Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΑμεση η απάντηση της Ολυμπιακής στις απεργίες των Ιπταμένων Συνοδών-Φροντιστών

Αμεση η απάντηση της Ολυμπιακής στις απεργίες των Ιπταμένων Συνοδών-Φροντιστών

Συνεχίζονται οι απεργίες των Ιπταμένων Συνοδών-Φροντιστών σύμφωνα με την απόφαση της ένωσης τους για άλλα δύο 48ωρα. Ο πρόεδρος της ΕΙΣΦ Ταξιάρχης Χρήστου, σε δηλώσεις του αμέσως μετά τη συνεδρίαση του ΔΣ της Ένωσης, όπου αποφασίστηκε η συνέχιση της απεργίας, εξαπέλυσε επίθεση κατά της διοίκησης της Ολυμπιακής

Συνεχίζονται οι απεργίες των Ιπταμένων Συνοδών-Φροντιστών σύμφωνα με την απόφαση της ένωσης τους για άλλα δύο 48ωρα<...>. Ο πρόεδρος της ΕΙΣΦ Ταξιάρχης Χρήστου, σε δηλώσεις του αμέσως μετά τη συνεδρίαση του ΔΣ της Ένωσης, όπου αποφασίστηκε η συνέχιση της απεργίας, εξαπέλυσε επίθεση κατά της διοίκησης της Ολυμπιακής, κατηγορώντας την για αδιαλλαξία και εμπαιγμό, αφού όπως τόνισε η νέα πρόταση που τους υπέβαλε, δεν ήταν καθόλου νέα, καθώς επρόκειτο για επαναδιατύπωση παλιάς θέσης της Ολυμπιακής, που θα επιφέρει μείωση των αποδοχών κατά 20%, γεγονός που δεν μπορούν να ανεχθούν οι εργαζόμενοι.

Παράλληλα, ο κ. Χρήστου κατηγόρησε τη διοίκηση της ΟΑ ότι χρησιμοποιεί και πάλι την απειλή των μαζικών απολύσεων και έχει δημιουργήσει εκβιαστικό μηχανισμό, στη βάση “ή αποδέχεστε αυτά που προτείνουμε ή απολύεστε”. Ο κ. Χρήστου χαρακτήρισε φάντασμα τη Νέα Ολυμπιακή, η οποία όπως είπε είναι καταδικασμένη να αρχίσει τη λειτουργία της χωρίς εξειδικευμένο προσωπικό, με εποχικούς και πρόχειρα εκπαιδευμένους Συνοδούς και Φροντιστές. Οι δύο 48ωρες απεργίες άρχισαν από χθες τα μεσάνυχτα και θα λήξουν τα μεσάνυχτα του Σαββάτου, οπότε θα ξανασυνεδριάσει το ΔΣ της ΕΙΣΦ για να πάρει αποφάσεις σχετικά με την πορεία των κινητοποιήσεων του κλάδου. Μια μέρα όμως νωρίτερα, δηλαδή την Παρασκευή, 12 του μηνός, αναμένεται να ανοίξει για πρώτη φορά τα φτερά της η Νέα Ολυμπιακή Αεροπορία,(Olympic Airlines) και όπως δείχνουν τα πράγματα δεν πρόκειται να αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα, αφού παρά την απεργία των Ιπταμένων Συνοδών-Φροντιστών, η οποία έχει ήδη κηρυχθεί παράνομη από το δικαστήριο, έχουν εξασφαλιστεί πληρώματα για τα αεροσκάφη και έτσι όλες οι πτήσεις εκτελούνται κανονικά. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι απ` όλους τους κλάδους των εργαζομένων στη σημερινή Ολυμπιακή Αεροπορία, μόνο η ΕΙΣΦ δεν έχει αποδεχτεί τους όρους συμμετοχής της στη Νέα Ολυμπιακή Αεροπορία.

Μετά την επίδοση ψηφίσματος στη Βουλή των Ελλήνων από την Ένωση Ιπταμένων Συνοδών – Φροντιστών, η Ο.Α. τόνισε τα ακόλουθα:

Η λειτουργία των “Ολυμπιακών Αερογραμμών” βασίζεται σε επιχειρηματικό σχέδιο που εκπονήθηκε από ανεξάρτητους μελετητές συμβούλους με βάση διεθνείς προδιαγραφές και όρους αγοράς. Στόχος είναι η αποδοτική λειτουργία της εταιρείας, η αποφυγή δημιουργίας ελλειμμάτων και η διαμόρφωση συνθηκών υψηλής παραγωγικότητας και ανταγωνιστικότητας. Με βάση τα παραπάνω, οι συνθήκες απασχόλησης και αμοιβής των μελών της ΕΙΣΦ στη νέα εταιρεία, έχουν ως εξής:

  • Οι συνθήκες εργασίας και αμοιβής όλων των επαγγελματικών ειδικοτήτων που θα απασχολούνται στις Ολυμπιακές Αερογραμμές, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικότητας των Ιπταμένων Συνοδών – Φροντιστών στηρίζονται στα δεδομένα που επικρατούν στην αγορά των αεροπορικών μεταφορών διεθνώς και τηρούν τα επίπεδα ασφάλειας που έχουν καθοριστεί από τους Διεθνείς Οργανισμούς. Όλα τα επαγγελματικά σωματεία εκτός από την Ένωση Ιπταμένων Συνοδών – Φροντιστών, έχουν αποδεχθεί την πραγματικότητα αυτή.
  • Οι συνθήκες απασχόλησης και εργασίας περιγράφονται στον Κανονισμό Εργασίας. Ο Κανονισμός αυτός εφαρμόζεται σε Ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες. Οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι που εργάζονται σε αεροπορικές εταιρίες δεν έχουν βεβαίως αποδεχθεί “μαύρο μέλλον σε εργασιακό Νταχάου”.
  • Ειδικότερα, ο κανονισμός προβλέπει, ότι για την εξυπηρέτηση των πτήσεων, το μέγιστο όριο απασχόλησης του ιπτάμενου προσωπικού μπορεί να είναι μέχρι 1.800 ώρες για 12 μήνες, μέχρι 190 ώρες για 28 ημέρες και μέχρι 53 ώρες για 7 ημέρες. Επαναλαμβάνεται ότι οι ανωτέρω ώρες είναι το μέγιστο δυνατό όριο για την απασχόληση και όχι η συνήθης καθημερινή εφαρμογή του κανονισμού. Οι ημερήσιες ώρες απασχόλησης υπό κανονικές συνθήκες, είναι πολύ λιγότερες.
  • Οι αναπαύσεις για τα ανωτέρω όρια είναι 48 ώρες για επτά (7) ημέρες εργασίας, δηλ. προβλέπεται πενθήμερο εργασίας και 2 ημέρες ανάπαυση, 8 ημέρες για έναν ημερολογιακό μήνα και 24 ημέρες για ένα ημερολογιακό τρίμηνο. Σε αυτές προστίθενται και οι κανονικές άδειες.
  • Οι μεικτές αποδοχές των Ιπταμένων Συνοδών – Φροντιστών κυμαίνονται από 1.263,75 Ευρώ για νεοπροσληφθέντα, έως 3.514,32 για την Συνοδό – Φροντιστή με 23 έτη υπηρεσίας, αποδοχές στις οποίες δεν συμπεριλαμβάνονται οι εργοδοτικές εισφορές. Οι αμοιβές αυτές είναι πάνω από τα ισχύοντα στην αγορά.
  • Αναφορικά με τις συνθήκες απασχόλησης που σχετίζονται με την αντιμετώπιση των ασθενειών και το δικαίωμα στη μητρότητα εφαρμόζεται πιστά η εργατική νομοθεσία, πράγμα το οποίο ισχύει για όλους τους εργαζόμενους όλων των άλλων αεροπορικών εταιριών. Επιπλέον προβλέπεται πλήρης ιατροφαρμακευτική – νοσοκομειακή κάλυψη μέσω ασφαλιστηρίων συμβολαίων. Ειδικότερα για το θέμα της μητρότητας, ζητήθηκε περαιτέρω από την ΕΙΣΦ να διαμορφωθεί πρόταση σε συνεργασία με την Ομοσπονδία των εργαζομένων.
  • Δεν είναι δυνατόν να διατηρηθεί ένα καθεστώς το οποίο στο παρελθόν οδήγησε σε ελλείμματα και το οποίο αποτελεί αδιέξοδο στη σύγχρονη πραγματικότητα της αγοράς των αερομεταφορών. Υπενθυμίζεται ότι η αγορά αυτή έχει ήδη “στιγματιστεί” από την απώλεια πάνω από 230.000 θέσεων εργασίας και την πτώχευση πάνω από 75 αεροπορικών εταιριών.
  • Η μεγάλη προσπάθεια η οποία έχει γίνει μέχρι τώρα για τη διατήρηση και τον μετασχηματισμό του Ομίλου της ΟΑ, χωρίς να υπάρξει καμία απόλυση, χρειάζεται την προφανή στήριξη των εργαζομένων.
Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024