Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΟι must-have παροχές ενός σύγχρονου ξενοδοχειακού δωματίου*

Οι must-have παροχές ενός σύγχρονου ξενοδοχειακού δωματίου*

Πλέον, η εποχή των κλασικών παροχών ενός δωματίου έχει περάσει σε ένα πιο σύγχρονο, φιλικό προς τον πελάτη, προσωποποιημένο και smart περιβάλλον χρήσης.

Οι πλέον σύγχρονες και αναβαθμισμένες παροχές στα δωμάτια ξενοδοχείων, που οδηγούν τόσο σε ενίσχυση της συνολικής εμπειρίας του πελάτη, όσο και σε αύξηση των εσωτερικών πωλήσεων του ξενοδοχείου σας

Ο ξενοδοχειακός κλάδος επηρεάζεται συνεχώς από τις εξελίξεις και τις σύγχρονες τάσεις. Πλέον, η εποχή των κλασικών παροχών ενός δωματίου έχει περάσει σε ένα πιο σύγχρονο, φιλικό προς τον πελάτη, προσωποποιημένο και smart περιβάλλον χρήσης. Ποιες είναι όμως αυτές οι ανέσεις που πραγματικά ξεχωρίζουν το παλιό classic από το σύγχρονο και up-to-date hotel;

Ένα δωμάτιο ξενοδοχείου, προκειμένου να μπορεί να είναι ανταγωνιστικό και να ακολουθεί τους σύγχρονους ρυθμούς του τουριστικού κλάδου, εκτός από τις κλασικές ανέσεις, όπως είναι ο κλιματισμός δωματίου, η ηχομόνωση, η ηλεκτρονική θυρίδα, ο στεγνωτήρας μαλλιών, το ψυγείο/mini bar, οι καθαρές πετσέτες & λευκά είδη, τα δωρεάν προϊόντα περιποίησης & τα προϊόντα μπάνιου, οι παντόφλες, οι εγκαταστάσεις σιδερώματος, ο ηλεκτρικός βραστήρας, το τηλέφωνο και η τηλεόραση, θα πρέπει να έχει ή να ενσωματώσει τις παρακάτω παροχές, που είναι, πλέον, απαραίτητες για έναν σύγχρονο ταξιδιώτη:

1. Γρήγορο Ασύρματο Ίντερνετ (Wi-Fi)

Είναι πια αυτονόητο ότι το ξενοδοχείο θα πρέπει να παρέχει δωρεάν και γρήγορη πρόσβαση στο διαδίκτυο για όλους τους πελάτες του, είτε βρίσκονται σε επαγγελματικό ταξίδι είτε σε ταξίδι αναψυχής. Πολύ σημαντικά θέματα, που επηρεάζουν και τις κριτικές των πελατών, είναι:

  • Το WiFi να είναι γρήγορο και να μπορεί να ανταποκριθεί άριστα ακόμα και όταν όλες οι κλίνες του καταλύματος είναι γεμάτες και το χρησιμοποιούν σχεδόν όλοι οι εκάστοτε πελάτες
  • Να έχει καλό σήμα σε όλους τους κοινοχρήστους χώρους καθώς και σε όλα τα δωμάτια, είτε αυτά είναι στο ισόγειο είτε στον τελευταίο όροφο του ξενοδοχείου.

Σε καμία περίπτωση δε θέλετε να έχετε δυσαρεστημένους πελάτες που γράφουν κακή κριτική και απωθούν άλλους πιθανούς πελάτες από το να σας επισκεφθούν, λόγω κάτι τόσο απλού, όπως μια κακή σύνδεση Wi-Fi!

SMART TIP: Εάν το ξενοδοχείο σας στεγάζεται σε ένα παλαιότερο κτήριο με χοντρή τοιχοποιία ή αν έχει άλλα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά που καθιστούν την κεντρική παροχή Internet πιο δύσκολη, τότε θα πρέπει να απευθυνθείτε σε εξειδικευμένες εταιρείες που παρέχουν λύσεις ενίσχυσης σήματος ακόμα και σε κάθε δωμάτιο ξεχωριστά.

2. Smart Room & Smart Technology 

Τα Smart Homes έχουν ήδη διεισδύσει στην ζωή μας και είναι ο προάγγελος του πώς θα είναι τα σπίτια του μέλλοντος. Κατ’επέκταση, και στον ξενοδοχειακό κλάδο, οι εξατομικευμένες υπηρεσίες συνδυασμένες με ένα σύγχρονο smart room θα παίξουν κύριο ρόλο τα επόμενα χρόνια.

Με τον όρο “Smart Room“, αναφερόμαστε σε όλες τις παροχές που μπορούν να μεταβληθούν και να προσαρμοστούν ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη, μέσω ενός application (App) στο κινητό του ή κάποιας συσκευής που θα ελέγχει όλες τις παροχές αυτές. Έτσι, πιο αναλυτικά, θα μπορεί ο χρήστης να ελέγχει την ένταση και την απόχρωση του φωτισμού, να επιλέγει την θερμοκρασία του δωματίου, να προγραμματίζει πότε και τι θα δει από την Smart TV του δωματίου, να ανοιγοκλείνει τις κουρτίνες του δωματίου του κ.ο.κ. Οι Smart επιλογές ανοίγουν έναν νέο δρόμο που υπόσχεται καινούριες και χρήσιμες ανέσεις για τον πελάτη!

SMART TIP: Η χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας μέσα στα δωμάτια, δημιουργεί και μια πληθώρα άλλων επιλογών που έχουν να κάνουν με την διαμονή του πελάτη και διασυνδέονται με την αύξηση των εσωτερικών πωλήσεων ενός ξενοδοχείου (upselling). Για παράδειγμα, ο πελάτης μπορεί να έχει τη δυνατότητα να κάνει κράτηση στο εστιατόριο του ξενοδοχείου, να κλείσει ραντεβού στο spa, να επικοινωνεί με την reception 24/7 χωρίς να χρειάζεται να πάρει τηλέφωνο με τον κλασσικό τρόπο, να παραγγέλνει room service, αλλά και να απολαμβάνει πολλές ακόμα παροχές που κύριο στόχο έχουν να ικανοποιούν με τον πλέον εύκολο και άμεσο τρόπο τις προσωπικές του απαιτήσεις κατά την διάρκεια της διαμονής του.

3. USB charger ports & Universal plug in power

Από τις πιο σημαντικές ανέσεις που χρειάζεται στην εποχή μας ένας ταξιδιώτης, είναι οι πρίζες και β, για φόρτιση των ηλεκτρονικών συσκευών του.

Τα gadgets και οι συσκευές που παίρνουμε μαζί μας στα ταξίδια, είναι, κάποιες φορές, ακόμα και περισσότερα από τα ρούχα μας (ιδίως σε short trips)! Αυτό αυτομάτως μεταφράζεται στο ότι ένα σύγχρονο δωμάτιο ξενοδοχείου δεν μπορεί να έχει 2-3 πρίζες σε κεντρικά σημεία όπως παλιά, αλλά, με τις αυξημένες απαιτήσεις των καιρών, θα πρέπει έχει πρίζες και θύρες USB για άμεση φόρτιση σε πολλά σημεία – και πρωτίστως δίπλα από το κρεβάτι!

SMART TIP: Εάν θέλετε να ξεχωρίσει η επιχείρησή σας ακόμα περισσότερο και να έχει θετικότερο πρόσημο από τους πελάτες της, τότε θα πρέπει να εξοπλίσετε τα δωμάτιά σας και με universal πρίζες (εκτός από USB θύρες), κάτι που θα ικανοποιήσει ακόμα περισσότερο τους ταξιδιώτες που έρχονται είτε από κοντινούς είτε από πιο μακρινούς προορισμούς του εξωτερικού.

4. Smart TV with Complimentary Movie Library ή Netflix

Κατά καιρούς, όλοι έχουμε διαμείνει σε ξενοδοχεία στα οποία το μόνο που μπορούσαμε να δούμε στην τηλεόραση ήταν τοπικά κανάλια στην γλώσσα του εκάστοτε προορισμού – ακυρώνοντας αυτόματα ακόμα και αυτήν την πολύ απλή και κλασσική παροχή ενός δωματίου.

Πλέον, οι ψηφιακές πλατφόρμες τύπου Netflix, έχουν επηρεάσει για τα καλά την ζωή μας. Με τον πλέον εύκολο τρόπο, ο πελάτης μπορεί να συνδεθεί στο λογαριασμό του μέσω της Smart TV του δωματίου του, και να συνεχίσει την ταινία που άφησε στη μέσα κατά τη διάρκεια της πτήσης, ή να δει ένα επεισόδιο από την αγαπημένη του σειρά το βράδυ πριν κοιμηθεί.

Εναλλακτικά, μπορείτε να παρέχετε στους πελάτες σας κάποια digital βιβλιοθήκη με διάφορες κατηγορίες ταινιών και προγραμμάτων, μέσα από τα οποία μπορούν να επιλέξουν τι θέλουν να δουν. Η τάση αυτή κατακτά ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος στα ξενοδοχεία, και είναι κάτι που θα πρέπει να αρχίσετε να εξετάζετε άμεσα.

SMART TIP: Φροντίστε ώστε οι Smart TVs που θα επιλέξετε να συνδέονται εύκολα και γρήγορα τόσο με συσκευές Android όσο και με συσκευές Apple. Η εξασφάλιση της ομαλής και άμεσης διασύνδεσης ενισχύει τη συγκεκριμένη παροχή, ενώ, αν ο πελάτης δυσκολεύεται (ή δεν μπορεί καθόλου) να συνδεθεί, τότε ο αντίκτυπος θα είναι χειρότερος από το να μην υπήρχε καν η συγκεκριμένη παροχή!

5. Μηχανή καφέ με κάψουλες ή καφετιέρα



Δεν έχει σημασία αν το ξενοδοχείο σας διαθέτει πρωινό ή όχι. Σε κάθε περίπτωση, η δυνατότητα για έναν πελάτη να απολαύσει γρήγορα και εύκολα έναν ποιοτικό καφέ από την άνεση του δωματίου του, χωρίς να χρειαστεί να μπει στη διαδικασία να τον παραγγείλει από το room service, είναι κάτι που θα ενισχύει σημαντικά το συνολικό του experience. Με ένα πάτημα ενός κουμπιού και μια κάψουλα, θα απολαύσει τον καφέ που επιθυμεί στο δωμάτιό του, οποιαδήποτε στιγμή ο ίδιος το θελήσει.

SMART TIP: Ανάλογα με την κατηγορία του ξενοδοχείου σας, θα πρέπει να επιλέξετε πόσες κάψουλες καφέ θα παρέχετε στους πελάτες σας χωρίς χρέωση. Η πλέον διαδεδομένη και σωστή τακτική, ειδικά στα υψηλότερης κατηγορίας καταλύματα, ορίζει μια ή δύο κάψουλες ανά πελάτη την ημέρα (οι οποίες συμπληρώνονται καθημερινά από το housekeeping). Εάν ο πελάτης ζητήσει περισσότερες, τότε υπάρχει επιπλέον χρέωση ανά κάψουλα (που, και πάλι, δεν πρέπει να υπερβαίνει τα λογικά πλαίσια τιμολόγησης).

6. Μοντέρνο Γραφείο με Laptop ή tablet



Τι να το κάνεις το γραφείο όταν πας διακοπές; Και όμως, εκτός από τα επαγγελματικά ταξίδια στα οποία είναι απαραίτητο, είναι γεγονός ότι ο σύγχρονος ταξιδιώτης χρειάζεται ένα γραφείο ακόμα και στα ταξίδια αναψυχής. Το γραφείο έχει πολλαπλές χρήσεις για τον πελάτη, όπως το να ακουμπάει κάποια προσωπικά του αντικείμενα ή συσκευές, να στηρίζει το laptop ή το tablet του όσο ψάχνει κάτι στο Internet, ακόμα και να κάνει έρευνα μέσα από το room directory του ξενοδοχείου σχετικά με το τι μπορεί να κάνει στην περιοχή.

Επίσης, με τόσες ηλεκτρονικές συσκευές και φωτογραφικό εξοπλισμό (μιας και ζούμε στην εποχή της εικόνας και του Instagram), πολλοί πελάτες χρειάζονται να κάνουν τις απαραίτητες φορτίσεις και backup των φωτογραφικών μηχανών τους αλλά και των υπόλοιπων συσκευών που έχουν μαζί τους. Έτσι, ο πελάτης μπορεί να αφήσει το Laptop να ολοκληρώσει την απαραίτητη διαδικασία πάνω στο γραφείο, όσο εκείνος θα κάνει βουτιές στην πισίνα του ξενοδοχείου.

SMART TIP: Μια έξυπνη ιδέα είναι επίσης να διαθέτετε και δωρεάν laptop ή tablet για χρήση κατά την διαμονή του πελάτη, μέσα από το οποίο μπορείτε να δίνετε πληροφορίες για την γύρω περιοχή έχοντας αποθηκευμένες σελίδες όπως είναι κοντινά εστιατόρια, αξιοθέατα κ.α., αλλά και να προωθείτε αποτελεσματικά επιπρόσθετα τμήματα και υπηρεσίες του ξενοδοχείου σας.

7. Music Player με ασύρματη σύνδεση για tablets / smartphones

Από τα Smart Room Services ενός σύγχρονου ξενοδοχείου, δεν μπορεί να απουσιάζει ένα μοντέρνο music player που να μπορεί να συνδεθεί με τις συσκευές του πελάτη, έτσι ώστε, ανάλογα με την διάθεσή του, και εκτός από τον φωτισμό και την θερμοκρασία, να μπορεί να επιλέγει και να ελέγχει την μουσική που επιθυμεί.

SMART TIP: Φροντίστε να τοποθετήσετε υψηλής ποιότητας και αισθητικής ηχεία που παράγουν εξαιρετικό ήχο (ρυθμίζοντας, ασφαλώς, τα επίπεδα της μέγιστης έντασης, έτσι ώστε να εξασφαλίσετε την ηρεμία των διπλανών δωματίων). Βρείτε, σε συνεργασία με τον Interior Designer σας, ένα εξέχον σημείο στο δωμάτιο όπου θα τοποθετήσετε το ηχείο, και μετατρέψτε αυτήν την τόσο απλή παροχή σε μια πραγματικά luxury experience. Στο κάτω κάτω, η πολυτέλεια έγκειται, τελικά, στην απόλυτη άνεση!

8. Κρυφός φωτισμός και φωτισμός κάτω από το κρεβάτι



Εκτός από Smart Lights, η μελέτη του φωτισμού των δωματίων σας θα πρέπει να προβλέπει και κρυφό φωτισμό σε διάφορα σημεία, ή/και φωτισμό κάτω από το κρεβάτι. Η σύγχρονη αυτή πρόταση, εκτός από το ότι δημιουργεί μια πιο ατμοσφαιρική και χαλαρωτική διάθεση, δίνει στο δωμάτιο και έναν ιδιαίτερα σύγχρονο και μοντέρνο χαρακτήρα, ανεξάρτητα από τη αισθητική των επίπλων και του σχεδιασμού του.

SMART TIP: Ο φωτισμός κάτω από το κρεβάτι καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο την ανάγκη των πελατών που αποφεύγουν να κοιμούνται σε πλήρη συσκότιση. Προκειμένου να προσφέρετε τη μέγιστη άνεση για τον πελάτη σας, φροντίστε ώστε να μπορεί από το κρεβάτι του να ρυθμίσει εύκολα το under-bed lighting στην ένταση και απόχρωση που επιθυμεί, έτσι ώστε να νιώσει οικεία αν χρειαστεί το βράδυ να σηκωθεί από το κρεβάτι.

9. Keyless entry system με RFID (Radio Frequency Identification)

Η μαγνητική κάρτα εισόδου στα δωμάτια, μετά από αρκετά χρόνια χρήσης σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει πια εκσυγχρονιστεί. Πλέον, την κάρτα αντικαθιστά η χρήση των κινητών τηλεφώνων, μέσω αναγνώρισης ραδιοσυχνοτήτων (RFID).

Με τον τρόπο αυτό, η είσοδος του πελάτη στο δωμάτιό του γίνεται πιο εύκολη και ασφαλής, ενώ δεν χρειάζεται να αγχώνεται μήπως χάσει ή απομαγνητίσει την κάρτα του.

SMART TIP: Εάν έχετε συγκεκριμένους χώρους στο ξενοδοχείο σας όπου η είσοδος επιτρέπεται μόνο στους διαμένοντες ή μόνο σε ορισμένες ώρες της ημέρας (π.χ. γυμναστήρια, spa κ.λπ.), τότε το συγκεκριμένο σύστημα διευκολύνει την κίνηση του πελάτη ανά πάσα στιγμή, χωρίς να χρειάζεται να ενημερώνει τη reception ή να χρησιμοποιεί πολλαπλές κάρτες εισόδου.

10. Welcome Gift & Local flavor Gifts

Η πρώτη εντύπωση στα ξενοδοχεία, όπως σε όλες, σχεδόν, τις περιστάσεις της καθημερινότητάς μας, έχει τεράστια σημασία. Έτσι, όταν μπαίνει ο πελάτης σας στο δωμάτιό του για πρώτη φορά, θα πρέπει να εξασφαλίσετε ότι η πρώτη του εντύπωση θα είναι η ιδανική, φροντίζοντας να βελτιώνετε βασικά στοιχεία όπως την καθαριότητα, τη μυρωδιά, το να είναι το δωμάτιο φωτεινό και σε σωστή θερμοκρασία κ.ο.κ.

Ένα welcome gift πάνω στο τραπέζι του δωματίου τυλιγμένο σε ωραία συσκευασία ή σερβιρισμένο με έναν ιδιαίτερο τρόπο, θα ενθουσιάσει τον πελάτη σας και θα τον κάνει να νιώσει ξεχωριστός. Δεν χρειάζεται να είναι κάτι πολύ ακριβό ή μεγάλο – για παράδειγμα, μπορείτε να προσφέρετε μια μπάρα δημητριακών από τοπικά προϊόντα ή ένα μπουκάλι κρασί από τους τοπικούς αμπελώνες της περιοχής.

Επίσης, ένα σωστό welcome gift, ιδίως όταν προέρχεται από τοπικά προϊόντα, μπορεί να επιφέρει επιπλέον έσοδα στο ξενοδοχείο, για τρεις λόγους:

  • Συστήνει στους πελάτες σας το επίπεδο της γαστρονομίας σας, πείθοντάς τους να δοκιμάσουν την κουζίνα σας στο εστιατόριό σας.
  • Αυξάνει τις πιθανότητες οι πελάτες σας να ζητήσουν να ξαναδοκιμάσουν αυτό που τους προσφέρατε κατά την άφιξη, ή ακόμα και να το αγοράσουν για να το μεταφέρουν στην πατρίδα τους.
  • Ένα ιδιαίτερα προσεγμένο welcome gift είναι πολύ πιθανόν να φωτογραφηθεί από τους πελάτες σας και να “ανέβει” στα social media τους, ενισχύοντας τη φήμη αλλά και το επίπεδο του καταλύματος και προσελκύοντας νέους πελάτες.

SMART TIP: Μαζί με το welcome gift, τοποθετήστε και ένα χειρόγραφο σημείωμα καλωσορίσματος, υπογεγραμμένο από τον hotel manager. Ο προσωπικός τόνος και η γραφή στο χέρι, ενισχύει κατευθείαν τη διάθεση του πελάτη, αφού νιώθει ότι το ξενοδοχείο έχει ασχοληθεί προσωπικά μαζί του και δεν τον καλωσόρισε μέσω ενός ψυχρού και απόμακρου εκτυπωμένου έτοιμου μηνύματος.
 
Επιπλέον amenities που έρχονται δυναμικά για να εξελίξουν τον κλάδο
Εκτός από όλα τα παραπάνω, υπάρχει και μια σειρά από έξτρα παροχές που πολλά ξενοδοχεία ήδη ενσωματώνουν στη λειτουργία τους:

  • Η παροχή Mobile Phones στους πελάτες κατά την διαμονή τους, με δωρεάν MB και τηλεφωνία προς το ξενοδοχείο
  • Προσωποποιημένο in-room breakfast σε οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, που εξελίσσει το κλασικό πρωινό του ξενοδοχείου σε μια πιο εξειδικευμένη παροχή προς τον πελάτη που του επιτρέπει να μην έχει περιορισμό στην ώρα και να μπορεί να το απολαύσει στο δωμάτιό του
  • Την παροχή δωρεάν νερού με το καλωσόρισμα, αλλά και καθ’όλη τη διάρκεια της παραμονής
  • Custom made Mini-Bar, στο οποίο κάθε μέρα τοποθετούνται προϊόντα που ζήτησε ο πελάτης μέσω ειδικής εφαρμογής
  • Την εξυπηρέτηση δωματίου με Robots Service για την παράδοση προϊόντων ή διαδικασιών που είναι υλοποιήσιμες με την χρήση Robots.
  • Mirror TVs που συνδυάζουν καθρέφτη με ειδικού τύπου τηλεόραση και έχουν στόχο να μπορούν να διακοσμούν και άλλους χώρους εκτός του χώρου του κρεβατιού, όπως είναι το μπάνιο. Η συγκεκριμένη τεχνολογία προσφέρει touch screen οθόνες με πρόσβαση στο διαδίκτυο, για ενημέρωση του πελάτη σας.

Επίλογος
Είναι γεγονός ότι σε ένα σύγχρονο και ανταγωνιστικό περιβάλλον, προκειμένου να πετύχετε υψηλά επίπεδα guest satisfaction, θα πρέπει να επικεντρωθείτε στις προσωπικές ανάγκες των πελατών σας και να εξατομικεύσετε τις υπηρεσίες σας στον κάθε έναν ξεχωριστά. Προσφέροντας προσωποποιημένες υπηρεσίες και παροχές σε συνδυασμό με ένα σύγχρονο και user friendly τεχνολογικό περιβάλλον δωματίου, είναι σίγουρο ότι θα αφήσετε τους πελάτες σας πλήρως ευχαριστημένους, αλλά και ότι θα καταφέρετε να κερδίσετε την εμπιστοσύνη τους!

* Αναδημοσίευση άρθρου του Γιάννη Σμπούνια στην ιστοσελίδα της Hotelier Academy.

O Γιάννης Σμπούνιας είναι ένα ανήσυχο πνεύμα που αγαπά τα ταξίδια, τις ξενοδοχειακές τάσεις και θέλει να ενημερώνεται σχετικά με τις εξελίξεις στον τουρισμό! Από πολύ μικρή ηλικία ταξιδεύει και τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει το δικό του blog http://www.travellersforlife.gr στο οποίο αποτυπώνει τις δικές του ταξιδιωτικές ιστορίες (storyteller), tips και ευκαιρίες για ταξίδια. Έτσι, θα τον βρείτε σε διάφορα site να γράφει ως guest author άρθρα σχετικά με τον τουρισμό, καθώς επίσης και στa social media της σελίδας που διαχειρίζεται, αλλά και στα προσωπικα του social φυσικά.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024