Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΈλλειψη ρευστότητας και δυσκολία αναχρηματοδότησης δανεισμού των ακτοπλοϊκών εταιρειών
Ακτοπλοΐα

Έλλειψη ρευστότητας και δυσκολία αναχρηματοδότησης δανεισμού των ακτοπλοϊκών εταιρειών

Βάσει του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Προσαρμογής, προβλέπεται η μείωση των επιδοτήσεων στις λεγόμενες 'άγονες' γραμμές για την ακτοπλοΐα κατά 18 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2013-2016. Συγκεκριμένα, προβλέπεται μείωση των επιδοτήσεων το 2013 κατά 15 εκατ. ευρώ και κατά 3 εκατ. ευρώ το 2014.

Tα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες σε σχέση με τις τράπεζες και η ανάγκη ρύθμισης μεταξύ των δύο πλευρών για τα υπάρχοντα δάνεια και για νέα κεφάλαια κίνησης, εξετάστηκαν στη συνάντηση που είχε το πρωί της περασμένης Παρασκευής στο Υπουργείο Οικονομικών, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κωστής Μουσουρούλης με τον υπουργό Οικονομικών κ. Γιάννη Στουρνάρα, με τη συμμετοχή τραπεζιτών.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ/ΜΠΕ και σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου Ναυτιλίας, η συζήτηση επικεντρώθηκε στο θέμα της ρευστότητας και στις ρυθμίσεις των δανείων με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, χωρίς να υπάρξει κάποια πρόταση για το θέμα του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια ή στο ζήτημα της υψηλής τιμής των καυσίμων. Αυτό που αποφασίστηκε είναι να πραγματοποιηθεί σύντομα νέα συνάντηση με τους ακτοπλόους, τους τραπεζίτες και το Υπουργείο Ναυτιλίας.

Σημειώνεται ότι απο το 2000 μέχρι το 2005 οι πέντε κυριότερες εταιρείες (ANEK, BlueStar – Superfast, Minoan, NEL και Hellenic) ανανέωσαν το στόλο τους επενδύοντας σε νέα πλοία, κυρίως με τη χρήση κεφαλαίων από τις τράπεζες και βασισμένες στις θετικές εκτιμήσεις των μεσο-μακροπρόθεσμων προοπτικών του κλάδου.

Οι εταιρείες υποστηρίζουν ότι το υψηλό κόστος λειτουργίας των πλοίων, η καθυστέρηση στην αλλαγή του θεσμικού πλαισίου και οι συσσωρευμένες ζημιές των εταιρειών, σε συνδυασμό με την έλλειψη ρευστότητας και τη δυσκολία αναχρηματοδότησης δανεισμού από τις τράπεζες, έχουν οδηγήσει τον κλάδο σε αδιέξοδο.

Στις άγονες γραμμές βάσει του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Προσαρμογής, προβλέπεται η μείωση των επιδοτήσεων στις λεγόμενες “άγονες” γραμμές για την ακτοπλοΐα κατά 18 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2013- 2016. Συγκεκριμένα, προβλέπεται μείωση των επιδοτήσεων το 2013 κατά 15 εκατ. ευρώ και κατά 3 εκατ. ευρώ το 2014.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024