Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) τονίζει την ανάγκη προστασίας της πολιτικής αεροπορίας σε καιρό ένοπλων συγκρούσεων.
Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) έδωσε πριν λίγο στη δημοσιότητα την ακόλουθη δήλωση του γενικού διευθυντή της Willie Walsh, υπενθυμίζοντας στις κυβερνήσεις τη σημασία της προστασίας της πολιτικής αεροπορίας, συμπεριλαμβανομένων των υποδομών αεροδρομίων και αεροναυτιλίας, σε περιόδους συγκρούσεων:
“Η πολιτική αεροπορία εκπληρώνει έναν σκοπό που υπερβαίνει την πολιτική για να ‘δημιουργήσει και να διατηρήσει φιλία και κατανόηση μεταξύ των εθνών και των λαών του κόσμου’. Η Σύμβαση του Σικάγου, που υπογράφηκε πριν από 80 χρόνια, καθώς μαινόταν ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος, ξεκινά με αυτά τα λόγια. Αποτελούν μια διαχρονική υπενθύμιση του ουσιαστικού και μοναδικού ρόλου της πολιτικής αεροπορίας στη σύνδεση των ανθρώπων και την παράδοση αγαθών σε τεράστιες αποστάσεις. Στον ταραγμένο κόσμο του 2024, η αλήθεια της Σύμβασης του Σικάγου ηχεί δυνατά.
Όλοι θέλουμε να ζούμε σε έναν κόσμο ειρηνικό. Δυστυχώς, σήμερα, αυτό απέχει πολύ από την πραγματικότητα για πολλούς ανθρώπους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι απαραίτητο να υπενθυμίσουμε σε όλους τους εμπλεκόμενους στη σύγκρουση την ανάγκη να διασφαλιστεί ότι οι πτήσεις είναι ασφαλείς και ότι οι κρίσιμες υποδομές αεροδρομίων και αεροναυτιλίας δεν στοχοποιούνται σε καμία εχθροπραξία.
Η πολιτική αεροπορία δεν παίρνει θέση σε πολιτικές συγκρούσεις. Ως κλάδος που απαιτεί την αποτελεσματική εφαρμογή παγκόσμιων προτύπων για να λειτουργήσει, η αεροπορία υποστηρίζει τα παγκόσμια πρότυπα και τη διεθνή τάξη που βασίζεται σε κανόνες στην οποία βασίζονται. Όπως υποδηλώνει το όνομα, η πολιτική αεροπορία εξυπηρετεί τον άμαχο πληθυσμό. Πρέπει να κρατηθεί μακριά από τον κίνδυνο από όλους τους παράγοντες σε μια σύγκρουση. Αυτή είναι η σταθερή πεποίθηση της IATA. Το πιο σημαντικό, είναι η αναμφισβήτητη υποχρέωση των κυβερνήσεων βάσει του διεθνούς δικαίου. Για παράδειγμα:
- Το άρθρο 13 της Οικουμενικής Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων προστατεύει την ελεύθερη κυκλοφορία στο εσωτερικό και το εξωτερικό.
- Το άρθρο 48 της Τέταρτης Σύμβασης της Γενεύης ορίζει ότι οι εμπλεκόμενοι σε ένοπλη σύγκρουση δεν πρέπει να έχουν πολιτικούς στόχους.
- Οι βασικοί κανόνες του εθιμικού διεθνούς δικαίου απαιτούν από όλα τα μέρη σε μια σύγκρουση να επιτρέπουν και να διευκολύνουν την ταχεία και ανεμπόδιστη διέλευση ανθρωπιστικής βοήθειας για τους αμάχους που έχουν ανάγκη και να διασφαλίζουν την ελεύθερη κυκλοφορία του εξουσιοδοτημένου προσωπικού ανθρωπιστικής βοήθειας.
Αυτές οι διεθνείς νομικές υποχρεώσεις θα είναι ανεκπλήρωτες εάν η γραμμή μεταξύ στρατιωτικής και πολιτικής αεροπορίας θολώσει, έστω και στο ελάχιστο. Αυτό θα είχε βαθύτατα ανησυχητικές συνέπειες για τους αθώους πληθυσμούς που προσπαθούν να επιβιώσουν μέσω συγκρούσεων και ειδικά για εκείνους που χρειάζονται ανθρωπιστική βοήθεια.
Επιπλέον, η Σύμβαση του Σικάγου υποχρεώνει ρητά τα κράτη να προστατεύουν τα πολιτικά αεροσκάφη και τους επιβάτες εν πτήσει, να απέχουν από τη χρήση βίας κατά των πολιτικών αεροσκαφών και, κατά συνέπεια, να συντονίζουν και να κοινοποιούν οποιεσδήποτε δραστηριότητες δυνητικά επικίνδυνες για την πολιτική αεροπορία. Αυτά είναι απαραίτητα για τη διατήρηση της ασφάλειας των πτήσεων”.
Και η δήλωση της IATA καταλήγει: “Καθώς ο κόσμος εργάζεται για πιο ειρηνικές μέρες, η αεροπορία θα υποστηρίξει την προσπάθεια συνδέοντας ανθρώπους και αγαθά. Στο μεταξύ, οι εμπόλεμοι πρέπει να γνωρίζουν και να τηρούν τους κανόνες της σύγκρουσης και της ανθρωπιστικής βοήθειας, όπως ορίζονται στο διεθνές δίκαιο. Για απλούστευση: μην πλήττετε πολιτικά αεροσκάφη, αεροδρόμια ή υπηρεσίες αεροναυτιλίας. Αυτό είναι αδιαπραγμάτευτο και πρέπει να γίνει σεβαστό, ακόμη και στο απόγειο της εχθρότητας”.
Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.
Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.