Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςIATA: Μείωση των αεροπορικών δυστυχημάτων το 2022, στους 5 μόνο οι θάνατοι
Αερομεταφορές

IATA: Μείωση των αεροπορικών δυστυχημάτων το 2022, στους 5 μόνο οι θάνατοι

Το ρίσκο θανάτου του κλάδου το 2022 (0,11) σημαίνει ότι κατά μέσο όρο, ένα άτομο θα πρέπει να κάνει μια πτήση κάθε μέρα για 25.214 χρόνια για να βιώσει ένα 100% θανατηφόρο ατύχημα.

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) δημοσίευσε την Έκθεση Ασφάλειας του 2022 (Safety Report) για την παγκόσμια αεροπορία. Η έκθεση έδειξε μείωση του αριθμού των θανατηφόρων ατυχημάτων και του κινδύνου θανάτου, σε σύγκριση με το 2021 και με τον μέσο όρο της πενταετίας (2018-2022).

Από φέτος, η Έκθεση κυκλοφορεί ως διαδραστική, διαδικτυακή πηγή και όχι σε στατική μορφή PDF.

Τα κυριότερα σημεία της αναφοράς είναι:

  • Το 2022, σημειώθηκαν πέντε θανατηφόρα ατυχήματα με απώλεια ζωών σε επιβάτες και πλήρωμα, μείωση από επτά το 2021 και μια βελτίωση σε σχέση με τον μέσο όρο της πενταετίας (2018-2022) που ήταν επίσης επτά.
  • Το ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων βελτιώθηκε σε 0,16 ανά εκατομμύριο τομείς για το 2022, από 0,27 ανά εκατομμύριο τομείς το 2021, και ήταν επίσης μπροστά από το πενταετές ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων (0,20).
  • Το ποσοστό όλων των ατυχημάτων ήταν 1,21 ανά εκατομμύριο τομείς, μείωση σε σύγκριση με το ποσοστό των 1,26 ατυχημάτων για την πενταετία 2018-2022, αλλά αύξηση σε σύγκριση με 1,13 ατυχήματα ανά εκατομμύριο τομείς το 2021.
  • Ο κίνδυνος θανάτου μειώθηκε στο 0,11 από 0,23 το 2021 και στο 0,13 για την πενταετία, 2018-2022.
  • Οι αεροπορικές εταιρείες μέλη της IATA αντιμετώπισαν ένα θανατηφόρο ατύχημα το 2022, με 19 θανάτους.

«Τα ατυχήματα είναι σπάνια στην αεροπορία. Υπήρξαν πέντε θανατηφόρα ατυχήματα σε 32,2 εκατ. πτήσεις το 2022. Αυτό μας λέει ότι οι πτήσεις είναι από τις ασφαλέστερες δραστηριότητες στις οποίες μπορεί να συμμετάσχει ένα άτομο. Όμως, παρ’όλο που ο κίνδυνος πτήσης είναι εξαιρετικά χαμηλός, δεν είναι ανύπαρκτος. Η προσεκτική ανάλυση των τάσεων που αναδύονται ακόμη και σε αυτά τα πολύ υψηλά επίπεδα ασφάλειας είναι αυτό που θα κάνει τις πτήσεις ακόμα πιο ασφαλείς. Η φετινή έκθεση, για παράδειγμα, μάς λέει ότι πρέπει να κάνουμε κάποιες ιδιαίτερες προσπάθειες για τις λειτουργίες των αεροσκαφών στροβιλοκινητήρων (turboprop) στην Αφρική και τη Λατινική Αμερική. Η ασφάλεια είναι η ύψιστη προτεραιότητα της αεροπορίας και στόχος μας είναι κάθε πτήση να απογειώνεται και να προσγειώνεται με ασφάλεια, ανεξάρτητα από περιοχή ή τύπο αεροσκάφους», δήλωσε ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της IATA.

Το ρίσκο θανάτου του κλάδου το 2022 (0,11) σημαίνει ότι κατά μέσο όρο, ένα άτομο θα πρέπει να κάνει μια πτήση κάθε μέρα για 25.214 χρόνια για να βιώσει ένα 100% θανατηφόρο ατύχημα. Πρόκειται για βελτίωση σε σχέση με το ποσοστό θνησιμότητας πενταετίας (μέσος όρος 22.116 ετών).

Παρά τη μείωση του αριθμού των θανατηφόρων ατυχημάτων, ο αριθμός των θανάτων αυξήθηκε από 121 το 2021 σε 158 το 2022. Η πλειονότητα των θανάτων το 2022 σημειώθηκε σε ένα μόνο αεροπορικό δυστύχημα, στην Κίνα, που στοίχισε τη ζωή σε 132 άτομα. Η εμπλεκόμενη αεροπορική εταιρεία δεν ήταν μέλος της IATA, αλλά βρίσκεται στο μητρώο της IATA Operational Safety Audit (IOSA). Η επόμενη μεγαλύτερη απώλεια ζωής σημειώθηκε σε ένα ατύχημα σε ένα μέλος της IATA στην Τανζανία, που είχε ως αποτέλεσμα 19 θανάτους. Η συμμετοχή στο IOSA αποτελεί προϋπόθεση για την ιδιότητα μέλους της IATA.

Το IOSA είναι το παγκόσμιο πρότυπο της αεροπορίας για την επιχειρησιακή ασφάλεια των αεροπορικών εταιρειών. Χρησιμοποιείται από πολλές αρχές στα ρυθμιστικά προγράμματα ασφάλειας. Επί του παρόντος, 409 αερομεταφορείς βρίσκονται στο Μητρώο του IOSA, συμπεριλαμβανομένων 107 μη μελών της ΙΑΤΑ.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024
10/04/2024
09/04/2024