Τελευταία νέα
HomeΔιαμονή-ΔιατροφήΗ Airbnb ενημερώνει τους καταναλωτές για τις online απάτες
Διαμονή

Η Airbnb ενημερώνει τους καταναλωτές για τις online απάτες

Airbnb Phising

Η Airbnb προσφέρει συμβουλές για ασφαλείς κρατήσεις online και αποφυγή απάτης.

Έρευνα καταναλωτών αποκαλύπτει ότι λόγω του αυξημένου κόστους ζωής, η εύρεση προσφορών έχει γίνει ολοένα και πιο σημαντική για τους περισσότερους καταναλωτές (90%) και αυτό ωθεί σε συμπεριφορές που θα μπορούσαν να τους κάνουν να πέσουν σε απάτη online. Η έρευνα που που ανατέθηκε από την Airbnb στην DKC Analytics δείχνει ότι σχεδόν οι μισοί (44%) των Αμερικανών λένε ότι είναι λιγότερο προσεκτικοί όταν κλείνουν διακοπές αν πιστεύουν ότι εξοικονομούν χρήματα, ενώ περισσότερο από το ένα τρίτο (37%) θα ρίσκαρε για να εξοικονομήσει χρήματα, ακόμα κι αν πιστεύουν ότι μια προσφορά είναι πολύ καλή για να είναι αληθινή. Παράλληλα, οι μισοί Αμερικανοί (47%), έχουν πέσει θύματα απάτης, με τα θύματα να χάνουν κατά μέσο όρο 2.697 δολάρια και 1 στους 5 (18%) να χάνει 5.000 δολάρια ή περισσότερο1.

Οι online απάτες γίνονται πιο εξελιγμένες με την έλευση τεχνολογιών όπως η τεχνητή νοημοσύνη (AI), αφού οι απατεώνες μπορεί να προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν εκείνους που αναζητούν μια ταξιδιωτική προσφορά χρησιμοποιώντας ψεύτικες ιστοσελίδες, μηνύματα κειμένου και email ή κοινωνικά μέσα για να ξεγελάσουν τους ανθρώπους να πιστεύουν ότι κάνουν κράτηση με μια νόμιμη εταιρεία.

Τα παραπάνω ευρήματα υπογραμμίζουν τη σημασία της χρήσης ενός αναγνωρισμένου παρόχου, ειδικά όταν ξοδεύονται χρήματα online. Η Airbnb έχει επενδύσει σε εκτεταμένα μέτρα για να βοηθήσει την κοινότητα να διασφαλίζει τις πληροφορίες και τις κρατήσεις της. Αυτά τα μέτρα περιλαμβάνουν ειδικές ομάδες και συστήματα που στοχεύουν στην προληπτική αποτροπή απάτης, στην πλατφόρμα μηνυμάτων μεταξύ των χρηστών συνοδευόμενα από υπενθυμίσεις σε όλο τον ιστότοπο να παραμένουν στην Airbnb για να επικοινωνούν, να κλείνουν και να πληρώνουν, και προστασίες πληρωμών για τους επισκέπτες, όπως η παρακράτηση πληρωμής για μια διαμονή έως και 24 ώρες μετά το check-in.

Η Airbnb εργάζεται για την αντιμετώπιση προσπαθειών να εκμεταλλευτούν το εμπορικό της σήμα, και ζητάει από τους χρήστες να αναφέρουν ύποπτες ιστοσελίδες ή email για έρευνα. Σε 12 μήνες, η ειδική ομάδα της εταιρείας εντόπισε και μετρίασε σχεδόν 2.500 απατεώνες παγκοσμίως2.

Για να βοηθήσουν τους ταξιδιώτες να αποφεύγουν τις απάτες καθώς σχεδιάζουν τις διακοπές τους, η Airbnb και η Διεθνή Ένωση Ερευνητών Οικονομικών Εγκλημάτων (IAFCI) συνεργάστηκαν για να παρέχουν συμβουλές για την κράτηση online και στην Airbnb:

  • Μην κάνετε κλικ σε συνδέσμους σε αναπάντεχα email ή μηνύματα κειμένου: Με την πλειονότητα των καταναλωτών (89%) να ανησυχούν ότι η τεχνολογία όπως η AI θα κάνει τις απάτες πιο δύσκολες να ανιχνευθούν, οι ταξιδιώτες πρέπει να παραμένουν σε εγρήγορση για ύποπτες ιστοσελίδες, μηνύματα κειμένου και email, και αναρτήσεις σε κοινωνικά μέσα. Εάν δεν είστε σίγουροι ότι ένα μήνυμα ή ανάρτηση προέρχεται από νόμιμη εταιρεία, μην ασχοληθείτε με αυτό ή κάνετε κλικ σε συνδέσμους σε αυτό. Η Airbnb παρέχει οδηγίες για το πώς να αναγνωρίσετε έναν γνήσιο σύνδεσμο ή email της Airbnb.
  • Προστατέψτε τους κωδικούς πρόσβασής σας: Δημιουργήστε ισχυρούς μοναδικούς κωδικούς πρόσβασης για τους online λογαριασμούς σας – οι μακροί κωδικοί πρόσβασης (12 χαρακτήρες ή περισσότερο) είναι πιο δύσκολο να μαντέψουν οι απατεώνες. Εάν ενημερωθείτε ότι κάποιος προσπάθησε να αποκτήσει πρόσβαση σε έναν από τους λογαριασμούς σας και δεν ήσασταν εσείς, αλλάξτε αμέσως τον κωδικό πρόσβασής σας. Η ενεργοποίηση της πολυπαραγοντικής ταυτοποίησης προσφέρει επίσης ένα επιπλέον στρώμα προστασίας λογαριασμού.
  • Να είστε προσεκτικοί με τις φθηνές προσφορές και τις τακτικές πίεσης: Η αναζήτηση έξω από αξιόπιστες ιστοσελίδες μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο να συναντήσετε μια απάτη. Πάρτε το χρόνο να ελέγξετε τις λεπτομέρειες και να συγκρίνετε με άλλες επιλογές, ειδικά αν αισθάνεστε πιεσμένοι να πληρώσετε, και να θυμάστε ότι αν μια προσφορά ακούγεται πολύ καλή για να είναι αληθινή, πιθανότατα είναι. Αυτό είναι εξίσου σημαντικό για τους νεότερους ταξιδιώτες, καθώς, αντίθετα με την κοινή πεποίθηση ότι οι Baby Boomers είναι πιο πιθανό να πέσουν θύματα απάτης, περισσότεροι Millennials (51%) αναφέρουν ότι έχουν πέσει θύματα απάτης από οποιαδήποτε άλλη γενιά.
  • Ελέγξτε το URL πριν πληρώσετε: Επιβεβαιώστε ότι βρίσκεστε στην εφαρμογή ή την ιστοσελίδα του νόμιμου παρόχου ταξιδιών πριν πληρώσετε. Όταν πρόκειται για κράτηση στην Airbnb, αν έχετε αμφιβολίες, πληκτρολογήστε airbnb.com στο πρόγραμμα περιήγησής σας για να φτάσετε στην αρχική σελίδα και να ξεκινήσετε την αναζήτησή σας από εκεί.
  • Χρησιμοποιήστε πιστωτική κάρτα για online πληρωμές: Οι πιστωτικές κάρτες μπορούν να προσφέρουν καλύτερη προστασία καταναλωτή και αν πέσετε θύμα απάτης, οι χρεώσεις μπορεί να είναι πιο εύκολο να αμφισβητηθούν. Εάν σας ζητηθεί να πληρώσετε για ένα ταξίδι με τραπεζική μεταφορά, κρυπτονόμισμα ή δωροκάρτες, αυτά είναι σημάδια ότι μπορεί να είναι απάτη.
  • Κρατήστε όλη την επικοινωνία και τις πληρωμές στην πλατφόρμα κράτησης: Ένα αίτημα να πάτε εκτός ιστοσελίδας για να επικοινωνήσετε ή να πληρώσετε είναι ένα κόκκινο σημείο και πρέπει να αναφερθεί στην ομάδα υποστήριξής μας. Η Airbnb κρατά τις πληρωμές που γίνονται στην πλατφόρμα έως και 24 ώρες μετά το check-in, ενώ το Aircover για τους επισκέπτες παρέχει κάλυψη για επιλέξιμα θέματα, ώστε να υπάρχει αποκατάσταση αν κάτι δεν πάει καλά. Χάνετε αυτή την κάλυψη αν βγείτε εκτός ιστοσελίδας για να κάνετε κράτηση και πληρωμή.
  • Ελέγξτε τις κριτικές της καταχώρισης: Δείτε τι έχουν πει προηγούμενοι επισκέπτες της Airbnb για έναν οικοδεσπότη ή μια καταχώριση και κάντε μια ενημερωμένη απόφαση πριν κάνετε κράτηση, ελέγχοντας τις βαθμολογίες και τις κριτικές, και διαβάζοντας προσεκτικά την περιγραφή της καταχώρισης. Μπορείτε επίσης να κάνετε ερωτήσεις σε έναν οικοδεσπότη μέσω της υπηρεσίας μηνυμάτων της Airbnb πριν κάνετε κράτηση.
  • Αναφέρετε ανησυχίες αμέσως: Με πάνω από τους μισούς Αμερικανούς (52%) να μην είναι σίγουροι σε ποιον να απευθυνθούν μετά από απάτη, ξέρετε ότι πρέπει να επικοινωνήσετε με την τράπεζα σας ή το χρηματοπιστωτικό σας ίδρυμα αμέσως αν νομίζετε ότι έχετε πέσει θύμα απάτης. Στην Airbnb, οι χρήστες μπορούν να αναφέρουν ύποπτα μηνύματα απευθείας μέσα σε ένα νήμα μηνυμάτων, ενώ οι καταχωρίσεις μπορούν να αναφερθούν μέσω της σημαίας ‘αναφορά αυτής της καταχώρισης’ στο προφίλ της καταχώρισης. Εάν έχετε πληρώσει για μια κράτηση εκτός ιστοσελίδας, επικοινωνήστε αμέσως με την ομάδα υποστήριξής μας. Για πρόσθετη ηρεμία για την κοινότητά μας, το Aircover για τους επισκέπτες ισχύει για κρατήσεις που γίνονται στην Airbnb και η παγκόσμια ομάδα υποστήριξής μας είναι διαθέσιμη 24/7 για να βοηθήσει.

1 Έρευνα σε 2000 ενήλικες στις ΗΠΑ μεταξύ 18-65 το 2024
2 Μάρτιος 2023 έως Μάρτιος 2024

Υπεύθυνος Ύλης - TravelDailyNews Greece & Cyprus | + Άρθρα

Ο Γιώργος είναι υπεύθυνος ύλης, δημιουργός περιεχομένου και social media manager στο δίκτυο των ηλεκτρονικών εφημερίδων TravelDailyNews.
Παράλληλα ολοκληρώνει τις σπουδές του στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

19/09/2024
18/09/2024
17/09/2024
16/09/2024
13/09/2024
12/09/2024