Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςFocus σε ένα ΘέμαΑ. Ανδρεάδης: Βασική επιδίωξη είναι η επανεκκίνηση του τουρισμού της Αθήνας

Α. Ανδρεάδης: Βασική επιδίωξη είναι η επανεκκίνηση του τουρισμού της Αθήνας

Ομιλία του προέδρου του ΣΕΤΕ, κ. Ανδρέα Ανδρεάδη στην κοινή Συνέντευξη Τύπου Δήμου Αθηναίων – ΞΕΕ – ΣΕΤΕ με θέμα "Έργο Αθήνα και Τουρισμός στην πόλη", 9 Απριλίου 2014.

Αγαπητέ Δήμαρχε,
Αγαπητοί Πρόεδροι,
Κυρίες και Κύριοι

Πριν αναφερθώ στο σημαντικό πρόγραμμα για το οποίο βρισκόμαστε σήμερα εδώ, θα ήθελα πολύ σύντομα να θέσω το γενικό πλαίσιο του ελληνικού τουρισμού ώστε να αντιληφθούμε όλοι μας τα περιθώρια ανάπτυξης που έχουμε στην χώρα μας.

Μετά από συντονισμένες προσπάθειες ετών, αποδεικνύουμε ότι αποτελούμε τον βασικό μοχλό ανάπτυξης της χώρας μας, παραμένοντας ισχυρός τροφοδότης του ΑΕΠ, επιτυγχάνοντας και ξεπερνώντας τους στόχους μας. Το 2013 “έκλεισε” με ρεκόρ: 17,9 εκατ. διεθνών αφίξεων και 12,5 δισ. ευρώ ταξιδιωτικών εισπράξεων, συμπεριλαμβανομένης της κρουαζιέρας.

Το 2014 θα φτάσουμε και μάλλον θα ξεπεράσουμε τα 18,5 εκατ. διεθνών αφίξεων και 13 δισ. ερώ εσόδων. Τα μηνύματα που λαμβάνουμε από τις περισσότερες αγορές του εξωτερικού είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Περισσότερο από 1,5 εκατ. επιπλέον αεροπορικές θέσεις έχουν προγραμματισθεί για τη χώρα μας το 2014, εκ των οποίων οι μισές για την Αθήνα. Όλες σχεδόν οι αγορές κινούνται με διψήφια ποσοστά προκρατήσεων, ενώ και ο εσωτερικός τουρισμός δείχνει σαφή σημάδια ανάκαμψης.

Μόνα ερωτηματικά παραμένουν για τις σημαντικές αγορές της Τουρκίας, Ρωσίας και Ουκρανίας. Κι εκεί όμως, στόχος μας είναι να επιτευχθούν τα περσινά νούμερα αφίξεων. Γενικότερα, παρατηρούμε σαφή μεταστροφή της διεθνούς κοινής γνώμης υπέρ της χώρας μας. Η βελτίωση του διεθνούς κλίματος για την Ελλάδα πρέπει να διασφαλισθεί και να ενισχυθεί με κύρια προϋπόθεση αυτή τη διαφύλαξη της πολιτικής σταθερότητας.

Κυρίες και Κύριοι,

Ως σύγχρονος κοινωνικός εταίρος, και ως ο πιο νέος σε σχέση με τους υπόλοιπους, από την πρώτη στιγμή, έχουμε αποδείξει ότι δεν θα μείνουμε απαθείς μπροστά στις κρίσιμες στιγμές που περνάει η χώρα μας. Είναι καθήκον μας, να μην αναλωνόμαστε απλά σε κριτική, αλλά να υποστηρίζουμε, να πιέζουμε και να ενεργοποιούμε το κράτος, για την υλοποίηση ενός καλά προετοιμασμένου αναπτυξιακού σχεδιασμού.

Προς την κατεύθυνση αυτή, καταθέσαμε ήδη τον οδικό χάρτη 2021 για τον ελληνικό τουρισμό, με στόχο τα 22-24 εκατ. αφίξεις, τα 18-19 δισ. ευρώ άμεσα έσοδα, δηλαδή 9 μονάδες επιπλέον στο σημερινό ΑΕΠ της χώρας. Όποτε χρειάζεται, δηλώνουμε “παρών” στον διάλογο με τους υπόλοιπους εταίρους, προκειμένου να βρούμε πρακτικούς τρόπους επίλυσης χρόνιων προβλημάτων και αντιμετώπισης αγκυλώσεων που παρεμποδίζουν την όποια αναπτυξιακή δυναμική και καταπνίγουν την επιχειρηματικότητα. Θεωρούμε ότι η σύγχρονη και ταυτόχρονα επιχειρηματική προσέγγιση του ΣΕΤΕ, θα συμπαρασύρει και θα κινητοποιήσει και τους υπόλοιπους.

Βασικό εργαλείο του ΣΕΤΕ για την υλοποίηση της συγκεκριμένης στρατηγικής είναι η εταιρεία Marketing Greece AE, η οποία σε στενή συνεργασία με τον ΕΟΤ και το Υπουργείο Τουρισμού, συμβάλλει ήδη στην αποτελεσματικότερη προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, μέσω της ανάπτυξης  και εφαρμογής προγραμμάτων προβολής και διαφήμισης, διεθνώς, αλλά και στο εσωτερικό.

Η εταιρεία, μεταξύ άλλων, έχει λανσάρει το “discovergreece.com”, ένα παγκόσμιου επιπέδου website, το οποίο παρουσιάζει περισσότερα από 150 τουριστικά προϊόντα της Ελλάδας και έχει αναπτύξει δίκτυο γραφείων δημοσίων σχέσεων στις βασικές χώρες-στόχους.

Η συμβολή της εταιρείας δεν σταματά εκεί. Ήδη σε συνεργασία με Περιφέρειες, ανά την Ελλάδα, συζητάμε τη δημιουργία και την υλοποίηση στρατηγικής για την προώθηση προορισμών. Θεωρούμε ότι η εταιρεία θα αναγνωριστεί ως το καλύτερο ιδιωτικό εργαλείο υποστήριξης που θα μπορούσε να έχει το Υπουργείο Τουρισμού, οι Περιφέρειες και οι Δήμοι για την υλοποίηση της ενιαίας εθνικής τουριστικής στρατηγικής.

Κυρίες και Κύριοι,

Βασική μας επιδίωξη είναι η επανεκκίνηση του τουρισμού της Αθήνας, μιας πόλης που η λάμψη της μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες θόλωσε και τα μηνύματα που εξέπεμψε τα τελευταία χρόνια  ήταν ιδιαίτερα αρνητικά. Το 2014 σηματοδοτεί το νέο ξεκίνημα του τουρισμού της πόλης. Μιας πόλης ιστορικής, γεμάτης ζωή. Η Αθήνα πρέπει να γίνει λαμπερή μητρόπολη της Ευρώπης

Με τη μοναδική της “Αθηναϊκή Ριβιέρα”, την πολιτιστική κληρονομιάς της και τους εναλλακτικούς κοντινούς προορισμούς της, προσφέρει ένα πραγματικά εξαιρετικό προϊόν.

Όλοι μιλούν για την Αθήνα της Ακρόπολης και του νέου μουσείου, της Αρχαίας Αγοράς, της Πλάκας, του Ιστορικού Κέντρου. Όλοι γνωρίζουν ότι έχουν ατελείωτες επιλογές  ξενοδοχείων, εξαιρετικά εστιατόρια με όλων των ειδών τις κουζίνες, πανέμορφα καφέ  με τραπεζάκια στους πεζόδρομους, εμπορικά κέντρα, αλλά και γραφικές παλιές αγορές, γκαλερί με εκθέσεις μοντέρνας τέχνης, παλαιοπωλεία και ότι άλλο θα μπορούσαν να ζητήσουν οι τουρίστες σε οποιαδήποτε μητρόπολη του κόσμου.

Ο Δήμος Αθηναίων, επιδιώκοντας να αναπτύξει αλλά και να διαχειριστεί την τουριστική δραστηριότητα στην Αθήνα, προέβη στη σύνταξη του Στρατηγικού & Επιχειρησιακού Σχεδίου, το οποίο έχει ως στόχο τον σχεδιασμό και την υλοποίηση αναπτυξιακών ενεργειών και δράσεων ενίσχυσης του τουρισμού της Αθήνας, μέσω της αναβάθμισης και του εμπλουτισμού των προσφερόμενων υπηρεσιών, της προώθησης και διάχυσης της εικόνας της Αθήνας, της ενημέρωσης των επισκεπτών και της προώθηση του τουριστικού προϊόντος μέσω διεπιχειρησιακών καναλιών.

Με τη συμμετοχή μας στο Έργο Αθήνα του Δήμου Αθηναίων, ευελπιστούμε ότι θα ενισχύσουμε στο απόλυτο την εικόνα και τη φήμη της πόλης μας ενισχύοντας τον στρατηγικό σχεδιασμό του Δήμου. Η προτεινόμενη Πράξη θα αναδείξει τις ευκαιρίες εναλλακτικής προβολής της Αθήνας μέσα από πιλοτικές δράσεις, ανάπτυξη on-line εργαλείων και χρησιμοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως “φορέων” μιας «αληθινής» και συνεχώς εξελισσόμενης προβολής της Αθήνας. Άλλωστε μελέτες αποδεικνύουν παγκοσμίως ότι το διαδίκτυο είναι πλέον ο βασικός τόπος άντλησης πληροφοριών των επισκεπτών πριν το ταξίδι, αλλά και για την οργάνωσή του.

Ο ΣΕΤΕ, μέσω της Marketing Greece, θα δώσει λύσεις στο ανταγωνιστικό πλαίσιο που διαμορφώνει η συσχέτιση της Αθήνας με πολυάριθμους προορισμούς στο παγκόσμιο δίκτυο «αστικού τουρισμού» και την διαρκώς μεταβαλλόμενη και ολοένα απαιτητικότερη τουριστική αγορά.

Με την υλοποίηση των προτεινόμενων έργων επιδιώκεται η ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της Αθήνας, με στρατηγική προτεραιότητα την ανάδειξη και ενίσχυση της πόλης ως τουριστικού, συνεδριακού προορισμού και τουρισμού city break, την άμβλυνση της εποχικότητας, τη δημιουργία δικτύων εναλλακτικού τουρισμού και την επέκταση του τουριστικού ρεύματος.

Σε συνεργασία με το ΞΕΕ και τον Δήμο Αθηναίων θα δημιουργήσουμε μια ζωντανή διαδικτυακή κοινότητα υποστηρικτών της Αθήνας, θα αναδείξουμε τα μοναδικά χαρακτηριστικά που διαθέτουμε σε σχέση με τον ανταγωνισμό και θα αναπτύξουμε συγκεκριμένα τουριστικά προϊόντα, όπως για παράδειγμα η “αυθεντική Αθήνα” και οι “πολιτιστικές διαδρομές”.

Ωφελούμενοι από τη δράση αυτοί δεν είναι μόνο οι τουριστικές επιχειρήσεις, υφιστάμενες και υποψήφιες, αλλά και τα ερευνητικά ινστιτούτα, τα οποία μελετούν την τουριστική δραστηριότητα, οι επαγγελματικοί φορείς, οι οποίοι έχουν να κερδίσουν με την αύξηση του τουριστικού ρεύματος, οι υπηρεσίες και οι φορείς της Ευρωπαϊκής Ένωσης και άλλοι διεθνείς Οργανισμοί που δραστηριοποιούνται στο χώρο του τουρισμού.

Βασικότερο όλων όμως είναι το γεγονός ότι θα επωφεληθούν όλοι οι πολίτες. Μέσω της πράξη, θα διατηρηθούν οι υφιστάμενες θέσεις εργασίας και θα δημιουργηθούν και νέες αφού για την υλοποίηση της πράξης θα χρησιμοποιηθούν εξειδικευμένοι επιστήμονες και συνεργάτες. Επίσης, η προτεινόμενη πράξη θα δημιουργήσει θετικές επιπτώσεις στην ισότητα των πολιτών, καθώς θα απευθύνεται στο σύνολο αυτών χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις. Τέλος θα αναβαθμιστεί η ζωή και η καθημερινότητα των Αθηναίων και του περιβάλλοντος του Δήμου.

Κυρίες και Κύριοι,

Το όραμά μας είναι μια αναγεννημένη πατρίδα που, με ορίζοντα το 2021, θα εξασφαλίζει ικανοποιητικό βιοτικό επίπεδο για τους κατοίκους της και ιδιαίτερα για την νέα γενιά. Για να επιτύχουμε το όραμά μας δουλεύουμε καθημερινά, βήμα-βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Χρειαζόμαστε και άλλα τέτοια προγράμματα όπως του Δήμου Αθηναίων. Προγράμματα και πρωτοβουλίες που υλοποιούν όλες οι σύγχρονες ευρωπαϊκές πόλης.

Έχουμε την ευλογία να ζούμε στο καλύτερο οικόπεδο του κόσμου και πρέπει να δουλεύουμε συνεχώς ώστε να δημιουργήσουμε μια σύγχρονη, ευνομούμενη ευρωπαϊκή χώρα, όπου όλοι οι πολίτες του κόσμου θα ήθελαν να ζουν είτε μόνιμα, είτε προσωρινά. Μια Ελλάδα ευχάριστη και ελκυστική για τους μόνιμους κατοίκους της, άρα και για τους επισκέπτες της.

Είμαι βέβαιος ότι πολύ σύντομα θα έχουμε τα πρώτα αποτελέσματα από τα πιλοτικά προγράμματα του Έργου Αθήνα που θα αφήσουν τις καλύτερες εντυπώσεις και δεν θα έχουν σε τίποτα να υπολείπονται από τα αντίστοιχα του εξωτερικού.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024