Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΜε σκληρή γλώσσα η Ε.Ι.Σ.Φ. καταγγέλλει τις Ολυμπιακές Αερογραμμές και προχωρά σε 48ωρη απεργία

Με σκληρή γλώσσα η Ε.Ι.Σ.Φ. καταγγέλλει τις Ολυμπιακές Αερογραμμές και προχωρά σε 48ωρη απεργία

Η Ένωση Ιπταμένων Συνοδών και Φροντιστών (ΕΙΣΦ) βρίσκεται και πάλι σε αγωνιστική ετοιμότητα προκειμένου να διασφαλίσει στο ακέραιο τα μισθολογικά και εργασιακά δικαιώματα των μελών της….

Η Ένωση Ιπταμένων Συνοδών και Φροντιστών (ΕΙΣΦ) βρίσκεται και πάλι σε αγωνιστική ετοιμότητα προκειμένου να διασφαλίσει στο ακέραιο τα<...> μισθολογικά και εργασιακά δικαιώματα των μελών της. Σε ανακοίνωση που κοινοποίησε στον Τύπο η ΕΙΣΦ αναφέρει σε σκληρή γλώσσα ότι “έπειτα από διαπραγματεύσεις περίπου δύο μηνών με τη διοίκηση των Ο.Α, στις 23 Αυγούστου 2004, η ΕΙΣΦ με αίσθημα ευθύνης για το μέλλον της εταιρίας και των εργαζομένων σε αυτήν, προχώρησε στην υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας, η οποία διασφαλίζει διετή περίοδο εργασιακής ειρήνης και απρόσκοπτης λειτουργίας του αερομεταφορέα.

Aλλωστε, αυτό αναγνώρισε δημοσίως, λίγες μέρες αργότερα, μιλώντας από το βήμα του Athens Business Club και ο ίδιος ο πρόεδρος των Ο. Α κ. Πέτρος Παπαγεωργίου, που τόνισε ότι “η διετής σύμβαση που υπεγράφη από τη νέα διοίκηση της εταιρίας και το ιπτάμενο προσωπικό, εγγυάται μακρά περίοδο εργασιακής ειρήνης”.

Η υπογραφή της συγκεκριμένης σύμβασης ήταν το αποτέλεσμα της ένταξης των ΙΣ-Φ στη νέα εταιρεία των Ολυμπιακών Αερογραμμών τον περασμένο Φεβρουάριο, με τη λήξη της μεγάλης απεργιακής κινητοποίησης του κλάδου.

Στην πρώτη αυτή κλαδική σύμβαση που υπέγραψαν η διοίκηση των Ο. Α και το Δ. Σ της ΕΙΣΦ, ουσιαστικά περιελήφθη το νέο μισθολόγιο των Ι Σ-Φ, βελτιωμένο έναντι αυτού που περιελάμβανε ο νόμος 3185/2003 της προηγούμενης κυβέρνησης.

Υπενθυμίζεται, ότι βάσει του μισθολογίου του νόμου 3185/2003 οι αποδοχές των ΙΣ-Φ είναι μειωμένες έως και 40%, έναντι των αμοιβών που είχαν πριν, όταν εργοδότης τους ήταν η Ολυμπιακή Αεροπορία.

Ωστόσο, παρότι έχουν περάσει σχεδόν δύο μήνες από την υπογραφή της νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας, αυτή δεν έχει ακόμα εγκριθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο των Ο.Α, βήμα απαραίτητο για την υλοποίησή της.

Η νέα σύμβαση των Ο. Α με την ΕΙΣΦ ετέθη τέσσερις φορές προς συζήτηση-έγκριση στο Δ. Σ της εταιρίας (31 Αυγούστου 2004, 7 Σεπτεμβρίου 2004, 27 Σεπτεμβρίου και 9 Οκτωβρίου 2004), όμως και τις τέσσερις φορές η σχετική συζήτηση δεν κατέληξε σε απόφαση! Κι αυτό, παρότι ο πρόεδρος της εταιρίας κ. Π. Παπαγεωργίου είχε δεσμευτεί ενώπιον όλων των συναδέλφων, ότι η νέα σύμβαση θα εγκρινόταν το αργότερο μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου 2004.

Η σύμβαση αυτή που επρόκειτο να τεθεί σε εφαρμογή την 1η Σεπτεμβρίου 20004 (δεδομένου ότι το μεταβατικό 8μηνο που προέβλεπε ο νόμος για τη δημιουργία των Ο.Α έληξε στις 31 Αυγούστου 2004), προέβλεπε αυξήσεις κάτω του πληθωρισμού (μόλις 2%).

Μόλις την περασμένη εβδομάδα, η διοίκηση των Ο.Α, αναιρώντας τις υπογραφές που η ίδια είχε βάλει στη νέα σύμβαση, ανακοίνωσε ανερυθρίαστα ότι η σύμβαση αυτή δεν πρόκειται να ισχύσει και πως οι ΙΣ-Φ θα πρέπει να αναμένουν το αποτέλεσμα του νέου διαγωνισμού που πρόκειται να βγει στον “αέρα” για την πώληση της Ο. Α, ώστε να διαπραγματευτούν απευθείας με τον καινούργιο ιδιοκτήτη!
Ο πρωτοφανής αυτός εμπαιγμός και η άρνηση της διοίκησης των Ο. Α να εφαρμόσει μια σύμβαση που η ίδια υπέγραψε, εκδηλώθηκε μετά τις επαφές που είχαν τα μέλη της τις τελευταίες μέρες με τους συναρμόδιους υπουργούς Μεταφορών και Εθνικής Οικονομίας (ωστόσο, δεν ισχύει το ίδιο για άλλο κλάδο εργαζομένων του οποίου η νέα σύμβαση εργασίας ισχύει κανονικά).

Σημειώνεται, ότι πριν την εξέλιξη αυτή, ορισμένα υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρίας, με ενέργειές τους που παραπέμπουν σε άλλες “σκοτεινές” για τον τόπο εποχές, επιχειρούσαν να τορπιλίσουν το ομαλό κλίμα, συνδέοντας άμεσα την εφαρμογή της νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας με την εσωτερική λειτουργία της ΕΙΣΦ!

Είχαν φτάσει δε σε σημείο, να θέσουν απροκάλυπτα ζήτημα μη εφαρμογής της νέας σύμβασης, εάν η Γενική Συνέλευση των μελών της ΕΙΣΦ προχωρούσε σε πειθαρχικές διώξεις κατά των Ιπταμένων Συνοδών και Φροντιστών, που συνειδητά δεν μετείχαν στην απεργιακή κινητοποίηση του περασμένου χειμώνα και είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο στο απεργοσπαστικό μέτωπο της διοίκησης Καλόφωνου!

Επρόκειτο για πρωτοφανή ωμή επέμβαση στην εσωτερική λειτουργία της ΕΙΣΦ, που παραπέμπει ευθέως στις “μαύρες” περιόδους του χειραγωγούμενου συνδικαλισμού και της τρομοκρατίας των “αφεντικών”!

Η ΕΙΣΦ οφείλει να ξεκαθαρίσει προς όλες τις κατευθύνσεις, ότι η εφαρμογή του καταστατικού και η λειτουργία των οργάνων της, αφορά μόνο την ίδια και τα μέλη της και κανέναν άλλο.

Η ΕΙΣΦ και τα μέλη της, που συνέβαλαν τα μέγιστα για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών στη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων, ουδέποτε επιδίωξε τη συνδιοίκηση των Ο.Α, σεβόμενη το ρόλο κάθε διοίκησης του αερομεταφορέα. Τον ίδιο σεβασμό απαιτεί και από την πλευρά της εταιρείας. Προειδοποιεί δε ότι κάθε εξωτερική παρέμβαση στη λειτουργία της Ένωσης από οπουδήποτε και αν προέρχεται, αποτελεί “αιτία πολέμου”.

Απέναντι στις παλινωδίες του υπουργείου Μεταφορών και της νέας διοίκησης των Ο.Α, που η συμπεριφορά της θυμίζει έντονα την περίοδο Καλόφωνου, τα μέλη της ΕΙΣΦ αποφάσισαν να προχωρήσουν σε 48ωρη προειδοποιητική απεργία το Σάββατο και την Κυριακή 16 και 17 Οκτωβρίου 2004.

Στο μεταξύ, για την Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2004 έχει προγραμματιστεί έκτακτη Γενική Συνέλευση των μελών της ΕΙΣΦ, προκειμένου οι Ιπτάμενοι Συνοδοί και Φροντιστές των Ο. Α να λάβουν αποφάσεις για τη συνέχιση του δίκαιου αγώνα τους μέχρι την τελική δικαίωση”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024
10/04/2024