Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΜελέτες και ΈρευνεςΙΝΣΕΤΕ: Πώς αξιολογούν οι τουρίστες τη φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας
Τάσεις

ΙΝΣΕΤΕ: Πώς αξιολογούν οι τουρίστες τη φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας

Ποιοι παράγοντες επηρέασαν θετικά και ποιοι αρνητικά τη φήμη της νησιωτικής χώρας.

Η ραγδαία μεταβολή των συνθηκών στις οποίες πραγματοποιούνται τα ταξίδια έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό τα χαρακτηριστικά των ταξιδιωτικών αγορών, ιδιαίτερα σε ότι αφορά στα διεθνή ταξίδια. Σε αυτό το πλαίσιο ο ΙΝΣΕΤΕ και η εταιρεία TCI Research, διεξήγαγαν έρευνα σχετικά με την τουριστική φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας.

Ποια γεγονότα επηρέασαν τη φήμη της Ελλάδας
  1. Το πρώτο τρίμηνο του 2023 η σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη επηρέασε αρνητικά το Net Sentiment Index (NSI) τόσο της Ελλάδας, όσο και της Αθήνας. Η συνολική φήμη της Αθήνας επηρεάστηκε επίσης, από τις απεργίες και τις διαμαρτυρίες που πραγματοποιήθηκαν με αφορμή το σιδηροδρομικό δυστύχημα.
  2. Παράλληλα, καταγράφηκε και ένας τεράστιος αριθμός θετικών αναφορών με θέμα την Ελλάδα. Πολλές από αυτές αντικατοπτρίζουν την υπέροχη γαστρονομική κουλτούρα της, αλλά και βήματα προς βιώσιμες δράσεις. Γενικά, οι θεματικές για τις οποίες παρατηρούνται ιδιαίτερα θετικές αναφορές είναι η Γαστρονομία και η Φιλοξενία.
  3. Η αξιολόγηση της εμπειρίας με βάση την επίσκεψη καταδεικνύει την ικανότητα της Ελλάδας και της Αθήνας να προσφέρουν υψηλό επίπεδο ικανοποίησης στους επισκέπτες, καθώς οι συνολικές αξιολογήσεις για την Ελλάδα και τους επιμέρους τουριστικούς προορισμούς, παραμένουν πάνω από τον μέσο όρο της Ευρώπης..
  4. Η βαθμολόγηση ως προς την Υγειονομική Ασφάλεια και την προστασία της δημόσιας υγεία έχει μειωθεί σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2022, καθώς καταργήθηκαν και οι προφυλάξεις για την πανδημία. Ωστόσο, οι αξιολογήσεις ως προς τις μεταβλητές Value for Money και Sustainable Travel είναι πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και επιβεβαιώνοντας τις θετικές αναφορές στο διαδίκτυο.
  5. Οι αξιολογήσεις με βάση την εμπειρία ανά αγορά παρουσιάζουν θετική τάση στην Ελλάδα από το 4ο τρίμηνο του 2022. Για την Αθήνα, οι αξιολογήσεις εμφανίζουν άνοδο σε όλες τις κύριες αγορές.
  6. Οι ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ τείνουν να αποδίδουν τις υψηλότερες βαθμολογίες στην εμπειρία επίσκεψης συνολικά. Ακολουθούν οι επισκέπτες από το Ηνωμένο Βασίλειο για την Ελλάδα συνολικά και την Αθήνα.
Σε σταθερή τροχιά η διαδικτυακή φήμη της Αθήνας

Μικρή μείωση από 9,0 σε 8,9, εμφανίζει η «φήμη» της Ελλάδας τον Ιούλιο, γεγονός που παρατηρείται σε πολλούς περιορισμός και ευθύνεται κυρίως στην εμπειρία των τουριστών κατά τη διάρκεια της peak season.

Στο ίδιο μήκος κύματος, η Αθήνα διατηρεί για τέσσερεις συνεχόμενους μήνες τη βαθμολογία της στο 9,0. Σημειώνεται πως τόσο η χώρα, όσο και η πρωτεύουσα βαθμολογούνται αρκετά πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (8,5) και βρίσκονται μεταξύ των πέντε κορυφαίων προορισμών με την καλύτερη βαθμολογία στην Ευρώπη.

Αναλυτικότερα:

  • Ο όγκος των συνομιλιών στα διαδικτυακά μέσα για την Ελλάδα και την Αθήνα αυξήθηκαν σημαντικά τον Ιούλιο, καθώς αυξάνονται και οι επισκέψεις.
  • Οι συνομιλίες που σχετίζονται με την πανδημία είχαν παρόμοια τάση με εκείνη του Ιουνίου δηλαδή παρέμειναν σταθερές για την Ελλάδα και οι αντίστοιχες για την Αθήνα παρουσίασαν μια μικρή αύξηση.
  • Οι περισσότερες συνομιλίες με επίκεντρο τον Covid σχετίζονταν κυρίως με την «τουριστική έκρηξη σε σύγκριση με την προ-Covid περίοδο» και με έμμεσες συσχετίσεις όπως για παράδειγμα η ισοτιμία ευρώ/δολαρίου  που ενθαρρύνει τους ταξιδιώτες των ΗΠΑ να επισκεφθούν την Ευρώπη και την Ελλάδα μετά τον Covid.
  • Η φήμη της Ελλάδας στη διαδίκτυο ακολούθησε την ίδια πτωτική τάση με την Ισπανία και την Πορτογαλία αντικατοπτρίζοντας τη συνολική πτώση που καταγράφηκε παγκοσμίως και σε ολόκληρη την Ευρώπη από τον UNWTO και την ETC.
  • Το net sentiment score της Ελλάδας (18) ξεπέρασε (κατά +3 μονάδες) το αντίστοιχο της Ισπανίας (15) και (κατά +8) της Πορτογαλίας (10), ενώ υπολείπεται εκείνου της Ιταλίας (45).
  • Η διαδικτυακή φήμη της Αθήνας μειώθηκε στις 8 μονάδες (Καθαρή Βαθμολογία), που σημαίνει σχεδόν ίσο μερίδιο θετικών και αρνητικών αναφορών για την πρωτεύουσα κατά τη διάρκεια του μήνα.
  • Οι αρνητικές συνομιλίες τροφοδοτήθηκαν από έναν συνδυασμό τουριστικών και μη θεμάτων όπως για παράδειγμα θέματα που σχετίζονται με το κλίμα (κύμα καύσωνα, πυρκαγιές κ.ο.κ.), αυξανόμενα κρούσματα Covid, υπερβολικές χρεώσεις σε εστιατόρια, ατυχήματα τουριστών.
  • Παράλληλα, πολλοί θετικοί παράγοντες φήμης για την Ελλάδα παρέμειναν ενεργοί τον Ιούλιο, με διασημότητες και τουρίστες να «πλημμυρίζουν» τη χώρα. Η φήμη του προορισμού ενισχύθηκε θετικά από μια σειρά θεμάτων, όπως ο πολιτισμός, το φαγητό, η διαμονή και οι εκδηλώσεις. Η νέα εφαρμογή για κινητά με την ονομασία «Culture is Athens» που παρέχει ο Δήμος Αθηναίων, καθώς και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) που ανακηρύχθηκε ως ο καλύτερος της Ευρώπης σύμφωνα με τις αξιολογήσεις χρηστών της Google, ήταν τα δύο σημαντικότερα σημεία γύρω από τον τουρισμό στην Ελλάδα. Ως προς τη γαστρονομία, τα σχόλια του Ιουλίου επικεντρώθηκαν στις σύγχρονες ελληνικές συνταγές, ιδιαίτερα εκείνες με εμβληματικά προϊόντα της ελληνικής κουζίνας.
TraveldailyNews Greece & Cyprus | + Άρθρα

Στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης, δημοσιογράφος σε καθημερινές e-εφημερίδες και απόφοιτη του τμήματος δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024