Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΑντιφατικές οι γνώμες για την ασφάλεια των εταιριών χαμηλού κόστους

Αντιφατικές οι γνώμες για την ασφάλεια των εταιριών χαμηλού κόστους

Με αφορμή το τραγικό δυστύχημα της Helios δημιουργήθηκαν πολλά ερωτηματικά για την ασφάλεια των πτήσεων από τις εταιρίες χαμηλού κόστους που δημιουργήθηκαν μετά την απελευθέρωση των αερομεταφορών. Σύγχυση δε δημιουργήθηκε μεταξύ εταιριών χαμηλού κόστους, φθηνών ναύλων, ναυλωμένων πτήσεων, κτλ. Φως στο θέμα προσπαθεί να ρίξει ο Σάιμον Εβανς, διευθύνων…

Με αφορμή το τραγικό δυστύχημα της Helios δημιουργήθηκαν πολλά ερωτηματικά για την ασφάλεια των πτήσεων από τις εταιρίες χαμηλού κόστους που<...> δημιουργήθηκαν μετά την απελευθέρωση των αερομεταφορών. Σύγχυση δε δημιουργήθηκε μεταξύ εταιριών χαμηλού κόστους, φθηνών ναύλων, ναυλωμένων πτήσεων, κτλ. Φως στο θέμα προσπαθεί να ρίξει ο Σάιμον Εβανς, διευθύνων σύμβουλος του Συμβουλίου Χρηστών των Αερομεταφορών (Air Transport Users Council) που εδρεύει στο Λονδίνο και ο οποίος μίλησε στην Ελληνική Υπηρεσία του BBC.

“Υπήρχαν ανησυχίες για την ασφάλεια των πτήσεων εταιρειών χαμηλού κόστους και στη Βρετανία έως πριν μερικά χρόνια”, είπε ο κ. Έβανς. “Όμως, δεν νομίζω ότι υπάρχει βάση στις καταγγελίες ότι οι εταιρείες χαμηλού κόστους είναι λιγότερο σχολαστικές από τις άλλες εταιρείες όσον αφορά τη συντήρηση και την ασφάλεια. Η λειτουργία τους υπόκειται στους ίδιους ακριβώς κανονισμούς τους οποίους πρέπει να σέβονται και οι άλλες εταιρίες.

“Γνωρίζουν ότι εάν θεωρηθούν ότι παραμελούν τη συντήρηση των αεροπλάνων και τους κανόνες ασφαλείας, τότε ουσιαστικά διαπράττουν επιχειρηματική αυτοκτονία. Ο τομέας των αερομεταφορών είναι πολύ ανταγωνιστικός μετά την απελευθέρωση της αγοράς. Όποια εταιρία δεν εφαρμόζει τους κανόνες είναι καταδικασμένη να πτωχεύσει“, τονίζει ο Βρετανός ειδικός.

“Σίγουρα κάνουν συμβιβασμούς σε ορισμένα θέματα στα οποία θεωρούν ότι είναι συνετό να συμβιβασθούν. Αυτό το παραδέχονται και οι ίδιες οι εταιρείες χαμηλού κόστους που λένε όμως ότι ο τομέας στον οποίο δεν κάνουν συμβιβασμούς είναι ο τομέας της ασφάλειας. Σε αυτό το τομέα ακόμη και αν ήθελαν να κάνουν συμβιβασμούς, θα ήταν πολύ δύσκολο λόγω των αυστηρών κανόνων και των σχολαστικών ελέγχων που κάνουν τόσο οι εθνικές όσο και οι διεθνείς υπηρεσίες πολιτικής αεροπορίας. Συμβιβασμούς σίγουρα κάνουν στο τομέα των υπηρεσιών που προσφέρουν στους επιβάτες καθώς εκεί δεν είναι υποχρεωμένες να ακολουθήσουν τις διεθνείς προδιαγραφές, κατέληξε ο Σάιμον Εβανς.

Πως όμως μπορούμε να μιλάμε για καλή συντήρηση των αεροσκαφών όταν σύμφωνα με τη μελέτη CAA PAPER 2002/06 με τίτλο Work Hours of Aircraft Maintenance Personnel της Βρετανικής ΥΠΑ, η πλειοψηφία των μηχανικών αεροσκαφών στη Μεγ. Βρετανία εργάζεται 12 ώρες ημερήσιες ή νυχτερινές βάρδιες. Έτσι οι εταιρίες συντήρησης αεροσκαφών επιτυγχάνουν κάλυψη του 24ωρου με δύο μόνο βάρδιες, αντί των τριών και άνω, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Βέβαια, η βάρδια συνήθως ξεπερνά τις 12 ώρες καθώς απαιτείται κάποιος χρόνος για να γίνει η παράδοση βάρδιας. “Θεωρώ ότι είναι αδύνατο να εργάζεται κάποιος σαν μηχανικός αεροσκαφών από τις 19:00 ως τις 07:00 και να θεωρείται ότι η εργασία του προάγει την ασφάλεια των πτήσεων”, τονίζει στο TravelDailyNews ο κ. Αρδαβάνης Κωνσταντίνος, Αν. Γραμματέας της Ένωσης Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροπλάνων της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Το άλλο θέμα που προκύπτει για τις μικρές αεροπορικές εταιρίες είναι η πρακτική τους να δίνουν τη συντήρηση των αεροσκαφών τους με την μέθοδο του outsourcing σε διάφορα κέντρα ανά την Ευρώπη. Πολλά ερωτηματικά γεννιούνται…

Από την άλλη πλευρά, όλο και περισσότερα δημοσιεύματα αναφέρουν στατιστικά στοιχεία για τα αεροπορικά ατυχήματα. Σύμφωνα με δημοσιεύματα σε αεροσκάφη εταιριών “χαμηλού κόστους” συμβαίνουν τα μισά αεροπορικά δυστυχήματα. Όμως, οι εταιρίες αυτές καλύπτουν – σύμφωνα με τις επίσημες στατιστικές – μόλις το 10% της παγκόσμιας αεροπορικής κίνησης.

Την ίδια ώρα, όπως αποδεικνύουν τα πορίσματα των ερευνών για τις αεροπορικές τραγωδίες, οφείλονται σε ανθρώπινα λάθη σε ποσοστό 60% – 80%, παρά τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα που έχουν εδώ και χρόνια αντικαταστήσει τις μηχανικές ενέργειες, ενώ τα μισά ατυχήματα συμβαίνουν την ώρα της απογείωσης. Δηλαδή μέσα σε τρεισήμισι λεπτά…

Το θλιβερό ρεκόρ των εταιριών “χαμηλού κόστους”, όπως σημειώνει η Κυπριακή εφημερίδα “Σημερινή”, έχει ως αποτέλεσμα όλο και περισσότερο να πυκνώνουν τα ερωτηματικά για την ασφάλεια των επιβατών τους.

Τα αεροσκάφη που έπεσαν μέσα στις τελευταίες οκτώ ημέρες στην Τυνησία, τη Βενεζουέλα, αλλά και αυτό της Helios έχουν ήδη προσθέσει στις στατιστικές περίπου τριακόσιους νεκρούς, δηλαδή πάνω από τα μισά θύματα που είχαν καταγραφεί ολόκληρο το 2004 απ` όλες τις αεροπορικές εταιρείες μαζί. “Είναι σύμπτωση αυτό;”, διερωτάται ο κ. Ιωάννης Λαϊνός, καθηγητής Οικονομίας, Διοίκησης και Ασφάλειας Πτήσεων στην Ελλάδα. “Είναι σύμπτωση ότι οι εταιρείες που πραγματοποιούν το 90% της κίνησης έχουν περίπου το 50% των θυμάτων και οι εταιρίες που κάνουν το 10% μόλις, έχουν το υπόλοιπο 50%; Επίσης, πρέπει να προβληματίσει το γεγονός ότι και τα τρία αεροσκάφη που προκάλεσαν θανατηφόρα αεροπορικά ατυχήματα (Ιταλία, Ελλάδα, Βενεζουέλα) μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου, καθώς και το τουρκικό αεροσκάφος A-300 που έκανε αναγκαστική προσγείωση στη Βουδαπέστη την Τρίτη 16-8, λόγω απώλειας του ενός κινητήρα, ανήκαν σε αερομεταφορείς χαμηλού κόστους”. Δεν είναι όλοι ίδιοι. Οι ειδικοί, ωστόσο, θεωρούν ότι “δεν είναι όλες οι low budget εταιρίες ίδιες. Δύο από αυτές αναφέρονται συχνά ως θετικά παραδείγματα για το αρνητικό ρεκόρ ατυχημάτων – παρ` ότι… πετούν με ιδιαίτερα φθηνά εισιτήρια. Πρόκειται για τη Ryanair και την easyJet, οι οποίες βρίσκονται στη λίστα με τις δέκα πιο ασφαλείς εταιρίες, δίπλα σε κολοσσούς, όπως η αυστραλιανή Qantas, αναφέρουν τα δημοσιεύματα.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024