Τελευταία νέα
ΑρχικήΕναλλακτικός ΤουρισμόςΛοιπές μορφές`Αρης Ίκκος: Κερδοφόρα επένδυση τα Προσβάσιμα Ξενοδοχεία & Προορισμοί για ΑΜΕΑ

`Αρης Ίκκος: Κερδοφόρα επένδυση τα Προσβάσιμα Ξενοδοχεία & Προορισμοί για ΑΜΕΑ

Τα Προσβάσιμα Ξενοδοχεία και οι Προορισμοί, δηλαδή τα ξενοδοχεία και οι προορισμοί που έχουν όλες τις διευκολύνσεις, ώστε τα `Ατομα με Ειδικές Ανάγκες (ΑΜΕΑ) να είναι αυτοεξυπηρετούμενα, αναδεικνύονται σε ένα σημαντικό niche στη σύγχρονη τουριστική αγορά, όπως ανέφερε στην ομιλία του, ο κ. `Αρης Ίκκος

Τα Προσβάσιμα Ξενοδοχεία και οι Προορισμοί, δηλαδή τα ξενοδοχεία και οι προορισμοί που έχουν όλες τις διευκολύνσεις, ώστε τα `Ατομα με Ειδικές Ανάγκες<...>(ΑΜΕΑ) να είναι αυτοεξυπηρετούμενα, αναδεικνύονται σε ένα σημαντικό niche στη σύγχρονη τουριστική αγορά, όπως ανέφερε στην ομιλία του, ο κ. `Αρης Ίκκος της JBR Hellas, στα πλαίσια του Συνεδρίου IMIC 2006 με θέμα `Μάρκετινγκ προορισμών και χώρων διοργάνωσης εκδηλώσεων`, που πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Τεχνών του ACS στο Χαλάνδρι από τις 9 έως τις 11 Φεβρουαρίου 2006.

Ορισμένα από τα χαρακτηριστικά που κάνουν την αγορά αυτή ιδιαίτερα ελκυστική, όπως εξήγησε ο κ. Ίκκος, είναι τα ακόλουθα:

  • Τα ΑΜΕΑ σε Ευρώπη, Η.Π.Α. και Ιαπωνία υπερβαίνουν τα 100 εκατομμύρια,

  • εάν στα άτομα αυτά προστεθούν οι ηλικιωμένοι και τα άτομα με προσωρινή αναπηρία (π.χ. που αναρρώνουν από μια σημαντική εγχείρηση) ο αριθμός πλησιάζει τα 200 εκατομμύρια,

  • πολλά από τα άτομα αυτά έχουν την οικονομική άνεση να ταξιδέψουν. Επιπλέον, σε πολλές χώρες οι φορείς κοινωνικής ασφάλισης παρέχουν ειδικά πακέτα τουρισμού,

  • στις Η.Π.Α., τα ΑΜΕΑ ξοδεύουν περίπου 15 δισ. δολάρια ετησίως για ταξίδια,
  • τα ΑΜΕΑ συνήθως συνοδεύονται από 1 ή 2 άτομα τουλάχιστον και …
  • … ταξιδεύουν εκτός περιόδων τουριστικής αιχμής,

  • οι Προσβάσιμες ξενοδοχειακές μονάδες απολαμβάνουν υψηλότερη Πληρότητα και Μέση Τιμή Δωματίου (έως 10 ποσοστιαίες μονάδες και 20% αντίστοιχα) από αντίστοιχες μονάδες ενώ …
  • … δεν έχουν υψηλότερα λειτουργικά κόστη λόγω του κατάλληλου σχεδιασμού τους.


Η δημιουργία, συνεπώς, Προσβάσιμων Ξενοδοχείων και Προορισμών είναι αυτονόητη όχι μόνο ως δείγμα πολιτισμού, αλλά και ως σημαντική επένδυση. Η κατάσταση στην Ελλάδα, και ιδιαίτερα στην Αθήνα, έχει βελτιωθεί σημαντικά μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες αλλά δεν έχει γίνει καμία προσπάθεια ενημέρωσης για να προωθηθεί αυτή η πραγματικότητα:

  • η συντριπτική πλειοψηφία των ειδικευμένων γραφείων για τουρισμό ΑΜΕΑ δεν γνωρίζει ότι η Ακρόπολη, το Αρχαιολογικό Μουσείο, το Μετρό και το Αεροδρόμιο είναι Προσβάσιμα,

  • στην επίσημη ιστοσελίδα του ΕΟΤ δεν υπάρχει καμιά σχετική πληροφορία.


Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία για τη δημιουργία του European Accessibility Label, το οποίο θα δίδεται σε προορισμούς και εγκαταστάσεις που τηρούν τις σχετικές προδιαγραφές βάσει συγκεκριμένων κανόνων και προτύπων. Οι προορισμοί και οι εγκαταστάσεις που θα φέρουν το European Accessibility Label θα έχουν σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων.

Η δημιουργία Προσβάσιμων Προορισμών και Εγκαταστάσεων βασίζεται στο `Σχέδιο Προσβασιμότητας`. Το σχέδιο αυτό περιλαμβάνει τις δράσεις που απαιτούνται για να γίνει το περιβάλλον προσβάσιμο. Η σύνταξη και εκτέλεσή του βασίζονται στον έλεγχο της προσβασιμότητας του χώρου με σκοπό την αναγνώριση της τωρινής κατάστασης, καθώς και τον σχεδιασμό και τον προγραμματισμό με τρόπο οικονομικά βιώσιμο και χρονικά εφικτό. Επιπλέον, περιλαμβάνει έναν μηχανισμό διαχείρισης, ικανό να προσαρμόζεται στις συνεχείς πολεοδομικές μεταβολές ή τις αλλαγές στις εγκαταστάσεις και τις υπηρεσίες που συναποτελούν έναν τουριστικό προορισμό. Απαραίτητη είναι η ενεργή ανάμειξη των πολιτών στην όλη εξέλιξη των παραπάνω, ώστε το σχέδιο να προσαρμόζεται στον τελικό παραλήπτη του και διασφαλίζεται η επιτυχία του.

Σημειώνεται τέλος ότι η JBR Hellas έχει ξεκινήσει συνεργασία για δημιουργία Προσβάσιμων Προορισμών και Εγκαταστάσεων με εξειδικευμένη εταιρία συμβούλων με εμπειρία σε σχετικά προγράμματα σε Ισπανία, Βρετανία, Γαλλία, Σκανδιναβικές χώρες, Τουρκία, Δομινικανή Δημοκρατία και αλλού. Οι προσφερόμενες υπηρεσίες περιλαμβάνουν και υπηρεσίες marketing και προώθησης των σχετικών εγκαταστάσεων και προορισμών.


Πατήστε για μεγέθυνση

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024