Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΑνδρέας Η. Μακρής: Η Κάρπαθος κυριαρχείται από τον διεθνή παραθεριστικό με πολιτισμικά στοιχεία τουρισμό

Ανδρέας Η. Μακρής: Η Κάρπαθος κυριαρχείται από τον διεθνή παραθεριστικό με πολιτισμικά στοιχεία τουρισμό

Ανδρέας Η. Μακρής:
Η Κάρπαθος κυριαρχείται από τον διεθνή παραθεριστικό με πολιτισμικά στοιχεία τουρισμό

Προοπτικές

TravelDailyNews: Πώς διαμορφώνεται η τουριστική ζήτηση για το 2005 στην περιοχή σας και ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της σε ότι αφορά: α) στις τιμές β) στην ποσότητα των κρατήσεων. Πώς διαφοροποιούνται τα στοιχεία αυτά ανά αγορά;

Ανδρέας Ηλίας Μακρής: Η τουριστική κίνηση στην Κάρπαθο εφέτος, παρουσιάζει ευχάριστες εκπλήξεις. Πέρα από τις βασικές μας παραδοσιακές αγορές της Νορβηγίας, Αυστρίας, Γερμανίας και Ολλανδίας που πάνε καλά, αναμένεται σημαντική αύξηση από την Ιταλία και την Φινλανδία. Ακόμα, στις ήδη υπάρχουσες της Σουηδίας και Σλοβενίας, προστίθενται τώρα και για πρώτη φορά η Τσέχικη και Πολωνική αγορά, για να μεγαλώσει περισσότερο ο αριθμός των χωρών προέλευσης των τουριστών μας.

Τα γραφεία, που διακινούν το τουρισμό στην Κάρπαθο (Tour operators), περιλαμβάνονται στους μεγαλύτερους Ευρωπαϊκούς ταξιδιωτικούς ομίλους, με αμφίδρομη σχέση εμπιστοσύνης. Οι Tour operators δείχνουν εμπιστοσύνη στο τουριστικό προϊόν και τις δυνατότητες της Καρπάθου και η αγορά μας, με τη σειρά της δείχνει εμπιστοσύνη στο αξιόπιστο της συνεργασίας τους.

Υπάρχει αρμονία στην αμφοτεροβαρή εκπλήρωση των συμβατικών υποχρεώσεων, που σημαίνει, αφ΄ ενός διαπραγμάτευση συμβολαίων με γνώμονα την σχέση τιμής προς την αξία των παρεχομένων υπηρεσιών (value for money) και αποφυγή ανεξέλεγκτων υπερκρατήσεων (over booking), αφ΄ ετέρου η δυνατότητα να `γεμίζουν` τα δεσμευμένα δωμάτια, σε ικανοποιητικό βαθμό πληρότητας, (average coverage) σε συνδυασμό με έγκαιρες πληρωμές.

TDN: Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία των αφίξεων δείχνουν μια τάση για διεύρυνση της τουριστικής περιόδου ιδιαίτερα σε μερικές περιοχές. Είναι ορατή αυτή η τάση στην περιοχή σας;

Α.Η.Μ.: Λόγω της μεγάλης ηλιοφάνειας, που καταγράφεται εξ` αιτίας της προνομιακής γεωγραφικής θέσης της Καρπάθου στο νότιο Αιγαίο, η τουριστική περίοδος εγκαινιάζεται στις αρχές Μαΐου και κλείνει μέσα Οκτωβρίου, όταν η σεζόν σε άλλους περισσότερο γνωστούς προορισμούς, είναι μικρότερη. Ενδεχόμενη επιμήκυνση της περιόδου θα ήταν δυνατή με την αξιοποίηση και ανάδειξη των παλαιών μονοπατιών της Καρπάθου, μια διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη, για την προσέλκυση πεζοπορικού – ορειβατικού τουρισμού στην χαμηλή (οff season) περίοδο.

TDN: Ποιές είναι οι δυνατότητες του εσωτερικού τουρισμού σε σύγκριση με τη διεθνή αγορά;

Α.Η.Μ.: Η Κάρπαθος τουριστικά, κυριαρχείται από τον διεθνή παραθεριστικό με πολιτισμικά στοιχεία τουρισμό, με ναυλωμένες πτήσεις (Charters), αφήνοντας ένα ελάχιστο περιθώριο στον εσωτερικό τουρισμό, σημαντικό κομμάτι του οποίου προέρχεται από την γειτονική Κρήτη.

Να τονισθεί ότι η Κάρπαθος παρουσιάζει ιδιαίτερη πολιτιστική παράδοση, μοναδική ίσως στην Ελλάδα, που αρέσει στους ξένους. Τα ήθη και τα έθιμα διατηρούνται αναλλοίωτα, θα έλεγα η προσήλωση μας στην παράδοση αγγίζει πρωτόκολλο `παλατιού`. Οι ξένοι συμμετέχουν αυθόρμητα στις τοπικές γιορτές, στα πανηγύρια, συναδελφώνονται με τους ντόπιους, που μιλούν άπταιστα την αγγλική γλώσσα (Ελληνοαμερικάνοι οι περισσότεροι), ένας μεγάλος αριθμός εκ των οποίων γίνονται κάθε χρόνο επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες (fanatic repeaters).

Ο Δωδεκανησιακός Οργανισμός Τουρισμού (ΔΟΤ), ενδιαφέρεται πρωτίστως για τον εσωτερικό τουρισμό. Δεσμεύει επαρκείς χώρους στην Philoxenia και στο Τουριστικό Πανόραμα και μας διαθέτει περίπτερα για την προβολή μας. Αλλά φρονώ ότι το αντίκρισμα για την Κάρπαθο, είναι άνευ ιδιαίτερης ανταποδοτικότητας, για τους λόγους που προανέφερα. Θα ήταν προτιμότερη η συμμετοχή της στις διεθνείς εκθέσεις του εξωτερικού ή τουλάχιστον σε αυτές, που η κίνηση προς τα νησιά μας, έχουν παράδοση δεκαετιών σταθερής ροής επισκεπτών. Βέβαια, επιχορηγεί έμμεσα τους φορείς στις διεθνείς εκθέσεις του εξωτερικού, αλλά με μικρή συμμετοχή στις δαπάνες.

Ανταγωνιστικότητα – Επενδύσεις

TDN: Πόσο ανταγωνιστικό είναι το τουριστικό προϊόν της περιοχής σας στη διεθνή τουριστική αγορά; Πόσο και πως μπορεί να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της περιοχής σας;

Α.Η.Μ.: Η τουριστική ανοδομή της Καρπάθου, περιλαμβάνει Ξενοδοχεία 2 και 3 αστέρων και διαμερίσματα Ξενοδοχειακού τύπου στα Πηγάδια και την Αμμοπή. Επίσης, υπάρχει ένας ικανός αριθμός χαμηλού κόστους καταλύματα στην Αρκάσα και τον Λευκό ιδιαίτερα.

Εκτιμώ ότι το χαρακτηριστικό όλων των ξενοδοχειακών μονάδων μας είναι η φροντισμένη κατασκευή και η καλόγουστη παραδοσιακή διακόσμηση, μακριά από προχειρότητες και φθηνοκατασκευές (basic accommodations). Οι Καρπάθιοι έχουν αυξημένη ανταγωνιστική μεταξύ τους διάθεση, που σημαίνει συνεχή πρόοδο και βελτίωση του τουριστικού προϊόντος. Κάθε νέος επενδυτής `ψάχνεται` για κάτι
καινούργιο των μέχρι τότε δεδομένων.

Τεχνολογία

TDN: Οι κρατήσεις μέσω internet αυξάνονται διεθνώς. Μπορεί το internet να λειτουργήσει ως ένα ισχυρό κανάλι προβολής και πωλήσεων των ελληνικών ξενοδοχείων σε Ελλάδα και εξωτερικό ή σε κάθε περίπτωση οι tour operators θα εξακολουθήσουν να είναι το κύριο κανάλι πωλήσεων;

Α.Η.Μ.: Οι κρατήσεις μέσω Ιnternet πράγματι αυξάνονται διεθνώς. Αυτό όμως δεν αναιρεί την ύπαρξη, ούτε πρόκειται να παραμερίσει τον καταλυτικό ρόλο των Τοur operators. Αυτοί διαπραγματεύονται χονδρικές τιμές με τους ξενοδόχους, αφού πραγματοποιούν χιλιάδες διανυκτερεύσεις, αυτοί ναυλώνουν τα αεροσκάφη για 5 – 7 μήνες την σεζόν, αυτοί φροντίζουν να εξασφαλίσουν ασφάλεια και service στους πελάτες τους, στο χώρο των διακοπών.

Απλά τώρα ο χρήστης του Internet, παρακάμπτει το ενδιάμεσο τοπικό γραφείο στην πόλη του και επικοινωνεί απ΄ ευθείας με τους Tour operators. Τώρα μάλιστα, αυτοί φρόντισαν να παραμένουν ανοιχτά τα γραφεία τους και τις Κυριακές 24 ώρες το 24ωρο, με προσωπικό ασφαλείας, λόγω της τεχνολογίας!

Ακόμα, η προβολή των Ελληνικών ξενοδοχείων στο Internet κρίνεται απαραίτητη.
Ο υποψήφιος τουρίστας, πέραν της πρώτης εντύπωσης, που αποκτά από το πρόγραμμα (brochure) του πρακτορείου, που χαρακτηρίζεται από πυκνό ύφος λόγω του περιορισμένου χώρου, του δίνεται η δυνατότητα να ενημερωθεί περισσότερο εμπεριστατωμένα, για να κάνει ευκολότερα την εκλογή και να πάρει ευκολότερα την απόφαση του.

Εν κατακλείδι, η Κάρπαθος δεν έχει λόγους να παραπονείται για την τουριστική κρίση των τελευταίων χρόνων. Παρουσιάζει μια συνεχή αύξηση αφίξεων, οριακή έστω. Επίσης, να προσθέσουμε ότι κατορθώσαμε να έχουμε και ποιοτικό τουρισμό. Διακινούμε τουρίστες, που τους ακολουθεί η καλλίτερη ίσως φήμη στην Ευρώπη. Αποτέλεσμα, να μην καταγράφεται ούτε ένα κρούσμα χουλιγκανισμού ή άλλων παραβατικών ενεργειών. Βλέπουμε τι γίνεται αλλού.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024