Ο Υφυπουργός Τουρισμού της Κύπρου κ. Κουμής πραγματοποίησε συναντήσεις στο Παρίσι στο πλαίσιο της τουριστικής έκθεσης IFTM 2024, εστιάζοντας στη γαλλική αγορά.
Σειρά συναντήσεων είχε στη γαλλική πρωτεύουσα ο υφυπουργός Τουρισμού της Κύπρου κ. Κώστας Κουμής, ο οποίος επισκέπτεται την χώρα ως επικεφαλής της Κυπριακής αποστολής, στο πλαίσιο της συμμετοχής της Κύπρου στην τουριστική έκθεση IFTM 2024.
Συγκεκριμένα, ο κ. Κουμής είχε συναντήσεις με ηγετικά στελέχη τουριστικών οργανισμών και αεροπορικών εταιρειών που εκτελούν τουριστικά προγράμματα και δρομολόγια από τη Γαλλία προς την Κύπρο.
Στο πλαίσιο των συναντήσεων, που περιλάμβανε συναντήσεις με οργανωτές ταξιδίων και αεροπορικές εταιρείες, συζητήθηκαν μεταξύ άλλων η εξελικτική πορεία της Γαλλικής αγοράς στην χώρα, που το τρέχον έτος ίσως καταγραφεί επίδοση ρεκόρ, ο βαθμός ικανοποίησης των Γάλλων επισκεπτών και οι προσπάθειες που καταβάλλει το Υφυπουργείο Τουρισμού για περαιτέρω προβολή των ειδικών μορφών τουρισμού.
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, το Υφυπουργείο Τουρισμού, παρέθεσε πρόγευμα με κυπριακά εδέσματα, όπως άλλωστε προνοείται από το πρότυπο ‘Cyprus Breakfast’, όπου προσκλήθηκαν και παρέστησαν πολλοί συνεργάτες και φίλοι της Κύπρου, όπως η πρόεδρος του Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Πρακτόρων της Γαλλίας κα Valerie Boned και η διευθύντρια της έκθεσης IFTM κα Lawrence Gaborieau.
Η συγκεκριμένη έκθεση είναι μια από τις μεγαλύτερες και ιστορικότερες επαγγελματικές εκθέσεις τουρισμού και διοργανώνεται κάθε χρόνο στο Παρίσι, συγκεντρώνοντας πολλές χιλιάδες επαγγελματιών του κλάδου.
Σημειώνεται ότι η γαλλική αγορά σημειώνει φέτος μεγάλη αύξηση στις τουριστικές αφίξεις προς Κύπρο της τάξης του 25% σε σύγκριση με την περσινή χρονιά για την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου, ενώ η αύξηση σε σύγκριση με το 2019 φθάνει το εντυπωσιακό 217% για την ίδια περίοδο.
Σε δηλώσεις του, μετά την ολοκλήρωση των συναντήσεων στο Παρίσι, ο κ. Κουμής ανέφερε τα ακόλουθα:
“Η γαλλική αγορά είναι μία αγορά η οποία άργησε να μεγαλώσει στη χώρα μας, και αυτό οφείλεται σε μία σειρά από λόγους. Η έφεση των Γάλλων σε Γαλλόφωνους προορισμούς ήταν θα έλεγα ο κυριότερος λόγος, σε συνάρτηση με το γεγονός ότι διαχρονικά ίσως να μην αποδόθηκε ιδιαίτερα σημασία από το σύνολο του τουριστικού συστήματος, αν και προσωπικά γνωρίζω πολύ καλά ότι είχαν γίνει αρκετές φιλότιμες προσπάθειες. Το στοιχείο που μας χαροποιεί βεβαίως είναι το γεγονός ότι την τελευταία διετία καταγράφεται αξιοπρόσεκτη άνοδος, με την φετινή χρονιά να είναι πολύ πιθανόν να έχουμε και νέο ρεκόρ αφίξεων από τη Γαλλία, καθώς διαφαίνεται ότι μάλλον θα ξεπεράσουμε την περσινή επίδοση που κατέγραψε 80.000 επισκέπτες.
Θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό, να προχωρήσουμε σε ενδελεχή ανάλυση του προφίλ του Γάλλου επισκέπτη. ‘Ένα ιδιαίτερα αξιοπρόσεκτο δεδομένο, είναι το γεγονός ότι πρόσφατες έρευνες καταδεικνύουν ότι οι Γάλλοι πολίτες είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι στα θέματα που αφορούν το περιβάλλον και την πράσινη ανάπτυξη, και εννοείται ότι αξιολογούν τους προορισμούς στη βάση των πράσινων πρακτικών που εφαρμόζονται, στοιχείο που είναι σημαντικό να κυριαρχεί πλέον στην κάθε μας δράση. Η πράσινη μετάβαση αποτέλεσε και την κύρια θεματολογία της έκθεσης, κάτι που ομολογουμένως επιβεβαιώνει την σημασία που αποδίδει και η τουριστική βιομηχανία της χώρας στο συγκεκριμένο θέμα.
Από εκεί και πέρα, κρατάμε το γεγονός ότι το 50% των Γάλλων φαίνεται ότι έχουν ως πρώτη επιλογή προορισμούς ηλίου και θάλασσας, ενώ την ίδια στιγμή ανεβαίνει το ποσοστό των Γάλλων που αναζητούν προορισμούς λιγότερο γνωστούς, κάτι που βεβαίως δεν παρουσιάζεται ως φαινόμενο μόνο στη Γαλλία, αλλά που ομολογουμένως ξεχωρίζει ως μία πολύ δυναμική τάση. Στόχος για την επόμενη χρονιά, σε σχέση πάντοτε με την Γαλλική αγορά, είναι να διατηρηθούμε στο ύψος της φετινής υψηλής επίδοσης αλλά την ίδια στιγμή είναι εξαιρετικά σημαντικό να λάβουμε υπόψιν όλα όσα καταγράφονται και συναποτελούν το προφίλ του Γάλλου επισκέπτη.
Θα έλεγα ότι το συμπέρασμα από την φετινή έκθεση του Παρισιού, τόσο για την γαλλική αγορά όσο και για άλλες αγορές, είναι ότι η εφαρμογή πράσινων πρακτικών είναι το κύριο ζητούμενο που κυριαρχεί στο υποσυνείδητο του κάθε επισκέπτη και λειτουργεί ως κριτήριο αξιολόγησης του προορισμού στο σύνολο του, οπότε επιβάλλεται η στροφή ολόκληρου του τουριστικού οικοσυστήματος προς αυτή την κατεύθυνση”.
Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.
Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.