Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΑνδρέας ΛεούδηςΠρότυπο εναλλακτικού τουρισμού στη χώρα μπορεί να αποτελέσει η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας

Ανδρέας ΛεούδηςΠρότυπο εναλλακτικού τουρισμού στη χώρα μπορεί να αποτελέσει η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας

Ανδρέας Λεούδης
Πρότυπο εναλλακτικού τουρισμού στη χώρα μπορεί να αποτελέσει η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας

TravelDailyNews: Ποια είναι τα σχέδιά σας για την ανάπτυξη του Τουρισμού στην περιοχή σας;

Ανδρέας Λεούδης: Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας δίνει ιδιαίτερη σημασία στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, την οποία θεωρεί ως μία από τις κρισιμότερες συνιστώσες της πολύπλευρης αναπτυξιακής προσπάθειας που επιχειρείται. Λέμε στη Δυτική Μακεδονία ότι ο θεματικός τουρισμός είναι ο κοιμώμενος γίγαντας για την ανάπτυξη της περιοχής.

Όπως είναι γνωστό η Δυτική Μακεδονία είναι γεωγραφικά απομονωμένη και αυτό επηρέασε αρνητικά την τουριστική της ανάπτυξη σε συνδυασμό βέβαια με το γνωστό μοντέλο της τουριστικής ανάπτυξης “ήλιος και θάλασσα” που ήταν κυρίαρχο τα τελευταία χρόνια στον τόπο μας, αλλά δεν μας αφορούσε, διότι όπως γνωρίζετε είναι η μοναδική Περιφέρεια της Ελλάδος που δεν έχει θάλασσα. Έχει όμως το 65% των επιφανειακών υδάτων, λίμνες, ποτάμια, μοναδικούς ορεινούς όγκους με ιδιαίτερη ομορφιά.

Όμως στο διαρκές και ραγδαία μεταβαλλόμενο διεθνές τοπίο που ζούμε τα τελευταία χρόνια γίνεται ολοένα και πιο αντιληπτό πως οι ανάγκες στον τομέα του τουρισμού έχουν διαφοροποιηθεί και οι επισκέπτες αναζητούν πλέον το διαφορετικό και το αυθεντικό.

Η Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας διαθέτει αυτό το διαφορετικό και το αυθεντικό. Έχει δύο εθνικούς δρυμούς, έντεκα περιοχές NATURA με πλούσιο φυσικό κάλλος, τρία χιονοδρομικά κέντρα, οκτώ λίμνες (επτά φυσικές και μία τεχνητή), φαράγγια, ποταμούς. Επίσης έχει ενδιαφέροντες γεωλογικούς σχηματισμούς, δύο διεθνή μονοπάτια, αξιόλογους παραδοσιακούς οικισμούς και μεγάλο αριθμό αρχαιολογικών χώρων και βυζαντινών μνημείων.

Σήμερα στην εποχή της παγκοσμιοποίησης των αγορών και των οικονομιών, αλλά και της κοινωνίας της πληροφορίας βασική προϋπόθεση για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη μιας χώρας είναι η διατήρηση και η ανάδειξη της ιδιαίτερης πολιτιστικής και φυσικής φυσιογνωμίας, όπως εμείς πιστεύουμε στη Δυτική Μακεδονία.

Ειδικότερα η πολιτιστική κληρονομιά αποτελεί βασικό παράγοντα προσέλκυσης του τουριστικού ενδιαφέροντος. Ο πλούτος των μνημείων, των αρχαιολογικών χώρων, αλλά και των αρχαιολογικών διαδρομών, σε συνδυασμό με τις φυσικές ομορφιές της περιοχής αποτελούν έρεισμα για την ανάπτυξη υψηλής ποιότητος και δωδεκάμηνης διάρκειας εναλλακτικών μορφών τουρισμού τόσο στα μεγάλα αστικά κέντρα όσο και στην περιφέρεια.

Η Δυτική Μακεδονία είναι μια Περιφέρεια που έχει όλες τις προϋποθέσεις και τις δυνατότητες να αναπτύξει τη δική της τουριστική ταυτότητα και να γίνει πρότυπο εναλλακτικού τουρισμού στη χώρα.

Για το λόγο αυτό θέσαμε σ’ αυτούς τους δεκαοκτώ μήνες, που υπηρετώ τον θεσμό του Γενικού Γραμματέα στην Περιφέρεια τους εξής στρατηγικούς στόχους:

  • Την προβολή δραστηριοτήτων για τη διατήρηση μιας εικόνας δωδεκάμηνου τουρισμού

  • Την προβολή των αναπτυσσόμενων τουριστικών περιοχών της Περιφέρειας με τη μικρότερη δυνατή περιβαλλοντική επιβάρυνση

  • Την αποτελεσματικότητα και τον πολλαπλασιασμό της ανάδειξης νέων τουριστικών πόρων και δραστηριοτήτων
  • Την υποστήριξη και προβολή τοπικών δραστηριοτήτων όπως: καλλιέργειες τοπικών προϊόντων: κρόκος ή σαφράν, κάστανα, μέλι και άλλα, για την εδραίωση πόλων έλξης και την αντιμετώπιση της περιστασιακής τουριστικής κίνησης

  • Τη βελτίωση της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος

  • Την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού
  • Την τουριστική αξιοποίηση των φυσικών και πολιτιστικών πόρων

TDN: Ποιο είναι το κυριότερο πρόβλημα που σας απασχολεί αυτή την περίοδο σχετικά με τον τουρισμό και σε ποιες ενέργειες προσανατολίζεστε για τη λύση του;

Α.Λ.: Αυτό που μας απασχολεί είναι να συντονιστούμε με την κεντρική στρατηγική που σχεδιάζεται από πλευράς του Υπουργείου Τουρισμού, ώστε να συμμετέχουμε κάτω από μια συγκεκριμένη ομπρέλα σε δημοσιοποίηση των τουριστικών προορισμών της Περιφέρειάς μας και να παίρνουμε μέρος συντονισμένα σε εκθέσεις του εξωτερικού.

Για το λόγο αυτό στο πλαίσιο της 11ης Συνόδου Γενικών Γραμματέων των Περιφερειών που πραγματοποιήθηκε το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στον Πόρο, σε Ειδική Σύσκεψη με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού και στελέχη του Εθνικού Συμβουλίου Τουρισμού, έκανα παρέμβαση τονίζοντας ότι πρέπει το Υπουργείο Τουρισμού με διάφορες ενέργειες, όπως για παράδειγμα διοργάνωση ημερίδων, εγκαίνια των γραφείων του Ε.Ο.Τ. στο κτίριο της Περιφέρειάς μας, να συμβάλλει, ώστε να τονώσουμε και να υπογραμμίσουμε την περιφερειακή διάσταση που δίνουμε ως νέα διακυβέρνηση σε θέματα τουρισμού. Θα ήθελα ακόμη να τονίσω ότι βασική επιδίωξή μας είναι σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού να μπούμε στη λογική της εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού, διότι χωρίς την κατάλληλη παιδεία το δυναμικό αυτό δεν θα είναι έτοιμο να προσφέρει ανάλογες τουριστικές υπηρεσίες για να μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε και να κρατήσουμε τους επισκέπτες.

TDN: Ποια είναι τα μηνύματα για την πορεία του τουρισμού στην περιοχή σας την ερχόμενη τουριστική περίοδο;

Α.Λ.: Ήδη από το φετινό καλοκαίρι παρατηρήθηκε αύξηση της τουριστικής κίνησης σε περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας. Για παράδειγμα τα ορεινά πανέμορφα χωριά της Πίνδου παρουσίασαν σημαντική αύξηση του αριθμού των επισκεπτών τους καθώς και η Καστοριά και τα χωριά του Γράμμου. Σ΄αυτό συνέβαλε, βέβαια, και η κατασκευή της Εγνατίας καθώς και η πρόσφατη ολοκλήρωση του έργου παράκαμψης της Καστανιάς. Για το λόγο αυτό δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην κατασκευή νέων δρόμων που δίνουν τη δυνατότητα σε σημαντικά μικρότερους χρόνους και κυρίως με ασφάλεια να φθάσουν οι επισκέπτες στον προορισμό τους. Με την κατασκευή και των κάθετων αξόνων της Εγνατίας, που έχουν δρομολογηθεί, η Δυτική Μακεδονία θα είναι πλέον εύκολα προσπελάσιμη στο σύνολό της.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024