Τελευταία νέα
ΑρχικήΤεχνολογίαInternet και MobileΔράση για τη μη ιδιωτικοποίηση του Διεθνούς Αερολιμένα Χανίων
Αεροδρόμια

Δράση για τη μη ιδιωτικοποίηση του Διεθνούς Αερολιμένα Χανίων

Δράση για τη μη ιδιωτικοποίηση του Διεθνούς Αερολιμένα Χανίων 'Ιωάννης Δασκαλογιάννης' μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, αναπτύσσεται στα Χανιά και μέσω του Internet.

Η ιδιωτικοποίηση του Διεθνούς Αερολιμένα Χανίων “Ιωάννης Δασκαλογιάννης” μέσω του ΤΑΙΠΕΔ είναι σε πλήρη εξέλιξη. Έως τις 6 Ιουνίου 2014 προβλέπεται να υποβληθούν δεσμευτικές προσφορές για αγορά του αεροδρομίου από ενδιαφερόμενα εταιρικά σχήματα.

Ανταποκρινόμενοι στην σχεδόν καθολική αρνητική στάση της τοπικής κοινωνίας της δυτικής Κρήτης στην προβλεπόμενη πώληση του αεροδρομίου Χανίων σε μία ξένη προς τα συμφέροντα του τόπου ιδιωτική εταιρεία, δημιουργήθηκε ο δικτυακός τόπος savetheairport.com, ως πλατφόρμα ενοποίησης των επιμέρους αντιδράσεων πολιτών,συλλόγων, φορέων, και οικονομικών παραγόντων του τόπου. Η ιστοσελίδα λειτουργεί από τις 11 Μαρτίου 2014.

“Θεωρούμε ότι η διαχείριση του αεροδρομίου Χανίων είναι υψίστης σημασίας για τον τουρισμό, τις μεταφορές και κατ’ επέκταση για την συνολική οικονομική σταθερότητα και ανάπτυξη της δυτικής Κρήτης (Χανιά και Ρέθυμνο). Βασικός στόχος της δράσης μας είναι να συνεχίσει το αεροδρόμιο να εξυπηρετεί τα συμφέροντα της τοπικής κοινωνίας και όχι εκείνα μιας ξένης, πιθανώς κερδοσκοπικής εταιρίας”, αναφέρεται στην ιστοσελίδα.

“Η προβλεπόμενη πώληση του αεροδρομίου Χανίων με διαδικασίες μάλιστα express γεννά κάποια εύλογα ερωτήματα. Αναφέρουμε ενδεικτικά:
1. Το αεροδρόμιο παρουσιάζει ολοένα αυξανόμενη επιβατική κίνηση (2.867.088 επιβάτες το 2013) και ετήσια κέρδη άνω των 10 εκατ. ευρώ. Εξυπηρετεί πραγματικά το ελληνικό δημόσιο η πώληση ενός κερδοφόρου αεροδρομίου;
2. Στο αεροδρόμιο είναι σε εξέλιξη εκτεταμένες εργασίες επέκτασης και εκσυγχρονισμού με εθνικά και ευρωπαϊκά κονδύλια ύψους 110 εκατ. ευρώ. Τι θα γίνει με τα χρήματα αυτά των ελλήνων και άλλων ευρωπαίων φορολογουμένων;
3. Το αεροδρόμιο Χανίων θα παραμείνει ένας ελκυστικός, οικονομικός προορισμός για το τουριστικό επιβατικό κοινό ή θα γίνει ακριβότερο σε σχέση άλλα αεροδρόμια;
4. Ποιά θα είναι η στρατηγική του αεροδρομίου, όσον αφορά στις εταιρείες χαμηλού κόστους; Θα συνεχιστεί και θα επεκταθεί η συνεργασία μαζί τους;
5. θα υπάρξει πρόθεση αειφόρου ανάπτυξης του αεροδρομίου ή μήπως κληθεί μελλοντικά η τοπική κοινωνία να διαχειριστεί μία πιθανή χρεοκοπία του;

Το σχέδιο δράσης του savetheairport.com προβλέπει 3 στάδια:
1. Ευαισθητοποίηση του κοινού και μαζική συμμετοχή μέσω συλλογής ηλεκτρονικών υπογραφών και δημιουργίας ενός μεγάλου αρχείου φυσικών και νομικών προσώπων, οργανισμών και συλλόγων, που θεωρούν ότι το αεροδρόμιο Χανίων πρέπει να συνεχίσει να εξυπηρετεί τα συμφέροντα της τοπικής κοινωνίας
2. Άσκηση πίεσης με επώνυμο, συλλογικό τρόπο κάνοντας χρήση της ενυπόγραφης διάθεσης της τοπικής και όχι μόνο κοινωνίας. Με τον τρόπο αυτό μπορεί να ασκηθεί πραγματικά έντονη πίεση στους αρμόδιους για την αποκρατικοποίηση φορείς, χωρίς μάλιστα να διαταραχτεί η ομαλή λειτουργία του αεροδρομίου, ιδιαίτερα εν μέσω της τουριστικής περιόδου.
3. Έγκαιρη εναλλακτική αντίδραση προαιρετικά, εάν δεν είναι δυνατόν να αποφευχθεί η περαιτέρω εξέλιξη των διαδικασιών ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου. Σε αυτή την περίπτωση, πρέπει να είμαστε διατεθειμένοι να προχωρήσουμε έγκαιρα στην ίδρυση μίας τοπικής πολυμετοχικής εταιρίας ευρείας βάσεως, η οποία θα διαθέτει τα απαραίτητα κεφάλαια, ώστε να αναλάβει η ίδια, αντί μία ξένη πολυεθνική, τη διαχείριση του διεθνούς αεροδρομίου Χανίων”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024