Τελευταία νέα
ΑρχικήΔιαμονή-ΔιατροφήΞενοδοχείαΠως διαμορφώνεται ο χάρτης της ξενοδοχειακής βιομηχανίας παγκοσμίως

Πως διαμορφώνεται ο χάρτης της ξενοδοχειακής βιομηχανίας παγκοσμίως

Αντιμέτωπη με πολλές σοβαρές προκλήσεις έχει έρθει τα τελευταία πέντε χρόνια η παγκόσμια ξενοδοχειακή βιομηχανία, γεγονός το οποίο την έκανε να ακολουθήσει στο μέλλον μια πιο σταθερή πορεία ανάπτυξης, επιδεικνύοντας αξιοθαύμαστη ευελιξία και αντοχή σε προκλήσεις…

Αντιμέτωπη με πολλές σοβαρές προκλήσεις έχει έρθει τα τελευταία πέντε χρόνια η παγκόσμια ξενοδοχειακή βιομηχανία, γεγονός το οποίο την έκανε<...>να ακολουθήσει στο μέλλον μια πιο σταθερή πορεία ανάπτυξης, επιδεικνύοντας αξιοθαύμαστη ευελιξία και αντοχή σε προκλήσεις, όπως τρομοκρατικές ενέργειες, οι επιπτώσεις των οποίων ήταν μικρής διάρκειας.

Έρευνες που διεξήχθησαν από τις εταιρίες Deloitte, MKG και PriceWaterHouseCoopers, αναφορικά με την εθνική και παγκόσμια εικόνα της ξενοδοχειακής βιομηχανίας κατέδειξαν πως η ανάπτυξη της βιομηχανίας είναι ιδιαίτερη μεγάλη σε αγορές της Ασίας και της Μέσης Ανατολής, ενώ σταθερή, αλλά όχι τρομερή, είναι σε αγορές της Ευρώπης.

Ο κυριότερος παράγοντας, που ωθεί τα μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα σε επενδύσεις και επηρεάζει σημαντικά τα σχέδια επέκτασης των δραστηριοτήτων τους είναι η αύξηση της τάσης για ταξίδια σε όλο τον κόσμο, καθώς περισσότερες από 800 εκατ. τουριστικές αφίξεις κατεγράφησαν πέρσι παγκοσμίως. Οι περιοχές της Μέσης Ανατολής και της Ασίας προσέλκυσαν τους περισσότερους τουρίστες, αφού οι πόλεις τους παρουσιάσουν ολοένα και μεγαλύτερη ανάπτυξη, ωθώντας συνεπώς και τα ξενοδοχεία σε περισσότερες αναβαθμίσεις.

Ακόμη ένας σημαντικός παράγοντας, που ενίσχυσε την ανάπτυξη και εξέλιξη της ξενοδοχειακής βιομηχανίας είναι η συνεχής επέκταση των δραστηριοτήτων της αεροπορικής βιομηχανίας και ειδικότερα των εταιριών χαμηλού κόστους, που έκαναν πολλούς προορισμούς εύκολα προσβάσιμους. Το γεγονός αυτό ώθησε πολλά ξενοδοχειακά συγκροτήματα να προσεγγίσουν νέες περιοχές και να επενδύσουν σε νέες αγορές, που δεν τις είχαν συμπεριλάβει στα πρώτα πλάνα τους.

Οι περιοχές της Μέσης Ανατολής, της Νότιας Αμερικής και της Ασίας παρουσίασαν την χρονιά που μας πέρασε σημαντικά αύξηση στα έσοδα τους ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar) και σύμφωνα με τις προβλέψεις της Deloitte θα είναι οι κύριοι `παίχτες` της ξενοδοχειακής βιομηχανίας το 2006. Η ανάπτυξη της ευρωπαϊκής ξενοδοχειακής βιομηχανίας, από την άλλη, εκτιμάται πως θα είναι πιο μέτρια.

Όσον αφορά στις τάσεις της βιομηχανίας, παρατηρείται το φαινόμενο συγχώνευσης υπό κοινή επωνυμία πολλών ξενοδοχείων, αλλά και εμφάνισης στην αγορά νέων `brands`. Το σκηνικό της βιομηχανίας αλλάζει, οι επιχειρήσεις λειτουργούν με στόχο την σταθερή και αειφόρο ανάπτυξη τους και η βιομηχανία φαίνεται να ακολουθεί τη σωστή κατεύθυνση.

Επίσης, πολλές ξενοδοχειακές αλυσίδες επενδύουν σε αγορές, που η παρουσία τους είναι ήδη έντονη, με απώτερο στόχο την βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών τους, αλλά και την ικανοποίηση των απαιτήσεων όλων των πελατών, με την επέκταση των δραστηριοτήτων τους σε διάφορους τύπους ξενοδοχείων, όπως πολυτελή, αλλά και πιο οικονομικά.

Η Κίνα έχει αρχίσει να προσφέρει όλο και περισσότερα στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία και αυτό θα επηρεάσει σαφέστατα και την ξενοδοχειακή βιομηχανία. Αλλά το θέμα είναι ότι οι Κινέζοι τουρίστες δίνουν μεγάλη προσοχή στις δαπάνες τους και συνεπώς οι ξενοδόχοι και ιδιαίτερα αυτοί της Ευρώπης, θα πρέπει να τους λάβουν σοβαρά υπόψιν τους.

Συνοψίζοντας μπορούμε να πούμε ότι οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες αλλάζουν πορεία επέκτασης των δραστηριοτήτων τους, επενδύοντας σε νέες αγορές, με απώτερο στόχο πάντα την ενίσχυση της θέσης τους στην παγκόσμια εικόνα της ξενοδοχειακής βιομηχανίας, ενώ παράλληλα αλλάζουν και οι απαιτήσεις των καταναλωτών, ωθώντας τις αλυσίδες σε βελτιώσεις των προσφερόμενων προϊόντων τους.

Διαβάστε εδώ τις απόψεις των σημαντικότερων `παιχτών` της παγκόσμιας ξενοδοχειακής βιομηχανίας:

  • Raymond Johnston – Chairman of Best Western International, Phoenix/Arizona
  • Reas Kondrashow – Senior Vice President and Managing Director
    Cendant Hotel Group International
  • Iain Ainsworth – Senior Vice President Sales & Marketing
    Design Hotels
  • Guy Epsom – Regional Director of Sales & Marketing
    Hilton International, Arabian Peninsula
  • Joe Long – Executive vice president of Kimpton acquisitions and development
  • Michael Hobson – Group Director of Sales & Marketing
    Mandarin Oriental
  • Alan D Featherby – President Rendezvous Hotels and Resorts International
  • Sir Rocco – Owner of RoccoForte Hotels
  • Paul Kerr – Joint Managing Director of Small Luxury Hotels of the World
  • Ronald Jegge – Vice President Asia / Pacific WORLDHOTELS

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024