Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΠρόσκρουση του Ε/Γ-Ο/Γ «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» στο στενό Χίου – Οινουσσών
Αίσιο τέλος στην περιπέτεια των επιβατών

Πρόσκρουση του Ε/Γ-Ο/Γ «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» στο στενό Χίου – Οινουσσών

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το βράδυ του Σαββάτου η επιχείρηση διάσωσης των επιβατών του Ε/Γ-Ο/Γ «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» Ν.Μ. 35, το οποίο προσέκρουσε σε ξέρα βραδινές ώρες κατά τον διάπλου του από το […]

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το βράδυ του Σαββάτου η επιχείρηση διάσωσης των επιβατών του Ε/Γ-Ο/Γ «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» Ν.Μ. 35, το οποίο προσέκρουσε σε ξέρα βραδινές ώρες κατά τον διάπλου του από το στενό Χίου – Οινουσσών. Το ανωτέρω πλοίο<...>εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο στις 18.00 από Μυτιλήνη για Χίο – Πειραιά, με 475 επιβάτες και 85 άτομα πλήρωμα.

Από την πρώτη στιγμή του συμβάντος ο κ. ΥΕΝΑΝΠ και ο κ. ΥΦΕΝΑΝΠ, σε πλήρη συνεργασία με τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος και τον Α΄ Υπαρχηγό του Λ.Σ., συντόνιζαν την όλη επιχείρηση, με αποτέλεσμα να κινητοποιηθεί άμεσα ο μηχανισμός διάσωσης από το Υπουργείο.

Στην επιχείρηση συμμετείχαν, με μέριμνα του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας & Διάσωσης του ΥΕΝΑΝΠ, δύο περιπολικά σκάφη του Λιμενικού Σώματος, δύο ελικόπτερα SUPER PUMA, σκάφος Πολεμικού Ναυτικού, τρία Ε/Γ-Ο/Γ σκάφη, ένα ρυμουλκό, μία λάντζα, παραπλέοντα σκάφη και τρία Θαλάσσια Ταξί.

Η επιχείρηση ολοκληρώθηκε με απόλυτη ασφάλεια, με την προσέγγιση του Ε/Γ-Ο/Γ «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» στον λιμένα των Οινουσσών, όπου αγκυροβόλησε έξωθεν αυτού και πραγματοποιήθηκε η αποβίβαση όλων των επιβατών με καθέλκυση των σωστικών λέμβων και από τις δύο πλευρές του πλοίου, ενώ μεγάλος αριθμός επιβατών και μελών του πληρώματος επιβιβάστηκαν μέσω του καταπέλτη του σε Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο, το οποίο τους μετέφερε στο λιμάνι των Οινουσσών χωρίς να τραυματιστεί κανείς. Οι επιβάτες στη συνέχεια από τις Οινούσσες προωθήθηκαν με Ε/Γ-Ο/Γ πλοία στη Χίο και από τη Χίο με το Ε/Γ-Ο/Γ «ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ», το οποίο κατέπλευσε περί την 07.50, στο λιμάνι του Πειραιά.

Στο πλοίο παρουσιάστηκε κλίση λόγω εισροής υδάτων δύο μοιρών από ρήγμα που δημιουργήθηκε συνεπεία της πρόσκρουσης, ενώ μεταφέρθηκαν τέσσερις καταδυόμενες αντλίες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας για την απάντληση των υδάτων, που κατέκλυσαν τα στεγανά διαμερίσματα του πλοίου, η οποία συνεχίζεται με ικανοποιητικό βαθμό.

Δεν υπάρχει ορατός κίνδυνος βύθισης του πλοίου και για λόγους ασφαλείας παρέμειναν 20 μέλη πληρώματος, καθώς και κλιμάκιο επιθεωρητών και δυτών, που διενήργησαν αυτοψία στο προσβληθέν σημείο του πλοίου.

Πλησίον του Ε/Γ-Ο/Γ «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» βρίσκονται δύο πλωτά περιπολικά του Λιμενικού, καθώς και ρυμουλκό σκάφος, ενώ έχει ποντιστεί πλωτό φράγμα και μεγάλος αριθμός απορροφητικών υλικών, όπου έχει εγκλωβίσει την ρύπανση.

Πρωινές ώρες της Κυριακής, σε εκτέλεση περιπολίας αεροσκάφους του Λιμενικού Σώματος, καθώς και ΠΛΣ στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή των βορείων ακτών των νήσων Ικαρίας – Σάμου και σε ακτίνα 20 ν.μ. βόρεια αυτών δεν εντοπίστηκε θαλάσσια ρύπανση, αλλά ούτε και ρύπανση των ακτών παρά μόνο τρεις ιριδίζουσες αυτοδιαλυόμενες λωρίδες μήκους περίπου 1 ν.μ.

Μεσημβρινές ώρες της Κυριακής κατέπλευσε στην περιοχή ιδιωτικό συνεργείο απορρύπανσης και συνεργείο δυτών για τοποθέτηση επιθεμάτων στεγανοποίησης επί του πλοίου. Προανάκριση για το περιστατικό διενεργεί η Λιμενική Αρχή Χίου.

Λήψη μέτρων για την αποφυγή νέου ατυχήματος στο μέλλον

Εκφράζοντας την συμπαράσταση του στους επιβάτες του «Θεόφιλος» για την μεγάλη «περιπέτεια» που έζησαν και την κατανόησή του στους συγγενείς για την αγωνία τους, ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γιώργος Βουλγαράκης, έπειτα από σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε, ανακοίνωσε τη λήψη μέτρων για την αποφυγή στο μέλλον νέου ατυχήματος.

Ειδικότερα,


  1. Αυστηροποιούνται οι ποινές στους παραβάτες του Διεθνούς Κανονισμού Αποφυγής Σύγκρουσης στη θάλασσα.
  2. Υποχρεούνται στο εξής οι Αξιωματικοί Γέφυρας σε ετήσια αξιολόγησης σε προσωμειωτές (simulador) με σκοπό την διαρκή εκπαίδευση (refresh) όσο αφορά την ακτοπλοΐα στα επικίνδυνα σημεία.
  3. Όσον αφορά στον Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης θα επανεξεταστούν οι διατάξεις – διαδικασίες που προβλέπονται για τον πλου με βάση τις ιδιαιτερότητες και τα επικίνδυνα σημεία σε συνεργασία με συναρμόδιους φορείς και εκπροσώπους της ΠΕΠΕΝ.

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για το πως έγινε το ατύχημα, ο Υπουργός τόνισε πως “διενεργείται προανάκριση η οποία θα βγάλει τα αποτελέσματά της. Κανείς δεν μπορεί να πει από τώρα πως ακριβώς έγινε το περιστατικό, διότι αυτά προϋποθέτουν και μια συγκεκριμένη προσέγγιση, άρα λοιπόν κανείς δεν μπορεί να προδικάσει το θέμα”. “Η πραγματικότητα είναι ότι ο καπετάνιος καθυστέρησε να ενημερώσει το θάλαμο, αυτή είναι η αλήθεια” ανέφερε σε άλλη ερώτηση ο Υπουργός.

Όσον αφορά δε στην αλλαγή πορείας του πλοίου, ο κ. Βουλγαράκης δήλωσε: “Καταρχήν ο καπετάνιος επιλέγει αυτός την πορεία που θα ακολουθήσει το πλοίο, γιατί η πορεία του πλοίου είναι μια σύνθετη επιλογή, η οποία εξαρτάται από τον καιρό, από πολλά πράγματα. Συνήθως στην συγκεκριμένη πορεία επιλέγεται η διαδρομή ανάμεσα στις Οινούσσες και την Τουρκία, αυτό βέβαια δεν αποκλείει καθόλου το να υπάρξει και πορεία από το στενό ανάμεσα στη Χίο και τις Οινούσσες, ούτε απαγορεύεται ούτε είναι ασύνηθες.

Συνεπώς η προανάκριση θα δείξει για ποιο λόγο επελέγη αυτή η πορεία από τον καπετάνιο και αν αυτή η επιλογή είχε συνέπεια ενδεχομένως στο ατύχημα ή όχι. Αυτά δεν μπορεί κανείς να τα εκτιμήσει από το Υπουργείο, πρέπει ο προανακριτικός υπάλληλος, ο λιμενάρχης στη συγκεκριμένη περίπτωση, που διεξάγει την προανάκριση, θα μπορέσει να προσδιορίσει ακριβώς τα αίτια”.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024