Τελευταία νέα
HomeΤουριστικές ΤάσειςΈρευνες-ΜελέτεςΈρευνα: Οι Γερμανοί στρέφονται σε Αλβανία – Κροατία αντί Ελλάδας το φετινό φθινόπωρο
Έρευνα

Έρευνα: Οι Γερμανοί στρέφονται σε Αλβανία – Κροατία αντί Ελλάδας το φετινό φθινόπωρο

Dubrovnik
Dubrovnik, Κροατία

Το φθινόπωρο του 2024 οι μεσογειακοί προορισμοί συνεχίζουν να προσελκύουν τους Γερμανούς ταξιδιώτες, ενώ η Μέση Ανατολή και η Ασία κερδίζουν σε δημοτικότητα, αποκαλύπτει έρευνα της Mabrian.

Ενώ οι μεσογειακές χώρες συνεχίζουν να προσελκύουν τους Γερμανούς ταξιδιώτες, οι προορισμοί μεγάλων αποστάσεων, ιδιαίτερα στη Μέση Ανατολή και την Ασία, γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς για το φθινόπωρο του 2024. Αυτή η τάση φαίνεται ολοκάθαρα σε μια πρόσφατη ανάλυση από τη Mabrian, την παγκόσμια πλατφόρμα ταξιδιωτικών πληροφοριών.

Αυτά τα ευρήματα συνδυάζουν κυκλικά δεδομένα σχετικά με τα φθινοπωρινά ταξιδιωτικά ενδιαφέροντα και τα κίνητρα των Γερμανών, μαζί με δεδομένα ταξιδιωτικής ζήτησης βάσει του δείκτη Share of Searches Index της Mabrian, που αντικατοπτρίζει την ισχύ της ταξιδιωτικής ζήτησης με βάση τη συμπεριφορά στην αναζήτηση πτήσεων.

Για αυτήν την ανάλυση, ο Share of Searches Index παρακολούθησε αναζητήσεις πτήσεων στη Γερμανία, που πραγματοποιήθηκαν τουλάχιστον τρεις μήνες νωρίτερα, για ταξίδια μεταξύ Σεπτεμβρίου και Νοεμβρίου 2024, εστιάζοντας σε προορισμούς με κορυφαίες επιδόσεις για τη γερμανική ταξιδιωτική αγορά. “Σε αντίθεση με τις επιβεβαιωμένες κρατήσεις, αυτή η αναλογία δείχνει τον βαθμό ενδιαφέροντος της αγοράς για ορισμένους προορισμούς”, λέει ο Carlos Cendra, συνεργάτης και διευθυντής Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας στη Mabrian. “Το αν οι κρατήσεις επιβεβαιωθούν εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, από τη διαθέσιμη συνδεσιμότητα, τις τιμές πτήσεων και διαμονής ή άλλα φαινόμενα που μπορεί να επηρεάσουν την προθυμία των ταξιδιωτών να αγοράσουν ή να ξοδέψουν”.

MABRIAN_Chart

Τα στοιχεία δείχνουν επίσης ότι τα ταξιδιωτικά σχέδια μεταξύ Σεπτεμβρίου και Νοεμβρίου 2024 αντικατοπτρίζουν μια μεταβαλλόμενη τάση, μια ελαφρά αναπροσαρμογή της -ακόμη- ισχυρής ζήτησης για μεσογειακούς προορισμούς και μια αύξηση της ζήτησης για εναλλακτικούς προορισμούς μεσαίων αποστάσεων, στον Καύκασο και την Κεντρική Ασία, σε ορισμένες σκανδιναβικές χώρες, καθώς και στη Βαλκανική Χερσόνησο.

Εναρμονισμένα με τη δυναμική τάση των βιωματικών ταξιδιών στην ευρωπαϊκή ζήτηση για τους Γερμανούς, τα φθινοπωρινά ταξίδια γίνονται περισσότερο για εξερεύνηση και γνωριμία με τον πολιτισμό του προορισμού. Οι αναζητήσεις πτήσεων και η ζήτηση από Γερμανούς ταξιδιώτες υποδεικνύουν ότι οι προορισμοί της Ασίας και της Μέσης Ανατολής αποτελούν μια ισχυρή εποχιακή τάση για φέτος, είτε πρόκειται για την πολιτιστική κληρονομιά και τη γαστρονομία της Ασίας είτε για την εμβάθυνση στον τρόπο ζωής, τις παραδόσεις και τα εξωτικά και ηλιόλουστα τοπία της Μέσης Ανατολής.

Σύμφωνα με τη Mabrian, αρκετές ασιατικές χώρες κατατάσσονται στους 20 πιο ελκυστικούς προορισμούς από τους Γερμανούς για το φθινόπωρο του 2024, όπως η Ινδία (+41% αύξηση σε σύγκριση με το φθινόπωρο του 2023), το Βιετνάμ (+35% ετησίως) και η Σιγκαπούρη (+26% ). Ακολουθούν η Ιαπωνία (+15% σε σύγκριση με το φθινόπωρο του 2023), η Ινδονησία (+11%) και η Ταϊλάνδη (+10%).

Παρόμοια με την Ασία, η αύξηση της ζήτησης των προορισμών της Μέσης Ανατολής για φθινοπωρινά ταξίδια μεταξύ των Γερμανών τροφοδοτείται από απευθείας αεροπορικές συνδέσεις. Η ζήτηση των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και της Σαουδικής Αραβίας αυξήθηκε κατά +23% και +57% σε σύγκριση με το φθινόπωρο του 2023, ενώ η Αίγυπτος σημείωσε αύξηση 41%. Αντίθετα, τα κίνητρα των Γερμανών ταξιδιωτών να επιλέξουν αυτούς τους “in” προορισμούς στη Μέση Ανατολή για φθινοπωρινά ταξίδια είναι λίγο πιο διαφορετικά. Όπως δείχνουν τα δεδομένα της Mabrian, η Αίγυπτος, και ιδιαίτερα η Σαουδική Αραβία, θεωρούνται από τους Γερμανούς ως βασικοί πολιτιστικοί προορισμοί, κατάλληλοι επίσης για ενεργά και υπαίθρια ταξίδια, ενώ τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα είναι ένας ενεργός τουριστικός προορισμός με ηλιόλουστες και παραλιακές περιοχές, καθώς και ένας παγκοσμίου φήμης προορισμός για ψώνια.

MABRIAN_chart

Κροατία, Σερβία και Αλβανία οι ” hot” βαλκανικοί προορισμοί

Μια σημαντική τάση εκτυλίσσεται στις επιλογές μεσαίων αποστάσεων: οι Γερμανοί ταξιδιώτες εξακολουθούν να δείχνουν έντονη προτίμηση στους παραδοσιακούς μεσογειακούς προορισμούς ως αγαπημένα φθινοπωρινά ταξιδιωτικά μέρη (ιδίως η Τουρκία, η Ισπανία, η Ιταλία, η Γαλλία ή η Ελλάδα), αλλά η ζήτηση σταθεροποιείται ή μειώνεται ελαφρώς φέτος, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023. Η Βαλκανική Χερσόνησος, ο Καύκασος ​​και η Κεντρική Ασία και ορισμένες σκανδιναβικές χώρες γίνονται πιο ελκυστικές για τη γερμανική αγορά.

Όπως εξηγεί ο Cendra, “αυτή η αλλαγή ανταποκρίνεται στην όρεξη για επίσκεψη σε λιγότερο γνωστούς προορισμούς και για εύρεση καλύτερων επιλογών και εμπειριών με σχέση ποιότητας-τιμής, που παρέχουν μια ισορροπία μεταξύ πολιτιστικών αξιοθέατων, γαστρονομίας και ενεργού τουρισμού”. Εξαιρέσεις σε αυτήν την τάση είναι η Πορτογαλία και η Τυνησία, καθώς η εποχική ζήτηση από τη Γερμανία αυξάνεται σε αυτές τις δύο χώρες κατά 5% και 52%, αντίστοιχα, σε σύγκριση με το φθινόπωρο του 2023.

Η γερμανική ζήτηση για ταξίδια σε σκανδιναβικές χώρες παρουσιάζει μικτές τάσεις: η Δανία και η Φινλανδία μειώνονται, ενώ η Σουηδία και η Νορβηγία σημειώνουν αύξηση +12% και +18%, λόγω των υπαίθριων και φυσικών αξιοθέατων, ιδιαίτερα ελκυστικών για την αγορά του Μονάχου, με σημαντική αύξηση της ζήτησης.

Στη χερσόνησο των Βαλκανίων, η Κροατία (+45%), η Σερβία (+25%) και η Αλβανία (+73%), γίνονται δημοφιλείς φθινοπωρινοί προορισμοί για τους Γερμανούς, καθώς και ο Καύκασος ​​και η Κεντρική Ασία, με τη Γεωργία να έχει +9% περισσότερη ζήτηση από ό,τι το φθινόπωρο του 2023. Παράλληλα αυξανόμενο είναι το ενδιαφέρον για το Ουζμπεκιστάν, το Αζερμπαϊτζάν και το Καζακστάν, τα οποία εξακολουθούν να είναι εξειδικευμένοι προορισμοί, αλλά αυξάνονται σημαντικά.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
03/10/2024
02/10/2024
01/10/2024
30/09/2024
27/09/2024
26/09/2024