Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΙσλαμική οργάνωση ανέλαβε την ευθύνη για την συντριβή του αεροσκάφους της Flash Airlines

Ισλαμική οργάνωση ανέλαβε την ευθύνη για την συντριβή του αεροσκάφους της Flash Airlines

Τη στιγμή που αξιωματούχοι από όλες τις πλευρές δήλωναν ότι η συντριβή του αεροσκάφους της Flash Airlines το περασμένο Σάββατο που στοίχισε τη ζωή 148 επιβατών οφείλεται σε τεχνική βλάβη, ένα τηλεφώνημα σε διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο στο Κάιρο από έναν άνδρα, που όπως είπε εκπροσωπεί μια άγνωστη μέχρι σήμερα ισλαμική οργάνωση, έφερε στην επιφάνεια ξανά την εκδοχή της τρομοκρατικής ενέργειας…

Τη στιγμή που αξιωματούχοι από όλες τις πλευρές δήλωναν ότι η συντριβή του αεροσκάφους της Flash Airlines το περασμένο Σάββατο που<...> στοίχισε τη ζωή 148 επιβατών οφείλεται σε τεχνική βλάβη, ένα τηλεφώνημα σε διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο στο Κάιρο από έναν άνδρα, που όπως είπε εκπροσωπεί μια άγνωστη μέχρι σήμερα ισλαμική οργάνωση, έφερε στην επιφάνεια ξανά την εκδοχή της τρομοκρατικής ενέργειας.

Ο άνδρας ανέφερε ότι η οργάνωση Ansar al-Haq (Οι οπαδοί της αλήθειας) που εδρεύει στην Υεμένη αναλαμβάνει την ευθύνη για την συντριβή του αιγυπτιακού αεροπλάνου στην Ερυθρά Θάλασσα και σχεδιάζει να επιτεθεί και σε αεροπλάνα της εταιρίας Air France, αν η γαλλική κυβέρνηση δεν εγκαταλείψει τα σχέδιά της να απαγορεύσει την ισλαμική μαντίλα στα δημόσια σχολεία.

Σχολιάζοντας το τηλεφώνημα ο υπουργός Εξωτερικών της Γαλλίας Ντομινίκ ντε Βιλπέν δήλωσε στους δημοσιογράφους στη Λισσαβόνα, μετά τη συνάντησή του με την ομόλογό του Τερέζα Γκουβέια ότι “Τίποτα δεν επιβεβαιώνει μία τέτοια ανάληψη ευθύνης, αυτή η ανάληψη ευθύνης δεν φαίνεται να έχει βάση. Δεν υπάρχει η παραμικρή ένδειξη, το παραμικρό υλικό στοιχείο που θα μπορούσε καθ` οιονδήποτε τρόπο να δώσει αξιοπιστία στη θέση αυτή”.

Πάντως η επίσημη θέση πως η συντριβή οφείλεται σε τεχνικό πρόβλημα της μίας μηχανής φαίνεται να επικρατεί όλο και περισσότερο όπως δείχνουν τα μέχρι σήμερα στοιχεία για την αξιοπιστία του επιπέδου συντήρησης των αεροσκαφών της Flash Airlines.

Η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας της Ελβετίας είχε απαγορεύσει στα αεροσκάφη της αιγυπτιακής εταιρίας να εισέρχονται στον ελβετικό εναέριο χώρο από τον Οκτώβριο του 2002 για λόγους ασφαλείας. Όπως δήλωσε η Celestine Perissinotto, εκπρόσωπος του Ομοσπονδιακού Γραφείου της Ελβετίας για την Πολιτική Αεροπορία «Σε μία επιθεώρηση ανακαλύψαμε ότι η εταιρία συνιστούσε κίνδυνο για την ασφάλεια της αεροπλοΐας. Αν σε μία εταιρία απαγορευθεί (να χρησιμοποιεί τον εναέριο χώρο μιας χώρας) αυτό σημαίνει ότι τα προβλήματα είναι σοβαρά».

Η απαγόρευση σήμαινε ότι αεροσκάφη της Flash Airlines δεν μπορούσαν να προσγειώνονται στην Ελβετία ή να χρησιμοποιούν τον ελβετικό εναέριο χώρο. Η απαγόρευση επιβλήθηκε όταν ένα από τα αεροσκάφη της βρέθηκε να παραβαίνει τα έγγραφα προδιαγραφών του. «Τα έγγραφα (για τεχνικά και λειτουργικά θέματα) δεν ήταν τα ίδια στην πραγματικότητα του αεροπλάνου που ελέγξαμε», δήλωσε στο Reuters η Perissinotto και πρόσθεσε ότι τα έγγραφα είχαν ελεγχθεί από τις αιγυπτιακές αρχές πολιτικής αεροπορίας. Το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων MENA μετέδωσε πως ο αιγύπτιος υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας, Ahmed Mohamed Shafiq Zaki, αρνήθηκε πως οι ελβετικές αρχές είχαν απαγορεύσει την προσγείωση αεροσκαφών της εταιρίας στην Ελβετία. «Είπε πως τέτοια ανεύθυνα σχόλια δεν πρέπει να γίνονται υπό αυτές τις περιστάσεις», μετέδωσε το MENA.

Αξιωματούχος του αιγυπτιακού υπουργείου Πολιτικής Αεροπορίας, όταν ρωτήθηκε για την ελβετική έκθεση, είπε: «Όλα τα αεροσκάφη που ανήκουν σε ιδιωτικές εταιρίες υπόκεινται σε τακτικές επιθεωρήσεις σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες και τα διεθνή πρότυπα και κανένα αεροπλάνο δεν επιτρέπεται να απογειωθεί έως ότου ελεγχθεί η ασφάλειά του». Ο Zaki δήλωσε πως η αιτία της συντριβής ήταν «εντελώς τεχνική» και ότι τεχνικά προβλήματα μπορεί επίσης να ευθύνονται για το ότι ο πιλότος παρέλειψε να ενημερώσει τον πύργο ελέγχου ότι αντιμετώπιζε πρόβλημα.

Ο γάλλος υπουργός Μεταφορών, Gilles de Robien, δήλωσε στη γαλλική τηλεόραση πως οι ερευνητές θα ελέγξουν κατά πόσον η εταιρία πληρούσε τα διεθνή πρότυπα αεροπλοΐας. Απαντώντας σε ερώτηση του ραδιοφωνικού σταθμού Europe 1 για την ελβετική απαγόρευση, είπε: «Είναι κάτι για το οποίο ακούω σήμερα πρώτη φορά… Ούτε σε τοπικό ούτε και σε υπουργικό επίπεδο γνωρίζαμε κάτι τέτοιο». Ένας από τους ιδιοκτήτες της Flash Airlines, τον οποίο επικαλείται η τηλεόραση του Al Jazeera, δήλωσε πως η συντήρηση του αεροσκάφους γινόταν κανονικά και ο πιλότος του δεν δούλευε περισσότερες από τις προβλεπόμενες ώρες. «Πριν απογειωθεί το αεροπλάνο, όλα πρέπει να είναι στη θέση τους και τα έγγραφά του ήταν εντάξει. Δεν νομίζω ότι κανένα αεροπλάνο θα μπορούσε να απογειωθεί αν τα έγγραφά του δεν ήταν εντάξει», δήλωσε ο Fouad Hassoun. Το Γραφείο Πολιτκής Αεροπορίας της Ελβετίας δήλωσε πως είχε ενημερώσει την Flash Airlines και τις αιγυπτιακές αεροπορικές αρχές για τις ανησυχίες του ένα χρόνο πριν. «Η αντίδραση ήταν ανεπαρκής… Η εταιρία απαγορεύεται ακόμη από την Ελβετία», δήλωσε η Perissinotto.

Εν τω μεταξύ, αεροσκάφη της αιγυπτιακής εταιρίας είχαν κάνει αναγκαστικές προσγειώσεις στα αεροδρόμια της Αθήνας και της Γενεύης το 2002 και το 2003.

Οι υπεύθυνοι των αεροδρομίων της Αθήνας και της Γενεύης δήλωσαν πως η ιδιωτική εταιρία τούς είχε ζητήσει, στα τέλη του 2002 και στις αρχές του 2003 αντίστοιχα, άδεια για αναγκαστική προσγείωση. Και στις δύο περιπτώσεις αναφέρθηκε τεχνικό πρόβλημα. Στις 27 Οκτωβρίου 2002, αεροσκάφος της Flash Airlines που ερχόταν από το Sharm el-Sheikh και πήγαινε στην Μπολόνια (Ιταλία) πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στο αεροδρόμιο της Αθήνας, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο η εκπρόσωπος του αεροδρομίου, Μαρίνα Παπαγεωργίου, η οποία δεν ανέφερε την αιτία της προσγείωσης. Ωστόσο ένας τεχνικός του αεροδρομίου και ένας επιβάτης του αεροπλάνου ανέφεραν ένα πρόβλημα με τους κινητήρες. «Διαπιστώσαμε πως ο κινητήρας 2 ήταν εντελώς κατεστραμμένος, ο δίσκος του κινητήρα ήταν εντελώς κατεστραμμένος», δήλωσε ο τεχνικός των Ολυμπιακών Αερογραμμών, Κώστας Λώμης. «Πετούσαμε πάνω από το Αιγαίο όταν ακούσαμε μια έκρηξη και είδαμε σπινθήρες στο δεξιό κινητήρα, Στη συνέχεια το αεροπλάνο έχασε ύψος (…)», πρόσθεσε ένας επιβάτης της πτήσης, ο Στέφανο Νοσέι, τον οποίο επικαλείται το ιταλικό πρακτορείο ANSA. Στις 4 Ιανουαρίου 2003, αεροσκάφος της Flash Airlines που πήγαινε από τη Ρώμη στο αεροδρόμιο Λε Μπουρζέ του Παρισιού ζήτησε επίσης άδεια για αναγκαστική προσγείωση στη Γενεύη, δήλωσε ο εκπρόσωπος του αεροδρομίου, Φιλίπ Ρόι. «Ανέφερε ένα τεχνικό πρόβλημα, προσγειώθηκε και αναχώρησε την επομένη για το Λε Μπουρζέ του Παρισιού», δήλωσε ο Ρόι που δεν διευκρίνισε το είδος της βλάβης. Η άδεια για αναγκαστική προσγείωση δόθηκε παρά την απαγόρευση εισόδου στον ελβετικό εναέριο χώρο για τα αεροσκάφη της εταιρίας η οποία ήταν σε ισχύ από τον Οκτώβριο του 2002.

Στο συγκεκριμένο αεροσκάφος ένας από τους δύο κινητήρες είχε επιδιορθωθεί περί τα τέλη του 2002 και αρχές του 2003, δήλωσε εκπρόσωπος της Snecma Moteurs, θυγατρικής της γαλλικής αεροναυτικής εταιρείας Snecma Group. Ο εκπρόσωπος τόνισε ότι ο κινητήρας δεν αντικαταστάθηκε, αλλά αφού επιδιορθώθηκε παραδόθηκε στην αεροπορική εταιρία τον Ιανουάριο του 2003 και έκτοτε δεν υπέπεσε στην αντίληψη της εταιρίας κάποιο πρόβλημα στον συγκεκριμένο κινητήρα.

Η ελβετική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι οι επιθεωρήσεις που είχαν γίνει στα αεροσκάφη της Flash Airlines και είχαν αποκαλύψει σοβαρές ελλείψεις στη συντήρηση, δεν αποτελούν κατά κανένα τρόπο κριτήριο όσον αφορά τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος του περασμένου Σαββάτου.

Πάντως την απάντηση στα αίτια της συντριβής αναμένεται να δώσει το μαύρο κουτί του αεροσκάφους το οποίο αναζητείται στον βυθό της Ερυθράς Θάλασσας, στο οποίο καταγράφονται οι συνομιλίες του πιλότου με τον πύργο ελέγχου και οι τεχνικές λειτουργίες.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024