Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΔημήτρης Πολλάλης: Η τουριστική ανάπτυξη χρειάζεται φαντασία και συνεργασία

Δημήτρης Πολλάλης: Η τουριστική ανάπτυξη χρειάζεται φαντασία και συνεργασία

Δημήτρης Πολλάλης:
Η τουριστική ανάπτυξη χρειάζεται φαντασία και συνεργασία

Ένας άνθρωπος του τουρισμού που όλοι γνωρίζουμε για την έντονη δραστηριότητα του αποφάσισε να πάει ένα βήμα πιο πέρα και να πολιτευθεί, με στόχο την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη κρατική στήριξη του κλάδου του τουρισμού από την πολιτεία. Έτσι λοιπόν ο Δημήτρης Πολλάλης έχει θέσει υποψηφιότητα για Περιφερειακός Σύμβουλος με το συνδυασμό «Νέα Πελοπόννησος» και υποψήφιο Περιφερειάρχη Πελοποννήσου, τον Πέτρο Τατούλη.

TravelDailyNews: Κε Πολλάλη, ποιες είναι οι θέσεις σας σχετικά με την αντιμετώπιση του τουρισμού από την Πολιτεία μέχρι σήμερα;

Δημήτρης Πολλάλης: Ο τουρισμός δε συγκαταλέγεται στις άμεσες προτεραιότητες του κυβερνητικού σχεδιασμού εδώ και πολλά χρόνια. Καμία ελληνική κυβέρνηση μέχρι σήμερα δεν έχει δώσει το απαιτούμενο ενδιαφέρον στον τομέα του τουρισμού. Είναι γνωστό στους ανθρώπου του κλάδου χρόνια τώρα, η προβολή της χώρας, άλλοτε καθυστερεί και άλλοτε δε γίνεται καθόλου. Οι άνθρωποι που βρίσκονται στο τιμόνι του τουρισμού αλλάζουν σε σύντομα χρονικά διαστήματα, με αποτέλεσμα να αυτοσχεδιάζουν στις αποφάσεις τους και να τις λαμβάνουν πριν ακόμα καλά καλά κατανοήσουν τις βασικές αρχές του τουρισμού.

Βασική μου θέση είναι ότι σε πρώτη φάση πρέπει να επαναπροσδιοριστεί η ταυτότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, αναδεικνύοντας τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα, έτσι ώστε, σε βάθος χρόνου, να επιτευχθεί μια οργανωμένη τουριστική προώθηση και ανάδειξη της χώρας. Η επανίδρυση αυτόνομου Υπουργείου Τουρισμού είναι άμεση προτεραιότητα, με ξεκάθαρο επιτελικό ρόλο και με στελέχωση από έμπειρους τεχνοκράτες του τουριστικού τομέα. Πιστεύω ακράδαντα ότι σήμερα με δεδομένη την οικονομική κρίση, ο τουρισμός είναι εκείνος ο κλάδος που σηκώνει το κύριο βάρος της κρίσης αυτής. Ξέρουμε όμως ότι ο κλάδος αυτός είναι ένας από τους ισχυρότερους μοχλούς ανάπτυξης για τις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες, αρά λοιπόν είναι συνετό να τον χειριστούμε ως το όχημα που θα μας οδηγήσει στην οικονομική ανάπτυξη και στη μεγιστοποίηση της ευημερίας της ελληνικής κοινωνίας. Γνωρίζουμε ότι ο τουρισμός συμβάλει καθοριστικά στην ταχύρρυθμη οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας, αλλά και στη δραστική μείωση της ανεργίας, που τόσο έχουμε ανάγκη.

Πιστεύω ότι η αξιοποίηση του τουρισμού ως οικονομικού κλάδου θα πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα έμπρακτης στήριξης της Πολιτείας, και των ανθρώπων που τον υπηρετούν. Γι’αυτό λοιπόν, θα πρέπει να επιταχυνθούν οι μεταρρυθμίσεις που απαιτούνται στον κλάδο του τουρισμού, με σκοπό την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού μας προϊόντος και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας.

Θεωρώ ότι η τουριστική ανάπτυξη, χρειάζεται όραμα, φαντασία, επαγγελματισμό, εγρήγορση και προπάντων συνεννόηση και συνεργασία Πολιτείας, Αυτοδιοίκησης, φορέων, επιχειρηματιών, εργαζομένων, αλλά και όλων των πολιτών.

TDN: Συγκεκριμένα για τη Λακωνία στην οποία δραστηριοποιείστε επαγγελματικά έχετε κάποιες προτάσεις;

Δ. Π.: Αν και θεωρώ ότι το θέμα αφορά όλη την Πελοπόννησο για τη Λακωνία πιστεύω ότι η διαφήμιση που γίνεται σε σχέση με το τουριστικό προϊόν που μπορεί να προσφέρει ο τόπος αυτός, είναι πάρα πολύ μικρή. Στη Λακωνία δεν υπάρχουν μόνο πολλοί παραθεριστικοί προορισμοί που έχουν ανάγκη προβολής, αλλά έχουν και αναπτυχθεί χειμερινοί προορισμοί με σημαντική δραστηριότητα. Οι προορισμοί αυτοί διαθέτουν πολλά σύγχρονα καταλύματα που έχουν διατηρήσει όλα τα παραδοσιακά στοιχεία και αποτελούν πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για χειμωνιάτικες αποδράσεις Σαββατοκύριακου ή τριήμερων.

Μην ξεχνάμε ότι ο Νομός Λακωνίας είναι τόπος πολλαπλών τουριστικών εναλλακτικών συνδυασμών. Διαθέτει μια πλειάδα σημαντικών φυσικών, πολιτιστικών, και ανθρωπογενών πόρων που συμβάλλουν θετικά στην ανάπτυξη του τουρισμού. Είναι ο πρώτος σε παραγωγή βιολογικών προϊόντων νομός, στην Ελλάδα.

Τα τοπικά προϊόντα είναι υψηλής ποιότητας και ο συνδυασμός τους με την αγροτουριστική ανάπτυξη αποτελούν ένα συγκριτικό τουριστικό πλεονέκτημα.
Τα είδη του εναλλακτικού τουρισμού που προωθούνται στη Λακωνία είναι:

  • Ορεινές διαδρομές στα μονοπάτια του Ταΰγετου και του Πάρνωνα
  • Θαλάσσιος Τουρισμός
  • Θρησκευτικός Τουρισμός
  • Γαστρονομία
  • Αγροτουρισμός

Σημαντικός τομέας που παρουσιάζει αδυναμίες είναι ο τομέας της γαστρονομίας.
Η Λακωνία έχει ιδιαίτερα προϊόντα που αποτελούν τη βάση ξεχωριστών πιάτων τα οποία όπου προσφέρονται αποκτούν φανατικούς πελάτες. Τέτοια πιάτα είναι τα τσαϊτια, οι ξεχωριστές χορτόπιτες που ψήνονται στην πλάκα, οι γκόγκλες, ιδιαίτερα εύγευστο ζυμαρικό, ο σανός, είδος χόρτου με ειδική επεξεργασία για τη διατήρησή του και πολλά άλλα. Είναι σημαντικό να προσφέρονται αυτά τα τοπικά πιάτα και πρέπει να ενημερωθούν οι επαγγελματίες ότι οι επισκέπτες της Λακωνίας δεν ενδιαφέρονται να φάνε τα κλασικά πιάτα που σερβίρονται παντού αλλά ενδιαφέρονται να δοκιμάσουν την τοπική κουζίνα. Οι νέες γεύσεις είναι και μία  ουσιαστική ανάμνηση του τόπου αλλά και σημείο αναφοράς.

TDN: Για την Πελοπόννησο τι έχετε να προτείνετε;

Δ. Π.: Είναι πλέον γνωστό ότι η τουριστική προβολή περνά από τις νομαρχίες στις Περιφέρειες. Πρέπει λοιπόν τώρα να προσέξουμε πολύ και να αποφευχθεί το μοντέλο των Νομαρχιακών Επιτροπών Τουριστικής Προβολής, το οποίο παρουσίασε μεγάλες αδυναμίες σε επίπεδο στρατηγικής με αποτέλεσμα να προβάλλονται λάθος προϊόντα σε λάθος αγορές.

Τα θέματα του τουριστικού μάρκετινγκ θα αποτελέσουν πλέον δουλειά για επαγγελματίες του μάρκετινγκ και όχι για επιτροπές.
Θα πρέπει στην Περιφέρεια Πελοποννήσου να δημιουργηθεί κατάλληλα στελεχωμένη και οργανωμένη Διεύθυνση Τουρισμού, η οποία μεταξύ άλλων θα σχεδιάσει και θα υλοποιήσει με επαγγελματισμό τα προγράμματα τουριστικού μάρκετινγκ.
Η Πελοπόννησος θα πρέπει να προβληθεί ως ένας ενιαίος προορισμός, περιλαμβάνοντας ενδεικτικά τους κάτωθι ρόλους:

  • τα έργα προστασίας και ανάδειξης του φυσικού και πολιτιστικού πλούτου
  • τις υποδομές και τα έργα που έχει ανάγκη ο τουρισμός όπως λ.χ. το οδικό δίκτυο, τις λιμενικές εγκαταστάσεις, τα αεροδρόμια και τα συστήματα ηλεκτροδότησης και διαχείρισης απορριμμάτων
  • την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας
  • το αποτελεσματικό τουριστικό μάρκετινγκ της Πελοποννήσου

Η Πελοπόννησος αποτελεί έναν ευλογημένο τόπο που τα έχει όλα σε αφθονία: ιστορικά μνημεία, φυσικές ομορφιές, άπειρες επιλογές σε ελκυστικές παραλίες και άλλα πολλά. Όλα αυτά τα στοιχεία συνθέτουν το τουριστικό χαρτοφυλάκιο της Πελοποννήσου, το οποίο ποτέ δεν παρουσιάστηκε με ολοκληρωμένο και ελκυστικό τρόπο στη διεθνή τουριστική αγορά.
Από πλευράς της Περιφέρειας πρέπει να αναδειχθούν οι διακριτές κατηγορίες τουριστικών προϊόντων, αφού κάθε προϊόν απευθύνεται σε διαφορετική αγορά και μπορεί να φέρει διαφορετική τουριστική πελατεία στην Πελοπόννησο.
Το χαρτοφυλάκιο που μπορεί να προβάλλει η Περιφέρεια περιλαμβάνει ενδεικτικά:

  • τους ιστορικούς και πολιτιστικούς θησαυρούς που αφηγούνται μια συναρπαστική ιστορία τεσσάρων χιλιάδων ετών
  • τους τόπους παραθερισμού με μερικές από τις ομορφότερες παραλίες της Μεσογείου
  • τους ορεινούς προορισμούς
  • τους τόπους της παράδοσης και των αγροτουριστικών εμπειριών
  • τους ιερούς τόπους της Χριστιανοσύνηςτους συνεδριακούς προορισμούς
  • τα σημεία επαφής με τη φύση μέσω της πεζοπορίας και της άθλησης
  • τους τόπους απόλαυσης εκλεκτού οίνου και εκλεκτών τροφίμων
  • τους ναούς της καλοπέρασης με πολυτελή παραθεριστικά συγκροτήματα, ιστορικά ξενοδοχεία και παραδοσιακούς ξενώνες
  • τους παιδικούς και οικογενειακούς παραθεριστικούς παραδείσους.

Κάθε στοιχείο αυτού του χαρτοφυλακίου θα πρέπει να αποτελέσει ξεχωριστό προϊόν με:

  • δική του ταυτότητα/brand
  • δικό του προϋπολογισμό (όχι κατ’ανάγκη μεγάλο)
  • δικό του μηχανισμό προβολής με τη συμμετοχή των ενδιαφερόμενων επιχειρήσεων και Δήμων.

Ως εκπρόσωπος μιας μεγάλης και ιδιαίτερα πολύμορφης τουριστικής περιοχής, η Περιφέρεια Πελοποννήσου, οφείλει να επενδύσει στη δημιουργία μιας άρτιας διαδικτυακής παρουσίας.

Το τουριστικό portal της Πελοποννήσου οφείλει να είναι πλήρες και επίκαιρο, να παρουσιάζει με ελκυστικό τρόπο τα πολυάριθμα σημεία και δραστηριότητες τουριστικού ενδιαφέροντος και να προσφέρει όλες τις ευκολίες που πλέον παγίως προσφέρονται στις ιστοσελίδες όλων των προηγμένων προορισμών διεθνώς.

Ο Δημήτρης Πολλάλης είναι
πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Λακωνίας, Σύμβουλος Διοικούσας Επιτροπής Ξ.Ε.Ε. και
υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος Λακωνίας με το συνδυασμό “Νέα Πελοπόννησος”, με υποψήφιο Περιφερειάρχη Πελοποννήσου τον Πέτρο Τατούλη

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024