Τελευταία νέα
HomeΟδικές ΜεταφορέςΥποθαλάσσια σήραγγα Fehmarnbelt: Νέα εποχή στις ευρωπαϊκές μεταφορές
Οδικές Μεταφορές

Υποθαλάσσια σήραγγα Fehmarnbelt: Νέα εποχή στις ευρωπαϊκές μεταφορές

Fehmarnbelt

Η σήραγγα Fehmarnbelt στη Βαλτική θα μειώσει τους χρόνους ταξιδιού μεταξύ Γερμανίας και Δανίας, ενισχύοντας εμπόριο και τουρισμό.

Ένα από τα πιο φιλόδοξα και εντυπωσιακά έργα στον τομέα των μεταφορών στην Ευρώπη προχωρά δυναμικά, με την κατασκευή της μεγαλύτερης υποθαλάσσιας σήραγγας παγκοσμίως, που θα εξυπηρετεί τόσο την κυκλοφορία αυτοκινήτων όσο και τρένων. Η σήραγγα Fehmarnbelt, που κατασκευάζεται στη Βαλτική Θάλασσα, θα συνδέει τη Γερμανία με τη Δανία, συγκεκριμένα την πόλη Rødbyhavn στο νησί Lolland της Δανίας με το λιμάνι Puttgarden στο νησί Fehmarn της Γερμανίας. Αυτό το έργο αναμένεται να φέρει επανάσταση στις μεταφορές μεταξύ Σκανδιναβίας και Κεντρικής Ευρώπης, μειώνοντας δραματικά τους χρόνους μετακίνησης.

Fehmarnbelt

Η σήραγγα Fehmarnbelt θα έχει μήκος 18 χλμ. και θα διαθέτει έναν τετράιχνο αυτοκινητόδρομο, καθώς και δύο ηλεκτροκίνητες σιδηροδρομικές γραμμές, καθιστώντας την μία από τις πιο σύγχρονες και αποδοτικές υποδομές μεταφορών στον κόσμο. Μέχρι σήμερα, η μετακίνηση μεταξύ των δύο περιοχών γίνεται με πλοίο και διαρκεί περίπου 45 λεπτά. Όταν ολοκληρωθεί η σήραγγα, το ταξίδι αυτό θα μειωθεί σε μόλις 7 λεπτά με τρένο και 10 λεπτά με αυτοκίνητο. Η διαδρομή Αμβούργο-Κοπεγχάγη, που σήμερα διαρκεί 4,5 ώρες με το τρένο, θα μειωθεί σε 2,5 ώρες, κάτι που θα αλλάξει σημαντικά τον τρόπο που συνδέονται οι δύο περιοχές, ενισχύοντας τις εμπορικές και τουριστικές ροές.

Η κατασκευή της σήραγγας είναι μια τεχνική πρόκληση, καθώς θα αποτελείται από 90 προκατασκευασμένα τμήματα σκυροδέματος, καθένα μήκους 217 μέτρων και βάρους 73.500 τόνων. Αυτά τα τεράστια τμήματα θα κατασκευαστούν σε ειδικό εργοστάσιο που δημιουργήθηκε στο Rødbyhavn και στη συνέχεια θα βυθιστούν σε βάθος περίπου 30 μέτρων κάτω από τη θάλασσα, όπου θα ενωθούν σαν κομμάτια ενός γιγαντιαίου παζλ για να δημιουργήσουν τη σήραγγα.

Το έργο, που έχει προϋπολογισμό περίπου 7 δισ. ευρώ, θα απασχολήσει κατά τη διάρκεια της κατασκευής του περίπου 2.500 εργαζόμενους, δημιουργώντας σημαντικές θέσεις εργασίας και οικονομική ανάπτυξη για τις περιοχές γύρω από το έργο. Η εταιρεία Femern A/S, που είναι υπεύθυνη για την κατασκευή, ανέφερε ότι το έργο σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική πρόοδο με την τοποθέτηση του βόρειου τμήματος της εισόδου της σήραγγας στη γερμανική πλευρά, ενώ το νότιο τμήμα είχε ήδη τοποθετηθεί νωρίτερα στο νησί Lolland της Δανίας.

Fehmarnbelt

Αναμένεται ότι η σήραγγα θα ολοκληρωθεί το 2029, ενώ η σημασία της για την Ευρώπη δεν περιορίζεται μόνο στην ταχύτερη μετακίνηση. Θα βελτιώσει τις διασυνδέσεις, θα προάγει το εμπόριο και θα ενισχύσει τον τουρισμό μεταξύ των δύο χωρών, καθιστώντας τη μια υποδομή-ορόσημο για τις ευρωπαϊκές μεταφορές. Επιπλέον, το έργο αναμένεται να αποτελέσει πρότυπο για μελλοντικές υποθαλάσσιες κατασκευές, συνδυάζοντας την τεχνολογική καινοτομία με την πρακτικότητα.

Βίκυ Καραντζαβέλου
Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

11/10/2024
10/10/2024
09/10/2024
08/10/2024
07/10/2024
04/10/2024