Η Air Canada ζητά κυβερνητική διαιτησία για να αποτρέψει διακοπή ταξιδιών μετά από αδιέξοδο στις διαπραγματεύσεις με την ALPA.
Η Air Canada ανακοίνωσε αργά χθες το βράδυ ότι εάν αποτύχουν οι διαπραγματεύσεις με το συνδικάτο των πιλότων της, θα είναι απαραίτητη μια κυβερνητική οδηγία για δεσμευτική διαιτησία για να αποφευχθεί η διακοπή των αεροπορικών ταξιδιών που θα ανέτρεπε τα σχέδια 110.000 ή περισσότερων ταξιδιωτών την ημέρα.
Πλέον έχουν πραγματοποιηθεί 100 ημέρες συναντήσεων στις διαπραγματεύσεις συμβάσεων μεταξύ της εταιρείας και της Ένωσης Πιλότων Air Line (ALPA), η οποία εκπροσωπεί 5.200 πιλότους στην Air Canada και την Air Canada Rouge. Έχει επιτευχθεί προσωρινή συμφωνία για το 70% των περισσότερων από 1.000 προτεινόμενων αλλαγών που προτείνει η ALPA. Η Air Canada έχει προσφέρει άνευ προηγουμένου αυξήσεις μισθών, τις οποίες το συνδικάτο αρνήθηκε, επικαλούμενος δημόσια επίπεδα μισθών με βάση τις ΗΠΑ. Οι διαπραγματεύσεις έχουν σταματήσει μεταξύ των μερών, τα οποία θα βρεθούν σε νόμιμη στάση απεργίας ή λοκ άουτ από τις 18 Σεπτεμβρίου 2024.
“Με τις συνομιλίες να πλησιάζουν σε αδιέξοδο και τον χρόνο για διαπραγματεύσεις να εξαντλούνται, τα ταξιδιωτικά σχέδια εκατοντάδων χιλιάδων Καναδών κρέμονται από ένα σκοινί. Λαμβάνουμε όλα τα μέτρα για να μετριαστεί ο αντίκτυπος, αλλά η πραγματικότητα είναι ακόμη και μια σύντομη στάση εργασίας στην Air Canada θα μπορούσε, δεδομένης της πολυπλοκότητας της επιχείρησής μας που λειτουργεί σε παγκόσμια κλίμακα, να προκαλέσει παρατεταμένη αναστάτωση στους πελάτες. Έτσι, ενώ παραμένουμε προσηλωμένοι στην επίτευξη συμφωνίας με διαπραγματεύσεις με την ALPA, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα πρέπει να είναι έτοιμη να παρέμβει εάν οι συνομιλίες αποτύχουν πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε διακοπή ταξιδίων. », δήλωσε ο Michael Rousseau, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Air Canada.
Τα μέρη συναντήθηκαν για 100 ημέρες τους τελευταίους 15 μήνες, κατά τη διάρκεια των οποίων 1.110 θέματα έχουν αποτελέσει αντικείμενο διαπραγμάτευσης. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, τα μέρη συμφώνησαν προσωρινά να τροποποιήσουν πάνω από το 70% των άρθρων για τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό της συλλογικής τους σύμβασης. Αυτά περιλαμβάνουν αύξηση μισθού κατά 30%, η οποία είναι άνευ προηγουμένου στον Καναδά, σημαντικές βελτιώσεις στα προγράμματα καθορισμένων παροχών συντάξεων και υγειονομικής περίθαλψης των πιλότων, μεγαλύτερες διατάξεις για την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και βελτιώσεις προγραμματισμού που μεταξύ άλλων δίνουν στους πιλότους περισσότερο χρόνο στο σπίτι. Σε αντάλλαγμα, η Air Canada δεν επιδίωξε καμία παραχώρηση.
Στις 9 Σεπτεμβρίου 2024, η Air Canada δήλωσε ότι ετοιμάζει σχέδια έκτακτης ανάγκης για να αναστείλει τις πτήσεις μέσω μιας τακτικής κατάργησης των δραστηριοτήτων. Θα ξεκινήσει μόλις εκδοθεί ειδοποίηση απεργίας 72 ωρών ή αποκλεισμού, η οποία μπορεί να συμβεί οποιαδήποτε στιγμή μετά τις 00:01 EDT της Κυριακής, 15 Σεπτεμβρίου. Οι πτήσεις σε όλο το σύστημα θα ακυρώνονταν σταδιακά σε διάστημα τριών ημερών, με πλήρη διακοπή λειτουργίας καθώς νωρίς στις 00:01 EDT την Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου. Οι υπηρεσίες της Air Canada Express δεν θα επηρεαστούν.
Χρονοδιάγραμμα των διαπραγματεύσεων
Στις 9 Ιουνίου 2023, η ALPA επέλεξε να ενεργοποιήσει τη διαπραγμάτευση ένα χρόνο νωρίτερα στη δεκαετή συμφωνία της, όπως της επετράπη να πράξει σύμφωνα με τους όρους αυτής της συμφωνίας, εάν δεν πληρούνταν ορισμένα κριτήρια αναφοράς που σχετίζονται με την ανάπτυξη του στόλου.
Τον Ιανουάριο του 2024, μετά από 30 ημέρες αρχικών συζητήσεων, η Air Canada και η ALPA συμφώνησαν σε ένα πρωτόκολλο που δημιούργησε ένα πλαίσιο για εποικοδομητικές διαπραγματεύσεις μεταξύ των μερών με τη βοήθεια ενός έμπειρου διαμεσολαβητή, του William Kaplan. Επιτεύχθηκε πρόοδος μέσω αυτής της διαδικασίας, αλλά δεν μπόρεσε να επιτευχθεί πλήρης συμφωνία.
Την 1η Ιουνίου 2024, η ALPA ενημέρωσε την Air Canada για την απόφασή της να τερματίσει το πρωτόκολλο εθελοντικής διαπραγμάτευσης, κατά τη διάρκεια του οποίου τα μέρη συναντήθηκαν για 43 ημέρες.
Στις 28 Ιουνίου 2024 διορίστηκαν ομοσπονδιακοί συμβιβαστές. Η Air Canada χαιρέτισε τη βοήθειά τους για να συνεισφέρουν στην επίτευξη μιας νέας συλλογικής σύμβασης.
Στις 22 Αυγούστου 2024, η ALPA ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της απεργιακής ψηφοφορίας, με τους πιλότους να ψηφίζουν κατά 98% υπέρ της απεργίας.
Στις 27 Αυγούστου 2024, η περίοδος συνδιαλλαγής των 60 ημερών, κατά την οποία τα μέρη συναντήθηκαν σε 24 ημέρες, έληξε χωρίς να επιτευχθεί συμφωνία. Αυτό ξεκίνησε μια περίοδος αναμονής 21 ημερών, μετά την οποία θα μπορούσε να προκληθεί απεργία ή κλείδωμα με προειδοποίηση 72 ωρών.
Στις 3 Σεπτεμβρίου 2024, τα μέρη συνήλθαν εκ νέου μετά από πρόσκληση ομοσπονδιακών μεσολαβητών και, προς το παρόν, τα μέρη συνεχίζουν να διαπραγματεύονται.
Διαιτησία
Η Air Canada δεν επιδιώκει άμεση παρέμβαση. Ωστόσο, ο αερομεταφορέας πιστεύει ότι η κυβέρνηση του Καναδά θα πρέπει να προετοιμαστεί σε περίπτωση που οι συνομιλίες ολοκληρωθούν χωρίς συμφωνία να χρησιμοποιήσει τις εξουσίες της για να κατευθύνει τη διαιτησία δεσμευτικών συμφερόντων σύμφωνα με το Άρθρο 107 του Εργατικού Κώδικα του Καναδά προτού τεθεί σε ισχύ μια στάση εργασίας. Η διακοπή και η τακτική διακοπή λειτουργίας θα επηρέαζαν άμεσα τα ταξίδια 110.000 ατόμων την ημέρα. Η αεροπορική εταιρεία πιστεύει ότι οι πρόσφατες κρατικές παρεμβάσεις σε σιδηροδρομικές, λιμενικές και αεροπορικές διακοπές εργασίας στον Καναδά αποτελούν προηγούμενο. Επιπλέον, ο Κώδικας έχει σχεδιαστεί για χρήση για τη διασφάλιση της βιομηχανικής ειρήνης σε περιπτώσεις όπου τα μέρη καταλήγουν σε αδιέξοδο μετά από ουσιαστικές συλλογικές διαπραγματεύσεις.
Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.