Τα 2/3 των Millennials παγκοσμίως παραδέχονται ότι η επιλογή του επόμενου ταξιδιωτικού προορισμού τους είναι εμπνευσμένη από posts που δημοσιεύονται στα social media.
Οι Millennials και οι νέοι της Generation Z, όταν πηγαίνουν διακοπές, αποζητούν κυρίως την ευκαιρία να ανακαλύψουν καινούργια μέρη και να διευρύνουν τις γνώσεις για αυτά (50% και 55%), αλλά και να γνωρίσουν καλύτερα και να εξελίξουν τον ίδιο τους τον εαυτό (45% και 47%). Δίχως άλλο, η ανάγκη για ξεκούραση και χαλάρωση είναι εξίσου σημαντική – και στις δύο γενιές, σχεδόν οι μισοί (47%) υποκινούνται από την επιθυμία αυτή, η οποία αποτελεί παραδοσιακά και το πλέον διαδεδομένο κίνητρο για τα καλοκαιρινά ταξίδια[1].
“Βλέπω τη φωτογραφία ενός φίλου σε μια υπέροχη τοποθεσία. Κλικ! – έκλεισα θέση στην πτήση. Άλλο ένα κλικ – έτοιμη και κράτηση της διαμονής. Επόμενο κλικ – αυτός ήταν ο ήχος του snapshot της φωτογραφίας που θα ανεβάσω αμέσως στο Instagram. Το Internet έχει αποδείξει σε όλους εμάς τους καταναλωτές ότι μερικά μόλις κλικ αρκούν για να κρατήσουμε τον κόσμο στα χέρια μας – είτε νιώθουμε την επιθυμία να ψωνίσουμε από ένα μικρό ηλεκτρονικό κατάστημα στο Μαρακές ή για να κάνουμε μια σύντομη απόδραση με φίλους στο Μιλάνο”, σχολιάζει η Giela Abdelwahab, Consumer Development Manager της PayPal για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. “Στην εποχή μας, αισθανόμαστε την ανάγκη να ταξιδέψουμε, να κάνουμε αγορές και να ζήσουμε εμπειρίες με χαλαρό, ανέμελο και γρήγορο τρόπο και παράλληλα να μοιραστούμε τα πάντα με τους φίλους μας. Η εξέλιξη των εργαλείων ηλεκτρονικών πληρωμών όχι απλώς μας επιτρέπει να πληρώνουμε τάχιστα τη διαμονή ή τις αεροπορικές πτήσεις μας, αλλά και να εξασφαλίζουμε την επιστροφή των χρημάτων μας σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά”.
Σχεδόν το 90% της αμερικανικής Generation Z – της γενιάς που όντως ταυτίζεται με το Διαδίκτυο – παραδέχεται ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν άμεσα τα σχέδια των διακοπών[1], αποδεικνύοντας περίτρανα τον εθισμό της στην τεχνολογία και στο “social sharing”. Σε διεθνές επίπεδο, 6 στους 10 Millennials επιλέγουν τον προορισμό τους λαμβάνοντας υπόψη το πόσο εύκολο θα είναι να μετατρέψουν την εμπειρία τους σε ένα δημοφιλές Instagram post[2]. Αυτό συχνά σημαίνει ότι η η κράτηση αεροπορικών πτήσεων και δωματίων απορρέει από μια ιδιαίτερα αυθόρμητη απόφαση – η διαδικασία της πληρωμής είναι απλώς άλλη μια κίνηση, η οποία μάλιστα θα πρέπει να είναι ακόμα πιο γρήγορη και βολική. Μία έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό της PayPal επιβεβαιώνει το γεγονός αυτό – πάνω από το 30% των ατόμων στην ηλικιακή κατηγορία των 16-35 κάνει χρήση των mobile apps προκειμένου να εξασφαλίσει όσο το δυνατόν πιο άμεσες συναλλαγές[3].
Παρόλο που τα πολυήμερα μακρινά ταξίδια φαίνεται να κάνουν πολύ πιο ευτυχισμένους τους νέους ανθρώπους, οι νεαροί Έλληνες ταξιδιώτες έχουν την τύχη και τη δυνατότητα να απολαμβάνουν -μικρής έστω διάρκειας- διακοπές εντός συνόρων. Άλλωστε, η χώρα μας αποτελεί έναν από τους πλέον ασφαλείς και δημοφιλείς προορισμούς[1], προσφέροντας μια ευρεία γκάμα ανέμελων δραστηριοτήτων. Ο ρυθμός αύξησης του ταξιδιωτικού και τουριστικού κλάδου στην Ελλάδα αναπτύσσεται τρεις φορές πιο γρήγορα από τη συνολική οικονομία[2], ενώ υπολογίζεται ότι 33 εκατ. άνθρωποι επισκέφθηκαν ελληνικές τοποθεσίες την περασμένη χρονιά[3]. Παράλληλα, και οι ίδιοι οι Έλληνες στρέφονται πιο σταθερά προς τα ταξίδια αναψυχής στο εξωτερικό[4], δείχνοντας μεγαλύτερη προτίμηση στους ευρωπαϊκούς προορισμούς και τα city breaks, καθώς μάλιστα το 2018 ταξίδεψαν εκτός Ελλάδας σχεδόν 8 εκατ. φορές, αριθμός-ρεκόρ για τα εγχώρια δεδομένα. Είναι γνωστό ότι ως λαός είμαστε λίγο πολύ ‘της τελευταίας στιγμής’, πλέον όμως παρατηρείται μια αυξανόμενη τάση για έγκαιρες κρατήσεις, προκειμένου να εξασφαλίσουμε φθηνότερα αεροπορικά εισιτήρια, καθώς και καλύτερες τιμές και προσφορές, που έχουμε εντοπίσει μέσω διαδικτυακής έρευνας και διαφημίσεων. Με στόχο να κάνουν τις ταξιδιωτικές εμπειρίες τους πιο ελκυστικές και συναρπαστικές, ειδικά οι νέοι Έλληνες μοιάζουν να είναι καλύτερα πληροφορημένοι και οργανωμένοι από ποτέ, ακόμα και εάν δεν πράττουν στο πλαίσιο ενός περιορισμένου budget ή δεν επωφελούνται από πλατφόρμες οικονομίας διαμοιρασμού, όπως το Airbnb.
Εύκολες αγορές, εύκολος στόχος για τους απατεώνες
Παρά την αυξανόμενη επίγνωση των καταναλωτών αναφορικά με τα θέματα ασφαλείας, κατά τη διάρκεια των διακοπών εξακολουθούμε πολύ συχνά να ερχόμαστε αντιμέτωποι με περιστάσεις που θα μας εκθέσουν σε ρίσκα, συνειδητά και μη. Καλώς ή κακώς, πάνω από το 65% των επιβατών δεν διστάζει να μοιραστεί οικειοθελώς επιπρόσθετες προσωπικές πληροφορίες (όπως ο ταξιδιωτικός προορισμός, η διεύθυνση του χώρου διαμονής ή ακόμα και δικές τους φωτογραφίες)[1] για να διευκολύνει την ταξιδιωτική εμπειρία – για παράδειγμα, για να επισπεύσει την διαδικασία του check-in και της επιβίβασης στο αεροδρόμιο. Επιπλέον, το 67% των ξενοδοχείων παγκοσμίως δυσκολεύεται να προστατεύσει τα προσωπικά δεδομένα των πελατών τους[2], όπως τα στοιχεία που αφορούν τις λεπτομέρειες της κράτησης ή τον αριθμό της πιστωτικής κάρτας.
Ομαδικές διακοπές, ομαδικά χρέη
Η αυθόρμητη απόφαση για μια εκδρομή με μεγάλη παρέα αποτελεί συχνά την αφετηρία μιας απίθανης περιπέτειας, συνοδευόμενης από αξέχαστες αναμνήσεις ωστόσο μπορεί κάλλιστα να σημάνει την αρχή για αμέτρητες διαφωνίες. Το να κλείσεις δωμάτια και να αγοράσεις αεροπορικά εισιτήρια για όλους δεν αποτελεί συνήθως πρόβλημα. Το να πάρεις πίσω τα χρήματα που έδωσες όμως, δεν είναι εύκολη υπόθεση, όπως φαίνεται… Σύμφωνα με μελέτη της PayPal, το 17,9% των Ελλήνων αντιμετωπίζει προβλήματα στην εξόφληση χρημάτων που δάνεισε σε φίλους και συγγενείς[3]. Ανάμεσα στους λόγους που αναφέρονται πιο συχνά, όταν μιλάμε για ‘δανεικά και αγύριστα’, είναι η η δυσκολία προσωπικής συνάντησης λόγω απόστασης, η προσωρινή έλλειψη μετρητών και η αδυναμία εύκολης πρόσβασης σε μηχάνημα αυτόματης ανάληψης (ΑΤΜ). Προκειμένου να αποφεύγει κανείς αντίστοιχες δυσάρεστες καταστάσεις, αξίζει να χρησιμοποιεί αξιόπιστες μεθόδους πληρωμής και είναι εξίσου σημαντικό να μην ξεχνά να ανατρέχει σε κριτικές χρηστών για τις ταξιδιωτικές του δραστηριότητες.
[1] WYSE Travel Confederation, New Horizons IV: A global study of the youth and student traveller
[2] Expedia & Future Foundation, Millennial Traveller Report
[3] WeSwap, Research on booking behavior of 18-34 year-olds
[4] PayPal & Censuswide – Έρευνα για τις συνήθεις πρακτικές στη διαδικασία δανεισμού χρημάτων μεταξύ φιλικών και συγγενικών προσώπων
[5] Expedia & Future Foundation, Millennial Traveller Report
[6] WeSwap, Research on booking behavior of 18-34 year-olds
[7] PayPal & Censuswide – Έρευνα για τις συνήθεις πρακτικές στη διαδικασία δανεισμού χρημάτων μεταξύ φιλικών και συγγενικών προσώπων
[8] Bank of Greece, Developments in the balance of travel services: 2018
[9] World Travel & Tourism Council (WTTC), Research about Greek tourism sector, 2019
[10] Data provided by the Greek Tourism Ministry, based on tourist traffic statistics in 2018
[11] Data provided by the Bank of Greece
[12] International Air Transport Association, Global Passenger Survey 2018
[13] Symantec, Internal data
[14] PayPal & Censuswide – Έρευνα για τις συνήθεις πρακτικές στη διαδικασία δανεισμού χρημάτων μεταξύ φιλικών και συγγενικών προσώπων
Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.