Τελευταία νέα
HomeΣτήλεςΆρθραΣπάει η ομερτά για την ασφάλεια των ΜΜΜ – Στο νήμα οι επιπτώσεις για την τουριστική σεζόν
Άρθρα

Σπάει η ομερτά για την ασφάλεια των ΜΜΜ – Στο νήμα οι επιπτώσεις για την τουριστική σεζόν

Ο άνθρωπος που αισθάνεται ότι κινδυνεύει, περιορίζει αναγκαστικά εκτός από τις διαπροσωπικές του σχέσεις και τον χώρο άσκησης της ελευθερίας του.

Μόλις λίγες ημέρες πριν το επίσημο άνοιγμα της καλοκαιρινής σεζόν (11 Μαρτίου 2023), η Ελλάδα βιώνει μία τεραστίων διαστάσεων κρίση, η οποία είναι βέβαιο πως θα επηρεάσει και την τουριστική βιομηχανία.

Η ομερτά για την ασφάλεια των μεταφορών έσπασε την πρώτη του Μάρτη, όταν ένα επιβατικό τρένο συγκρούστηκε με ένα εμπορικό, γεγονός που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους. Μετά το εν λόγω δυστύχημα, το ελληνικό κράτος κήρυξε τριήμερο πένθος, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής παραιτήθηκε, ενώ οι δρόμοι δεκάδων ελληνικών πόλεων πλημμύρισαν από πορείες.

Η ελληνική κοινωνία βρίσκεται επί ποδός για να συμπαρασταθεί στις οικογένειες των θυμάτων αλλά και για να διαδηλώσει για το αυτονόητο αγαθό της ασφάλειας.

Η αίσθηση της ασφάλειας είναι ένα βασικό συναίσθημα για την ψυχική υγεία του ανθρώπου και της κοινωνίας. Όταν τα άτομα σε μια κοινωνία δεν αισθάνονται ασφαλή, αυτόματα ακυρώνουν και τις μεταξύ τους σχέσεις. Ο άνθρωπος που αισθάνεται ότι κινδυνεύει, περιορίζει αναγκαστικά εκτός από τις διαπροσωπικές του σχέσεις, και τον χώρο άσκησης της ελευθερίας του. Υπό αυτό το πρίσμα η κατάρρευση του συγκεκριμένου αισθήματος είναι ένα κρίσιμο θέμα που αφορά την ίδια την κοινωνική συνοχή.

Προβλήματα σε αεροπλάνα και ΚΤΕΛ

Μην ξεχνάμε άλλωστε πως πριν από λίγες ημέρες, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία «σε κίνδυνο βρίσκεται η ασφάλεια των αερομεταφορών».

«Η απουσία κρατικού ελεγκτικού μηχανισμού στα αεροδρόμια είναι αντίθετη με την ασφάλεια του πολίτη, των αερομεταφορών και γενικότερα του δημοσίου συμφέροντος. Δυστυχώς, η εικόνα απαξίωσης και πλημμελούς εφαρμογής πολιτικών ασφαλείας στον σιδηρόδρομο δεν είναι η μοναδική. Η πραγματικότητα είναι ότι εδώ και χρόνια αντίστοιχη παράλληλη πορεία ακολουθείται και στον χώρο τον αερομεταφορών» αναφέρουν οι αερολιμενικοί», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι λιμενικοί, επιρρίπτοντας ευθύνες στον πρώην υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Αχ. Καραμανλή.

Παράλληλα, το «φρένο» που μπήκε -αναγκαστικά- στους σιδηροδρόμους της χώρας- ώθησε τον κύριο όγκο του επιβατικού κοινού να κινηθεί προς τα ΚΤΕΛ. Από την πλευρά της, η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ) έχει επισημάνει πολλάκις τα χρόνια προβλήματα των ΚΤΕΛ, μέσω επιστολών προς την κυβέρνηση και καταγγελιών. Σημειώνεται πως μόνο για την Αττική έχουν γίνει 9 καταγγελίες από το 2020 μέχρι σήμερα.

Στη σύμβαση δε, μεταξύ ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ δεν υπάρχουν συγκεκριμένοι όροι για τις διαδικασίες συντήρησης των οχημάτων. «Όταν έχεις 200 λεωφορεία, κάποια θα έχουν προβλήματα», τόνισε στην Καθημερινή, ο Στέφανος Τσόλης, πρόεδρος των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.

Όταν λοιπόν τα μέσα μαζικής μεταφοράς βρίσκονται σε κρίση και τα ποσοστά ανασφάλειας πληθαίνουν, δεν θα ήταν παράλογο οι εισερχόμενοι ταξιδιώτες να προβληματίζονται για τα ταξίδια τους εντός της Ελλάδας, φοβούμενοι να μην θέσουν σε κίνδυνο τη σωματική τους ακεραιότητα.

Η εγγύηση ότι ο ταξιδιώτης θα μεταβεί κάπου με ασφάλεια έχει χαθεί. Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, σε πρόσφατη τηλεοπτική του εμφάνιση δήλωσε πως: «Ο υπουργός Μεταφορών δεν θα μπορούσε να εξομολογηθεί ενώπιων της Βουλής, ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας δεν είναι ασφαλές, διότι δεν θα έμπαινε κανένας πολίτη στα τρένα». Άρα πως ημεδαποί και τουρίστες να πιστέψουν ότι τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς είναι ασφαλή;

Αναρωτιέμαι τελικά αν η πολυπόθητη τουριστική ανάκαμψη θα σημειωθεί στην φετινή καλοκαιρινή σεζόν.

18/07/2024
17/07/2024
16/07/2024
15/07/2024
12/07/2024
11/07/2024