Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΑλβανία: Στροφή στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού
Άρθρα

Αλβανία: Στροφή στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού

Σύντομα η Αλβανία θα κάνει ένα repositioning μακριά από τον μαζικό τουρισμό.

Πριν από λίγα χρόνια θα φάνταζε ως ανέκδοτο, ωστόσο η αλήθεια είναι ότι σήμερα η Αλβανία είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τουριστικούς προορισμούς της Ευρώπης (πλέον ο τουρισμός συνδράμει στο 8% του αλβανικού ΑΕΠ).

Η γειτονική μας χώρα των 2,5 εκατ. κατοίκων, που φημίζεται ως ένας παραλιακός προορισμός (αν και δεν έχει αναπτύξει θαλάσσιες μορφές τουρισμού, όπως boating, diving κ.ά.), προσέλκυσε πέρυσι 7,5  εκατ. επισκέπτες, περίπου ένα εκατομμύριο περισσότερους από τη χρονιά-ρεκόρ του 2019.

Ωστόσο, φαίνεται ότι οι προτεραιότητες αλλάζουν (σε αυτό συνέβαλε και η πανδημία, με τις ανάγκες των επισκεπτών να αλλάζουν) και σύντομα η Αλβανία θα κάνει ένα repositioning μακριά από τον μαζικό τουρισμό (σ.σ. το διάστημα 2000-2019 ο αριθμός ξενοδοχείων, δωματίων και κρεβατιών δεκαπλασιάστηκε), εστιάζοντας σε εναλλακτικές –και πιο προσοδοφόρες- μορφές τουρισμού.

Σε μια προσπάθεια να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό, θα εγκαταλείψει το μοντέλο «sun & sea» (ήλιος και θάλασσα) και θα συστηθεί ως ποιοτικός προορισμός, απευθυνόμενη σε πιο εύρωστη πελατεία.

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά η υπουργός Τουρισμού και Περιβάλλοντος, Mirela Kumbaro: «Τη δεκαετία του ΄90 δημιουργήσαμε άσχημα κτίρια και ξενοδοχεία, επιτρέποντας την άναρχη δόμηση κατά μήκος της αλβανικής Ριβιέρας (σ.σ. τα χρόνια εκείνα ο τουρισμός ‘’συμπυκνωνόταν’’ στους Αλβανούς της διασποράς). Γνωρίζουμε ότι οι παραλίες μας δεν είναι μοναδικές, καθώς προσφέρονται και από τον ανταγωνισμό. Πλέον θα εστιάσουμε στην ποιότητα, προσελκύοντας επισκέπτες που δεν θα μείνουν μόνο 3-4 βράδια, αλλά θα θέλουν να ανακαλύψουν μια παρθένα και ανέγγιχτη ενδοχώρα. Διότι αυτή είναι η μοναδικότητά μας».

Ενδεικτικά να αναφέρουμε τον μήκους 273 χιλιομέτρων ποταμό Vjosa (Αώο), ο οποίος συχνά περιγράφεται ως «το τελευταίο άγριο ποτάμι της Ευρώπης», καθότι φιλοξενεί 1000 διαφορετικά είδη ζώων και φυτών, που προορίζεται να μετατραπεί σε ένα απέραντο εθνικό πάρκο.

Πλέον το υπουργείο Τουρισμού δεν θα προβάλλει -φθηνά- πακέτα διακοπών στη θάλασσα, αλλά άλλες ήπιες και φιλικές στο περιβάλλον μορφές τουρισμού, όπως αγροτουρισμό και οικοτουρισμό. Την ίδια στιγμή και η κυβέρνηση δηλώνει τη στήριξή της στην υλοποίηση του νέου οράματος, το οποίο ωστόσο θα απαιτήσει την ύπαρξη επενδύσεων, τόσο από τον δημόσιο όσο και τον ιδιωτικό τομέα, ώστε να προσεγγιστεί πιο ”εκλεπτυσμένη” πελατεία (niche marketing).

«Θέλουμε βιώσιμο τουρισμό και όχι τουρισμό που να συγκεντρώνεται μόνο σε συγκεκριμένες περιοχές. Θέλουμε επισκέπτες που να αναζητούν εμπειρίες σχετικά με την πολιτιστική κληρονομιά, τη γαστρονομία, την ορειβασία, το rafting, τη φύση, τα καλοδιατηρημένα χωριά… Υπάρχουν αμέτρητες φάρμες όπου μπορούν να πάνε και να τα απολαύσουν όλα αυτά», πρόσθεσε η υπουργός Τουρισμού.

Kαθηγητής Μάρκετινγκ - Marketing Tips | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής και εισηγητής σεμιναρίων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, στην τουριστική σχολή Le Monde. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024