Τελευταία νέα
HomeΑερομεταφορέςΝέα συστήματα VCRS στα ελληνικά αεροδρόμια μετά από απειλή της ΕΕ για κυρώσεις
Αεροδρόμια

Νέα συστήματα VCRS στα ελληνικά αεροδρόμια μετά από απειλή της ΕΕ για κυρώσεις

VCRS

Υπογράφηκε σύμβαση για εγκατάσταση συστημάτων επικοινωνιών σε 18 αεροδρόμια, βελτιώνοντας την αεροναυτιλία και ασφάλεια στην Ελλάδα.

Υπεγράφη από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα η Σύμβαση για την προμήθεια και εγκατάσταση συστημάτων επικοινωνιών και καταγραφής Φωνής, (Voice Communication and Recording Systems – VCRS) σε 18 αεροδρόμια της χώρας και στο Κέντρο Ηλεκτρονικών Εφαρμογών και Μείζονος Συντήρησης (ΚΗΕΜΣ). Πρόκειται για μια σημαντική αναβάθμιση υποδομών με νέα συστήματα επικοινωνιών που δρομολογήθηκε και υλοποιείται, βάσει χρονοδιαγράμματος, στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

H σύγχρονη τεχνολογία αεροναυτιλίας θα εγκατασταθεί στους Πύργους Ελέγχου των αεροδρομίων Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Ρόδου, Κέρκυρας, Κω, Αλεξανδρούπολης, Λήμνου, Σητείας, Μήλου, Σάμου, Καβάλας, Καλαμάτας, Ιωαννίνων, Χίου, Σκιάθου, Ακτίου/Πρεβέζης, Καρπάθου και Πάρου. Η Σύμβαση αφορά την εταιρεία «S.I.T.T.I. S.p.A.», συνολικού κόστους 11.120.910 ευρώ (συγχρηματοδοτούμενο από ΕΣΠΑ), και προβλέπει τμηματικές παραδόσεις μέχρι το τέλος του 2025.

Η αναβάθμιση έρχεται ύστερα από την τριπλή προειδοποίηση που δέχτηκε η χώρα μας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το προηγούμενο διάστημα.

Ο διοικητής της ΥΠΑ κ. Γιώργος Σαουνάτσος τόνισε ότι «Με τα νέα συστήματα VCRS επιτυγχάνεται η συμμόρφωση με τα διεθνή πρότυπα και τις νέες εφαρμογές που επιτάσσει ο ευρωπαϊκός χώρος, ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα διαχείρισης της Εναέριας Κυκλοφορίας μέσω λειτουργικών διευκολύνσεων, και παρέχοντας τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια λόγω πλεονασματικών διατάξεων και εφεδρικότητας».

Το ζήτημα της συμμόρφωσης της Ελλάδας με τους κανόνες εναέριας κυκλοφορίας της ΕΕ έχει λάβει σοβαρές διαστάσεις, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε προειδοποιητική επιστολή στις 24 Απριλίου 2024, αναφέροντας ότι η Ελλάδα δεν έχει εφαρμόσει τα απαραίτητα μέτρα για τη δημοσίευση των διαδικασιών λειτουργίας για την πλοήγηση βάσει επιδόσεων (PBN) στους ελληνικούς αερολιμένες, όπως απαιτείται από τον σχετικό κανονισμό της ΕΕ. Η Ελλάδα είχε προθεσμία δύο μηνών να ανταποκριθεί και να άρει τις διαπιστωμένες ελλείψεις.

Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, αποφάσισε την εκταμίευση 4,79 εκατομμυρίων ευρώ για την περίοδο 2025-2026, ώστε να προχωρήσει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) σε διαγωνισμό για την υλοποίηση των απαραίτητων διαδικασιών. Συνολικά, το κόστος για την τριετία 2024-2026 ανέρχεται σε 12,7 εκατομμύρια ευρώ.

Η συμμόρφωση της Ελλάδας με τους κανονισμούς της ΕΕ είναι επιτακτική, ιδιαίτερα λαμβάνοντας υπόψη ότι η χώρα έχει ήδη καταδικαστεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο τον Απρίλιο του 2024 για παραβίαση των κανόνων σχετικά με τη ζεύξη δεδομένων. Αυτή η τεχνολογία είναι κρίσιμη για τη βελτίωση της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας των επικοινωνιών μεταξύ των αεροσκαφών και των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, ιδίως σε περιόδους συμφόρησης.

Τέλος, η ΕΕ εστιάζει επίσης στην ανάγκη εκσυγχρονισμού των συστημάτων επιτήρησης στην Ελλάδα, καθώς τα υπάρχοντα ραντάρ είναι τεχνολογίας 25 ετών, καθιστώντας την Ελλάδα τη μόνη χώρα στα Βαλκάνια που δεν έχει αναβαθμίσει τα συστήματα της.

Βίκυ Καραντζαβέλου
Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

17/09/2024
16/09/2024
13/09/2024
12/09/2024
11/09/2024
10/09/2024