Sunsoft Ανδρέας Κωστόπουλος Hospitality Division Manager
TravelDailyNews: Πως αντιδρούν οι έλληνες ξενοδόχοι στην εφαρμογή σύγχρονων συστημάτων μηχανοργάνωσης;
Ανδρέας Κωστόπουλος:Αν και στην Ελλάδα από τα περίπου 8.500 ξενοδοχεία μόνο τα 1.300 περίπου έχουν μηχανογραφηθεί, παρατηρείται το εξής φαινόμενο. Υπάρχει ένα μικρό ποσοστό ξενοδόχων που ακολουθούν την τεχνολογία εκσυγχρονίζονται αγοράζοντας όλο και πιο σύγχρονα συστήματα μηχανοργάνωσης. Οι υπόλοιποι όμως αντιστέκονται, και εκεί είναι η δυσκολία, η διείσδυση σε αυτό το κομμάτι της αγοράς. Οι περισσότεροι ξενοδόχοι σκέφτονται ότι θα κάνουν μια επένδυση, η οποία είναι ακριβή, όμως μεσομακροπρόθεσμα πρέπει να γνωρίζουν ότι θα έχει αποσβεσθεί.
TDN: Σε ποιες κατηγορίες και μεγέθη ξενοδοχείων απευθύνεται το σύστημα μηχανοργάνωσης “ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ”;
Α.Κ: Το πληροφοριακό σύστημα “ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ” καλύπτει ευέλικτα και ολοκληρωμένα τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των σύγχρονων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων ανεξαρτήτως μεγέθους, οργάνωσης, φάσματος υπηρεσιών που προσφέρουν (διαμονή, επισιτισμό κ.α.). Επίσης, η εφαρμογή του γίνεται και σε ξενοδοχεία πόλεως και σε παραθεριστικά (resort).
TDN:Γιατί ένας ξενοδόχος να βάλει ένα τέτοιο σύστημα;
Α.Κ: Τα πλεονεκτήματα ενός συστήματος μηχανοργάνωσης σε σχέση με τη χειρόγραφη παρακολούθηση ενός ξενοδοχείου είναι πραγματικά πολλά. Καταρχήν, ο
Ακόμη τα συστηματα μηχανογράφησης παρέχουν πολλαπλά στατιστικά στοιχεία και αυτοματοποιήσεις, συμβάλλοντας στην βελτιστοποίηση της οργάνωσης και της οικονομικής ανάπτυξης κάθε ξενοδοχειακής μονάδας ανεξάρτητα του μεγέθους της.
TDN:Ποια είναι η γνώμη σας για το Internet και ποια η σχέση του με τα συστήματα μηχανοργάνωσης
Α.Κ: Το διαδύκτιο (Internet) είναι ένα νέο κανάλι πωλήσεων και πιστεύω πως το μέλλον πάει προς το Internet reservations. Το σύστημά μας σε λίγο καιρό θα συνδέεται με το Internet. Βέβαια, μια τέτοια διαδικασία δεν είναι απλή. Θα πρέπει να περιλαμβάνει αμφίδρομη online ενημέρωση διαθεσιμότητας, πληροφοριακά στοιχεία και πολλαπλά συστήματα ασφαλείας για την μεταφορά δεδομένων (fire walls κλπ). Το διαδύκτιο, πιστεύω ότι είναι για το μεγαλύτερο κομμάτι των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, ο μοναδικός τρόπος να διεισδύσουν σε νέες αγορές και να απαγκιστρωθούν από το μονοπώλιο των Tour Operators.
TDN:Ποιο είναι το μικρό μυστικό που πρέπει να προσέξει ο ξενοδόχος για τη μηχανογράφηση του
Α.Κ: Το `μυστικό` είναι η υποστήριξη. Το σύστημά μας προσφέρεται με συμβόλαιο υποστήριξης, ενώ υπάρχει call center 24ωρης βάσης. Ο πελάτης μας μπορεί να απευθυνθεί εκεί για οποιοδήποτε πρόβλημα ενώ οι νέες τεχνολογίες μας δίνουν την δυνατότητα επικοινωνίας και επίλυσης τυχόν προβλημάτων και από απόσταση.
Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.