Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΥπερψήφιση επί της αρχής για την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής
Η ψηφοφορία διεξάχθηκε στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής

Υπερψήφιση επί της αρχής για την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής

Υπερψηφίστηκε επί της αρχής, στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων, το νομοσχέδιο για την ιδιωτικοποίηση των Ολυμπιακών Αερογραμμών, το οποίο περιλαμβάνει την σύμβαση μεταξύ του Δημοσίου και της Marfin Investment Group. Το […]

Υπερψηφίστηκε επί της αρχής, στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων, το νομοσχέδιο για την ιδιωτικοποίηση των Ολυμπιακών Αερογραμμών, το οποίο περιλαμβάνει<...> την σύμβαση μεταξύ του Δημοσίου και της Marfin Investment Group. Το νομοσχέδιο υπερψηφίστηκε μόνο από τους βουλευτές της ΝΔ, καθώς το ΠΑΣΟΚ καταψήφισε τους όρους της συγκεκριμένης σύμβασης, τα κόμματα της Αριστεράς τάχθηκαν κατά της ιδιωτικοποίησης από θέση αρχής, ενώ ο ΛΑΟΣ επεφυλάχθηκε να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια, υπογραμμίζοντας πως ο χρόνος για την ανάγνωση και επεξεργασία του νομοσχεδίου, ήταν ελάχιστος.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ/ΜΠΕ, τα κόμματα της αντιπολίτευσης επετέθησαν κατά της κυβέρνησης και του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη για το ότι επέμεινε να εισαχθεί προς επεξεργασία το νομοσχέδιο μία ημέρα μετά από την δημοσιοποίησή του και αρνήθηκε να δεχθεί την έναρξη της συζήτησης την επόμενη εβδομάδα. Οι επί της διαδικασίας αντιδράσεις κορυφώθηκαν το μεσημέρι, με αποχώρηση του ΠΑΣΟΚ, του ΚΚΕ και του ΛΑΟΣ από την συζήτηση επί των άρθρων, καθώς τονίστηκε από πλευράς πλειοψηφίας πως η σύμβαση είχε υπογραφεί και δεν ήταν δυνατόν να τροποποιηθεί.

Ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης, υπογράμμισε πως η κυβέρνηση δεν έχει τίποτα να κρύψει και πως οι δημοσκοπήσεις την δικαιώνουν. “Αν η κυβέρνηση είχε μια επικοινωνιακή προσέγγιση των πραγμάτων, θα έπρεπε να κρατήσει το νομοσχέδιο στη Βουλή δυο – τρεις εβδομάδες. Όσο περισσότερο το κρατούσε, τόσο περισσότερο θα κέρδιζε. Μας ενδιαφέρει να προχωρήσουμε γρήγορα, διότι η μεταβατική περίοδος πρέπει να ξεκινήσει το νωρίτερο δυνατό, για να υπάρχει μια ομαλή εξέλιξη στα πράγματα. Aλλωστε, οι θέσεις των κομμάτων είναι γνωστές”, ανέφερε.

Εξοικονόμηση πόρων για να φτιάξουμε σχολεία, για να ενισχύσουμε τα νοικοκυριά, για να δώσουμε κοινωνική στήριξη και κοινωνική αλληλεγγύη στους κοινωνικά ασθενέστερους επικαλέστηκε η εισηγήτρια της πλειοψηφίας, κα Κατερίνα Παπακώστα, σχετικά με την ιδιωτικοποίηση των Ολυμπιακών Αερογραμμών. Ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ, κ. Νίκος Σηφουνάκης, δήλωσε: “Η κυβέρνηση ξεκίνησε διαδικασία πώλησης ξαφνικά, με μια πρόταση πώλησης, την οποία ασμένως έκανε δεκτή η Κομισιόν. Δε διαπραγματεύτηκε. Δεν περίμενε τα ελληνικά δικαστήρια και στη συνέχεια, τα ευρωπαϊκά, να αποφανθούνε τελεσίδικα επί των προσφυγών της Ολυμπιακής, οι οποίες δικαιώνονται η μία μετά την άλλη”.

“Ο διαγωνισμός ήταν φιάσκο. Τον κηρύξατε άγονο και μετά `ο από μηχανής Θεός`, όπως και με τον ΟΤΕ, εμφανίζεται ο κ. Marfin και λέει ότι `εγώ θα δώσω 170 εκατ. ευρώ` για να αγοράσει την περιουσία. Είναι εύλογο το επιχειρηματικό ενδιαφέρον. Το ερώτημα είναι πώς ξαφνικά βρέθηκαν οι μνηστήρες σε μια, όπως τη δυσφημήσατε, `γεροντοκόρη`. Τι είδους συμφωνία είναι αυτή που μας φέρνετε στη Βουλή που δε βάζει business plan, δε δεσμεύεται για τους εργαζόμενους. Βάλτε τα εσείς στο νόμο. Δηλαδή, ότι δε δικαιούται άμεσα να πουλήσει, διότι διαφορετικά θα νοθευτεί η αγορά. Ότι δε θα υπάρξει πάλι μονοπώλιο. Ένα άλλο πρόβλημα είναι ότι μένουν περιουσιακά στοιχεία αναξιοποίητα. Αυτά πότε και σε ποιους θα τα πουλήσετε; Με ποιο τίμημα;”, ανέφερε ο συντονιστής Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ, κ. Χάρης Τσιόκας.

O ειδικός αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Παναγιώτης Λαφαζάνης τόνισε: “Η MIG δεν παίρνει εταιρείες για να τις διατηρήσει. Η MIG αγοράζει εταιρείες, προκειμένου να τις αναδιαρθρώσει, να μεγαλώσει την αξία τους, να τις μεταπωλήσει προκειμένου να αντλήσει υπεραξίες. Αυτή είναι η δουλειά της”. Και συνέχισε: “Λέτε πως ο αγοραστής θα έχει υποχρέωση να συμμετέχει αύριο στους διαγωνισμούς για τις άγονες γραμμές. Η συμμετοχή όμως στον διαγωνισμό, δε λέει τίποτα. Όπως και στην ακτοπλοΐα, θα οδηγηθούμε σε εναρμονισμένες πρακτικές, με τους κυρίους των καρτέλ να παίρνουν εκατοντάδες εκατομμύρια απ` το Δημόσιο”.

“Πώς, ενώ τα ετήσια έσοδα απ` την επίγεια εξυπηρέτηση είναι 138 εκ. ευρώ, τα πουλάτε εσείς με 44,8; Πουλάτε 16,7 εκατ. ευρώ την τεχνική βάση, ενώ με βάσιμα στοιχεία, τα ανταλλακτικά που απογράφηκαν το Δεκέμβριο του 2008, είναι αξίας 60 εκατ. ευρώ. Κάνετε αναφορά για 925 εργαζομένους στο προσωπικό τεχνικής βάσης, ενώ σήμερα είναι 1.300. Αυτό δεν σχετίζεται με την ασφάλεια των πτήσεων;”, ρώτησε ο αγορητής του ΚΚΕ, κ. Γιώργος Μαυρίκος.

“Το θέμα της Ολυμπιακής είναι ένα μείζον εθνικό θέμα”, σημείωσε η κα Δήμητρα Αράπογλου από το ΛΑΟΣ. “Πρόκειται για μια ιστορική εταιρεία, την οποία την ξεπουλάμε. Ξεπουλάμε τα λιμάνια, την Ολυμπιακή – και στο τέλος, τα πάντα; Τι θα απομείνει στην Ελλάδα. Εμείς θα προτιμούσαμε η Ο.Α. να είχε παραμείνει στο Δημόσιο. Αφού όμως, αυτό δεν κατέστη δυνατόν, τουλάχιστον παρήγορο είναι το γεγονός, ότι πουλήθηκε σε ελληνικά χέρια. Ποιος μπορεί ωστόσο, να μας εγγυηθεί, ότι δεν θα ξαναπουληθεί σε κάποια άλλη, ξένη εταιρεία; Και πώς θα εξασφαλιστούνε τότε οι εργαζόμενοι;”.

Στη συνεδρίαση για την ακρόαση των φορέων, θετικές κρίσεις επεφύλαξε για την σύμβαση, ο κ. Κωνσταντίνος Γκιόκας, από το Σύνδεσμο των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων, εκτίμησε ότι η ελληνική αγορά δε χωρά περισσότερες από δύο αεροπορικές εταιρείες – οι δύο υφιστάμενες ωστόσο, είναι σε θέση να ανταγωνιστούν προς όφελος του καταναλωτή. Όσο για το ενδεχόμενο εκδήλωσης εναρμονισμένων πρακτικών, έκρινε πως τα όποια όργανα έχει το κράτος, είναι σε θέση να τα αξιοποιήσει και αν διαπιστώσει οποιαδήποτε παράβαση, να τοποθετηθεί ανάλογα.

Ο διοικητής της ΥΠΑ, κ. Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης, τόνισε ότι η ΥΠΑ είναι σε θέση να απορροφήσει τους πιλότους της εταιρείας που δε θα επαναπροσληφθούν από τον νέο ιδιοκτήτη και ότι η αγορά στην Ελλάδα είναι σε θέση να απορροφήσει το σύνολο των μηχανικών της. Ο πρόεδρος της Ένωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας, κ. Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, εξέφρασε την έκπληξή του για το γεγονός ότι στελέχη μικρομεσαία ανταγωνίστριας καλούνται να στήσουν τη νέα επιχείρηση, ενώ εξέφρασε και την ανησυχία του για το “κατέβασμα του πήχη” σε ό,τι αφορά την εμπειρία των υπό πρόσληψη πιλότων. Ενάντια στο νομοσχέδιο τοποθετήθηκε ο πρόεδρος της ΟΣΠΑ, κ. Μάρκος Κανδηλάκης, ο οποίος κατήγγειλε «ξεπούλημα» της εταιρείας, συνεπεία μιας συνειδητής υποβάθμισής της από την κυβέρνηση. Κληθείς από την εισηγήτρια της ΝΔ, να διευκρινίσει εάν η Ολυμπιακή είναι κερδοφόρα ή όχι, ο κ. Κανδηλάκης ανέφερε πως δεν είναι σε θέση να απαντήσει σ` αυτό. “Το γεγονός ωστόσο, ότι στα τελευταία τέσσερα χρόνια δεν έχει γίνει κανένας επίσημος ισολογισμός, δείχνει πως τα όσα ακούγονταν για ζημίες 1 εκατ. ευρώ την ημέρα, είναι σκέτη προπαγάνδα”, δήλωσε.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024