Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΗ SAS υποβάλλει αίτηση για προστασία από πτώχευση στις ΗΠΑ
Αεροπορικές εταιρείες

Η SAS υποβάλλει αίτηση για προστασία από πτώχευση στις ΗΠΑ

Η αεροπορική SAS κατέθεσε αίτηση για προστασία από πτώχευση σύμφωνα με το Κεφαλαιο 11, στις ΗΠΑ, μετά την έναρξη απεργίας των πιλότων τη Δευτέρα, που είχε ως αποτέλεσμα την ακύρωση των μισών πτήσεων της εταιρείας.

Η σκανδιναβική αεροπορική εταιρεία SAS υπέβαλε αίτηση πτώχευσης στις Ηνωμένες Πολιτείες για να βοηθήσει στη μείωση του χρέους της, σύμφωνα με σημερινό δημοσιεύμα του Reuters, προειδοποιώντας ότι η απεργία των πιλότων, που ξεκίνησε τη Δευτρα, έχει βαθύνει την οικονομική της κρίση.

Οι μισθολογικές συνομιλίες μεταξύ της SAS και των πιλότων της κατέρρευσαν τη Δευτέρα, πυροδοτώντας μια απεργία που επιβαρρύνει το ταξιδιωτικό χάος σε όλη την Ευρώπη, καθώς η περίοδος αιχμής των καλοκαιρινών διακοπών βρίσκεται σε πλήρη ανάκαμψη για πρώτη φορά μετά το χτύπημα της πανδημίας COVID-19.

Αυτό επιτάχυνε την απόφαση της αεροπορικής εταιρείας να υποβάλει αίτηση για προστασία από την πτώχευση του Κεφαλαίου 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλός της, Anko van der Werff, καθώς αναζητούσε σχέδιο για να υλοποιήσει σχέδια αναδιάρθρωσης. “Η SAS στοχεύει να συνάψει συμφωνίες με βασικά ενδιαφερόμενα μέρη, να αναδιαρθρώσει τις χρεωστικές υποχρεώσεις της εταιρείας, να αναδιαρθρώσει τον στόλο αεροσκαφών της και να αναδυθεί με σημαντική εισφορά κεφαλαίου”, ανέφερε.

Τα δεδομένα από τον ιστότοπο παρακολούθησης πτήσεων FlightAware έδειξαν ότι 232 πτήσεις SAS -το 77% των προγραμματισμένων- είχαν ακυρωθεί την Τρίτη, ενώ το Αεροδρόμιο Gardermoen του Όσλο, ένας από τους κόμβους της SAS, είχε το υψηλότερο ποσοστό ακύρωσης στον κόσμο.

Η αεροπορική εταιρεία, της οποίας οι μεγαλύτεροι ιδιοκτήτες είναι η Σουηδία και η Δανία, δήλωσε ότι η κατάθεση προστασίας πτώχευσης είχε ως στόχο την επιτάχυνση ενός σχεδίου αναδιάρθρωσης που ανακοινώθηκε τον Φεβρουάριο.

Η ολοκλήρωση της διαδικασίας του Κεφαλαίου 11 αναμένεται σε 9 έως 12 μήνες, πρόσθεσε. Οι μετοχές της SAS, οι οποίες μπορούν να διαπραγματεύονται κανονικά κατά τη διάρκεια της διαδικασίας πτώχευσης, υποχώρησαν 14% στις 10:19 GMT.

Η Wallenberg Investments, ο τρίτος μεγαλύτερος μέτοχος της SAS με μερίδιο 3,4%, δήλωσε ότι υποστήριξε την απόφαση και θα επιτρέψει τη συνέχιση των συνομιλιών για την επίτευξη ενός επιπέδου κόστους και χρεών που έκανε την αεροπορική εταιρεία ανταγωνιστική.

“Για δεκαετίες, η SAS είχε πολύ υψηλό κόστος και πολύ χαμηλή παραγωγικότητα σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της”, ανέφερε.

Η SAS πρέπει να προσελκύσει νέους επενδυτές και έχει πει ότι πρέπει να μειώσει το κόστος σε όλη την εταιρεία, συμπεριλαμβανομένων των μισθωμένων αεροπλάνων που βρίσκονται σε αδράνεια λόγω του κλειστού ρωσικού εναέριου χώρου και της αργής ανάκαμψης στην Ασία.

Ο επικεφαλής των οικονομικών της, Erno Hilden, δήλωσε στο δικαστήριο κατά τη διάρκεια κατάθεσης του ότι η αεροπορική εταιρεία δεν ήταν μέχρι στιγμής σε θέση να επαναδιαπραγματευτεί τους όρους μίσθωσης, πολλοί από τους οποίους είπε ότι ήταν “σημαντικά υψηλότεροι” από τα επιτόκια της αγοράς.

Όσον αφορά στο χρέος, η SAS είχε τρία ομόλογα σε εκκρεμότητα, συνολικής ονομαστικής αξίας 5,4 δισ. σουηδικών κορωνών (519 εκατ. δολ.). Πλέον διαπραγματεύονται περίπου στο 1/3 της ονομαστικής τους αξίας. Η αεροπορική εταιρεία προέβλεψε ότι το υπόλοιπο των 7,8 δισ. σουηδικών κορωνών ήταν αρκετό για να εκπληρώσει τις επιχειρηματικές της υποχρεώσεις στο άμεσο μέλλον.

Πρόσθεσε ωστόσο ότι η απεργία “έχει αρνητικό αντίκτυπο στη ρευστότητα και την οικονομική θέση της εταιρείας και, εάν παραταθεί, αυτή η επίπτωση θα μπορούσε να γίνει σημαντική“.

Η κυβέρνηση της Σουηδίας είπε όχι στην παροχή περισσότερων μετρητών στον αερομεταφορέα, ενώ η Κοπεγχάγη είπε ότι μπορεί να το κάνει εάν η SAS μπορέσει να προσελκύσει νέους επενδυτές.

Ο αναλυτής της Nordnet Per Hansen είπε ότι η SAS χρειάζεται μια νέα αρχή και ότι πιστεύει ότι η απεργία θα διαρκέσει. “Η προστασία του κεφαλαίου 11 έρχεται νωρίς”, είπε. “Η διοίκηση και το διοικητικό συμβούλιο θέλουν να καταστήσουν απολύτως σαφές σε όλους τους ενδιαφερόμενους ότι η κατάσταση είναι πολύ σοβαρή”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024