Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΠΑΣΟΚ: Φιάσκο ο διαγωνισμός για την ΟΑ
Ομιλία του Χ. Τσιόκα για την πώληση της ΟΑ, στη Βουλή

ΠΑΣΟΚ: Φιάσκο ο διαγωνισμός για την ΟΑ

Ο εισιγητής της ΚΤΕ Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ, κ. Χάρης Τσιόκας, κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής, του Ν/Σ του Υπουργείου Μεταφορών για την πώληση των Ολυμπιακών Αερογραμμών, […]

Ο εισιγητής της ΚΤΕ Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ, κ. Χάρης Τσιόκας, κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής, του Ν/Σ του<...> Υπουργείου Μεταφορών για την πώληση των Ολυμπιακών Αερογραμμών, ανέφερε:

“Η παρέμβασή μου στην επιτροπή δε σχετίζεται τόσο με την ουσία της τοποθέτησής μου, την οποία έτσι και αλλιώς θα εκδηλώσω στην Ολομέλεια, όσο με πολιτικούς σχολιασμούς σε σχέση με την όλη διαδικασία της εξέλιξης αυτής και με ερωτήματα που προκύπτουν μέσα από το 800 σελίδων `πόνημα δωρεάς της Κυβέρνησης`, το οποίο είναι αδύνατον κανείς να μελετήσει σε τόσο λίγο χρόνο.

Κύριε υπουργέ, δεν έχω καταλάβει ακριβώς γιατί ακριβώς πανηγυρίζετε: Για ποιο λόγο, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ο κ. Χατζηδάκης πανηγυρίζει με κάτι μονολόγους του σε πρωινές εκπομπές και δελτία `ειδήσεων` της `ΥΕΝΕΔ 2` και `ΥΕΝΕΔ 3`, διότι μόνο εκεί μπορεί και τα ρυθμίζει η Κυβέρνηση όπως τη βολεύει.

Θυμίζω ότι η Κυβέρνηση της Ν.Δ. διά του πρωθυπουργού έχει δηλώσει από το 2005 και μετά ότι θέλει να κλείσει την Ο.Α., ρίχνοντας την σε πτώχευση και κάνοντας δώρο τα κομμάτια του αερομεταφορικού έργου σε ένα και μόνο ανταγωνιστή. Το γεγονός ότι `κρατήθηκε` αυτά τα πέντε χρόνια η Ολυμπιακή η Κυβέρνηση θα πρέπει να το αναζητήσει στο ότι η Αξιωματική Αντιπολίτευση αλλά και το σύνολο των κομμάτων μόχθησαν και πάλεψαν μαζί με τους εργαζόμενους, την ελληνική κοινωνία και τους παραγωγικούς φορείς ώστε να τεθεί σε νέα βάση το εγχείρημα ενός βιώσιμου σχεδίου επίλυσης του προβλήματος της Ολυμπιακής.

Η Ν.Δ. είναι απούσα και δεν ήθελε να υπάρχει εξέλιξη και βιώσιμο σχήμα στην Ολυμπιακή και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι ο κ. Χατζηδάκης ως Ευρωβουλευτής συκοφαντούσε κατΆ επανάληψη την Ολυμπιακή στα ευρωπαϊκά δικαστήρια και στην ευρωπαϊκή επιτροπή, από το γεγονός ότι παραίτησε τη χώρα από τη διαπραγμάτευση στο ευρωπαϊκό δικαστήριο για τα επιδικασθέντα των ελληνικών αποφάσεων και από το γεγονός ότι από το 2004 και μετά τη φόρτωσε με 1 δισ. έλλειμμα, ενώ παρέλαβε χωρίς χρέη το σχήμα των Ολυμπιακών Αερογραμμών. Θυμίζω ότι ήταν σε διαπραγμάτευση το παλιό χρέος, ύψους 1 δισ. περίπου και βρισκόταν με βάση το ευρωπαϊκό δικαστήριο υπό ρύθμιση. Τι σχέση έχει το χρέος της Ολυμπιακής με τις Ολυμπιακές Αερογραμμές μόνο η ΝΔ το γνωρίζει.

Δυστυχώς, η Κυβέρνηση της ΝΔ συμφώνησε με τον Επίτροπο, κ. Ταγιάνι, να αποχωρήσει η Ελλάδα από το μερίδιο αγοράς του ευρωπαϊκού μεταφορικού έργου. Αυτό είναι το επίτευγμα, γιΆ αυτό πανηγυρίζει ο κ. Χατζηδάκης και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας; Έβαλαν και τον πρωθυπουργό να κάνει διάγγελμα. Γιατί; Διότι η Ελλάδα παραιτείται μετά βαΐων και κλάδων από το μερίδιο αγοράς του αερομεταφορικού έργου; Βγαίνει ο κ. Χατζηδάκης και λέει, τον άκουσα στον Ρ/Σ Flash, ότι ακολούθησε το ευρωπαϊκό μοντέλο και ανέφερε της Γερμανίας και της Αγγλίας. Είναι δυνατόν ο κ. υπουργός να λέει αυτές τις ανακρίβειες; Στη Γερμανία πότε απέλυσαν τους εργαζόμενους και ανέλαβε το κράτος να τους πληρώνει πρόωρες συντάξεις; Πότε έγινε το ίδιο στην Αγγλία, στην Ιταλία ή οπουδήποτε αλλού;

Κύριε Χατζηδάκη, θα ήθελα να σας ρωτήσω, εάν είχατε ένα εργοστάσιο που καταλάμβανε για παράδειγμα 50 στρέμματα έκταση σε καλή τοποθεσία και μπορούσε να αξιοποιηθεί θα λέγατε ότι δίνετε το κτίριο, τα στρέμματα και κρατάω τους εργάτες να τους πληρώνω, χωρίς να έχω το εργοστάσιο; Αυτό θα το θεωρούσατε επιτυχία, βιώσιμο σχήμα; Δηλαδή, εάν ήταν δική σας περιουσία θα το κάνατε αυτό; Θα αναλαμβάνατε να πληρώνατε κάποιους για να είναι στην πρόωρη συνταξιοδότηση και θα δίνατε στον υποτιθέμενο εκποιητή, αγοραστή δώρο φιλέτο; Λέτε ότι η Ελλάδα θα κερδίσει 150 – 170 εκατ. ευρώ το χρόνο, κ.λπ. Σε ποιον τα λέτε αυτά; Ποια αερομεταφορική εταιρεία προσγειώνεται στο `Ελ. Βενιζέλος` και δεν πληρώνει σπατόσημο; Ποια αερομεταφορική εταιρεία έρχεται στην Ελλάδα και δεν πληρώνει ΙΚΑ; Αυτά προκύπτουν εκ του νόμου είτε είναι δημόσια είτε όχι οφείλει να πληρώνει. Εάν εσείς επί ένα χρόνο από το 2004 και μετά φορτώσατε με 1 δισ. ευρώ έλλειμμα τις Ολυμπιακές Αερογραμμές, αυτό σας φταίει και λέτε και στο λαό ψέματα, ότι δήθεν πληρώνει 1 εκατ. ευρώ την ημέρα, από παλιά και όχι από το 2004 και μετά; Εσείς το δημιουργήσατε το χρέος, για να απαξιώσετε την Ολυμπιακή και να εκχωρεί μερίδα αγοράς σε υποχρεώσεις σας.

Κύριε Χατζηδάκη, αιφνιδιάστηκα, απορώ για ποιο λόγο δεν καλέσατε και την Ένωση Αεροπορικών Εταιρειών Ελλάδας, που μέχρι χθες ήταν φιλική μαζί σας, στην αυριανή ακρόαση φορέων; Aλλαξε στρατόπεδο τώρα; Δεν πάει ανάλογα με τα νερά σας; Ο κ. Χατζηδάκης στο Ευρωκοινοβούλιο χρησιμοποιούσε τα επιχειρήματα της ένωσης και του προέδρου της. Τους βάλατε και στην Επιτροπή της ΥΠΑ, που ελέγχει τις αερομεταφορές και δίνει την άδεια των σλοτς.

Τώρα έρχεστε και λέτε ότι ο διαγωνισμός πήγε καλά. Ο διαγωνισμός ήταν φιάσκο. Τον κηρύξατε άγονο και μετά `ο από μηχανής Θεός`, όπως και με τον ΟΤΕ, εμφανίζεται ο κ. Marfin και λέει ότι `εγώ θα δώσω 170 εκατ. ευρώ` για να αγοράσει την περιουσία. Είναι εύλογο το επιχειρηματικό ενδιαφέρον. Το ερώτημα είναι πώς ξαφνικά βρέθηκαν οι μνηστήρες σε μια, όπως τη δυσφημήσατε, `γεροντοκόρη`.

Κύριε πρόεδρε, τα μικρογεύματα `Γρηγόρης` στο κτίριο του αεροδρομίου για να νοικιάσουν το χώρο, για να πουλάνε σάντουϊτς πληρώνουν πολλαπλάσιο ενοίκιο. Πουλάτε την Ολυμπιακή με περιέργως μικρό τίμημα και χωρίς δεσμεύσεις. Βέβαια σε περίοδο κρίσης θα μου πείτε ότι τα 170 εκατ. ευρώ είναι 170 εκατ. ευρώ. Μπορείτε να μου πείτε ποιο είναι το business plan του νέου αγοραστή; Θα μείνει 5 χρόνια; Μπορεί να πουλήσει σε ένα χρόνο; Γιατί δεν τον δεσμεύσατε, αφού πουλάτε σχεδόν δωρεάν, να προσλάβει τουλάχιστον ένα ποσοστό των εργαζομένων;

Τι είδους συμφωνία είναι αυτή που μας φέρνετε στη Βουλή που δε βάζει business plan, δε δεσμεύεται για τους εργαζόμενους. Βάλτε τα εσείς στο νόμο. Δηλαδή, ότι δε δικαιούται άμεσα να πουλήσει, διότι διαφορετικά θα νοθευτεί η αγορά. Ότι δε θα υπάρξει πάλι μονοπώλιο. Ένα άλλο πρόβλημα είναι ότι μένουν περιουσιακά στοιχεία αναξιοποίητα. Αυτά πότε και σε ποιους θα τα πουλήσετε; Με ποιο τίμημα;

Κύριε υπουργέ, υπάρχει πρόσθετο κρυφό πρωτόκολλο; Σχετικά με τις άγονες γραμμές τι είδους υποχρεώσεις αναλαμβάνει το δημόσιο και έναντι ποιων ανταλλαγμάτων; Σχετικά με τα πρόσθετα περιουσιακά στοιχεία, τι πουλιέται ως πρόσθετο, με ποιο τίμημα και μέχρι πότε; Σας μίλησε ο εισηγητής μας για την τεχνική βάση, ότι στοίχισε πάνω από 70 εκατ. Μέχρι πότε και με ποιο τίμημα και πότε μπορεί να πουληθεί; Εάν δεν τα πάρει, ο επενδυτής τι θα γίνουν τα περιουσιακά στοιχεία;

Θα ήθελα να τονίσω ότι δεν εξασφαλίζεται το εργασιακό μέλλον, οι εργασιακές σχέσεις. Δηλαδή, συρρικνώνεται η Ελλάδα ως προς την απασχόληση. Γνωρίζετε ότι με βάση τις δηλώσεις του υποψήφιου επενδυτή, σας δίνετε η δυνατότητα να συμμετέχει το δημόσιο για να καθορίζουμε την καθολικότητα των υπηρεσιών με ένα ποσοστό σε αυτό το νέο σχήμα, δεν το κάνατε. Μας λέτε ότι αντιγράφει το ευρωπαϊκό μοντέλο. Δεν υπάρχει τέτοιο ευρωπαϊκό μοντέλο. Μας λέτε να πανηγυρίσουμε. Τι να πανηγυρίσουμε; Ότι βάζουμε τον Έλληνα φορολογούμενο να πληρώσει 2 δισ. ευρώ για πρόωρες συντάξεις, εσείς στην εισηγητική σας έκθεση λέτε 1 εκατ. 300 χιλιάδες ευρώ, τις οποίες ούτε και αυτές εξασφαλίζετε. Δε γνωρίζουμε ούτε για τις μετατάξεις τι θα γίνει. Μόλις υπογραφεί η συμφωνία οι εργαζόμενοι θα μείνουν αβοήθητοι και τα ταμεία θα υπερφορτωθούν.

Για όλους αυτούς τους λόγους, για όλα αυτά τα ερωτήματα που υπάρχουν, θα θέλαμε να μας απαντήσετε. Όπως καταλαβαίνετε, εμείς δεν υπάρχει περίπτωση αυτή `την άνευ όρων δωρεά` και κάτω από αυτές τις προϋποθέσεις, να τη νομιμοποιήσουμε, διότι πιστεύουμε ότι υπάρχει άλλος δρόμος ενός βιώσιμου σχεδίου. Σας το ξαναείπαμε, με ιδιωτικά και δημόσια κεφάλαια, με στρατηγικές συνεργασίες και με ουσιαστική συμμετοχή των εργαζομένων. Δεν κάνετε τίποτα από αυτό.

Εμείς, όταν με τη θέληση του ελληνικού λαού γίνουμε κυβέρνηση, επιφυλασσόμαστε ότι θα προχωρήσουμε σε αυτή την κατεύθυνση, για να υπάρχει ανταγωνισμός στις αερομεταφορές με ποιότητα και ασφάλεια για τον πολίτη και τη χώρα”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024