Σοβαρή μείωση 40% στις κρατήσεις στο Πήλιο. Επείγουν έργα υποδομών και τουριστική προβολή.
Μειωμένες κατά 40% είναι οι κρατήσεις για το φετινό καλοκαίρι σύμφωνα με τους ξενοδόχους του Δυτικου Πηλίου. Πάντοτε το Πήλιο ήταν δυνατό ενώ σήμερα είναι ευαίσθητο στον τουρισμό και εξαρτάται από αυτόν, γιατί η αγροτική οικονομία βασίζεται στον κάμπο και όχι στα βουνά, ούτε έχει συστηματικές καλλιέργειες όπως στη Ζαγορά . Πάντοτε το αεροδρόμιο Αγχιάλου υπολειτουργεί λόγω λίγων πτησεων. Τα ανωτέρω χαρακτηριστικά είναι αντιθετα εκ διαμετρου με την ομορφιά της περιοχής. Οι επαγγελματίες του Βόλου και δυτικου Πηλίου ενθουσιάστηκαν παλαιοτερα από την τουριστική προβολή του Βόλου και του Πηλίου με τσιπούρα, μπουζούκια, κυκλικές πλατείες και φιέστες, χωρίς πτήσεις πολλές από το εξωτερικό στην Αγχίαλο αλλά διαχρονικά και χωρίς κέντρα επεξεργασίας λυμάτων όπως σε πολλές περιοχές της χωρας. Όλα τα προβλήματα αυτά εντάθηκαν με την περισινή κακοκαιρία. Το πρώτο καλοκαίρι μετά το καταστροφικό πέρασμα του Daniel βρίσκει τους επαγγελματίες που επιχειρουν στην εστίαση και τη φιλοξενία στα τμήματα του Πηλίου που επλήγησαν, αρκετά προβληματισμένους. Πέρα από το PASS και κάποιες διασώσεις δρόμων δεν έγινε κάτι άλλο.
Τα ξενοδοχεία του Πηλίου εντός του παγασητικού κόλπου εχουν σοβαρότατη μείωση κρατήσεων. Η κίνηση είναι μειωμένη 40%. Οι περιοχές αυτές που είναι κατάφυτες με ωραίες παραλίες, δεν είναι τόσο δημοφιλείς όσο παλαιοτερα. Στη Μακρινίτσα τα πράγματα είναι δύσκολα γιατί ο γρήγορος δρόμος από Βόλο και Κουκουράβα ουσιαστικά δεν υπάρχει. Πολλά μαγαζιά δώρων σταμάτησαν. Το οδικό δίκτυο αποκαταστάθηκε μερικώς στους βασικούς δρόμους, εκτός από το Δρόμο Κουκουράβα- Μακρινίτσα ο οποίος το καλοκαίρι που δεν βρέχει είναι ασφαλής το χειμώνα είναι επικίνδυνος σε κακοκαιρία. Η Μακρινίτσα λοιπόν έχει σοβαρό πρόβλημα, αυτό το εξαιρετικό χωριό δεν εχει το τον γρήγορο δρομο, τα μαγαζιά φθίνουν και τα ξενοδοχεία είναι αβοήθητα. Ευτυχώς δυο τρεις ταβέρνες και καφέ σωζουν το χωριό δουλευοντας καθημερινά. Η αλλαγή στο τοπίο, η δυσπιστία για την ποιότητα του νερού και η ελπίδα ότι το «Thessaly Evros Pass 2024» θα βοηθήσει την περιοχή να ορθοποδήσει, ελπίζουμε. Τα δίκτυα ψαράδων του παγασητικού σκίζονται από καδρόνια.
Από πλευράς περιβαλλοντικών υποδομών το Πήλιο δεν διαθέτει Κέντρο επεξεργασίας Λυμάτων, μέχρι και το προάστιο του Βόλου η Αγριά δεν ειναι συνδεδεμένη με το δίκτυο. Κάποτε εκεί περνούσε το τρενάκι του Πηλίου, αλλα οι ντόπιοι κάτοικοι όταν ξανάρχισε η λειτουργία του δεν το ήθελαν και ξεκινά από τα Λεχώνια. Αντί να το χρησιμοποιήσουν ως θέλγητρο το αποστρέφονται. Πριν μερικές μέρες φυτεύτηκαν οι γραμμές αλλά χωρίς να περνάει τρένο, μέχρι και στα lego και στα playmobil όταν τα παιχνίδια έχουν γραμμές έχουν και τρένο, όλα αυτά τα θάματα εγιναν θεάματα σε μια γιορτή με πανηγυρισμούς της δημοτικής αρχής στο βωμό της διασκέδασης. Στη συνέχεια απάνω στο γραμμές βάλανε γλάστρες και η φιέστα ολοκληρώθηκε. Έτσι οι ντόπιοι έμειναν ευχαριστημένοι.
Οι αφίξεις charter πτήσεων στο αεροδρόμιο της Αγχιάλου είναι περιορισμένες. Χρειάζεται τουριστική προβολή στο εξωτερικό. Επίσης και οι ξένοι επισκέπτες με αυτοκίνητο είναι περιορισμένοι. Η ανάπτυξη επίσης σε βιώσιμα πρότυπα χρειάζεται. Το Πήλιο δεν έχει ανάγκη από δαιδαλώδεις μονάδες και γήπεδα γκόλφ. Επίσης το νότιο πήλιο χρειάζεται σύνδεση με τις απέναντι ακτές. Το τρίκερι είναι απέναντι από τις ακτές του Πτελεού, Μαγνησίας δηλαδη 2 ωρες πιο κοντά στην Αθήνα.
Σχετικά με το ανατολικό πήλιο τα πράγματα είναι δυσκολότερα, αφού πέρισυ μαζεύτηκε το 60% της παραγωγής τα προβλήματα στο οδικό δίκτυο εξακολουθούν να υπάρχουν ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί η ασφαλτόστρωση του δρόμου που ενώνει τη Ζαγορά με το Χορευτό, με αποτέλεσμα τα ΚΤΕΛ να μη δέχονται μέχρι σήμερα να εκτελούν το δρομολόγιο αυτό. Η κατάσταση αυτή δυσκολεύει επισκέπτες που δεν διαθέτουν αυτοκίνητο για να κάνουν διακοπές ή και νεότερα άτομα που επισκέπτονταν την περιοχή του Χορευτού χρησιμοποιώντας Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Ακόμα και για αυτούς όμως που έχουν δικό τους αυτοκίνητο η χρήση ενός τέτοιου δρόμου δεν είναι ιδεατή ιστορία διακοπών. Τα αυτοκινητα επιστρέφουν στα ξενοδοχεία γεμάτα σκόνη.
Χρειάζονται λοιπόν έργα υποδομών δρόμων και επεξεργασίας λυμάτων αλλα και τουριστική προβολή με εμφαση στο ποδήλατο, μια και ο Βόλος είναι επίπεδη πόλη. Επίσης επιβαλλονται δράσεις προβολής στο εξωτερικό και έμφαση φυσικά στον πολιτισμό.
Ο δρ. Δημήτρης Προκοπίου είναι εκπαιδευτής ενηλίκων, Ναυτιλιακών Σπουδών και Τουριστικών και Ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Είναι σύμβουλος τουρισμού στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.