Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςFocus σε ένα ΘέμαΏρα ανάκαμψης του ελληνικού τουρισμού

Ώρα ανάκαμψης του ελληνικού τουρισμού

Ομιλία του προέδρου ΗΑΤΤΑ, κ. Γιώργου Τελώνη στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση του ΗΑΤΤΑ, Αθήνα, Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012.

Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί,
Aξιότιμοι κύριοι Βουλευτές,
Αξιότιμοι κύριοι Γενικοί,
Αγαπητοί Πρόεδροι των αδελφών Συνδέσμων των τουριστικών Γραφείων της Γερμανίας και της Τουρκίας,
Αγαπητοί Πρόεδροι και Εκπρόσωποι των τουριστικών φορέων,
Αγαπητές κυρίες και κύριοι,
Αγαπητοί Συνάδελφοι και φίλοι,

Σας καλωσορίζω στην ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου μας.

Κατ’αρχήν, θα ήθελα να ευχαριστήσω τόσο τα εκλεκτά μέλη της Ελληνικής Κυβέρνησης, αλλά και τους προέδρους των φίλων Συνδέσμων τουριστικών γραφείων, της DRV και της TURSAB, που βρίσκονται σήμερα κοντά μας.

Στην περυσινή Γενική μας Συνέλευση, εδώ, στον ίδιο χώρο, ο χαιρετισμός μου είχε τίτλο “Ο τουρισμός εκπέμπει SOS’” και είχαμε απευθύνει πρόσκληση “να μετατρέψουμε την κρίση σε ευκαιρία”. Σήμερα, επιτρέψτε μου να αλλάξω τον περυσινό τίτλο της ομιλίας μου: “Ο τουρισμός εκπέμπει SOS”, γιατί θεωρώ ότι το 2013 “Ήρθε η Ώρα ανάκαμψης του ελληνικού τουρισμού”.

Κατά κοινή διαπίστωση όλων μας, ο τουρισμός μας αναμένεται να έχει σημαντική αύξηση τα επόμενα χρόνια. Ήδη, το 2013, αναμένουμε 17 εκατ. τουρίστες και σύντομα θα γιορτάσουμε τα 20 εκατ. τουρίστες. Η κινητοποίηση που υπήρξε το προηγούμενο διάστημα, τόσο από τους συναρμόδιους φορείς της ελληνικής Πολιτείας όσο και από το σύνολο του τουριστικού κόσμου, και κυρίως το γεγονός ότι άρχισε να βελτιώνεται σημαντικά η εικόνα της χώρας μας στις διεθνείς τουριστικές αγορές, μάς επιτρέπουν να αισιοδοξούμε. Τώρα είναι η κρίσιμη στιγμή! Πρέπει να αρπάξουμε -κυριολεκτικά- τη νέα αυτή δυναμική και να τη μετατρέψουμε σε κοσμογονία για τον Ελληνικό εισερχόμενο τουρισμό. Και πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε.

Επιτρέψτε μου, όμως, να σταθώ σήμερα σε κάποια ιδιαίτερα σημαντικά θέματα που απασχολούν τον ελληνικό τουρισμό, και βέβαια τον κλάδο των τουριστικών γραφείων, τον οποίο εκπροσωπούμε.

Στην περυσινή μας, και πάλι, Γενική Συνέλευση, είχαμε καταθέσει μία καινοτόμο πρόταση για την άρση του αντικινήτρου της Visa Schengen, για τους τουρίστες τρίτων χωρών που επισκέπτονται τη χώρα μας: Τη δημιουργία και λειτουργία μιας ευρωπαϊκής ηλεκτρονικής πλατφόρμας (electronic data base for e-visas), στην οποία οι tour operators και τα τουριστικά γραφεία της Ευρώπης θα καταχωρούν τα στοιχεία των πελατών τους, οι οποίοι έχουν αγοράσει εκδρομές και επιθυμούν να επισκεφθούν την Ε.Ε. Στην πλατφόρμα θα έχουν πρόσβαση όλες οι Πρεσβείες και τα Προξενεία των χωρών μελών της Ε.Ε., στα οποία απευθύνονται οι δυνητικοί τουρίστες, και έτσι θα επαληθεύονται εύκολα και γρήγορα όσοι ταξιδεύουν οργανωμένα, με επιβεβαιωμένες κρατήσεις, μέσω τουριστικών γραφείων. Η πρόταση αυτή έχει υποβληθεί από το ευρωπαϊκό μας όργανο, την ECTAA, που είναι συνομιλητής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, και το σύνολο των φίλων Συνδέσμων τουριστικών γραφείων όλης της Ευρώπης. Με χαρά διαπιστώνουμε ότι η πρόταση αυτή υιοθετήθηκε τόσο από την ελληνική Πολιτεία όσο και από τους ελληνικούς φορείς του τουρισμού.

Εν όψει αναμόρφωσης των ρυθμίσεων για τη Visa Schengen, θα εντείνουμε τις προσπάθειές μας.

Ο τομέας της κρουαζιέρας το 2012 ήταν αρκετά αυξημένος. Τα ελληνικά λιμάνια επισκέφτηκαν περίπου 5,5 εκατ. τουρίστες, αυξημένες κατά 5% σε σχέση με το 2010 (το οποίο θεωρούμε έτος βάσης δεδομένου ότι λόγω των γεγονότων στις χώρες της Βορ. Αφρικής και της αλλαγής δρομολογίων τα στοιχεία του 2011 δεν είναι στατιστικά συγκρίσιμα) και αναμένεται ότι το 2013 έχουμε ακόμα καλύτερα νούμερα.

Το θέμα της Visa Schengen αποτελεί και εδώ έναν κρίσιμο παράγοντα, μετά μάλιστα τις εξελίξεις που είχαμε από την αυστηροποίηση των όρων θεωρήσεων, θεωρούμε ότι το Υπουργείο Εξωτερικών και το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη θα εξαντλήσουν κάθε δυνατότητα προκειμένου διευκολύνουν τους τουρίστες μας, και με αγωνία περιμένουμε καλά νέα.

Αισθάνομαι την ανάγκη, στο σημείο αυτό, να ευχαριστήσω θερμά, πέραν του Υπουργείου Τουρισμού, το Υπουργείο Εξωτερικών, όσο και τις κατά τόπους Πρεσβείες και Προξενεία, για τις εξαιρετικές πρωτοβουλίες τους προκειμένου όχι μόνο να διευκολύνουν τον ελληνικό τουρισμό, αλλά και να τον προωθήσουν πολλαπλά, υπερβαίνοντας τις δυνάμεις τους.

  • Πέρυσι, αγαπητοί φίλοι, τον ίδιο καιρό, ζητούσαμε το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων και την άρση των αγκυλώσεων του ελληνικού τουρισμού. Η φωνή μας ήταν “φωνή βοώντος εν τη ερήμω”. Πέρυσι την ίδια μέρα, ο τότε υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επιδοτούσε για άλλη μια φορά τα ΚΤΕΛ με 45 εκατ. ευρώ. Στην Ελλάδα χρήματα υπάρχουν όταν θέλουμε!!!

Όμως από τα τέλη του 2012, ξεκίνησαν κάποιες δομικές αλλαγές οι οποίες συνεχίζονται. Αναγνωρίζουμε ότι, μετά από μία περίοδο απόλυτου προστατευτισμού και μονοπωλιακών σχημάτων που εξέθρεψε η ελληνική Πολιτεία -με έμφαση στον τομέα των μεταφορών-, η μετάβαση σε ορθολογικά συστήματα πραγματικής απελευθέρωσης σημαντικών τομέων της οικονομίας μας παρουσιάζουν σοβαρές δυσκολίες , λόγω των σθεναρών αντιστάσεων των συντεχνιών.

Δεν πρέπει πια να μένουμε εγκλωβισμένοι σε λογικές που, τελικά, εκτρέφουν, συντηρούν και μονιμοποιούν, στην πράξη, τα προϋπάρχοντα προνομιακά κατεστημένα. Πρέπει να παραμερίσουμε τις αγκυλώσεις που υπάρχουν και την αντίσταση που προβάλλουν οι συντεχνίες.

Χρειάζεται τόλμη και υπέρβαση των “εσκαμμένων”. Η οικονομία μας χρειάζεται νέα πνοή, πρέπει να ενισχυθεί ο ελεύθερος ανταγωνισμός και ο πλουραλισμός. Στον τομέα αυτό, μεγάλο βάρος πέφτει στον υπουργό Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκη (που βρίσκεται κοντά μας).  Με αγωνία περιμένουμε να μας ενημερώσει για τις εξελίξεις στον τομέα των οδικών μεταφορών επιβατών.

  • Την τουριστική περίοδο του 2012, λόγω των οικονομικών προβλημάτων και των εκλογών, βιώσαμε την πλήρη αποδιοργάνωση του θερινού ωραρίου των Μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων. Σε πολλές περιπτώσεις, το θερινό ωράριο λειτουργίας άρχισε τον Αύγουστο! Ήταν δηλαδή “δώρον άδωρον”. Φέτος και πάλι έχουμε υστέρηση, μια και τελειώνει ο Μάρτιος. Έχουμε όμως παράλληλα ένα αισιόδοξο μήνυμα που θα αλλάξει τα μέχρι τώρα δεδομένα. Όπως μας διαβεβαίωσε πρόσφατα ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού, καταβάλλεται προσπάθεια από φέτος να καθιερωθεί -καταρχήν- σταθερό ωράριο 9.00-17.00, για όλο το χρόνο, ώστε να είναι πλέον ευχερής ο προγραμματισμός μας .

Η πρότασή μας εξάλλου να γίνει κλιμάκωση του ωραρίου, δηλαδή οι σημαντικοί Χώροι να ξεκινούν τη λειτουργία τους στις 8.00 και τα μουσεία στις 9.00, με αντίστοιχη κλιμάκωση τις απογευματινές ώρες, έχει γίνει καταρχήν αποδεκτή. Δώσαμε αναλυτικά στοιχεία για όλους τους χώρους μετά από εξαντλητική έρευνα της αγοράς. Έτσι θα εξυπηρετηθούν συγκεκριμένες ανάγκες -των κρουαζιερόπλοιων, των κλασικών γύρων, των organisers κ.λπ.- δε θα δημιουργείται συνωστισμός και βέβαια θα υπάρξει προσαρμογή στις θερινές κλιματολογικές συνθήκες.

Το υπουργείο έχει δεσμευθεί ότι θα εξαντλήσει όλα τα περιθώρια. (Θα ήθελα να παρακαλέσω να μη γίνονται διάφορες αδόκιμες παρεμβάσεις, όπως πέρυσι, που είχαν τελικά αντίθετα αποτελέσματα).

Μια και ο αρμόδιος υπουργός λείπει στο εξωτερικό, επιτρέψτε μου να ανακοινώσω εγώ, ότι λύθηκε επιτέλους η νομική εμπλοκή που υπήρχε για την “κατ’ εξαίρεση” λειτουργία Μουσείων και αρχαιολογικών χώρων εκτός ωραρίου, και αναμένεται η σχετική ανακοίνωση εντός των ημερών.

  • Δυστυχώς, δεν είχαμε καμιά εξέλιξη μέχρι τώρα στο θέμα της μείωσης του ΦΠΑ, τόσο στην εστίαση όσο και στο σύνολο των συστατικών στοιχείων του τουριστικού πακέτου, περιλαμβανομένης της μεταφοράς.

Αν θέλουμε ανταγωνιστικό τουρισμό, αν θέλει η Ευρώπη την ανάκαμψη της οικονομίας μας, πρέπει να προχωρήσουμε.

  • Αν θέλουμε την ανάπτυξη του τουρισμού, πρέπει οι επιχειρήσεις μας να έχουν ρευστότητα, πρέπει να στηριχθεί η επιχειρηματικότητα.

Η αξιοποίηση του ΕΤΕΑΝ και η προσαρμογή των πόρων του ΕΣΠΑ στην αναπτυξιακή μας προσπάθεια, αποτελούν μονόδρομο. Ας σταθώ λίγο στο σημείο αυτό, προκειμένου να επισημάνω στην πολιτική μας ηγεσία ένα σοβαρό θέμα.

Σε πολλές, τις περισσότερες, θα έλεγα, περιπτώσεις, τα προγράμματα στήριξης των επιχειρήσεων μέσω του ΕΣΠΑ κινούνται σε μια πεπερασμένη λογική, αντιγράφοντας αποτυχημένα μοντέλα τύπου “Leader”. Το φαινόμενο αυτό είναι ιδιαίτερα έντονο στα προγράμματα “ειδικών ή εναλλακτικών μορφών τουρισμού” που μόνο αναπτυξιακά δεν είναι. Για παράδειγμα, πρόγραμμα αθλητικού τουρισμού που ετοιμάζεται, μοιράζει πόρους μέχρι σε καταστήματα αθλητικών ειδών!

  • Πολύς λόγος έχει γίνει για τα εργασιακά θέματα και τις νέες ρυθμίσεις που έχουν επέλθει. Στον κλάδο μας, όμως, δεν έχει υπάρξει καμιά διαφοροποίηση. Αντίθετα, οι επιχειρήσεις μας, στο σύνολό τους μικρομεσαίες ή πολύ μικρές (σύμφωνα και με τους ορισμούς της ευρωπαϊκής επιτροπής), βρίσκονται σε δυσχερέστατη θέση.

Πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις βρίσκονται σε πιο δυσχερή θέση απ’ όλους, ακόμα και από τους εργαζόμενους, γιατί όχι μόνο φυτοζωούν αλλά και γιατί «σέρνουν» φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις, στις οποίες η συντριπτική πλειοψηφία δεν μπορεί να ανταποκριθεί.

Παράλληλα, ο τουρισμός γενικότερα και ειδικότερα ο κλάδος μας, έχουν μια σημαντική ιδιαιτερότητα σε σχέση με άλλους κλάδους. Λειτουργεί 7 μέρες την εβδομάδα επί 24 ώρες την ημέρα χωρίς σταματημό. Η ευελιξία στη λειτουργία μας και τις εργασιακές σχέσεις αποτελεί ανάγκη άμεσα συνδεδεμένη με την επιβίωσή μας και πρέπει να βρεθούν πρόσφοροι τρόποι για να την πετύχουμε.
 
Για πολλά θέματά μας, όπως είναι γνωστό, υπάρχει συναρμοδιότητα δύο ή περισσότερων Υπουργείων.

Να αναφερθώ σε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: Πάγιο αίτημά μας, εδώ και πολλά χρόνια ήταν η θεσμοθέτηση της δυνατότητας προμήθειας mini van και οχημάτων 4×4 προκειμένου να αποτελέσουν εργαλείο της δουλειάς μας. Η νομοθετική διάταξη, όπως υιοθετήθηκε στα πλαίσια τυ μεσοπρόθεσμου είναι λανθασμένη και τελικά, αν δεν τροποποιηθεί θα παραμείνει απλώς στα χαρτιά. Για εμάς, η τροποποίηση και ο εξορθολογισμός των διατάξεων για τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα με οδηγό από τα τουριστικά γραφεία, αποτελεί πρώτη προτεραιότητα.

Δεν μπορεί να προχωρήσει ο τουρισμός αν δεν εμπλουτίσουμε το τουριστικό μας προϊόν, όπως συμβαίνει σε άλλα κράτη, προκειμένου να γίνει ανταγωνιστικός.

Ας έρθουμε τώρα στα του οίκου μας, μια και το σπίτι μας είναι  το Υπουργείο Τουρισμού. Θέλουμε το υπουργείο μας να προχωρήσει με πιο γοργά βήματα , να αφουγκραστεί τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς μας και να κάνει τομές. Εμείς θα είμαστε κοντά του.

Παράλληλα, θέλουμε το Υπουργείο Τουρισμού αρωγό μας σε σημαντικά θέματα που μας ταλανίζουν.

Πιστεύουμε ότι η συνεργασία μας θα πρέπει να βελτιωθεί. Πολλά θέματα, θεσμικού, κυρίως, χαρακτήρα περιμένουν την επίλυσή τους, εδώ και πολύ καιρό. Δεν πρέπει να αιφνιδιαζόμαστε, εμείς οι φορείς του τουρισμού και να καλούμαστε, στο τελευταίο στάδιο επεξεργασίας των ρυθμίσεων – στη διαβούλευση- να τοποθετηθούμε και να σχολιάσουμε τελικές προτάσεις. Η συνεργασία μας πρέπει να είναι δομική από την πρώτη, μέχρι την τελευταία στιγμή.

Βασικές προτεραιότητές μας είναι η εξυγίανση και αναβάθμιση του κλάδου μας και η θωράκιση των διατάξεων για την πάταξη των παράνομων τουριστικών δραστηριοτήτων, που έχουν σαν αποτέλεσμα, πέρα από τον αθέμιτο ανταγωνισμό, τη φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή.

Η τουριστική μας νομοθεσία έχει επίσης, μεταξύ άλλων, κατάλοιπα του παρελθόντος και μονομερείς δεσμεύσεις σε βάρος μόνο των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων. Ξέρετε, αξιότιμοι κύριοι, ότι υπάρχει ακόμα υπουργική απόφαση του 1980 (!!!) που προβλέπει ότι κάθε τουριστικό λεωφορείο που μεταβαίνει στο εξωτερικό πρέπει να έχει δεύτερο οδηγό και ότι δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 650 χιλ. την ημέρα;

  • Αγνοούμε ότι υπάρχει ευρωπαϊκός κανονισμός που ρυθμίζει τους χρόνους οδήγησης και αναπαύσεως των οδηγών;
  • Αγνοούμε ότι ζούμε σε έναν απελευθερωμένο ευρωπαϊκό χώρο και ότι υπάρχει ευρωπαϊκή νομοθεσία και κοινές ρυθμίσεις για όλες τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις;

Θα επανέλθω, εξ’άλλου, για άλλη μία φορά στο κρίσιμο θέμα της εποχικότητας του τουρισμού μας.

Η συρρίκνωση της τουριστικής μας περιόδου είναι, τα τελευταία χρόνια, εντυπωσιακή. Έχουμε φτάσει να έχουμε τουριστική περίοδο τεσσάρων μηνών (να θυμίσω ότι παλαιότερα η τουριστική περίοδος επεκτεινόταν στους 7 μήνες, από 15 Μαρτίου έως 15 Οκτωβρίου).

Κάποιοι πίστεψαν ότι το πρόβλημα θα λυνόταν με την επιδότηση ευκαιριακών εταιρειών “low cost carriers”, και κινήθηκαν μονομερώς προς αυτήν την κατεύθυνση χωρίς να λάβουν υπόψη την εμπειρία άλλων κρατών και την «αποδιοργάνωση» της οργανωμένης τουριστικής αγοράς. Δεν πρέπει να αγνοούμε την πραγματικότητα και την ανάγκη αξιοποίησης όλων των δυνάμεων της αγοράς. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η πολυπόθητη ανάπτυξη των θεματικών, ειδικών, εναλλακτικών μορφών τουρισμού που θα βοηθήσει στην άμβλυνση της εποχικότητας, μπορεί να επιτευχθεί μόνο με τη συνεργασία της “οργανωμένης” τουριστικής αγοράς, μέσω των τουριστικών γραφείων και την παροχή κινήτρων – όπως η συνδιαφήμιση – ή/και την άρση των αντικινήτρων.

Αυτό αποτέλεσε και ένα από τα βασικά θέματα που συζητήσαμε χθες με τον Πρόεδρο και την Αντιπροσωπεία της DRV, ομόλογου φορέα με τον ΗΑΤΤΑ.

Κύριο θέμα της (χθεσινής) συνάντησης ήταν η μεθόδευση και η διεύρυνση της ελληνογερμανικης συνεργασίας, μεταξύ των εκπροσώπων των τουριστικών γραφείων των δύο χωρών. Αποφασίστηκε, μεταξύ άλλων, η διοργάνωση κοινής εκδήλωσης από τον ΗΑΤΤΑ και τον DRV, στις 13-14 Ιουνίου 2013 στο Βερολίνο, για τον ελληνικό τουρισμό και την βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς της γερμανικής αγοράς.

Θεωρώ ότι το θέμα αυτό πρέπει να αποτελέσει από τις πρώτες μας προτεραιότητες, όχι μόνο για τη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών από τον τουρισμό μας, αλλά και προκειμένου να ενισχύσουμε την απασχόληση στον τουριστικό τομέα και την αειφορία στον ελληνικό τουρισμό.

Η διείσδυση στις διεθνείς τουριστικές αγορές, με έμφαση στις αναπτυσσόμενες τουριστικές αγορές της Ασίας, πρέπει επίσης να μπει πολύ ψηλά στην agenda της πολιτικής μας.

Από την πλευρά μας, ο ΗΑΤΤΑ και ο αδελφός σύνδεσμος TURSAB, έχουμε συγκροτήσει δύο ομάδες εργασίας και σύντομα θα ξεκινήσουμε την πιλοτική εφαρμογή προγραμμάτων δύο center holidays, από βασικές αγορές της Ασίας (Κίνα, Ινδίες) και θα επεκταθούμε και σε άλλες αγορές.

Η ελληνική Πολιτεία και το σύνολο των τουριστικών επιχειρήσεων πρέπει να έρθουν αρωγοί, προκειμένου να προσφέρουμε ποιότητα υπηρεσιών και ανταγωνιστικές τιμές.

Κλείνοντας, θέλω να καταθέσω τις θέσεις του κλάδου που εκπροσωπούμε σχετικά με μία θετική πρωτοβουλία, αυτή της δημιουργίας της εταιρείας Marketing Greece AΕ.

Πρόκειται για ένα σημαντικό εγχείρημα. Ο ΗΑΤΤΑ από την αρχή στάθηκε θετικός σε μια τέτοια εξέλιξη. Έθεσε όμως κάποιες βασικές αρχές:

  • Η εταιρεία δεν πρέπει να υποκαταστήσει και να στρεβλώσει τη λειτουργία της ελεύθερης αγοράς.
  • Η μετοχική της σύνθεση δεν θα πρέπει να αλλοιωθεί με τη μετατροπή ονομαστικών μετοχών σε ανώνυμες.
  • Οι δράσεις της εταιρείας δεν πρέπει να είναι ανταγωνιστικές στους κλάδους του τουρισμού που εκπροσωπούνται.
  • Θα πρέπει οι εταιρείες που συμμετέχουν με άμεσο ή έμμεσο τρόπο και οι online travel agents να είναι αποκλειστικά ελληνικών συμφερόντων, τόσο λόγω της ύπαρξης θεσμικής συνεργασίας με το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ, όσο και λόγω της ανάγκης διαφύλαξης της ελληνικότητας του όλου εγχειρήματος.

Θέλω να πιστεύω, εξ’άλλου, ότι θα τηρηθεί η δέσμευση σύμφωνα με την οποία θα δημιουργηθεί πλατφόρμα για τα ελληνικά τουριστικά γραφεία και ότι θα διαφυλαχθεί η ελληνικότητα του όλου εγχειρήματος.

Θα ήθελα σε αυτό το σημείο να ευχαριστήσω θερμά τους πάγιους χορηγούς του ΗΑΤΤΑ, τον μεγάλο χορηγό μας, την Aegean Airlines, τον χορηγό Olympic Air και τον χορηγό επικοινωνίας GTP, γιατί μας δίνουν ώθηση και δύναμη να συνεχίσουμε το έργο μας και συνεισφέρουν σημαντικά στις δραστηριότητες του Συνδέσμου, που φέτος διανύει το 86ο χρόνο από την ίδρυσή του.

Σας ευχαριστώ από καρδιάς για την παρουσία σας στην ετήσια Γενική Συνέλευση του ΗΑΤΤΑ.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024