ΞΕΕ, ΙΤΕΠ και Grant Thornton παρουσίασαν μελέτη για τις επιπτώσεις της βραχυχρόνιας μίσθωσης με τις διανυκτερεύσεις να αυξάνονται περίπου 28% ετησίως την περίοδο 2019 – 202. Το ΞΕΕ ξεκινά και την πρωτοβουλία “Μιλάμε για τη ζωή μας”, για τη δίκαιη ρύθμιση του φαινομένου των βραχυχρόνιων μισθώσεων.
ΙΤΕΠ, Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ) και Grant Thornton παρουσίασαν επικαιροποιημένης μελέτη της τελευταίας για τις βασικές τάσεις, και τις κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις από τη βραχυχρόνια μίσθωση.
Σύμφωνα με τη μελέτη:
Οι διανυκτερεύσεις σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης αυξάνονται με ετήσιο ρυθμό περίπου 28% κατά την περίοδο 2019 – 2023.
- Μέσα στην πενταετία (2019-2023) οι κλίνες της βραχυχρόνιας μίσθωσης αυξήθηκαν κατά 100%, όταν οι κλίνες των ξενοδοχειακών μονάδων κινήθηκαν ανοδικά μόλις κατά 3,5%.
- Η μέση τιμή βραχυχρόνιων μισθώσεων είναι από 200% έως 900% υψηλότερη σε σχέση με τις μακροχρόνιες μισθώσεις.
- Μείωση διαθεσιμότητας ακινήτων μακροχρόνιας μίσθωσης και εκτοπισμός μακροχρόνιων ενοικιαστών. Το περιορισμένο απόθεμα ακινήτων μακροχρόνιας μίσθωσης συνεπάγεται
την αύξηση του κόστους στέγασης. - Πρόκληση προβλημάτων θορύβου και ασφάλειας. Υπέρχρηση και επιβάρυνση τοπικών υποδομών. Διατάραξη της αίσθησης της κοινότητας, μετασχηματισμός γειτονιών.
- Η ανάπτυξη των βραχυχρόνιων μισθώσεων συνεπάγεται μεγαλύτερο παραγόμενο όγκο απορριμμάτων ανά επισκέπτη (+20%) σε σύγκριση με μακροχρόνιους ενοικιαστές.
- 40% χαμηλότερη αξιοποίηση λύσεων ανακύκλωσης στη βραχυχρόνια μίσθωση σε σχέση με ξενοδοχειακά καταλύματα.
- Η πλειοψηφία κατοικιών της χώρας (66,8%) είναι ακίνητα παλαιού τύπου και μειωμένης ενεργειακής απόδοσης. Αντίθετα, το ξενοδοχειακό δυναμικό της χώρας αποτελείται κατά 70% από ακίνητα υψηλής ενεργειακής κλάσης.
Σε δήλωσή του ο κ. Βασιλικός τονίζει: “Η σύγχρονη επιχειρηματικότητα οφείλει να εργάζεται για ένα θετικό κοινωνικό αποτύπωμα στην κοινωνία που δραστηριοποιείται. Αυτό ο ξενοδοχειακός κλάδος το έχει αποδείξει με πράξεις και διαχρονική προσφορά. Γι’ αυτό και όταν η συζήτηση περί ‘υπερτουρισμού’ έτσι όπως γίνεται σήμερα μπορεί να καταλήξει στον αντιτουρισμό, είμαστε υποχρεωμένοι να βάλουμε τα πράγματα στη σωστή θέση τους. Παίρνουμε την πρωτοβουλία ‘Μιλάμε για τη ζωή μας’, δίνοντας φωνή στους ίδιους τους πολίτες, όχι για να βάλουμε απέναντι τη βραχυχρόνια μίσθωση αλλά για να καταδείξουμε την αναγκαιότητα μιας δίκαιης ρύθμισης προκειμένου ο τουρισμός να συνεχίσει τη μεγάλη προσφορά του, στηρίζοντας τη βιώσιμη ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή”.
“Μιλάμε για τη ζωή μας”: Πρωτοβουλία του ΞΕΕ για την ανεξέλεγκτη επέκταση των βραχυχρόνιων μισθώσεων
Η μελέτη της Grant Thornton αποτέλεσε και το εναρκτήριο λάκτισμα μιας νέας πρωτοβουλίας με τίτλο “Μιλάμε για τη ζωή μας” που ξεκινά και θα διαρκέσει για τους επόμενους δυο μήνες, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος του (ΞΕΕ) κ. Αλέξανδρος Βασιλικός. Η πρωτοβουλία επικεντρώνεται στην ανάδειξη των σοβαρών κοινωνικών προβλημάτων που προκαλεί η ανεξέλεγκτη επέκταση των βραχυχρόνιων μισθώσεων. Περιλαμβάνει δημόσιες παρεμβάσεις στα Μέσα Ενημέρωσης, καμπάνια στα κοινωνικά δίκτυα και θεσμικές συναντήσεις με διαμορφωτές πολιτικής.
Βασικό χαρακτηριστικό της πρωτοβουλίας είναι ότι οι ίδιοι οι πολίτες παίρνουν το λόγο προκειμένου να περιγράψουν τα προσωπικά βιώματά τους, τις αγωνίες και τις ανησυχίες τους από την ανεξέλεγκτη επέκταση του φαινομένου.
Ο τίτλος της πρωτοβουλίας “Μιλάμε για τη ζωή μας” έχει διαμορφωθεί ανάλογα και χρησιμοποιείται ως hashtag #Milame_gia_ti_zoi_ mas, συνοδεύοντας κάθε αναφορά στο περιεχόμενο και τις δράσεις της. Επίσης, η ειδική ιστοσελίδα milamegiatizoimas.gr λειτουργεί ως διαδικτυακός κόμβος πληροφόρησης για όλες τις δράσεις της πρωτοβουλίας. Κεντρικό μήνυμα που αναδεικνύεται μέσα απ’ όλες τις δράσεις και τα εργαλεία της πρωτοβουλίας είναι πως η δίκαιη ρύθμιση του φαινομένου των βραχυχρόνιων μισθώσεων αποτελεί προϋπόθεση για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή.
Sharing_Economy_Impact_Ι_20240903_1
Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.
Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.