηση του 2024, η εταιρεία υποθέτει ότι δεν θα υπάρξουν πρόσθετες διαταραχές στην παγκόσμια οικονομία, την αεροπορική κίνηση, την αλυσίδα εφοδιασμού, τις εσωτερικές λειτουργίες της εταιρείας και την ικανότητά της να παραδίδει προϊόντα και υπηρεσίες.

Η καθοδήγηση της εταιρείας για το 2024 είναι πριν από συγχωνεύσεις και εξαγορές.

Με βάση αυτά, η εταιρεία στοχεύει να επιτύχει το 2024:
  • Περίπου 770 παραδόσεις εμπορικών αεροσκαφών
  • EBIT Adjusted περίπου 5,5 δισ. ευρώ
  • Ελεύθερη ταμειακή ροή πριν από τη χρηματοδότηση πελατών περίπου 3,5 δισ. ευρώ
Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
16/09/2024
13/09/2024
12/09/2024
11/09/2024
10/09/2024
09/09/2024