Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΚυπριακές Αερογραμμές: Τέλος Οκτωβρίου η απάντηση της Κομισιόν για το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Αεροπορικές εταιρείες

Κυπριακές Αερογραμμές: Τέλος Οκτωβρίου η απάντηση της Κομισιόν για το σχέδιο αναδιάρθρωσης

Προς το τέλος Οκτωβρίου αναμένεται η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε σχέση με το σχέδιο αναδιάρθρωσης των Κυπριακών Αερογραμμών, το οποίο η εταιρεία έχει καταθέσει ενώπιον της Επιτροπής. Όσον αφορά στην αποχώρηση του πλεονάζοντος προσωπικού, υπήρξε μια κατ’αρχήν συμφωνία με 390 άτομα που θα ολοκληρωθεί εντός Σεπτεμβρίου.

Όπως δήλωσε στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος του ΔΣ των Κυπριακών Αερογραμμών κ. Τώνης Αντωνίου,  η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε σχέση με το σχέδιο αναδιάρθρωσης των Κυπριακών Αερογραμμών αναμένεται στα τέλη Οκτωβρίου 2013. Ο κ. Αντωνίου ανέφερε πως η Κομισιόν, διά μέσου της Επιτροπής Ανταγωνισμού, θα πρέπει να μελετήσει το σχέδιο, αναμένεται να επανέλθει στην εταιρεία για διευκρινίσεις ή επιπρόσθετες πληροφορίες και να τους καλέσει στις Βρυξέλλες όπως και την Κυβέρνηση ‘για να υπερασπιστούμε την υπόθεση της Κύπρου”.

Το σχέδιο έχει αρχίσει να εφαρμόζεται και θα συνεχίσει να εφαρμόζεται. “Η Επιτροπή θα λάβει σοβαρά υπόψη της την αποτελεσματικότητα και τη δραστηριότητα που θα έχει το ΔΣ στο να εφαρμόζει σχέδια και είναι αυτό που κάνουμε τους τελευταίους δυο μήνες”, είπε.

Όσον αφορά στην αποχώρηση του πλεονάζοντος προσωπικού της αεροπορικής εταιρείας, ο κ. Αντωνίου υπενθύμισε ότι υπήρξε μια κατ’αρχήν συμφωνία με τα 390 άτομα που υλοποιήθηκε στο μεγαλύτερο της μέρος και θα ολοκληρωθεί εντός του Σεπτεμβρίου. Ανέφερε ακόμη ότι με τη μείωση του στόλου με βάση το σχέδιο θα γίνουν επιπρόσθετες απολύσεις μέσα στο 2014 που έχουν καθοριστεί στα 117 άτομα. Ωστόσο, ο αριθμός αυτός θα εξαρτηθεί και από τα δρομολόγια και από τις πολιτικές που θα ακολουθηθούν στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης.

Το σχέδιο ετοιμάστηκε για να ικανοποιήσει σε δυο “πυλώνες” την ΕΕ: Ο πρώτος “πυλώνας” είναι το οικονομικό μοντέλο και σχέδιο αναδιάρθρωσης, το οποίο πρέπει με επιχειρηματικά και οικονομικά κριτήρια να αποδεικνύει ότι μπορεί η εταιρεία να είναι βιώσιμη τα επόμενα πέντε χρόνια. Το 2014 θα υπάρχουν ελαφρές ζημιές και το δεύτερο θα πρέπει να υπάρξει ισοσκελισμένος προϋπολογισμός.

“Το άλλο μεγάλο σκέλος είναι το πολιτικό, δηλαδή κατά πόσον θα πείσουμε την ΕΕ σε σχέση με την καταγγελία που αντιμετωπίζει η Κυβέρνηση ότι έχει παράσχει δημόσια ενίσχυση ότι δεν ήταν πράγματι δημόσια ενίσχυση αλλά εμπίπτει στην κατηγορία των ενισχύσεων διάσωσης”.

Ο κ. Αντωνίου αναφέρθηκε και στο παράνομο αεροδρόμιο στην κατεχόμενη Τύμπου “που είναι αυτό”, όπως είπε, “που κυρίως ανταγωνίζεται και τις Κυπριακές Αερογραμμές αλλά και πολλές άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες. Και η ΕΕ ενώ έχει υποχρέωση να επέμβει για να τους σταματήσει δεν κάνει τίποτε και έτσι ανταγωνίζονται αθέμιτα τις εταιρείες”.

Σημείωσε ακόμη το θέμα του εμπάργκο των πτήσεων πάνω από την Τουρκία και ότι η Ευρώπη έπρεπε να το άρει, ούτως ώστε οι Κυπριακές Αερογραμμές να μπορούν να πετούν πάνω από την Τουρκία και να μην έχουν ένα σωρό άλλα έξοδα και καθυστερήσεις στα δρομολόγιά τους και επιπρόσθετα ωράρια πτήσεων.

Κληθείς να πει πότε αναμένεται η εταιρεία να μπορέσει να καταστεί κερδοφόρα, είπε πως αυτό θα το δείξουν οι συνθήκες της αγοράς που είναι ανταγωνιστική, σημειώνοντας πως “καθημερινά είμαστε μάρτυρες εξωτερικών παρεμβάσεων που ανατρέπουν και οικονομικά μοντέλα αλλά και προσθέσεις οποιουδήποτε ασχολείται με την οικονομία”.

Ερωτηθείς για την τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας, ο κ. Αντωνίου είπε πως ήδη η εταιρεία προσέφερε εισιτήρια με 30% έκπτωση “για να δώσει το μήνυμα ότι με τις περισυλλογές τις οποίες έχουμε κάνει και τις περισυλλογές που πρέπει να γίνουν και είναι πάρα πολλές ακόμη θα γλυτώσουμε πολλά εκατομμύρια ως εξοικονομήσεις. Αυτά τα πολλά εκατομμύρια θα βοηθήσουν την εταιρία να προσφέρει χαμηλά ναύλα ούτως ώστε ο Κύπριος πολίτης που είναι και ο μέτοχος της εταιρείας να μπορέσει να απολαμβάνει λογικές τιμές εισιτηρίων εν μέσω οικονομικής κρίσης”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024