Τελευταία νέα
ΑρχικήΕκθέσειςBIT 2023: Ο εναλλακτικός τουρισμός οδηγεί στην ανάκαμψη της τουριστικής βιομηχανίας
Έρευνα

BIT 2023: Ο εναλλακτικός τουρισμός οδηγεί στην ανάκαμψη της τουριστικής βιομηχανίας

Μέχρι στιγμής, τα έσοδα από τον διεθνή τουρισμό για την Ιταλία το 2022 έχουν ξεπεράσει τα 23 δισ. ευρώ. Τον Νοέμβριο, οι διεθνείς αεροπορικές κρατήσεις προς τη χώρα αυξήθηκαν κατά 65% σε σχέση με το 2021. Παγκοσμίως, οι διεθνείς αφίξεις έχουν φτάσει πλέον το 65% των προπανδημικών επιπέδων και μόνο το γ΄ τρίμηνο του 2022 ανήλθαν συνολικά σε 390 εκατομμύρια. Η Ευρώπη ηγείται της ανάκαμψης φτάνοντας το ίδιο τρίμηνο στο 81%.

Από την Κυριακή 12 έως και την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου , θα λάβει χώρα η διεθνής τουριστική έκθεση BIT – International Tourism Exchange στο συνεδριακό κέντρο Allianz MiCo του Μιλάνου. Ωστόσο δεν είναι δύσκολο κανείς να σκιαγραφήσει τις μελλοντικές προοπτικές, με βάση την εξέλιξη μετά την πανδημική περίοδο.

Σταδιακή επάνοδος στα προ COVID-19 νούμερα

Σύμφωνα με υπολογισμούς που έγιναν από το Bit Observatory και με βάση τα δεδομένα από τους ENIT, ISTAT, UNWTO και την Τράπεζα της Ιταλίας, το 2022 η Ιταλία κατατάσσεται στην τέταρτη θέση παγκοσμίως στα έσοδα από τον τουρισμό, τα οποία άγγιξαν τα 21,3 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 22,7% σε σχέση με το 2020.

Τα δεδομένα του φθινοπώρου είναι επίσης ενθαρρυντικά. Μάλιστα τα δεδομένα για την τουριστική διαμονή, μέσω των ΟΤΑs, δείχνουν ότι η χώρα ξεπέρασε τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές με ποσοστό 37%, ενώ το ίδιο ποσοστό στις κρατήσεις των ξενοδοχείων αγγίζει το 39%. Τον ίδιο μήνα, η Ιταλία έχει την υψηλότερη αύξηση στις διεθνείς αεροπορικές κρατήσεις προς τη χώρα, με +65% σε σχέση με το 2021.

Επιβεβαιώνοντας το ενδιαφέρον για τη χώρα, όσον αφορά στις ταξιδιωτικές προθέσεις για τους επόμενους μήνες, με 9% των προτιμήσεων η Ιταλία είναι δεύτερη, ενώ προπορεύεται η Γαλλία με 11% και ισοβαθμεί με την Ισπανία. Το 62% των ερωτηθέντων σχεδιάζει ενδοευρωπαϊκά ταξίδια τη χειμερινή περίοδο και το 70% σχεδιάζει ένα ταξίδι τους επόμενους έξι μήνες (+4% από την ίδια περίοδο πέρυσι).

Σε ό,τι αφορά στη διεθνή τουριστική αγορά, ο UNWTO – Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού καταγράφει σημαντική ανάκαμψη της αγοράς, αγγίζοντας το 65% των προ-πανδημικών επιπέδων στον πιο πρόσφατους δείκτες του. Οι μηνιαίες συγκρίσεις δείχνουν αναλυτικά την ανοδική αυτή τάση: ενώ τον Ιανουάριο οι διεθνείς αφίξεις ήταν 64% χαμηλότερες από το 2019, μέχρι τον Σεπτέμβριο η διαφορά είχε μειωθεί στο 27%. Μόνο το γ’ τρίμηνο, οι διεθνείς αφίξεις υπολογίστηκαν σε 390 εκατομμύρια, το 50% του συνόλου από την αρχή του έτους.

Η Ευρώπη συνεχίζει να ηγείται της ανάκαμψης. Μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου, η ήπειρος υποδέχθηκε 477 εκατ. διεθνείς αφίξεις ή το 68% του παγκόσμιου συνόλου, αγγίζοντας το 81% των επιπέδων πριν από την πανδημία. Αυτό είναι υπερδιπλάσιο από το ποσοστό του 2021 (+126 %), τροφοδοτούμενο κυρίως από την έντονη ζήτηση από άλλες περιοχές του κόσμου και, ειδικότερα, από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι επιδόσεις του γ’ τριμήνου ήταν ιδιαίτερα ισχυρές, με τις αφίξεις να αντιστοιχούν στο 90% της αντίστοιχης περιόδου το 2019.

Ο βιώσιμος τουρισμός τροφοδοτεί την ανάκαμψη

Ενώ η σταδιακή κατάργηση ή μείωση των περιορισμών σε όλες σχεδόν τις χώρες έχει σίγουρα βοηθήσει στην ενίσχυση της ανάπτυξης, η πραγματική ώθηση δόθηκε από τις αλλαγές στις ταξιδιωτικές συνήθειες. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η “Έκθεση Αειφόρου Ταξιδιού 2022”, με χορηγό την Booking, η οποία εξέτασε 30.000 ερωτηθέντες από 32 χώρες, δείχνει πιο συνειδητές, βιώσιμες και με σεβασμό επιλογές σε όλη την ταξιδιωτική εμπειρία, ήδη από την κράτηση. Το 93% των Ιταλών και το 81% σε παγκόσμια κλίμακα θεωρούν σημαντικά τα βιώσιμα ταξίδια.

Από τη συνεχή σύγκριση με όλους τους φορείς στις αλυσίδες εφοδιασμού, η ανάλυση των BIT και Fiera Milano αποκαλύπτει διαφορετικές τάσεις, αλλά με έναν κοινό παρονομαστή: πάνω απ’όλα, ο νέος ταξιδιώτης θέλει να έχει «feel good» εμπειρίες. Αυτές μπορεί ακόμα να περιλαμβάνουν διακοπές κοντά στο σπίτι ή μια ταξιδιωτική περιπέτεια που αναβλήθηκε πριν από τα lockdown: σε κάθε περίπτωση, ο ταξιδιώτης αναζητά τη φύση, τις υπαίθριες δραστηριότητες και, πάνω απ’όλα, αυθεντικές εμπειρίες που τον κάνουν αισθάνεται συντονισμένος με το “genius loci” (το πνεύμα του τόπου). Ένα παράδειγμα αυτού είναι ο αργός τουρισμός των μονοπατιών πεζοπορίας, που πλέον επεκτείνονται πέρα ​​από πνευματικά μονοπάτια σε μονοπάτια εστιασμένα στην ευεξία, ή τα μονοπάτια κρασιού και λαδιού, τα οποία επεκτείνονται και σε άλλα είδη, όπως τα ζυθοποιεία, ενώ τα οινοποιεία και τα ελαιουργεία όλο και περισσότερο ανοίγουν για να δεχθούν τουρίστες.

Παράλληλα, παρατηρείται και μια επιστροφή στο glamping (κάμπινγκ πολυτελείας), το οποίο συνοδεύεται από επιθυμία για πιο δυναμικές, ή ακόμα και ακραίες δραστηριότητες ως απάντηση του lockdown. Βουνό και ποδηλασία αναπτύσσονται παράλληλα με τις περιηγήσεις με ποδήλατο και με την πεζοπορία, ενώ ακολουθούν η αναρρίχηση και το bouldering (η τέχνη της αναρρίχησης σε ογκόλιθους), καθώς και δραστηριότητες που συνδυάζουν μυαλό και πνεύμα, όπως η εναέρια γιόγκα στην ύπαιθρο.

Στην BIT 2023, οι νέες τάσεις θα συζητηθούν στο Bringing Innovation Into Travel, μια μορφή εκδήλωσης που εκτελείται παράλληλα με τη διαδρομή της έκθεσης και που αρθρώνεται σε τρεις διαφορετικούς τομείς: Leisure, BeTech και MICE Village.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024
10/04/2024
09/04/2024
08/04/2024