Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΕρευνητικό πρόγραμμα σχεδίασης επιβατικών πλοίων από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας

Ερευνητικό πρόγραμμα σχεδίασης επιβατικών πλοίων από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας

Το έντονο ενδιαφέρον της ναυτιλιακής κοινότητας του Πειραιά, προκάλεσε η παρουσίαση της προόδου του ερευνητικού έργουπου εκτελείται από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και αφορά στη σχεδίαση τριών τύπων επιβατικών πλοίων, κατάλληλων […]

Το έντονο ενδιαφέρον της ναυτιλιακής κοινότητας του Πειραιά, προκάλεσε η παρουσίαση της προόδου του ερευνητικού έργου<...>που εκτελείται από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και αφορά στη σχεδίαση τριών τύπων επιβατικών πλοίων, κατάλληλων για την εξυπηρέτηση των αναγκών των νησιών του Αιγαίου.

Ειδικότερα, το ερευνητικό πρόγραμμα εκτελείται από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και τη σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων του ΕΜΠ, σε συνεργασία με τον Νορβηγικό Νηογνώμονα και τις εταιρίες Siemens, Αlpha Marine και το Γραφείο Αρχιτεκτονικών Μελετών Π. Καραβατάκη. Ο προϋπολογισμός του χρηματοδοτείται κατά 60% από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και κατά το υπόλοιπο από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα.

Η παρουσίαση της προόδου του έργου, έγινε στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά στις 9 Μαΐου 2005, με την παρουσία των Γενικών Γραμματέων των Υπουργείων Ανάπτυξης και Ναυτιλίας κ.κ. Σπύρου Παπαδόπουλου και Γεωργίου Βλάχου, του Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Ν. Ευθυμίου, του Προέδρου του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Γ. Γράτσου και στελεχών ναυτιλιακών και ναυπηγικών επιχειρήσεων.

Το πρόγραμμα αφορά στο σχεδιασμό τριών μονόγαστρων επιβατικών πλοίων, μήκους περίπου 70, 100 και 130 μέτρων, ενώ τα χαρακτηριστικά τους βάσει του σχεδιασμού έχουν ως εξής:

  • μεταφορική ικανότητα αναλόγως προορισμού
  • κατάλληλα για τις Ελληνικές θάλασσες με την ανάλυση της συμπεριφοράς σε κυματισμούς, που απαντώνται στο Αιγαίο και ανέμους έντασης 8 Μποφόρ
  • συμμόρφωση με τους τελευταίους διεθνείς και Κρατικούς κανονισμούς (SOLAS, IMO, Stockholm agreement) όσον αφορά στην ασφάλεια, ευστάθεια και προστασία του περιβάλλοντος
  • βελτιστοποιημένη σχεδίαση γάστρας για ελαχιστοποίηση της αντίστασης και κατανάλωσης καυσίμου

  • κατάλληλη ευελιξία για προσόρμιση στις υπάρχουσες λιμενικές εγκαταστάσεις και τα αβαθή λιμάνια των απομακρυσμένων νησιών


Να σημειωθεί ότι η παρουσίαση του αντικειμένου και της προόδου του έργου έγινε από τον καθηγητή του ΕΜΠ κ. Απόστολο Παπανικολάου και της σχεδίασης από τους κ.κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, Ναυπηγό των Ναυπηγείων Ελευσίνας, και Παράσχο Καραβατάκη, αρχιτέκτονα, ενώ η παρουσίαση συντονίστηκε από τον ομότιμο καθηγητή του ΕΜΠ κ. Αντώνη Αντωνίου.

Οι προοπτικές του προγράμματος

Στην παρέμβαση του ο Πρόεδρος των Ναυπηγείων Ελευσίνας, κ. Νίκος Ταβουλάρης, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στις προοπτικές, που έχει το πρόγραμμα και τις ευκαιρίες, που προσφέρει στην εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία.

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά, “αυτή τη στιγμή τα Ναυπηγεία Ελευσίνας έχουν την εμπειρία ολοκλήρωσης μεγάλων ναυπηγικών προγραμμάτων, είτε του Πολεμικού Ναυτικού, είτε του ιδιωτικού τομέα”. Ενώ, συμπλήρωσε ότι “τα ναυπηγεία μας είναι ικανά να ανταποκριθούν στις σύγχρονες κατασκευαστικές απαιτήσεις, τόσο σε εμπορικά, όσο και σε πολεμικά πλοία. Ωστόσο, καμία από τις παραγγελίες των Ελλήνων ακτοπλόων για πλοία σύγχρονων απαιτήσεων δεν δόθηκε σε Ελληνικό ναυπηγείο.

Γεγονός, που όπως επεσήμανε ο κ. Ταβουλάρης “εν πολλοίς αποδεικνύει την παθογένεια του τρόπου, που λειτουργούμε σαν κοινωνία και σαν παραγωγικό σύνολο”. Τόνισε δε, ότι “αυτή την στιγμή, με τις οικονομικές αναλύσεις που γίνονται στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, το κόστος κατασκευής επιβατικών πλοίων, υψηλών προδιαγραφών, σε καμία περίπτωση δεν είναι υψηλότερο από το αντίστοιχο των ναυπηγείων της Ιταλίας, της Βόρειας Ευρώπης και της Σκανδιναβίας, στα οποία απευθύνονται οι Έλληνες ακτοπλόοι για τις νέες ναυπηγήσεις”.

“Ένα από τα μειονεκτήματα, που είχαμε μέχρι τώρα, ήταν η έλλειψη σχεδιασμού. Το ΕΜΠ, το Π.Ν. και τα ναυπηγεία διαθέτουν έμπειρα στελέχη, διπλωματούχους φημισμένων Πολυτεχνείων του κόσμου που μπορούν να σχεδιάσουν, να ναυπηγήσουν και να λειτουργήσουν κάθε τύπου πλοίο που χρειάζεται το ΠΝ και ο Εφοπλισμός μας” υπογράμμισε ο κ. Ταβουλάρης, παραδεχόμενος ωστόσο ότι υπάρχει το πρόβλημα της χρηματοδότησης από τις Ελληνικές Τράπεζες, καθώς είναι διστακτικές στη χρηματοδότηση ναυπηγικών προγραμμάτων σε εγχώριες επιχειρήσεις, λόγω των προβλημάτων που είχαν αυτές την προηγούμενη εικοσαετία”.

Ενώ, πρόσθεσε ότι “εμείς αναζητήσαμε μη εγχώριες πηγές. Για τα 2 κρουαζιερόπλοια χρηματοδότηση από το εξωτερικό στήριξε τη ναυπήγηση τους. Στους πελάτες που θα μας εμπιστευθούν προσφέρουμε σήμερα για Ε/Γ-Ο/Γ και πακέτα χρηματοδότησης.

Καταλήγοντας ο κ. Ταβουλάρης ανέφερε ότι περιμένουμε από την Πολιτεία, είτε να υιοθετήσει και να εφαρμόσει μία εθνική ναυπηγική πολιτική, είτε να σταματήσει να παρεμβαίνει περιστασιακά και αντιφατικά, ανατρέποντας παράνομα αυτή η ίδια τους κανόνες ανταγωνισμού”.

Από το τραπεζικό σύστημα συνέχισε “να αντιμετωπίσει τα ναυπηγεία της Χώρας με τον ίδιο τρόπο που σε άλλες χώρες το τραπεζικό σύστημα υποστηρίζει τα ναυπηγεία τους. Από τους συνδικαλιστές να προσαρμοστούν στις σύγχρονες απαιτήσεις κάτω από τις οποίες λειτουργούν τα σύγχρονα ναυπηγεία και να ξεπεράσουν τις αγκυλώσεις των περασμένων δεκαετιών, αγκυλώσεις που οδηγούν στο πουθενά. Και τέλος από τα ναυπηγεία, που έχουν τις ρίζες τους σε αυτή τη Χώρα και δεν είναι δορυφόροι ή παραρτήματα πολυεθνικών, να αποφασίσουν να προχωρήσουν στις αναγκαίες διαρθρωτικές αλλαγές αναλαμβάνοντας και το κόστος και τις συνέπειες τους”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024