Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςIATA: Αυξάνονται τα περιστατικά απείθαρχων επιβατών μετά την πανδημία
Αερομεταφορές

IATA: Αυξάνονται τα περιστατικά απείθαρχων επιβατών μετά την πανδημία

Στρατηγική αντιμετώπισης των απείθαρχων επιβατών βασισμένη σε δύο πυλώνες.

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) δημοσίευσε μια νέα έρευνα σχετικά με τα ακραία περιστατικά απείθαρχων επιβατών που σημειώθηκαν κατά το 2022, τα οποία βέβαια παρουσιάζουν σημαντική αύξηση από το 2021

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας ένα αντίστοιχο περιστατικό, το 2022, λάμβανε χώρα κάθε 568 πτήσεις, ενώ το 2021 το νούμερο ανέβαινε στις 835. Τα πιο συνηθισμένα περιστατικά εμπίπτουν στις εξής κατηγορίες:

  • Μη συμμόρφωση
  • Λεκτική κακοποίηση
  • Μέθη

Αν και τα περιστατικά σωματικής κακοποίησης παραμένουν πολύ σπάνια, πέρυσι σημείωσαν ανησυχητική αύξηση της τάξεως του 61% σε σχέση με το 2021, καθώς συνέβαιναν μία φορά κάθε 17.200 πτήσεις.

→ Επικό ευτράπελο σε πτήση της American Airlines: Επιβάτης ούρησε στον διπλανό του

«Η αυξανόμενη τάση των απείθαρχων επιβατών είναι ανησυχητική. Οι επιβάτες και το πλήρωμα δικαιούνται μια ασφαλή και χωρίς προβλήματα εμπειρία στο αεροσκάφος. Για αυτό, οι επιβάτες πρέπει να συμμορφώνονται με τις οδηγίες του πληρώματος. Ενώ τα επαγγελματικά μας πληρώματα είναι καλά εκπαιδευμένα για να διαχειρίζονται τους απείθαρχους επιβάτες, είναι απαράδεκτο να παραβιάζονται οι ισχύοντες κανόνες για την ασφάλεια όλων από μια μικρή αλλά επίμονη μειοψηφία επιβατών. Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για να μην ακολουθήσετε τις οδηγίες του πληρώματος», δήλωσε ο Conrad Clifford, αναπληρωτής γενικός διευθυντής της IATA.

Αν και τα περιστατικά μη συμμόρφωσης αρχικά μειώθηκαν μετά την αφαίρεση των εντολών μάσκας στις περισσότερες πτήσεις, η συχνότητα άρχισε να αυξάνεται ξανά καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022 και έκλεισε το έτος αυξημένο περίπου κατά 37%, συγκριτικά με το 2021. Τα πιο συνηθισμένα παραδείγματα μη συμμόρφωσης ήταν:

  • Κάπνισμα τσιγάρων, ηλεκτρονικών τσιγάρων, ατμοποιητών και ρουφηξιών στην καμπίνα ή τις τουαλέτες
  • Παράλειψη δεσίματος των ζωνών ασφαλείας όταν σας δίνονται οδηγίες
  • Υπέρβαση του επιτρεπόμενου ορίου χειραποσκευών ή αποτυχία αποθήκευσης αποσκευών όταν απαιτείται
  • Κατανάλωση αλκοόλ στο αεροσκάφος
Στρατηγική αντιμετώπισης βασισμένη σε δύο πυλώνες

Υπάρχει μια στρατηγική δύο πυλώνων για την απαραίτητη προσέγγιση μηδενικής ανοχής στην απείθαρχη συμπεριφορά.

  1. Διασφάλιση ότι οι κυβερνήσεις έχουν την απαραίτητη νομική εξουσία να διώκουν τους απείθαρχους επιβάτες, ανεξάρτητα από το κράτος προέλευσής τους και να έχουν μια σειρά από μέτρα επιβολής που αντικατοπτρίζουν τη σοβαρότητα του συμβάντος. Τέτοιες εξουσίες υπάρχουν στο Πρωτόκολλο του Μόντρεαλ του 2014 (MP14) και η ΙΑΤΑ προτρέπει όλα τα κράτη να το επικυρώσουν το συντομότερο δυνατό. Μέχρι σήμερα, περίπου 45 έθνη που αποτελούν το 33% της διεθνούς επιβατικής κίνησης έχουν επικυρώσει το MP14.
  2. Αποτροπή των περιστατικών μέσω της συνεργασίας με εταίρους του κλάδου στο έδαφος (όπως αεροδρόμια, μπαρ και εστιατόρια και καταστήματα αφορολογήτων ειδών), συμπεριλαμβανομένων, για παράδειγμα, εκστρατειών ευαισθητοποίησης σχετικά με τις συνέπειες της απείθαρχης συμπεριφοράς. Επιπλέον, η ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών, συμπεριλαμβανομένης της εκπαίδευσης του πληρώματος, για την αποκλιμάκωση των περιστατικών όταν συμβαίνουν. Ένα νέο έγγραφο καθοδήγησης δημοσιεύθηκε στις αρχές του 2022, το οποίο συγκεντρώνει βέλτιστες πρακτικές για τις αεροπορικές εταιρείες, ώστε να παρέχουνι πρακτικές λύσεις στις κυβερνήσεις σχετικά με την ευαισθητοποίηση του κοινού, τα πρόστιμα και τη διόρθωση των κενών δικαιοδοσίας.

«Εν όψει του αυξανόμενου αριθμού απείθαρχων περιστατικών, οι κυβερνήσεις και ο κλάδος λαμβάνουν πιο σοβαρά μέτρα για να αποτρέψουν τα απείθαρχα περιστατικά επιβατών. Τα κράτη επικυρώνουν το MP14 και επανεξετάζουν τα μέτρα επιβολής, στέλνοντας ένα σαφές μήνυμα αποτροπής δείχνοντας ότι είναι έτοιμα να διώξουν την απείθαρχη συμπεριφορά. Από την πλευρά του κλάδου, υπάρχει μεγαλύτερη συνεργασία. Για παράδειγμα, καθώς η συντριπτική πλειονότητα των περιστατικών μέθης συμβαίνει από αλκοόλ που καταναλώθηκε πριν από την πτήση, η υποστήριξη των μπαρ και των εστιατορίων του αεροδρομίου για τη διασφάλιση της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ είναι ιδιαίτερα σημαντική.

Κανείς δεν θέλει να εμποδίσει τους ανθρώπους να περνούν καλά όταν πάνε διακοπές — αλλά όλοι έχουμε την ευθύνη να συμπεριφερόμαστε με σεβασμό προς τους άλλους επιβάτες και το πλήρωμα. Για χάρη της πλειοψηφίας, δεν ζητάμε συγγνώμη που επιδιώκουμε να καταπολεμήσουμε την κακή συμπεριφορά ενός μικρού αριθμού ταξιδιωτών που μπορεί να κάνουν μια πτήση πολύ άβολη για όλους τους άλλους», δήλωσε ο Clifford

TraveldailyNews Greece & Cyprus | + Άρθρα

Στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης, δημοσιογράφος σε καθημερινές e-εφημερίδες και απόφοιτη του τμήματος δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024