Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΑνοιχτή ΓραμμήΑπόψειςΕλληνικός Τουρισμός: Τι πρέπει να γίνειτου Νίκου Α. Ριζάκη*

ΑπόψειςΕλληνικός Τουρισμός: Τι πρέπει να γίνειτου Νίκου Α. Ριζάκη*

Απόψεις
Ελληνικός Τουρισμός: Τι πρέπει να γίνει
του Νίκου Α. Ριζάκη*

Αναμφίβολα η μεγάλη επιθετική πολιτική Μάρκετινγκ του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης είναι πρωτόγνωρη, αφού πραγματοποιείται για πρώτη φορά στα τελευταία 30 χρόνια, που γίνονται συνεχείς προσπάθειες στην προώθηση γενικά του Ελληνικού Τουρισμού, με την ελπίδα για ότι το καλύτερο.

Ας ξεχάσουμε και ας κλείσουμε στο συρτάρι τις αποτυχημένες στρατηγικές
και τα δομημένα προβλήματα του Ελληνικού Τουρισμού τα τελευταία χρόνια, όπως π.χ. την αποτυχία της εκμετάλλευσης στο Τουρισμό των Ολυμπιακών Αγώνων. Φταίμε όλοι, γιατί μας είχε κυριεύσει η αλαζονεία του αλάθητου, χάσαμε πολλά.

Οι καιροί είναι πολύ δύσκολοι! Ίσως περισσότερο από ποτέ!

Ας είμαστε προσγειωμένοι. Και να επιβοηθούμε την στρατηγική, η οποία ακολουθείται και να γίνει συνεχής ο αγώνας όλων μας, για την επιτέλους δημιουργία, κατακτώντας μια από τις πολλές μοναδικές και ιδανικές θέσεις στο παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Η οποία και συνεπάγεται με την σειρά των διαφορετικών δραστηριοτήτων στις μορφές εναλλακτικού Τουρισμού, και να είμαστε προσεκτικοί και όχι να κερδίζουμε σε βάρος των άλλων, είτε περιοχών, είτε ανταγωνιστικών επιχειρήσεων!!! Και για αυτό χρειάζεται πρωτίστως επανάσταση νοοτροπίας από όλους …Επιστροφή στη σοβαρότητα, την ακεραιότητα, τον αυτοσεβασμό και την φιλοξενία. Δεν θα αλλάξει τίποτα αν δεν αλλάξουμε πρώτα εμείς. Και όχι πολλές φωτοβολίδες, πυροτεχνήματα.

Οι οικονομικοί δείκτες με τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στο σύνολο της οικονομίας από τον τουρισμό είναι γνωστές στην παγκοσμιότητα και το μερίδιο της συμμετοχής του Ελληνικού τουρισμού στην παγκόσμια τουριστική αγορά. Πρέπει όμως, ταπεινά, να μας απασχολούν τα παρακάτω ερωτήματα. Για να βρούμε λύσεις, αξιολογώντας τα, για να μην υπάρχει μείωση του ρυθμού τουριστικής ανάπτυξης.

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ…

  1. Οι ρυθμοί ανάπτυξης τουρισμού άλλων και γειτονικών
    κρατών; Σύγκριση εμείς που βρισκόμαστε.. γιατί! πως!

  2. Από το σύνολο του πληθυσμού της γης:
    • το 30% κατοικεί σε αναπτυγμένες χώρες,
    • το 30% κατοικεί σε αναπτυσσόμενες χώρες,
    • το 40% κατοικεί σε υποανάπτυκτες χώρες.
  3. Οι αναπτυσσόμενες χώρες και ιδιαίτερα τα νέα κράτη της
    Ε.Ε. θα αναπτυχθούν γρήγορα με υψηλά στάνταρ
    βιοτικού επιπέδου; Οι ελληνικές τράπεζες ήδη έχουν
    εγκατασταθεί και δεν κάνουν λάθος;

  4. Ο μέσος όρος ζωής θα αυξηθεί επίσης;

  5. Πώς θα ταξιδέψουν διεθνώς;
  6. Που και γιατί θα ταξιδέψουν;

  7. Που θα μείνουν;

  8. Τι μορφές τουρισμού θα ζητούν;
  9. Τι επιθυμούν; (είδος διαμονής, φαγητό, διασκέδαση, ασφάλεια, κλπ)
  10. Η μείωση των γεννήσεων των ανεπτυγμένων κρατών
  11. Στην αβεβαιότητα οικονομικών πολεμικών επιδημιών
    σεισμολογικών και περιβαλλοντολογικών καταστροφών;

  12. Tour operator: Η εξάρτηση μας, αναγκαία μεν, αλλά
    έχουμε δώσει εμείς το δικαίωμα, χωρίς να είμαστε σίγουροι για την κάλυψη του allotment. Ως επίσης και την αλλαγή προσδιορισμού της αγοράς για δικό τους
    επιχειρησιακό κέρδος. Ας κάνουμε και το επιχειρησιακό μας μάρκετινγκ. Υπάρχουν πολλές αγορές;
  13. Ξένες επενδύσεις: Σε τι μορφές; γιατί! που! και πως!
  14. Τουριστική περιφερειακή ανάπτυξη; που και πως και τι!
  15. Ποσά χρήματα θα ξοδέψουν για διακοπές και το κόστος!

Όλα τα παραπάνω ερωτήματα πιθανόν να έχουν συζητηθεί αλλά..

Τα στάδια ‘κόπωσης’ της ζήτησης είναι ορατά!
Τα χρηματοοικονομικά των τουριστικών επιχειρήσεων όχι ευνοϊκά!
Η υψηλή και πρωτόγνωρη ίσως παγκοσμίως εποχικότητα. Στην Ελλάδα 51-54% στο σύνολο δημιουργείται τον Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο! 3 μήνες μόνο. Ή 130 -150 ημέρες το χρόνο! Είναι γνωστό, όμως ότι άλλα κράτη έχουν όλο το χρόνο τουρισμό!
Κερδοσκοπίες, τιμολογιακή πολιτική!
Υποβαθμισμένες ποιοτικές προσφορές υπηρεσιών και προϊόντων!

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Κατά την γνώμη μου, εκείνο που χρειαζόμαστε, χωρίς σκοπιμότητες
για να απαντήσουμε αποτελεσματικά στα ερωτήματα αυτά είναι η επιστημονική υποστήριξη του Ελληνικού Τουρισμού ‘ίσως από ξένους’ υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης και του Εθνικού Συμβουλίου Τουρισμού, και να αρχίσουμε από μηδενική βάσει αλλαγή σε όλες τις υπάρχουσες δομές, για το εφικτό ποθούμενο αποτέλεσμα. Δυστυχώς, η τουριστική παιδεία στην Ελλάδα είναι υποβαθμισμένη και δεν μπορεί να δώσει αποτελεσματικές και ειδικές απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα. Εάν ναι, θα το είχε κάνει εδώ και πολλά χρόνια!.

* Ο κ. Νίκος Α. Ριζάκης είναι Διευθυντικό στέλεχος του Αστήρ Παλάς Βουλιαγμένης.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024