Τελευταία νέα
HomeΑερομεταφορές“Όχι” λένε οι πιλότοι στις πτήσεις με έναν χειριστή: “Ένας ίσον κανένας”
Αερομεταφορές

“Όχι” λένε οι πιλότοι στις πτήσεις με έναν χειριστή: “Ένας ίσον κανένας”

cockpit

Μέχρι το 2027, τα ευρωπαϊκά αεροσκάφη ενδέχεται να πετούν με έναν μόνο πιλότο, προκαλώντας αντιδράσεις από πιλότους υπό την ηγεσία του ECA, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι αυτό θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια και έχουν ξεκινήσει το OneMeansNone.eu για να ενημερώσει τους επιβάτες.

Τα ευρωπαϊκά αεροπλάνα θα μπορούσαν να λειτουργούν με μόνο έναν πιλότο ήδη από το 2027, εάν οι κινήσεις των κατασκευαστών αεροσκαφών είναι επιτυχείς. Εναντίον αυτής της λογικής, οι Ευρωπαίοι πιλότοι με επικεφαλής τον Ευρωπαϊκό Σύνδεσμο Πιλότων (ECA) δημιούργησαν έναν νέο ιστότοπο, τον OneMeansNone.eu. Η πλατφόρμα στοχεύει να ενημερώσει τους επιβάτες σχετικά με τους σημαντικούς κινδύνους ασφάλειας που συνδέονται με τη μείωση του πληρώματος, από δύο πιλότους σε έναν.onemeansnoneΟ captain Otjan de Bruijn, πρόεδρος της ECA, δήλωσε: “Ένας πιλότος στο πιλοτήριο για μια εκτεταμένη περίοδο πτήσης αποτελεί στοίχημα με την ασφάλεια των 200-400 επιβατών μας στο πίσω μέρος του αεροπλάνου και εκείνων στο έδαφος. Οι πιλότοι δεν πετούν απλώς ένα αεροπλάνο – παρακολουθούμε ο ένας τον άλλον και όλες τις πτυχές της πτήσης, διαχειριζόμαστε τον αυτοματισμό του αεροσκάφους και αντιμετωπίζουμε γρήγορα τυχόν κινδύνους ασφάλειας ή λειτουργικούς κινδύνους σε ένα πολύ περίπλοκο και ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Ως πιλότος, είμαι πεπεισμένος ότι οι πτήσεις με έναν πιλότο είναι μια εγγενώς επικίνδυνη ιδέα που καθοδηγείται αποκλειστικά από τα εμπορικά συμφέροντα των κατασκευαστών και των αεροπορικών εταιρειών”.

Η ύπαρξη δύο πιλότων στα χειριστήρια ενός μεγάλου εμπορικού αεροπλάνου δεν είναι απλώς μια επιχειρησιακή αναγκαιότητα, αλλά απαιτείται επίσης από τους κανονισμούς και τα βιομηχανικά πρότυπα. Οι αεροπορικές αρχές παγκοσμίως ορίζουν πρότυπα σύνθεσης πληρώματος για εμπορικές πτήσεις. Ωστόσο, τουλάχιστον δύο κατασκευαστές, η Airbus και η Dassault, επιδιώκουν ενεργά την εξάλειψη του ενός πιλότου από το θάλαμο διακυβέρνησης πτήσης κατά την πτητική φάση.

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) αξιολογεί επί του παρόντος τις επιπτώσεις στην ασφάλεια της πρότασης για “εκτεταμένες ελάχιστες πτητικές λειτουργίες πληρώματος” (eMCO) που υποβλήθηκε από αυτούς τους κατασκευαστές. Εάν εγκριθεί, ο ένας πιλότος θα εγκαταλείψει το θάλαμο διακυβέρνησης για αρκετές ώρες κατά τη φάση της πτήσης, ενώ ο άλλος θα παραμείνει στα χειριστήρια.

Ο σκοπός του “One Means None”

Ο ιστότοπος “One Means None” περιγράφει λεπτομερώς τους ζωτικούς ρόλους που διαδραματίζουν οι δύο πιλότοι στη διασφάλιση ασφαλών πτήσεων, ιδιαίτερα σε απρόβλεπτες καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και περίπλοκες καταστάσεις. Ο σκοπός του ιστότοπου είναι να δώσει έμφαση σε πολλά βασικά επιχειρήματα ασφάλειας:

  • Σύνθετη Διαχείριση Εργασιών: Η πτήση ενός αεροσκάφους περιλαμβάνει πολυάριθμες εργασίες και διαδικασίες λήψης αποφάσεων που διαχειρίζονται καλύτερα δύο ειδικευμένοι επαγγελματίες.
  • Διασταυρούμενος έλεγχος και αμοιβαία υποστήριξη: Δύο πιλότοι παρέχουν ουσιαστική υποστήριξη ο ένας για τον άλλον, διασφαλίζοντας ότι εάν ο ένας πιλότος είναι ανίκανος ή καταπονημένος, ο άλλος μπορεί να αναλάβει.
  • Απόκριση έκτακτης ανάγκης: Σε καταστάσεις κρίσης, η ύπαρξη δύο πιλότων στο πιλοτήριο επιτρέπει μια αποτελεσματική και συντονισμένη απόκριση, διασφαλίζοντας τη συνολική ασφάλεια της πτήσης.

Ακόμα κι αν οι τεχνολογικές εξελίξεις και ο αυτοματισμός έχουν συμβάλει στη βελτίωση της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας των πτήσεων τις τελευταίες δεκαετίες, η ανθρώπινη επίβλεψη αυτών των συστημάτων που είναι επιρρεπή σε αστοχίες παραμένει πρωταρχικής σημασίας. Δύο πιλότοι είναι απαραίτητοι όχι μόνο για την αποτροπή κρίσεων και τη διασφάλιση βέλτιστων αποτελεσμάτων σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης αλλά και κατά τη διάρκεια των κανονικών λειτουργιών. Ενώ η αντικατάσταση των πιλότων με αυτοματισμούς θα μπορούσε ενδεχομένως να αυξήσει τα κέρδη των κατασκευαστών αερομεταφορών, δε θα κάνει τις πτήσεις φθηνότερες ή ασφαλέστερες για τους επιβάτες.

Οι πιλότοι ενώνονται για ασφαλέστερους ουρανούς

Οι πιλότοι παραμένουν στην πρώτη γραμμή της δράσης για την ασφάλεια των πτήσεων – μια αίτηση (petition) για το θέμα στην Ολλανδία έχει συγκεντρώσει σχεδόν 50.000 υπογραφές, ενώ πιλότοι σε όλη τη Γαλλία και την Ιταλία έχουν ήδη διαδηλώσει στα αεροδρόμια. Χιλιάδες πιλότοι σε όλο τον κόσμο εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην απομάκρυνση πιλότων από τον θάλαμο διακυβέρμνησης μέσω μιας συντονισμένης παγκόσμιας εκστρατείας την Παγκόσμια Ημέρα Πιλότων. Το λανσάρισμα του ιστότοπου υποστηρίζει ένα παγκόσμιο κίνημα κατά των πτήσεων μειωμένου πληρώματος, που υποστηρίζεται από τους Ευρωπαίους πιλότους, τη Διεθνή Ομοσπονδία Ενώσεων Πιλότων Αεροπορικών Γραμμών και τη μεγαλύτερη ένωση πιλότων στις ΗΠΑ – το Σύνδεσμο Πιλότων Αεροπορικών Εταιρειών.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

17/07/2024
16/07/2024
15/07/2024
12/07/2024
11/07/2024
10/07/2024