Τελευταία νέα
HomeΕιδήσειςΗ Γερμανία διέταξε την Booking.com να τροποποιήσει τον όρο 'καλύτερη τιμή' για τα ξενοδοχεία
Online booking

Η Γερμανία διέταξε την Booking.com να τροποποιήσει τον όρο 'καλύτερη τιμή' για τα ξενοδοχεία

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ανταγωνισμού της Γερμανίας, Bundeskartellamt δεν συμφωνεί με την νέα ρήτρα της Booking.com για την παροχή καλύτερης τιμής και τη χαρακτηρίζει πράξη παράβασης.

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ανταγωνισμού της Γερμανίας, η Bundeskartellamt, ανακοίνωσε ότι θα απαγορεύσει στην Booking.com τη χρήση της ρήτρας “καλύτερη τιμή” (best price), και διέταξε την εταιρεία τη διαγραφή της από όλες τις συμβάσεις με τα ξενοδοχεία της Γερμανίας μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 2016. Η μητρική εταιρεία της Booking.com, Priceline Group, ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να ασκήσει έφεση.
 
Αρχικά, οι ρήτρες απαιτούσαν τα ξενοδοχεία να προσφέρουν στη Booking.com τις χαμηλότερες τιμές τους, τη μέγιστη χωρητικότητα τους και τους πιο ευνοϊκούς όρους κράτησης και ακύρωσης που διέθεταν για online και offline κρατήσεις, αλλά η Booking.com πρόσθεσε μια τροποποιημένη ρήτρα στις αρχές του έτους, σύμφωνα με την ομοσπονδιακή υπηρεσία ανταγωνισμού Bundeskartellamt.
 
Οι τροποποιημένες διατάξεις – που αναφέρονται στα συμβόλαια με τον όρο “narrow best price clauses“, σε σχέση με τις αρχικές που αναφέρονται ως “wide best price clauses” – επιτρέπει στα ξενοδοχεία να προσφέρουν φθηνότερες τιμές δωματίων σε άλλους ΟΤΑ, αλλά οι τιμές που εμφανίζονται στις δικές τους ιστοσελίδες, δεν μπορούν να είναι χαμηλότερες από εκείνες της Booking.com. Οι τροποποιημένες διατάξεις θεσπίστηκαν στη Γερμανία τον Ιούλιο.
 
Σύμφωνα με την Booking.com, οι αρχές ανταγωνισμού στη Γαλλία, την Ιταλία, τη Σουηδία, την Ιρλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Πολωνία, την Ελλάδα, τη Δανία, την Ουγγαρία, την Ολλανδία και την Ελβετία εξέφρασαν την υποστήριξή τους στις αλλαγές της ρήτρας τιμής που έκανε η Booking.com. Οι γαλλικές, οι ιταλικές, και οι σουηδικές αρχές ανταγωνισμού δήλωσαν ότι πιστεύουν ότι οι αλλαγές θα προωθήσουν ένα πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον στους Online Travel Agents, προς όφελος τόσο των ξενοδοχείων, όσο και των καταναλωτών.
 
Η γερμανική αρχή, όμως, έχει αποφανθεί διαφορετικά. “Αυτές οι λεγόμενες ρήτρες “narrow best price” περιορίζουν τόσο τον ανταγωνισμό μεταξύ των υφιστάμενων διαδικτυακών πυλών όσο και τον ανταγωνισμό μεταξύ των ίδιων των ξενοδοχείων,” δήλωσε ο πρόεδρος της Bundeskartellamt Andreas Mundt και πρόσθεσε ότι “αποτελεί πράξη παράβασης γιατί επεμβαίνει στα ξενοδοχεία στον καθορισμό των τιμών στο δικό τους κανάλι online κράτησης, και επίσης καθιστά δύσκολο για νέους παρόχους ηλεκτρονικής πλατφόρμας να εισέλθουν στην αγορά”.
 
Οι νέες ρήτρες παρέχουν ελάχιστα κίνητρα για τα ξενοδοχεία να προσφέρουν τα δωμάτιά τους σε μια νέα ιστοσελίδα φθηνότερα, αν δεν μπορούν να εφαρμόσουν αυτές τις μειώσεις τιμών στις δικές τους ιστοσελίδες. Επίσης, δεν υπάρχει εμφανές όφελος για τον καταναλωτή”, πρόσθεσε.
 
Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ανταγωνισμού της Γερμανίας, τον περασμένο Ιανουάριο ένα γερμανικό δικαστήριο έκρινε ότι οι ρήτρες καλύτερης τιμής της HRS, που είναι ανταγωνιστής της Booking.com, ήταν παράνομες, αλλά η Booking.com αρχικά διατήρησε τις δικές της ρήτρες. Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ανταγωνισμού της Γερμανίας εξέδωσε ανακοίνωση αντίδρασης τον Μάρτιο προς την Booking.com, καθιστώντας σαφές ότι η αλλαγή της ρήτρας “καλύτερης τιμής” δεν ήταν αρκετή.
 
Πιστεύουμε ότι αυτή η απόφαση της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Ανταγωνισμού της Γερμανίας είναι εσφαλμένη, διότι δεν αναγνωρίζει τα τεράστια οφέλη που οι ηλεκτρονικές κρατήσεις των εταιριών όπως η Booking.com φέρνουν τόσο στους καταναλωτές, όσο και στους ξενοδόχους,” δήλωσε ο κ. Gillian Tans, πρόεδρος της Booking.com. “Εταιρείες όπως η δική μας φέρνουν διαφάνεια, δυνατότητα επιλογής και τέλος αξία στους ταξιδιώτες παγκοσμίως με τη συγκέντρωση πληροφοριών από εκατοντάδες χιλιάδες ξενοδοχεία. Εμείς βοηθάμε τους καταναλωτές να γλιτώσουν χρόνο και χρήμα, είμαστε ένα ιδιαίτερα αποδοτικό κανάλι μάρκετινγκ για τα περισσότερα ξενοδοχεία που διαφορετικά δε θα μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά την προβολή τους στις εγχώριες και διεθνείς αγορές. Η έννοια του ‘Narrow parity’ στοχεύει να εξασφαλίσει στους καταναλωτές ότι δεν χρειάζεται να ψάχνουν ανάμεσα σε εκατοντάδες διαδικτυακούς κόμβους ξενοδοχείων για να βρουν την καλύτερη τιμή, επιτρέποντας σε κόμβους όπως η Booking.com να κάνουν διαφήμιση για λογαριασμό των ξενοδοχείων”, εξήγησε ο κ. Tans.
 
Τέλος, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ανταγωνισμού της Γερμανίας, Bundeskartellamt, ανακοίνωσε ότι θα στραφεί και εναντίον των ρητρών της Expedia.
Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

19/07/2024
18/07/2024
17/07/2024
16/07/2024
15/07/2024
12/07/2024