Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΤρίτη καταγγελία προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την πώληση των αεροδρομίων της χώρας
Αεροδρόμια

Τρίτη καταγγελία προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την πώληση των αεροδρομίων της χώρας

Στην ερώτηση του ευρωβουλευτή και υποψήφιου ευρωβουλευτή με τον ΣΥΡΙΖΑ, κ. Κρίτωνα Αρσένη γίνεται λόγος για παραβίαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας ως προς τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου 'Μακεδονία'΄ και των άλλων 21 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας από το ΤΑΙΠΕΔ.

Συνέντευξη Τύπου για την παράνομη ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης, καθώς και άλλων 21 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας έδωσε στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, από κοινού με τον Σύλλογο Εργαζομένων, ο ευρωβουλευτής και υποψήφιος ευρωβουλευτής με τον ΣΥΡΙΖΑ, κ. Κρίτων Αρσένης. Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο κ. Αρσένης παρουσίασε την τρίτη κατά σειρά ερώτηση που υπέβαλε μέσα σε ένα μήνα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καταγγέλλοντας την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων  από την κυβέρνηση. Στην ερώτηση γίνεται λόγος για παραβίαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας  ως προς τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου “Μακεδονία” και των άλλων 21 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας από το ΤΑΙΠΕΔ. Επίσης στις ερωτήσεις επισημαίνεται ότι η άνευ όρων παραχώρηση τους θα εκτινάξει τις χρεώσεις, θα μειώσει την επιβατική κίνηση, θα παγώσει την τουριστική ανάπτυξη και θα δυσχεράνει τις συνθήκες απομόνωσης απομακρυσμένων και νησιωτικών περιοχών. Θα επιβάλει πάγια κόστη στον κρατικό προϋπολογισμό, θα αυξήσει το κόστος των εισιτηρίων και θα απειλήσει με κλείσιμο αεροδρόμια περιοχών που εξαρτώνται από τον τουρισμό.

Ο κ. Αρσένης ρωτά μεταξύ άλλων την Κομισιον ποια είναι η θέση της στο ζήτημα της ιδιωτικοποίησης των υποδομών του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης, όπου αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη δύο εργολαβίες αρχικού κόστους 250 εκατ. ευρώ και 38,7 εκατ. ευρώ που χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκά κονδύλια. Όπως επισημαίνεται στις ερωτήσεις που έχουν κατατεθεί, η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου παραβιάζει το άρθρο 57 του Κανονισμού 1083/2006. Επιπλέον, αφήνει την τοπική οικονομία “έρμαιο” στις κερδοσκοπικές διαθέσεις του ιδιώτη που θα αναλάβει την εκμετάλλευση του αεροδρομίου, καθώς δεν υπάρχει καμία εγγύηση στην προκήρυξη του διαγωνισμού για την αύξηση των χρεώσεων του αεροδρομίου.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο κ. Αρσένης δήλωσε: “Για τρίτη συνεχόμενη φορά κατήγγειλα την παραβίαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας από την πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας. Μαζί με τους εργαζομένους της Θεσσαλονίκης καταγγείλαμε το παράλογο της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου Μακεδονία και των υπόλοιπων 20 αεροδρομίων της περιφέρειας. Αυτή τη στιγμή ο δημόσιος προϋπολογισμός έχει έσοδα 150 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο από τα έσοδα των περιφερειακών αεροδρομίων. Επιπλέον με τα έσοδα αυτά, χρηματοδοτούνται με περίπου 55 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο οι άγονες γραμμές και τα μη κερδοφόρα μικρά αεροδρόμια στα νησιά και την υπόλοιπη χώρα. Η πώληση των αεροδρομίων θα προκαλέσει ζημιά  στον προϋπολογισμό που θα ξεπερνά τα 250 εκατ. κάθε χρόνο. Την ίδια στιγμή, όπως κατήγγειλαν οι εργαζόμενοι, υπάρχουν τεράστια κρυφά κόστη για το δημόσιο  που δεν έχουν υπολογιστεί από την κυβέρνηση. Συγκεκριμένα στο αεροδρόμιο ‘Ελευθέριος Βενιζέλος’ το δημόσιο πληρώνει ‘διόδια’ και ‘ενοίκιο’ για την παρουσία ασθενοφόρων, πυροσβεστικών οχημάτων, για την διέλευση υπαλλήλων από τον χώρο του αεροδρομίου για την συντήρηση ραντάρ και άλλων υποδομών, κόστη τεράστια και καθημερινά. Η κυβέρνηση χαρίζει σε τιμή ισότιμη με τα έσοδα τριών χρόνων του αεροδρομίου τα κλειδιά της πύλης εισόδου της Ελλάδας, ολόκληρων νησιών και ηπειρώτικών περιοχών, παραχωρώντας ταυτόχρονα το δικαίωμα στον ιδιώτη να σφραγίσει αυτές τις θύρες όποτε το επιθυμεί. Αυτό είναι παράλογο και παράνομο και πρέπει να σταματήσει άμεσα. Για να σταματήσει πρέπει να συμμετέχουμε όλοι και να καταψηφίσουμε τις πολιτικές αυτές στις 25 Μαΐου στις κρίσιμες ευρωεκλογές. Απαιτείται επίσης η περαιτέρω δικτύωση, η συνεργασία και η αλληλεγγύη των κινημάτων. Η κυβέρνηση σε συνεργασία με πολλά ΜΜΕ επιβάλλει σιωπητήριο στερώντας την ενημέρωση της κοινωνίας για τα δίκαια αιτήματα των κινημάτων. Η διάδοση της πληροφορίας  μέσα από την συνεργασία των κινημάτων θα δώσει οριστικό τέλος στο σιωπητήριο αυτό”.

Στην συνέντευξη Τύπου μίλησε και ο πρόεδρος των εργαζομένων του αεροδρομίου “Μακεδονία” κ. Δημήτρης Νανούρης, ο οποίος δήλωσε: “Αντιδρούμε έντονα στην ιδιωτικοποίηση, ή την παραχώρηση των αεροδρομίων της χώρας σε ιδιώτες, γιατί έχουμε το κακό παράδειγμα του αερολιμένα των Σπάτων, του Ελευθέριος Βενιζέλος, στον οποίο η επιβατική κίνηση έχει μειωθεί αισθητά. Επίσης θεωρούμε ότι υπάρχει μεγάλος κίνδυνος σε περίπτωση που κάποιο αεροδρόμιο δεν αποβεί όσο κερδοφόρο θα ήθελε ο ιδιώτης που θα το ελέγχει, να το κλείσει με ό,τι αυτό  συνεπάγεται για την τοπική κοινωνία και την οικονομία”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024