Τελευταία νέα
ΑρχικήΟδικές ΜεταφορέςΟδικός ΤουρισμόςΣτη δημοσιότητα το πόρισμα του ΟΣΕ για το ατύχημα στον Ασωπό
Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος

Στη δημοσιότητα το πόρισμα του ΟΣΕ για το ατύχημα στον Ασωπό

Στη δημοσίευση του πορίσματος της Επιτροπής Διερεύνησης του ατυχήματος της 14ης Ιουλίου 2008, το οποίο καταλήγει σε συμπεράσματα σχετικά με τα αίτια και τους υπεύθυνους, προχώρησε χτες ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων […]

Στη δημοσίευση του πορίσματος της Επιτροπής Διερεύνησης του ατυχήματος της 14ης Ιουλίου 2008, το οποίο καταλήγει σε συμπεράσματα σχετικά με τα αίτια και τους υπεύθυνους, προχώρησε χτες ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος<...>(ΟΣΕ). Συγκεκριμένα, μεταξύ των σταθμών Ασωπού και Ελευθεροχωρίου, η επιβατική αμαξοστοιχία 605, η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Δίκαια –Αλεξανδρούπολη – Θεσσαλονίκη – Αθήνα, προσέκρουσε επί τμήματος της εμπορικής αμαξοστοιχίας 80502, το οποίο είχε αποκοπεί από τον υπόλοιπο συρμό και ευρίσκετο επί της γραμμής.

Όπως είχε προαναγγελθεί, ο ΟΣΕ δίνει στη δημοσιότητα αυτούσιο το πόρισμα της Επιτροπής, και σημειώνει τα ακόλουθα:


  1. Στο πόρισμα της Επιτροπής επιβεβαιώνονται οι αρχικές εκτιμήσεις ότι δηλαδή σωρεία ανθρωπίνων λαθών και αμελειών οδήγησαν στο συγκεκριμένο ατύχημα.

  2. Ο ΟΣΕ επεξεργαζόταν ούτως ή άλλως σχέδιο βελτίωσης της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών, το οποίο και θα παρουσιαστεί την επόμενη εβδομάδα, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι όποιες δυσλειτουργίες παρατηρούνται στο σύστημα.

  3. Ο Οργανισμός θα κινήσει τις διαδικασίες πειθαρχικού ελέγχου των εμπλεκομένων προσώπων προκειμένου να υπάρξει παραδειγματική τιμωρία των υπευθύνων.


Ως αίτιο του όλου συμβάντος τις πρόσκρουσης του επιβατικού συρμού 605 επί τμήματος της αμαξοστοιχίας 80502, σύμφωνα με την Επιτροπή, “θεωρείται η αντικανονική και εσφαλμένη εκτίμηση των ενδείξεων πιθανής διάσπασης με αποτέλεσμα να μη γίνουν από τους δύο (2) μηχανοδηγούς της 80502 και τον ΚΧ Λιανοκλαδίου οι ενδεδειγμένες ενέργειες για την σωστή αντιμετώπισή του.
Ως αίτιο της διάσπασης που προκλήθηκε στον εμπορικό συρμό, εκτιμάται η απαγκίστρωση του συνδετήρα έλξης μεταξύ 7ης και 8ης φορτάμαξας, λόγω χαλαρότητας του συνδετήρα αυτού, σε συνδυασμό με το υπέρβαρο στο οπίσθιο μέρος της αμαξοστοιχίας, υπέρβαρο που προέκυψε από την λανθασμένη προετοιμασία του συρμού κατά την αναχώρηση της από την αφετηρία (Σ.Σ Α.Ι.Ρέντη)”
.

Ευθύνες αποδόθηκαν τόσο στο προσωπικό, που εμπλέκεται με την προετοιμασία δρομολόγησης του συρμού, όσο και στο προσωπικό αντιμετώπισης της κυκλοφορίας της αμαξοστοιχίας από το περιστατικό της διάσπασης και κατόπιν.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024