Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΗ Airbnb χάνει τη λάμψη της;
Διαμονή

Η Airbnb χάνει τη λάμψη της;

Πολλές καταχωρήσεις της Airbnb συνοδεύονται πλέον από έναν μακρύ κατάλογο κανόνων που οι επισκέπτες πρέπει να ακολουθούν, διαφορετικά κινδυνεύουν με κακή βαθμολογία – και ακόμη περισσότερες χρεώσεις. Και αυτά είναι μόνο μικρά αδικήματα.

Οι απρόβλεπτες εμπειρίες των επισκεπτών, οι υπερβολικές χρεώσεις και ο ρόλος της στην όξυνση της κρίσης στέγασης έχουν δημιουργήσει ένα δυσμενές κλίμα για την Airbnb.

Όταν πρωτοεμφανίστηκε η Airbnb, η ταξιδιωτική βιομηχανία δεν είχε ξαναδεί κάτι παρόμοιο. Η υπηρεσία, που συνιδρύθηκε από τους συμμαθητές Brian Chesky και Joe Gebbia (αργότερα προστέθηκε ο προγραμματιστής Nathan Blecharczyk), έκλεισε με επιτυχία τους πρώτους πελάτες της κατά τη διάρκεια ενός συνεδρίου το καλοκαίρι του 2008, όταν οι ταξιδιώτες δυσκολεύονταν να εξασφαλίσουν κατάλυμα στο Σαν Φρανσίσκο.

Σήμερα, σχεδόν 15 χρόνια μετά, η Airbnb βρίσκεται για δεύτερη φορά (μετά την καραντίνα) σε δύσκολη θέση. Τα παράπονα για αρνητικές εμπειρίες έχουν ενταθεί. Δωμάτια γεμάτα παράσιτα. Κρυφές κάμερες. Απάτες. Ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής. Ενοχλητικοί οικοδεσπότες. Υπερβολικές χρεώσεις. Λίστες αγγαρειών.

Πολλές καταχωρήσεις της Airbnb συνοδεύονται πλέον από έναν μακρύ κατάλογο κανόνων που οι επισκέπτες πρέπει να ακολουθούν, διαφορετικά κινδυνεύουν με κακή βαθμολογία – και ακόμη περισσότερες χρεώσεις. Και αυτά είναι μόνο μικρά αδικήματα.

Όλα αυτά σε μια εποχή όπου πολλά οικογενειακά καταλύματα έχουν πλέον παραδοθεί σε εταιρείες διαχείρισης ακινήτων για βραχυχρόνια μίσθωση, με αποτέλεσμα να χάνεται το παραδοσιακό στοιχείο και ταυτόχρονα να αυξάνονται κατακόρυφα οι τιμές. Πρόκειται για εξελίξεις που αποθαρρύνουν αρκετούς, ακόμα και αυτούς που αναζητούν ένα φθηνό κατάλυμα, να προβούν σε κράτηση.

Πολλά από τα προβλήματα της Airbnb προκύπτουν επειδή, σε αντίθεση με τα ξενοδοχεία, οι μεμονωμένες ενοικιάσεις δε διαθέτουν προσωπικό πλήρους απασχόλησης. Ακόμα και τα πιο κακόφημα μοτέλ θα προσπαθήσουν τουλάχιστον να λύσουν τα προβλήματα και να σας αλλάξουν το δωμάτιο, αλλά οι επισκέπτες στην Airbnb συχνά πρέπει να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα μόνοι τους, αν οι οικοδεσπότες τους δεν ανταποκρίνονται. Αν σε όλα αυτά προστεθούν οι αυστηροί κανόνες του σπιτιού και οι κρυφές χρεώσεις, τότε αντιλαμβανόμαστε ότι ίσως η πλάστιγγα να γέρνει προς τα ξενοδοχεία.

Όλα αυτά αποτυπώνονται στις χαμηλές κρατήσεις που έχουν, όπως δηλώνουν οι ίδιοι σε διάφορες ομάδες στο Facebook, αρκετοί superhosts τον τελευταίο καιρό (σ.σ. αντιθέτως, επί του παρόντος, στην Ελλάδα η Airbnb ζει στιγμές ευτυχίας).

Σα να μην έφθαναν όλα αυτά, η βιομηχανία βραχυχρόνιων μισθώσεων έχει κατηγορηθεί ότι ανεβάζει τις τιμές των κατοικιών. Ιδιοκτήτες εγκαταλείπουν την ενοικίαση και σπεύδουν να εντάξουν τα καταλύματά τους στην Airbnb, όπου μια διαμονή δύο διανυκτερεύσεων μπορεί να καλύψει το μηνιαίο ενοίκιο. Ήδη πολλές πόλεις έχουν λάβει μέτρα ώστε να περιορίσουν το φαινόμενο της έλλειψης κατοικιών, ενώ άλλες αναμένεται στο κοντινό μέλλον να αναλάβουν δράση.

Kαθηγητής Μάρκετινγκ - Marketing Tips | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής και εισηγητής σεμιναρίων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, στην τουριστική σχολή Le Monde. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr.

Ετικέτες
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024