Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΣυνεχίζεται η εφαρμογή του προγράμματος SCORE της Lufthansa
Αεροπορικές εταιρείες

Συνεχίζεται η εφαρμογή του προγράμματος SCORE της Lufthansa

Ο όμιλος Lufthansa αυξάνει τα έσοδα κατά 4,9% σε 30,1 δισ. ευρώ το 2012. Το πρόγραμμα SCORE αποφέρει κέρδη ύψους 618 εκατ. ευρώ το πρώτο έτος εφαρμογής του.

Το οικονομικό έτος 2012 ο Όμιλος Lufthansa αύξησε τα έσοδά του κατά 4,9%, ποσοστό που μεταφράζεται σε 30 δισ. ευρώ. Συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, το λειτουργικό αποτέλεσμα μειώθηκε κατά 36,1%, ποσοστό που μεταφράζεται σε 524 εκατομμύρια ευρώ. Σε σύγκριση με την περσινή χρονιά, τα καθαρά κέρδη περιόδου αυξήθηκαν από -13 εκατ. ευρώ σε 990 εκατ. ευρώ, ως αποτέλεσμα της πώλησης των μετοχών της Amadeus IT Holding, S.A. και της ελλειμματικής British Midland Ltd.

“Με το πρόγραμμα SCORE ξεκινήσαμε μια ολοκληρωτική, ίσως και τη μεγαλύτερη αλλαγή που έχει σημειωθεί ποτέ στην ιστορία της Lufthansa. Πέραν των μέτρων που αφορούν στις δαπάνες και τα έσοδα, έχουμε συστήσει μια σειρά σημαντικών στρατηγικών προγραμμάτων, όπως τη δημιουργία της νέας Germanwings, την ανάκαμψη της Austrian Airlines και τη συγχώνευση των διοικητικών δραστηριοτήτων στους τομείς ανθρώπινου δυναμικού, αγορών και οικονομικών,” δήλωσε ο κ. Christoph Franz, πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου και διευθύνων σύμβουλος της Deutsche Lufthansa AG, κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων για το έτος 2012 στη Φρανκφούρτη. “Με το SCORE, δημιουργούμε την οικονομική βάση για τα εκτενή επενδυτικά μας σχέδια. Ο στόχος μας είναι η ισχυροποίηση της Lufthansa. Θέλουμε να διευρύνουμε τη θέση μας ως κορυφαίος αεροπορικός όμιλος της Ευρώπης και να ενισχύσουμε σημαντικά την κερδοφορία μας σε κάθε επιχειρησιακό τομέα του ομίλου”.

Στα πλαίσια του SCORE, το 2012 ο Όμιλος εφάρμοσε περίπου 800 μέτρα που είχαν στόχο τη βελτίωση των κερδών και τη μείωση των δαπανών. Ως αποτέλεσμα, την πρώτη χρονιά εφαρμογής του προγράμματος, η εταιρία κατάφερε να σημειώσει βελτιστοποίηση κερδών ύψους 618 εκατ. ευρώ, περίπου 300 εκατομμύρια περισσότερα από τον αρχικό προγραμματισμό. Αυτό επιτεύχθηκε με την καλύτερη αξιοποίηση των συνεργασιών στον τομέα των αγορών, με συντονισμό των πτήσεων μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών, με προσαρμογή της χωρητικότητας και μείωση των δαπανών για το προσωπικό μέσω αποδοτικότερων διαδικασιών σε διοικητικούς τομείς, αλλά και με τα διάφορα μέτρα που είχαν ληφθεί πριν την εφαρμογή του SCORE, αλλά των οποίων τα θετικά αποτελέσματα απέδωσαν μόλις το 2012. Ένα παράδειγμα όλων αυτών είναι η αναστολή λειτουργίας της Lufthansa Italia.  

Η κα Simone Menne, Chief Financial Officer και Υπεύθυνη Αεροπορικών Υπηρεσιών της Deutsche Lufthansa AG, τόνισε: “Ο Όμιλος Lufthansa πέτυχε απτά αποτελέσματα μέσα σε ένα δύσκολο περιβάλλον αγοράς. Τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του, το πρόγραμμα SCORE απέδωσε κέρδη ύψους 618 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, συγκριτικά με την περυσινή χρονιά, σημειώθηκε σημαντική μείωση του λειτουργικού αποτελέσματος. Για το λόγο αυτό θα συνεχίσουμε την εφαρμογή του SCORE και το 2013 και θα αυξήσουμε τα λειτουργικά μας κέρδη”.

Βασική αιτία μείωσης των κερδών του Ομίλου ήταν η τιμή των καυσίμων, που ήταν κατά 1,1 δισ. ευρώ υψηλότερη από την περσινή χρονιά. Ως αποτέλεσμα, επλήγησαν οι αεροπορικές εταιρείες: ο τομέας επιβατικών αερομεταφορών (Passenger Airline Group) είχε λειτουργικά κέρδη ύψους 258 εκατ. ευρώ, κατά 26.1% μειωμένα συγκριτικά με την περυσινή χρονιά. Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία του Ομίλου, η Lufthansa German Airlines, ανακοίνωσε λειτουργικές απώλειες ύψους 45 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 161 εκατ. ευρώ συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Η SWISS ανακοίνωσε λειτουργικά αποτελέσματα ύψους 191 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη μειώθηκαν κατά 68 εκατ. ευρώ συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά. Τα λειτουργικά κέρδη της Austrian Airlines ανήλθαν σε 65 εκατ. ευρώ, βελτιωμένα κατά 127 εκατ. ευρώ συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, κυρίως χάρη στη μεταφορά των πτήσεων στην οικονομικότερη Tyrolean Airways.

Στον τομέα Logistics ο Όμιλος σημείωσε κέρδη 104 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 145 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Christoph Franz δήλωσε: “Το πρόγραμμα SCORE ενισχύει τον πυρήνα των επιχειρήσεών μας και μας καθιστά λιγότερο ευαίσθητο στους εξωτερικούς παράγοντες. Τα πρώτα μέτρα τέθηκαν σε εφαρμογή το 2012, ενώ ακόμη περισσότερα βρίσκονται υπό σχεδιασμό και προωθούνται με ιδιαίτερη έμφαση. Σε αυτά περιλαμβάνονται ο εκσυγχρονισμός του στόλου μας, με 236 καινούρια, σύγχρονα αεροσκάφη που έχουμε ήδη παραγγείλει. Μόνο για φέτος, θα δρομολογήσουμε 34 καινούρια, αποδοτικά και χαμηλών ρύπων αεροσκάφη, που θα αντικαταστήσουν τα παλαιότερα. Το μεγαλύτερο μέρος του λειτουργικού αποτελέσματος του οικονομικού έτους θα προέρχεται από τις επιβατικές και εμπορευματικές (cargo) εταιρίες του Ομίλου Lufthansa το 2013”.

Ο ευρύς στρατηγικός σχεδιασμός του Ομίλου Lufthansa είχε θετικό αντίκτυπο στο αποτέλεσμα. Όλοι οι τομείς του ομίλου αύξησαν το λειτουργικό τους αποτέλεσμα συγκριτικά με την περυσινή χρονιά. Οι τομείς Lufthansa Technik, LSG SkyChefs και Lufthansa Systems συνέβαλαν με υψηλότερα από την προηγούμενη χρονιά λειτουργικά κέρδη, ύψους 318 εκατ. ευρώ (+23.7%), 97 εκατ. ευρώ (+14.1%) και 21 εκατ. ευρώ (+10.5%), αντίστοιχα.

“Στο τρέχον έτος, κύριος στόχος μας θα είναι η διασφάλιση της επιτυχούς εφαρμογής των μεμονωμένων προγραμμάτων και μέτρων. Το 2013 θα είναι ιδιαίτερα απαιτητικό με πολλές προκλήσεις τόσο για τις εταιρίες όσο και τους υπαλλήλους,” τόνισε ο κ. Christoph Franz. Σύμφωνα με τον κ. Franz, οι δαπάνες αναδιάρθρωσης και σχεδιασμού θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο στα κέρδη του τρέχοντος έτους. Ταυτόχρονα, η τιμή του πετρελαίου αναμένεται να παραμείνει υψηλή και οι επικείμενες οικονομικές συνθήκες για τις αερομεταφορές προκλητικές. Υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες οικονομικές επιδόσεις και η κρίση στην Ευρώπη δεν έχει αντιμετωπιστεί ακόμη, συνέχισε. Παρόλα αυτά, για το 2013 ο Όμιλος Lufthansa προσδοκά υψηλότερα λειτουργικά κέρδη συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά. “Το SCORE προχώρησε σημαντικά πέρσι και ήδη είναι ορατά και μετρήσιμα τα πρώτα επιτυχημένα αποτελέσματα. Ο στόχος μας παραμένει ο ίδιος: Με το πρόγραμμα SCORE  στοχεύουμε σε λειτουργικα κέρδη τουλάχιστον 2,3 δισ. ευρώ, έτσι ώστε να προωθήσουμε και να διαμορφόσουμε τις αλλαγές στην  Ευρωπαϊκή αεροπορική βιομηχανία”, υπογράμμισε ο κ. Franz.

Το 2012 σε αριθμούς…
Για το οικονομικό έτος 2012, τα έσοδα για τον Όμιλο Lufthansa ανέρχονται σε 30,1 δισ. ευρώ – σημειώνοντας αύξηση 4,9% συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά. Τα έσοδα από την κυκλοφορία βελτιώθηκαν κατά 4,3% και ανήλθαν σε 24,8 δισ. ευρώ. Συνολικά, για το συγκεκριμένο οικονομικό έτος αναφοράς, τα λειτουργικά έσοδα του Ομίλου ανήλθαν σε 33 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 5,9%.

Το προηγούμενο έτος οι λειτουργικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 4.3%, σε 31,7 δισ. ευρώ. Ένας από τους κύριους λόγους ήταν η αύξηση των δαπανών καυσίμων που ανήλθε συνολικά σε 7,4 δισ. ευρώ, που μεταφράζεται σε αύξηση 17,8%. Σε αυτό το ποσό συμπεριλαμβάνονται 128 εκατ. ευρώ για αντιστάθμιση κινδύνου από διακυμάνσεις σε τιμές καυσίμων (fuel hedging). Το 2012, οι κρατικοί φόροι και τα τέλη αυξήθηκαν κατά 3,3 %, παρά το μικρότερο αριθμό πτήσεων.

Για το 2012 ο Όμιλος Lufthansa ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη ύψους 524 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 296 εκατ. ευρώ συγκριτικά με την περυσινή χρονιά. Τα καθαρά κέρδη για την περίοδο ανήλθαν σε 990 εκατ., σημειώνοντας αύξηση μεγαλύτερη του 1 δισ. ευρώ. Τα κέρδη ανά μετοχή παρουσίασαν βελτίωση, σε 2,16 ευρώ. Η διάθεση μετοχών της Amadeus IT Holding S.A. συνέβαλλε θετικά στα καθαρά κέρδη της περιόδου, με κέρδη ύψους 623 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, τα οικονομικά αποτελέσματα του προηγούμενου έτους επηρεάστηκαν από απώλειες ύψους 285 εκατ. ευρώ, εξαιτίας της British Midland Ltd., που έχει έκτοτε πουληθεί.

Το οικονομικό έτος 2012, η Lufthansa επένδυσε 2,4 δισ. ευρώ. Από το ποσό αυτό, 2 δισ. ευρώ δαπανήθηκαν για τον εκσυγχρονισμό του στόλου. Η ταμειακή ροή από λειτουργικές δράσεις ανήλθε σε 2,8 δισ. ευρώ και η ελεύθερη ταμειακή ροή (ταμειακή ροή από λειτουργικές δράσεις μείον κεφαλαιουχικές δαπάνες) σε 1,4 δισ. ευρώ. Για το 2012 ο Όμιλος έχει καθαρό χρέος ύψους 2 δισ. ευρώ. Η αναλογία ιδίων κεφαλαίων είναι 29,2%.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024