Τελευταία νέα
HomeΣτήλεςFocus σε ένα ΘέμαΣημεία ομιλίας του υπουργού τουριστικής ανάπτυξης `Αρη Σπηλιωτόπουλου κατά τη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης

Σημεία ομιλίας του υπουργού τουριστικής ανάπτυξης `Αρη Σπηλιωτόπουλου κατά τη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης

Σημεία ομιλίας του υπουργού τουριστικής ανάπτυξης `Αρη Σπηλιωτόπουλου κατά τη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης

Οι Έλληνες πολίτες στις πρόσφατες εκλογές έδωσαν στη Νέα Δημοκρατία και στον Πρωθυπουργό την εντολή να προχωρήσουμε μπροστά πιο γρήγορα, πιο αποτελεσματικά και πιο τολμηρά. Περιμένουν από εμάς πολιτικές ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες. Πολιτικές που θα προκύπτουν μέσα από διάλογο συναίνεση και συνεργασίες. Πολιτικές που θα αναβαθμίζουν τον ρόλο της χώρας μας. Πολιτικές σύγχρονες, που θα στοχεύουν στην ποιότητα ζωής των συμπολιτών μας. Είμαι βέβαιος ότι η ελληνική κοινωνία θέλει από εμάς να δείξουμε πάνω από όλα ότι έχουμε σχέδιο και όραμα. Θέλει από εμάς, να ανεβάσουμε τον πήχη ψηλά. Και προπάντων θέλει από εμάς να επιτύχουμε.

Ο Τουρισμός είναι ένα πεδίο στο οποίο λειτουργούν και δραστηριοποιούνται πολλοί διαφορετικοί κλάδοι, κοινωνικές και επαγγελματικές ομάδες. Είναι ένα πεδίο που συνθέτει πολλές απόψεις, ποικίλες προσεγγίσεις και διαφορετικές τάσεις. Είναι μια δραστηριότητα που φέρνει κοντά διαφορετικούς πολιτισμούς, αντιλήψεις και κουλτούρες. Αυτή είναι η μεγάλη του ιδιαιτερότητα αλλά και η μεγάλη του δύναμη. Κανένας άλλος τομέας δεν συνδυάζει σε τέτοια έκταση την κάλυψη υλικών και βιοτικών αναγκών και την ικανοποίηση συναισθηματικών και πνευματικών απαιτήσεων.

Το όραμά μας για τον ελληνικό τουρισμό θέλει από τη μια πλευρά: Να υπάρχει ανάπτυξη, να γίνονται επενδύσεις, να δημιουργούνται και να συντηρούνται θέσεις εργασίας να δημιουργείται εισόδημα και πλούτος για όλους, να υποστηρίζονται οι τοπικές κοινωνίες, να προστατεύονται τα πολιτισμικά μας χαρακτηριστικά και να συνεχίζεται η παράδοση και από την άλλη πλευρά: ο επισκέπτης να βιώνει μια εμπειρία που θα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του. Να αισθάνεται δικαιωμένος που επέλεξε την Ελλάδα και να φεύγει τόσο ικανοποιημένος ώστε να θέλει να επιστρέψει και να φέρει και άλλους μαζί του. Και στο ενδιάμεσο, να λειτουργεί ως ο πιο αποτελεσματικός πρεσβευτής της χώρας μας στην πατρίδα του.

Αυτό το μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης οραματιζόμαστε. Για μια τέτοια τουριστική ανάπτυξη θα εργαστούμε με όλες μας τις δυνάμεις.

Ο Τουρισμός αποτελεί μια αναπτυσσόμενη οικονομική δραστηριότητα. Το 2020 ο παγκόσμιος τουρισμός σε αριθμό αφίξεων θα είναι διπλάσιος από τον σημερινό. Το 2020, 1,5 δισεκατομμύριο άνθρωποι θα επισκεφτούν κάποια άλλη χώρα ως τουρίστες. Με αυτό ως δεδομένο, ο στόχος μας τριπλός:

  1. Να κερδίσουμε –ως χώρα- το μεγαλύτερο δυνατό μερίδιο αγοράς.
  2. Να εδραιωθούμε μεταξύ των κορυφαίων προορισμών.
  3. Να αναδείξουμε την Ελλάδα σε παγκόσμια δύναμη του τουριστικού χάρτη.

Για να μετουσιωθεί ο στόχος αυτός σε πράξη, θα πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι το περιβάλλον του τουρισμού εξελίσσεται. Γεννά νέους προορισμούς και νέες υπηρεσίες που διεκδικούν σημαντικά μερίδια αγοράς πιέζοντας σε διαφοροποίηση τους παραδοσιακούς προορισμούς. Ταυτόχρονα ο τουρισμός διαφοροποιείται γεωγραφικά, οικονομικά, κοινωνικά αλλά και ηλικιακά. Σε αυτό προέχει η ποιότητα και οι εξατομικευμένες επιλογές. Παράλληλα, εκδηλώνονται νέες τάσεις ζήτησης που διαμορφώνουν νέες καταναλωτικές συμπεριφορές και σχηματίζουν καινούριες πελατειακές ομάδες. Αν αρκεστούμε στα παραδοσιακά πλεονεκτήματα και στα αριθμητικά δεδομένα της τελευταίας περιόδου, τα αποτελέσματα δεν θα αντιστοιχούν στις προσδοκίες και σε ανάλογα οφέλη όπως αύξηση των εισερχόμενων πόρων και δημιουργία θέσεων απασχόλησης. Για να ανταπεξέλθουμε στους απαιτητικούς καιρούς, χρειάζεται να δημιουργήσουμε μεθοδικά, ένα νέο, σύγχρονο, ελκυστικό και αποδοτικό τουριστικό μοντέλο. Ένα μοντέλο που θα αξιοποιεί έξυπνα και χωρίς κόστος την ελληνική επιχειρηματικότητα και την ιδιωτική πρωτοβουλία που δραστηριοποιείται στο εξωτερικό με γνωστές υπηρεσίες και προϊόντα.

Ένα τουριστικό μοντέλο που θα μετατοπίζει τις προτεραιότητες σε μια νέα στρατηγική τοποθέτηση της Ελλάδας ως τουριστικό προορισμό. Ένα τουριστικό μοντέλο που θα βασίζεται σε τρεις κύριους πυλώνες:

  1. Ποιότητα.
  2. Παρουσία της χώρας στις κορυφαίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης τουριστικών προορισμών.
  3. Επενδύσεις και επιχειρηματικότητα.

Πυλώνας πρώτος: η ποιότητα

Η ενίσχυση της ποιότητας σε όλους τους τομείς αποτελεί κεντρική μας επιλογή. Θα επιδιώξουμε και θα αναζητήσουμε την ποιότητα σε όλες της τις συνιστώσες.

  • στις προσφερόμενες υπηρεσίες.
  • στις τουριστικές υποδομές.
  • στους επισκέπτες που προσελκύουμε.
  • στην τουριστική μας συνείδηση
  • στα προσόντα, τις δεξιότητες και την ευρύτερη φιλοσοφία του ανθρώπινου δυναμικού.

Το μεγάλο στοίχημα για την επόμενη περίοδο είναι ο Ελληνικός Τουρισμός στο σύνολο του να κάνειένα διακριτό ποιοτικό άλμα προς τα εμπρός.

Πυλώνας δεύτερος: η διεθνής παρουσία της Ελλάδας

Τα τελευταία ποιοτικά στοιχεία στον ελληνικό τουρισμό  μας επιβάλουν να ενισχύσουμε και να εντατικοποιήσουμε την παρουσία μας στις διεθνείς αγορές.  Αγορές παραδοσιακές και νέες. Στοχεύουμε σε νέες αγορές προέλευσης όπως οι χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, της Ρωσίας, της Ουκρανίας, των χωρών της Βαλτικής, των Βαλκανίων, της Λατινικής Αμερικής και της ¶πω Ανατολής. Παράλληλα ενισχύσουμε την παρουσία μας  σε παραδοσιακές αγορές, όπως η Μεγ. Βρετανία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Γαλλία οι Σκανδιναβικές χώρες, οι ΗΠΑ προκειμένου να υλοποιήσουμε νέους τρόπους προσέγγισης τους και ενδυνάμωσης της θέσης μας σε αυτές.

Κεντρικό ρόλο σε αυτή τη προσπάθεια έχουν τα γραφεία εξωτερικού του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού. Τα γραφεία αυτά θα τα εξετάσουμε από την αρχή με στόχο να αναβαθμίσουμε την παρουσία τους και μέσω αυτών, την εικόνα την ίδιας της Ελλάδας. Πρέπει να δούμε προσεκτικά τον ρόλο τους και τους τρόπους που υπηρετούν αυτόν τον ρόλο. Πρέπει να τα ενισχύσουμε με προγράμματα ενημέρωσης και διαρκούς εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης.

Όλα τα παραπάνω δεδομένα θα αναλυθούν και στο πλαίσιο μιας ενιαίας στρατηγικής που συμπεριλαμβάνει και το Marketing και το Branding, προκειμένου να ιεραρχηθούν νέες προτεραιότητες και στόχοι. Στην ενότητα αυτή θα ήθελα να αναφερθώ σε δύο ακόμη τομείς που παίζουν καταλυτικό ρόλο στην εικόνα της χώρας μας.

  1. Τη διαφήμιση και την προβολή
  2. Την ανάγκη συγκρότησης

μιας ψηφιακής στρατηγικής για τον τουρισμό.

i. Διαφήμιση και Προβολή

Η διαφημιστική εκστρατεία είναι η αιχμή του επικοινωνιακού μας δόρατος. Ωστόσο, πρέπει να ενισχυθεί με παράλληλες σύγχρονες ενέργειες επικοινωνίας όπως:

  • έμμεση διαφήμιση.
  • προγράμματα προώθησης (promotions).
  • δυναμικές Διεθνείς Δημόσιες Σχέσεις.
  • αξιοποίηση νέων δημιουργικών μέσων επικοινωνίας (creative media).
  • καλύτερα αντανακλαστικά στην πληροφόρηση και στην οργάνωση της πληροφορίας που αφορά στην Ελλάδα.

Μόνο έτσι η διεθνής επικοινωνία μας θα μετουσιωθεί σε αφίξεις, επισκέψεις, αύξηση συναλλάγματος, αύξηση θέσεων εργασίας, ανάπτυξη και δημιουργία εθνικής υπερηφάνειας για όλες τις Ελληνίδες και όλους τους Έλληνες.

Ξεχωριστή σημασία στο κεφάλαιο διαφήμιση και προβολή έχει ο εσωτερικός τουρισμός. Ειδικά σε ότι αφορά στους προορισμούς της ελληνικής περιφέρειας, μεγάλη σημασία έχουν οι πολιτικές και τα κίνητρα ενίσχυσης των Ελλήνων επισκεπτών, μέσω της καλλιέργειας μιας νέας συνείδησης διακοπών που, ανάμεσα στα άλλα, θα περιλαμβάνει μεγαλύτερη διασπορά μέσα στο χρόνο των διακοπών των Ελλήνων. ¶λλωστε, κανείς δεν πρέπει να ξεχνά ότι οι Έλληνες επισκέπτες είναι καθοριστικός παράγοντας για την οικονομική επιβίωση των τουριστικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη διάρκεια του έτους.

ii. Ψηφιακή στρατηγική

Η χρήση νέων τεχνολογιών και η αξιοποίηση νέων μέσων (new media) είναι η μεγάλη αλλαγή στο τρόπο που προσεγγίζουμε τον τομέα ευθύνης μας. Τον τουρισμό.

Όλοι γνωρίζουμε ότι στις μεγάλες αγορές, ένας στους δύο ταξιδιώτες χρησιμοποιεί το internet για να συλλέγει πληροφορίες για τις διακοπές του. Τουλάχιστον ένα στα τρία ταξίδια εξωτερικού που σχεδιάζεται στην Ευρώπη, αγοράζεται, εξ’ ολοκλήρου ή εν μέρει, ηλεκτρονικά. Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε είναι η παρουσία της Ελλάδας σε αυτά τα νέα μέσα. Όχι μόνο από πλευράς προβολής αλλά και από άποψης πωλήσεων. Η δημιουργία μίας καλά οργανωμένης διαδικτύωσης που συστηματικά θα αποφέρει περισσότερους και νέου είδους πελάτες στον Ελληνικό Τουρισμό είναι μία από τις βασικές μας προτεραιότητες.

Το internet δεν είναι απλά μια τεχνολογική εξέλιξη. Είναι μια επανάσταση. Μια διαδραστική τεχνολογική επανάσταση που προσφέρει γνώση χωρίς κόστος. Μια επανάσταση που μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε μια παγκόσμια συζήτηση γύρω από την Ελλάδα.  Οι επισκέπτες, δεν προσεγγίζονται μόνο μέσω των παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης (τηλεόραση, ραδιόφωνο και έντυπη επικοινωνία). Υπάρχουν διαρκώς μετακινούμενοι επισκέπτες οι οποίοι, όμως, βρίσκονται on line. Βρίσκονται συνδεδεμένοι στο internet. Με αυτόν τον τρόπο συμμετέχουν στην πληροφορία, προσωποποιούν και συγκρίνουν την πληροφορία και στο τέλος παίρνουν θέση. Αποφασίζουν αλλά και επηρεάζουν. Σκεφτείτε ότι υπάρχουν σήμερα 15χρονοι νέοι, οι οποίοι δεν γνωρίζουν το περιβάλλον χωρίς internet, dvd, cd-rom κ.α. Με απλά λόγια, είναι ειλημμένη η απόφαση μας να επενδύσουμε στην ψηφιακή εποχή.

Τρίτος άξονας του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης είναι: οι επενδύσεις και η επιχειρηματικότητα

Η υλοποίηση νέων επενδύσεων και η προσέλκυση μεγάλων επενδυτικών κεφαλαίων είναι καίριας σημασίας για την τουριστική ανάπτυξη. Αυτό σημαίνει ότι χρειαζόμαστε ευέλικτο θεσμικό πλαίσιο, σταθερό φορολογικό σύστημα και ταχύρυθμες διαδικασίες εγκρίσεων και αδειοδοτήσεων. Η τουριστική ακίνητη περιουσία θα αξιοποιηθεί με τρόπο που θα συμβάλει πολλαπλά στον τρόπο που αναπτύσσεται ο τουρισμός σε κάθε περιοχή. Για τον λόγο αυτό θα υπάρξει αναδιάρθρωση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και στροφή του, προς σύγχρονες μορφές τουρισμού στις οποίες κυριαρχούν η ποιότητα και οι εξατομικευμένες επιλογές. Δεν είναι πλέον κοινωνικά αποδεκτό να υπολειτουργεί, να ρημάζει και να απαξιώνεται η δημόσια ακίνητη τουριστική περιουσία. Πρώτον γιατί αποτελεί περιουσία όλων των Ελλήνων και δεύτερον γιατί ο τουρισμός είναι η κινητήριος δύναμη της περιφερειακής ανάπτυξης.

Κινούμενοι στο πλαίσιο αυτό:

  • Ολοκληρώνονται οι διαγωνισμοί για την Μαρίνα του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας και για τα Ξενία Θάσου και Τσαγκαράδας.
  • Τον Οκτώβριο, προχωρούμε στη τελική φάση των πέντε διαγωνισμών για τις εκτάσεις Αναβύσσου Αττικής και Αφάντου Ρόδου, το Καζίνο Κέρκυρας και τα Ξενία Βυτίνας και Σκιάθου.

Όταν μιλάμε για προσέλκυση επενδύσεων, στην ουσία μιλάμε και για καταπολέμηση της γραφειοκρατίας. Στόχος είναι επιτύχουμε στον τομέα μας ένα επίπεδο δημόσιας λειτουργίας τέτοιο, που ο κάθε ενδιαφερόμενος θα διεκπεραιώνει την υπόθεσή του χωρίς καθυστέρηση και με όσο το δυνατόν λιγότερα δικαιολογητικά. Παράλληλα, θα απλουστευθούν στο μέγιστο δυνατό βαθμό οι διαδικασίες αδειοδότησης με αποτελεσματικό έλεγχο και χωρίς καμία έκπτωση ή συμβιβασμό σε ζητήματα ασφάλειας και υγιεινής. Σημαντική συνιστώσα είναι και η εφαρμογή του Ειδικού Χωροταξικού Σχεδιασμού. Η δημόσια διαβούλευση που ξεκίνησε τον περασμένο Ιούνιο θα συνεχιστεί.

Το Χωροταξικό Σχέδιο του Τουρισμού αποτελεί ένα από τα βασικά βήματα για τη δημιουργία ενός λειτουργικού πλαισίου για επενδύσεις με ξεκάθαρους κανόνες προτεραιότητες και όρους αξιοποίησης προκειμένου να αναπτυχθεί ο τουρισμός όπως πρέπει, σε κάθε περιοχή της χώρας. Είναι αυτονόητο ότι πρέπει να ενθαρρύνουμε τις επενδύσεις που εμπλουτίζουν το τουριστικό μας προϊόν. Επενδύσεις σε: συνεδριακά κέντρα, γκολφ, μαρίνες και αγκυροβόλια, μοντέλα πολιτιστικού τουρισμού, τουρισμού πόλεων –τα λεγόμενα city breaks-, θαλάσσιου τουρισμού, αθλητικού τουρισμού, θρησκευτικού τουρισμού, τουρισμού υπαίθρου, τουρισμού υγείας και ευεξίας, κρουαζιέρες. Επενδύσεις σε μοντέλα που διευρύνουν την τουριστική περίοδο και αμβλύνουν την εποχικότητα. Οι ενισχύσεις που προβλέπονται στο πλαίσιο της 4ης προγραμματικής περιόδου στο ΕΣΠΑ 2007-2013 προσφέρουν τα μέσα για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, βελτίωση της κατάρτισης και τη στήριξη της καινοτομίας, τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος.

Κλείνοντας την αναφορά μου στο κεφάλαιο αυτό, θέλω να κάνω μια σημαντική επισήμανση: Η στρατηγική ανάπτυξης για τον τουρισμό που θα ακολουθήσουμε θα έχει έντονη περιβαλλοντική αύρα. Θα ακολουθήσουμε ένα μοντέλο ανάπτυξης που δεν θα ασελγεί στο περιβάλλον. Που δεν θα ασελγεί στο «σπίτι» μας. Στο σπίτι που θα ζήσουμε εμείς και οι επόμενες γενιές. Θα ασχοληθούμε ουσιαστικά γιατί το περιβάλλον είναι η πρώτη ύλη του φυσικού μας αντικειμένου, του τουρισμού. Το κλισέ του παρελθόντος που θέλει την ανάπτυξη εχθρό της πολιτιστικής ταυτότητας, του περιβάλλοντος, της αρχιτεκτονικής και της παράδοσης κάθε τόπου, δεν έχει θέση στις δικές μας πολιτικές προτεραιότητες. Είμαστε αποφασισμένοι να ακολουθήσουμε ένα μοντέλο ανάπτυξης που σέβεται και αναδεικνύει το περιβάλλον και την πολιτισμική μας κληρονομιά.

Στην κατεύθυνση αυτή, έχουμε εκτός από την πολιτική και την ηθική δέσμευση – σε συνεργασία με το Υπ. Παιδείας – να διαμορφώσουμε τουριστική περιβαλλοντική συνείδηση. Και αυτή η προσπάθεια, πρέπει να ξεκινήσει άμεσα από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ταυτόχρονα, οι ήπιες μορφές τουρισμού, οι φιλικές προς το περιβάλλον τουριστικές μονάδες, η αποτελεσματικότερη διαχείριση αποβλήτων, η ευρύτερη διάδοση εναλλακτικών μορφών ενέργειας για τουριστική χρήση, θα είναι η απάντηση μας στην μεγαλύτερη πρόκληση της εποχής μας.

Η Τουριστική ανάπτυξη που επιδιώκουμε είναι η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη. Η αειφορία δεν αποτελεί δημοφιλή ορολογία των καιρών. Είναι θεμελιώδης αρχή με περιεχόμενο. ¶λλωστε, σε διεθνές επίπεδο, ο «πράσινος τουρισμός» αποτελεί κυρίαρχη τάση και στον τομέα των επενδύσεων.

Αξιοποιώντας την τουριστική περιουσία σχεδιάζουμε τη δημιουργία τουριστικών εγκαταστάσεων και υποδομών φιλικών προς το περιβάλλον δείχνοντας έτσι την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσει ο τουρισμός στο μέλλον. Πιλοτικά η προσπάθεια αυτή μπορεί να ξεκινήσει από τις εγκαταστάσεις της ΕΤΑ στη Βόρειο Ελλάδα.

Γιατί, τελικά, όποιο μίγμα τουριστικής πολιτικής και αν ακολουθήσουμε, δυο θα είναι πάντα τα απαραίτητα συστατικά στοιχεία: το φυσικό και το πολιτιστικό μας περιβάλλον. Χωρίς το ένα ή το άλλο δεν υπάρχει η αυθεντική Ελλάδα. Η αυθεντική Ελλάδα στην οποία καλούμε κάθε χρόνο εκατομμύρια επισκέπτες να γνωρίσουν και να αγαπήσουν.

Στους 3 πυλώνες της τουριστικής μας πολιτικής ιεραρχούμε 12 βασικές προτεραιότητες:

1ον: Προώθηση Σχεδίου Νόμου για τις «Νέες Μορφές Τουρισμού Υπαίθρου και λοιπές διατάξεις» με τις οποίες αντιμετωπίζονται χρόνια ζητήματα του κλάδου όπως η θέσπιση κανόνων και η εξυγίανση της αγοράς εναλλακτικών μορφών τουρισμού, η δημιουργία ειδικών θεματικών διαδρομών (Κρασιού, Σπηλαίων, Μονών κ.λπ.) η λειτουργική τακτοποίηση ξενοδοχειακών μονάδων με πολεοδομικές εκκρεμότητες μέχρι την οριστική αντιμετώπιση του προβλήματος.

2ον: ¶μεση εφαρμογή νέων συστημάτων κατάταξης των τουριστικών καταλυμάτων, με βάση τα Αστέρια για τα Ξενοδοχεία και τα Κλειδιά για τα Ενοικιαζόμενα Δωμάτια και ενδυνάμωση των επιθεωρήσεων.

3ον: Υπογραφή κοινής υπουργικής απόφασης για τις προδιαγραφές των Κέντρων Τουρισμού Υγείας και υπαγωγή των σχετικών επενδύσεων στις διατάξεις του νέου Αναπτυξιακού Νόμου.

4ον: Απλούστευση διαδικασιών αδειοδότησης τουριστικών επιχειρήσεων, στην αρχή της «μίας στάσης» (one stop shop) και ενός φορέα διεκπεραίωσης με την βοήθεια των συναρμόδιων υπουργείων.

5ον: Βελτίωση στη διαδικασία χορήγησης θεωρήσεων (Visa) από τις προξενικές αρχές, κυρίως στις χώρες της Ρωσίας, Ουκρανίας και της Βαλτικής, και σε άλλες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης (εκτός Schengen) και της ¶πω Ανατολής.

6ον: Ολοκλήρωση και ενεργοποίηση του Δορυφόρου Λογαριασμού για τον Τουρισμό και του συνδεόμενου Παρατηρητηρίου, με συνεργασία μεταξύ ΕΟΤ, Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας και Τράπεζας της Ελλάδος.

7ον: Ολοκλήρωση του ειδικού Portal για τον Τουρισμό το οποίο θα καλύπτει τη δυναμικά αυξανόμενη ζήτηση υπηρεσιών και προϊόντων μέσω Internet.

8ον: Βάζουμε σε προτεραιότητα την ίδρυση Τμήματος ΑΕΙ για τα Τουριστικά Επαγγέλματα. Δεν είναι δυνατόν μια κατεξοχήν τουριστική χώρα, να «διώχνει» το φοιτητικό της δυναμικό στην Βόρεια Ευρώπη για να διδάσκεται τις τουριστικές επιστήμες.

9ον: Σχέδιο προσέλκυσης Αεροπορικών Εταιριών χαμηλού κόστους (Low Cost Carriers).

10ον: Εκπόνηση Μελετών και Στρατηγικών Σχεδίων Marketing για κάθε Περιφέρεια της χώρας το οποίο θα αναδεικνύει την αρχιτεκτονική, την παράδοση, το περιβάλλον, την πολιτιστική κληρονομιά και την ιστορία κάθε τόπου.

11ον: Αναδιοργάνωση του δικτύου του ΕΟΤ στο εξωτερικό.

12ον: Διεύρυνση των προγραμμάτων «Τουρισμού για όλους» και διασύνδεσή τους, με περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις και με νέες τουριστικές υπηρεσίες και προϊόντα.

Η πρόσφατη τραγωδία που έπληξε τη χώρα μας αφορά και στο Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης. Πολλαπλασιάζει την ευθύνη μας να προβάλουμε σωστά και υπεύθυνα τη χώρα μας στο εξωτερικό αλλά μας επιβάλλει να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις που αναλάβαμε στις πυρόπληκτες περιοχές. Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι οι υποχρεώσεις αυτές θα τηρηθούν στο ακέραιο. Κινούμαστε σε δύο κατευθύνσεις: Θεμελιώνουμε μέτρα άμεσης υποστήριξης του τουρισμού και ενίσχυσης της τουριστικής δραστηριότητας στις περιοχές που επλήγησαν. Μέτρα που θα αναπτυχθούν σε βάθος χρόνου ενός έτους και που στοχεύουν:

  • στην αναθέρμανση του τουριστικού ενδιαφέροντος για τις περιοχές αυτές, εκτός αλλά και εντός Ελλάδας, καθώς οι περισσότερες από τις περιοχές βασίζονται στον εσωτερικό τουρισμό και
  • στην υποστήριξη της λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων και της τουριστικής οικονομίας γενικότερα.

Στην κατεύθυνση αυτή, συνεργαζόμαστε στενά με τους αντίστοιχους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) καθώς και με τα συναρμόδια υπουργεία.

Αισθάνομαι την ανάγκη να υπογραμμίσω ότι οι υπηρεσίες του τουρισμού αποτελούν βασικό συστατικό του κοινωνικού κράτους. Το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, μπορεί και πρέπει να παράγει κοινωνική πολιτική με σύγχρονους όρους. Όρους που αφορούν στο σύνολο της ηλικιακής διαστρωμάτωσης και κυρίως των πιο αδύναμων οικονομικά στρωμάτων. Ο ελεύθερος χρόνος και οι διακοπές είναι δικαίωμα για τους Έλληνες πολίτες. Και αυτό το δικαίωμα φροντίζουμε να το διαφυλάξουμε.

Για τη χώρα μας ο τουρισμός είναι εθνική προτεραιότητα. Είναι η εμπροσθοφυλακή της ελληνικής οικονομίας. Είναι η σπουδαία μας ευκαιρία. Είναι μια συναρπαστική και ενδιαφέρουσα πρόκληση. Για να ανταποκριθούμε σε αυτή τη πρόκληση θέλουμε τη στήριξη όλων των κοινωνικών εταίρων. Επιζητούμε την κριτική και τις απόψεις των πολιτικών δυνάμεων. Θέλουμε τη συνεργασία του επιχειρηματικού κόσμου και των εργαζόμενων. Πρόθεση μου είναι το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης να γίνει πεδίο συνάντησης της ευρηματικότητας, της καινοτομίας, της περιφερειακής σύγκλισης, της διαπολιτισμικής συνεργασίας, της κοινωνικής συνοχής, της αισθητικής αναβάθμισης, της αειφόρου ανάπτυξης και της ανόδου του βιοτικού επίπεδου των Ελλήνων πολιτών.

Γιατί ο τουρισμός είναι η ίδια η Ελλάδα. Και η Ελλάδα είναι υπόθεση όλων μας. Η Ελλάδα, είναι η ταυτότητά μας. Μπορούμε και αξίζουμε περισσότερα. Γι’ αυτά θα προσπαθήσουμε με όλες μας τις δυνάμεις.

TDNgr Rectangular
Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

11/10/2024
10/10/2024
09/10/2024
08/10/2024
07/10/2024
04/10/2024