Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας One ID, οι αεροπορικές εταιρείες συνεργάζονται με την IATA για να ψηφιοποιήσουν την εμπειρία των επιβατών στα αεροδρόμια με βιομετρικές διαδικασίες χωρίς επαφή.
Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) έχει αναπτύξει νέα πρότυπα, που φέρνουν πιο κοντά τον στόχο του να φτάνουν οι ταξιδιώτες στα αεροδρόμια και να είναι “ready to fly” – περιορίζοντας αισθητά τη γραφειοκρατία και την καθυστέρηση στα αεροδρόμια.
Το “Recommended Practice on Digitalization of Admissibility“, που κυκλοφόρησε πρόσφατα, επιτρέπει στους επιβάτες να κάνουν διαδικτυακό check-in, ακόμα και για πτήσεις διεθνών προορισμών, προσπερνώντας τις ουρές στο αεροδρόμιο και στην πύλη επιβίβασης για έλεγχο εγγράφων.
Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας One ID, οι αεροπορικές εταιρείες συνεργάζονται με την IATA για να ψηφιοποιήσουν την εμπειρία των επιβατών στα αεροδρόμια, με βιομετρικές διαδικασίες, χωρίς επαφή.
Ανάλογα λογισμικά χρησιμοποιούνται ήδη σε διάφορα αεροδρόμια, που επιτρέπουν στους ταξιδιώτες να πραγματοποιούν όλες τις διαδικασίες ελέγχου στα αεροδρόμια – ακόμα και την επιβίβαση – χωρίς να προσκομίζουν έντυπη τεκμηρίωση, μιας και όλα τα έγγραφα είναι συνδεδεμένα με ένα βιομετρικό αναγνωριστικό. Ωστόσο, σε πολλές περιπτώσεις οι ταξιδιώτες θα φέρουν αποδεικτικά σε ένα γραφείο check-in ή στην πύλη επιβίβασης με φυσικούς ελέγχους των εγγράφων σε χαρτί (διαβατήρια, βίζες και διαπιστευτήρια υγείας για παράδειγμα).
Το πρότυπο Digitalization of Admissibility θα προωθήσει την υλοποίηση του One ID με έναν μηχανισμό, ώστε οι επιβάτες να λαμβάνουν ψηφιακά όλες τις απαραίτητες άδειες απευθείας από τις κυβερνήσεις, πριν από το ταξίδι τους. Μοιράζοντας την κατάσταση “OK για πτήση” με την αεροπορική τους εταιρεία, οι ταξιδιώτες μπορούν να αποφύγουν όλους τους ελέγχους εγγράφων στο αεροδρόμιο.
«Οι επιβάτες θέλουν την τεχνολογία να κάνει τα ταξίδια πιο απλά. Επιτρέποντάς τους να γίνονται αποδεκτοί για την πτήση τους πριν φτάσουν στο αεροδρόμιο, κάνουμε ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός. Η πρόσφατη έρευνα της IATA Global Passenger διαπίστωσε ότι το 83% των ταξιδιωτών είναι πρόθυμοι να μοιραστούν προσωπικές τους πληροφορίες σχετικά με τη πτήση τους, αν αυτό θα συνεισφέρει σε ταχεία εξυπηρέτηση.
Γι’αυτό είμαστε βέβαιοι ότι θα είναι μια δημοφιλής επιλογή για τους ταξιδιώτες, όταν εφαρμοστεί. Και είναι καλό κίνητρο για τις αεροπορικές εταιρείες και τις κυβερνήσεις, όπως επίσης η εξελιγμένη ποιότητα στα δεδομένα, οι αιτήσεις αναζήτησης πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο , καθώς και θέματα ταυτοποίησης / αποδοχής των επιβατών πριν φτάσουν στο αεροδρόμιο», δήλωσε ο Nick Careen, Senior Vice President for Operations, Safety and Security της ΙΑΤΑ.
Τι θα μπορούν να κάνουν οι ταξιδιώτες στο μέλλον:
- Να δημιουργήσουν μια επαληθευμένη ψηφιακή ταυτότητα χρησιμοποιώντας την εφαρμογή της αεροπορικής εταιρείας στο κινητό τους.
- Να χρησιμοποιήσουν την ψηφιακή τους ταυτότητα, ώστε να συμπληρωθούν όλα τα απαραίτητα έγγραφα για το ταξίδι
- Να λαμβάνουν ψηφιακή «έγκριση αποδοχής» στην εφαρμογή ψηφιακής ταυτότητας/διαβατηρίου τους
- Να μοιράζονται τα επαληθευμένα διαπιστευτήρια (όχι όλα τα δεδομένα τους) με την αεροπορική τους εταιρεία
- Τέλος, να λαμβάνουν επιβεβαίωση από την αεροπορική τους εταιρεία και να πηγαίνουν στο αεροδρόμιο
Ασφάλεια δεδομένων
Τα νέα πρότυπα έχουν αναπτυχθεί για να προστατεύουν τα δεδομένα των επιβατών και να διασφαλίζουν ότι τα ταξίδια παραμένουν προσβάσιμα σε όλους. Οι επιβάτες διατηρούν τον έλεγχο των δεδομένων τους και μόνο τα διαπιστευτήρια (επαληθευμένες εγκρίσεις, όχι τα δεδομένα πίσω από αυτές) μοιράζονται peer-to-peer (χωρίς ενδιάμεσο).
Η διαδικασία συμβαδίζει με τα πρότυπα του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), συμπεριλαμβανομένων εκείνων για το Ψηφιακό Ταξιδιωτικό Διαπιστευτήριο. Οι επιλογές χειροκίνητης επεξεργασίας θα διατηρηθούν, έτσι ώστε οι ταξιδιώτες να έχουν τη δυνατότητα να εξαιρεθούν από την ψηφιακή επεξεργασία αποδοχής.
«Οι ταξιδιώτες μπορούν να είναι βέβαιοι ότι αυτή η διαδικασία θα είναι βολική και ασφαλής. Ένα βασικό σημείο είναι ότι οι πληροφορίες μοιράζονται με βάση την ανάγκη γνώσης. Ενώ μια κυβέρνηση μπορεί να ζητήσει λεπτομερή προσωπικά στοιχεία για την έκδοση βίζας, οι μόνες πληροφορίες που θα κοινοποιηθούν στην αεροπορική εταιρεία είναι η κατοχή της βίζας και υπό ποιες προϋποθέσεις εκδόθηκε. Επιπλέον με το νέο σύστημα δεδομένων, μειώνονται οι σέρβερ. Με το σχεδιασμό ‘χτίζουμε’ την απλότητα, την ασφάλεια και την ευκολία», δήλωσε η Louise Cole, Head Customer Experience and Facilitation της IATA.
Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.